WYMIANA OLEJU - JAKI ???
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Z mojego pkt widzenia jest mi obojętne czy jest PAO HC HGW ITP ITD ETC........
Ma spełniać normy i tyle.
Ma spełniać normy i tyle.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- Przemek1472
- Uzależniony
- Posty: 373
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 18:35
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDi GT Line 7DCT+ MAX | Orange
- Lokalizacja: Nadarzyn
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
A ja w rezultacie kupiłem VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30, mam termin wymiany na piątek. Ciekaw jestem ile policzą za filtr i wymianę ...
Powaga jest zwykle strojem głupców
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Zapłaciłem około 70zł, dokonałeś bardzo dobrego wyboru
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
ZygJe pisze:Z mojego pkt widzenia jest mi obojętne czy jest PAO HC HGW ITP ITD ETC........
Ma spełniać normy i tyle.
Dokładnie jest tak jak piszesz. Chociaż normy to ekologia co widać w porównaniu.
http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf
Byłem bardzo zdziwiony jak dostałem potwierdzenie od dystrybutora MOTULA, że część produktów jest robiona z tańszej bazy olejowej.
I jeszcze jedno Uwaga na podróbki. Nawet Motul jest podrabiany.
http://www.motocykle.slask.pl/topic/128942-podrabiane-oleje-zalewaja-rynek/
na koniec do poczytania
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=174830
przepraszam za szybkie wygooglowanie, szkoda powielać informację.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2013, 19:53 przez tabazagt, łącznie zmieniany 1 raz.
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
ZygJe pisze:Z mojego pkt widzenia jest mi obojętne czy jest PAO HC HGW ITP ITD ETC........
Ma spełniać normy i tyle.
HGW czy miałeś na myśl Hannę Gronkiewicz Waltz
Tak naprawdę nigdy nie wiadomo czy jakość idzie za reklamą.
Czasami pieczę nad produktem mają księgowi.
ZYSK,ZYSK,ZYSK ZYSK, ZYSK , ZYSK.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
W dzisiejszych czasach to WYŁĄCZNIE księgowi. Nic się nie liczy tylko aby tu i teraz wyrwać dosłownie kilka centów więcej. Marka, opinia - bez znaczenia. Liczy się wyłącznie tabelka z excela w której można wykazać zwiększenie zysku o jakiś najmniejszy nawet %.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
ZygJe pisze:U mnie w instrukcji stoi jak wół że ma być 5w40 C3 więc taki leję.
Wertuję teraz instrukcję i książkę serwisową i nigdzie nie mogę znaleźć 5w40
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
A wiesz że mi się chyba poiwaniło z poprzednim autem Fiatem Bravo gdzie właśnie był wymóg 5w40....
Z resztą.... 5W40 i tak ma lepsze własności w wysokich temp. od 5W30 a upalnych dni u nas nie brakuje. Zawsze można dorobić ideologię do aktualnej potrzeby
Z resztą.... 5W40 i tak ma lepsze własności w wysokich temp. od 5W30 a upalnych dni u nas nie brakuje. Zawsze można dorobić ideologię do aktualnej potrzeby
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
W instrukcji - rozdział 8:
str. 4: Silnik Diesla 2,0L z filtrem cząstek stałych - klasa ACEA C3
str. 6: tabelka - Zakres temperatur dla poziomów lepkości SAE
olej silnikowy dla silnika diesla (2.0L) - 5W-30
str. 4: Silnik Diesla 2,0L z filtrem cząstek stałych - klasa ACEA C3
str. 6: tabelka - Zakres temperatur dla poziomów lepkości SAE
olej silnikowy dla silnika diesla (2.0L) - 5W-30
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Ma spełniać ACEA C3. ( niska zawartość popiołów) np. 8100 X-clean 5w40
Jeśli chodzi o olej do benzyny to jeszcze nie spotkałem 5W40 z normą ACEA A5.
Chociaż serwisy wlewały wcześniej do benzyny 5W40, poprzednia instrukcja z 2011r dopuszczała ten olej.
Jeśli chodzi o olej do benzyny to jeszcze nie spotkałem 5W40 z normą ACEA A5.
Chociaż serwisy wlewały wcześniej do benzyny 5W40, poprzednia instrukcja z 2011r dopuszczała ten olej.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
tabazagt - mógłbyś zerknąć do mojego posta o oleju i powiedzieć dlaczego olej 8100 X-clean 5W-30 jest najlepszy dla 1.7 CRDI, a olej 8100 X-clean+ (który ma mniej siarki) jest na drugim miejscu?
