PAPPAY pisze:Decyzja zapadła , zakupiłem MOTUL 8100 X-CLEAN + , SAE 5W30 ACEA C3
Na stronach Motul do silników KIA Sportage CRDi z DPF zalecają w kolejności:
Best 8100 X-clean 5W-30
Better 8100 X-clean+ 5W-30
Good 8100 X-clean 5W-40
Po sprawdzeniu właściwości dwóch pierwszych olejów różnice ujawniają się w drobnych szczegółach odnośnie lepkości oraz temperatury zapłonu i płynięcia oraz zawartości popiołu siarczanowego, z lekko gorszymi parametrami oleju 8100 X-clean 5W-30, który jest rekomendowany przez HYUNDAI / KIA:
.....................................................8100 X-clean+5W-30...........8100 X-clean 5W-30
Viscosity grade.....................SAE J 300.............5W-30.....................5W-30
Density at 20°C (68°F)...........ASTM D1298...........0.847.....................0.847
Viscosity at 40°C (104°F).........ASTM D445............71.7 mm²/s.............70.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F)........ASTM D445............11.7 mm²/s.............12.0 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F)..ASTM D4741..........3.6 mPa.s ...............3.5 mPa.s
Viscosity index......................ASTM D2270...........158.......................166
Pour point..........................ASTM D97..............-39°C / -38.2°F.........-36°C / -32.8°F
Flash point.........................ASTM D92..............242°C / 467.6°F.........230°C / 446°F
Sulfated ash........................ASTM D874.............0.61% weight............0.79% weight
TBN..................................ASTM D2896...........6.0 mg KOH/g...........7.4 mg KOH/g
No i który wybrać?!
PS
jest jakiś sposób na zamieszczenie tabeli w postach