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Też mnie to zastanawia
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
8100 X-clean 5W-30 ma wyższy TBN (to lepiej)
Oleje typu Low SAP mają mniejszą zawartość (Siarka, Popiół, Fosfor), co ma przedłużyć życie filtra DPF, jednak osłabia sam olej.
Trzeba sprawdzić resztę w kartach charakterystyki motula.
TBN - liczba zasadowa (wyrażana w mg KOH/g) informuje jaka jest zdolność oleju do neutralizacji kwaśnych produktów spalania.
Produkty spalania rozpuszczone w oleju silnikowym mają kwaśny odczyn i działają korodująco na wnętrze silnika. Do olejów dodaje się zasadowe dodatki, które neutralizują te kwaśne związki. Współczesne oleje silnikowe mają najczęściej TBN w zakresie 7-11. Lepiej, aby olej miał wyższy TBN, gdyż wtedy dłużej neutralizuje kwaśne produkty spalania, co jest bardzo ważne przy dłuższej eksploatacji oleju i przy częstych jazdach na niedogrzanym silniku. TBN mierzy się metodą ASTM D 2896 - jest to ilość miligramów wodorotlenku potasu (KOH), równoważna pod względem zdolności neutralizacji kwasów dodatkom alkalicznym znajdującym się w 1g ulepszanego oleju smarowego.
Oleje typu Low SAP mają mniejszą zawartość (Siarka, Popiół, Fosfor), co ma przedłużyć życie filtra DPF, jednak osłabia sam olej.
Trzeba sprawdzić resztę w kartach charakterystyki motula.
TBN - liczba zasadowa (wyrażana w mg KOH/g) informuje jaka jest zdolność oleju do neutralizacji kwaśnych produktów spalania.
Produkty spalania rozpuszczone w oleju silnikowym mają kwaśny odczyn i działają korodująco na wnętrze silnika. Do olejów dodaje się zasadowe dodatki, które neutralizują te kwaśne związki. Współczesne oleje silnikowe mają najczęściej TBN w zakresie 7-11. Lepiej, aby olej miał wyższy TBN, gdyż wtedy dłużej neutralizuje kwaśne produkty spalania, co jest bardzo ważne przy dłuższej eksploatacji oleju i przy częstych jazdach na niedogrzanym silniku. TBN mierzy się metodą ASTM D 2896 - jest to ilość miligramów wodorotlenku potasu (KOH), równoważna pod względem zdolności neutralizacji kwasów dodatkom alkalicznym znajdującym się w 1g ulepszanego oleju smarowego.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2013, 21:32 przez tabazagt, łącznie zmieniany 1 raz.
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Widzę, że kolega orientuje się w temacie . Czy w takim razie mógłbym prosić o radę jaki olej (producent, model) nadalby sie najlepiej do mojej kijanki? Według instrukcji USA/CAN do mojego silnika nadaje się olej z klasyfikacją "API Service SM, ILSAC GF-4 or above" (rekomendują Total Quarz ale ja nie jestem przekonany co do tej marki) a według koreańskiej instrukcji dodatkowo podana jest norma ACEA A5 (i co może wydaje sie dziwne ale nie podają żadnej sugestii co do producenta). W obydwu przypadkach instrukcje mówią o olejach 5W-30 albo 5W-40, chociaż ja osobiście zastanawiam się nad 0W-40.
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedź.
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedź.
Between two evils, I always pick the one I never tried before
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Osobiście bym załał.
SYNPOWER FE 0W-30 spełnia normy ACEA A5. Świetny olej jeden z najlepszych z ACEA A5
http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid(1823)/synpower_fe_0w-30?category=cars
Pewnie bym zalał swój samochód tym olejem, jednak nie wiedziałem jak KMP podejdzie do 0w-30.
Sam zalałem millers Oils EE Longlife Eco 5w30
http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/ee-longlife-eco-5w30/
To jest najwyższa półka millers
http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/oleje-silnikowe/
SYNPOWER FE 0W-30 spełnia normy ACEA A5. Świetny olej jeden z najlepszych z ACEA A5
http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid(1823)/synpower_fe_0w-30?category=cars
Pewnie bym zalał swój samochód tym olejem, jednak nie wiedziałem jak KMP podejdzie do 0w-30.
Sam zalałem millers Oils EE Longlife Eco 5w30
http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/ee-longlife-eco-5w30/
To jest najwyższa półka millers
http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/oleje-silnikowe/
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Dzięki za info
W moim przypadku jest o tyle trudniej, że nie mam jeszcze odpowiedzi od KMP czy uznają gwarancję koreńską i dlatego zastanawiałem się nad 0W ale chyba jednak zaleję tym co ty, żeby w razie czego nie robili potyem problemów
W moim przypadku jest o tyle trudniej, że nie mam jeszcze odpowiedzi od KMP czy uznają gwarancję koreńską i dlatego zastanawiałem się nad 0W ale chyba jednak zaleję tym co ty, żeby w razie czego nie robili potyem problemów
Between two evils, I always pick the one I never tried before
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Wejdź na stronę http://www.millersoils.pl/gdzie-kupic/
Jest lista dystrybutorów. Wytargowałem 5% rabatu w sklepie z Siemianowic Śląskich.
Obecnie jest nawet promocja na wysyłkę.
Ile litrów oleju wchodzi do twojego silnika według twojej instrukcji, czy masz wersję z większym filtrem i miską olejową ? ( 4.1 l czy 5,8 )
Jest lista dystrybutorów. Wytargowałem 5% rabatu w sklepie z Siemianowic Śląskich.
Obecnie jest nawet promocja na wysyłkę.
Ile litrów oleju wchodzi do twojego silnika według twojej instrukcji, czy masz wersję z większym filtrem i miską olejową ? ( 4.1 l czy 5,8 )
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Mam teraz dylemat:
Motul 8100 x-clean 5w30 C3
czy może
Millers Oils EE Longlife C3 5w30
Motul 8100 x-clean 5w30 C3
czy może
Millers Oils EE Longlife C3 5w30
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Kup millers mniejsze prawdopodobieństwo trafienia na podróbę.
Dodatkowo jak twierdzi dystrybutor jest to olej syntetyczny z technologią nanodrive przeniesioną z olei sportowych.
http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2013/01/Katalog-Energy-Efficient.pdf
Dodatkowo jak twierdzi dystrybutor jest to olej syntetyczny z technologią nanodrive przeniesioną z olei sportowych.
http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2013/01/Katalog-Energy-Efficient.pdf
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Ja mam pojemność 4,6 l. Wchodziłem na tą stronę i znalazłem 3 dystrybutorów w wawie. Cena za 5l to 198 zł.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk 2
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk 2
Between two evils, I always pick the one I never tried before
- tabazagt
- Detektyw Inwektyw
- Posty: 614
- Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
- Gadu Gadu: 3960879
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Do poczytania, jak się okazuje oleje wyczynowe na bazie estrów. Wymagają przeważnie częstrzej wymiany.
http://rajdy.autoklub.pl/news/oleje-wyczynowe-a-seryjne,42524
Ilość oleju w twoim silniku wskazuje na krótsze interwały czasowe i przebiegowe. Jeśłi chodzi o wymianę.
Myślę, że 15000 km lub rok to max . Dodatkowe 0.5 litra oleju w twoim silniku (silnik bez turbo wcześniej 4.1l) ,smarowanie i chłodzenie turbiny.
Ciekawe jaki numer seryjny posiada twój filtr oleju. Pewnie można zastosować większy, tak jak to zrobiono w przypadku silnika 1.6 gdi.
Jakie masz zalecenia w instrukcji odnośnie wymiany oleju ?
http://rajdy.autoklub.pl/news/oleje-wyczynowe-a-seryjne,42524
Mam jeszcze odpowiedź od dystrybutora dotyczącą olejów sportowych millers.
"są to oleje z wysokim pakietem dodatków - nie do filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów, gdzie producent wymaga olejów ACEA C... (mid-saps)
- oleje na bazie estrów bardzo dobrze chronią silnik, ale się szybko degradują, dlatego wymiana zwykle co 7-8 tyś km, maksimum co 10000 dla aut jeżdżących spokojnie"
Ilość oleju w twoim silniku wskazuje na krótsze interwały czasowe i przebiegowe. Jeśłi chodzi o wymianę.
Myślę, że 15000 km lub rok to max . Dodatkowe 0.5 litra oleju w twoim silniku (silnik bez turbo wcześniej 4.1l) ,smarowanie i chłodzenie turbiny.
Ciekawe jaki numer seryjny posiada twój filtr oleju. Pewnie można zastosować większy, tak jak to zrobiono w przypadku silnika 1.6 gdi.
Jakie masz zalecenia w instrukcji odnośnie wymiany oleju ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika