Powerbox do 1,7 CRDi

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: MarekA » 06 maja 2012, 16:21

Niestety ale nikt nie chciał przetestować i opisac jak sprawuje sie chipowanie. Po wielu dylematach i pod wpływem impulsu kupiłem powerboxa RaceChip. Teorertycznie powinien dawac ok. 31% mocy wiecej i ok 33% momentu więcej - tak opisuja na swojej stronie.
No i od tygodnia testuję go dla Was :D
Montaz to jak podłaczenie kabla do telefonu- prosta sprawa :)
Pierwsze wrażenie jak przejechałem sie samochodem : to jakbym dostał inny silnik [ura] , zdecydowanie daje się odczuć większą moc.
Na razie zbyt mało km przejechałem ale obecnie zauważalnie :
+ samochód lepiej sie zbiera
+ przy próbie gwałtownego ruszania na 1 , na suchym asfalcie , koła traca przyczepność i włacza sie ESP - wcześniej tak nie było
+ silnik "na ucho" pracuje jakby bardziej miękko - mniej klekotania
+ przejechałem dopiero ok 500 km , ale na kompie spalanie jest mniejsze - a samochód z radości trochę mocniej męczyłem - więc albo oszukuje mocniej komp , albo troche mniej pali - to do sprawdzenia po kilku tankowaniach
- na razie ( mam nadzieję ze tak zostanie :D ) tylko cena

Miałem nie bawić sie w sprawdzanie ile przybyło, ale zaskoczony efektem chyba pojade na hamownię ( ciekawe ile z deklarowanych 151 KM i 339 Nm jest faktycznie)

Nie gaście mojej radości, straszniem negatywnymi skutkami :D
W ostateczności jak będa jakieś negatywy, pójdzie na półke :)

Awatar użytkownika
luk
Bywalec
Posty: 63
Rejestracja: 05 maja 2011, 11:11
Czym jeżdzę: 1.7M

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: luk » 06 maja 2012, 19:12

Fajnie :) Mnie też to kusi, bardziej niż chipowanie.
Gdzie i za ile kupiony? Może jakiś filmik 0-100 z widokiem na licznik?

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: MarekA » 06 maja 2012, 19:54

Kupiłem tutaj : http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Kia-Sportage-1-7-CRDi-3965-r.html wersję pro.
Dostawa w ciągu dwóch dni od zakupu. Jest tam sporo filmików jak montować - naprawde banalne.
Sam nic nie nagrywałem - jeszcze :D

ROBBAN
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 27 sty 2011, 02:26
Czym jeżdzę: 1,7 crdi orange
Lokalizacja: malmö

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: ROBBAN » 08 maja 2012, 16:18

Daj znac jakie wyniki z hamowni,tez chyba sobie zamontuje,znajomy ma w volvo i sobie chwali :)

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: Bodzio_s40 » 09 maja 2012, 21:35

tez sie teraz zastanawiam nad tym boxem...

desto
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 02 lut 2011, 00:10
Czym jeżdzę: 1.7 crdi orange Horst
Lokalizacja: Wrocław

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: desto » 09 maja 2012, 22:54

Czytałem opinie na innym forum, sprzed czasu (4 lata), że powerboxy służą tylko oszukaniu komputera odnośnie temperatury silnika (montując opornik komputer dostaje odczyt, że silnik jest ciągle zimny i dostarcza większe dawki paliwa- coś w rodzaju ssania). Nie róbcie mi mycia głowy, nie znam się na tym, tylko pytam czy te boxy za kilkaset EUR pracują na tej zasadzie jak wyżej, czy na innej.
Techno Orange 1.7 crdi

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: MarekA » 10 maja 2012, 08:15

Powerbox wpinany jest w złacze listwy wtryskowej więc nie ma innej możłiwości zmian jej parametrów jak jej "oszukiwanie".
Powerbox to taki cyfrowy opornik zmienia ( zwiększa ) ciśnienie wtrysku na listwie oraz chyba próg odcięcia - który można podnieść.
W tym powerbox pro racechip, jest procesor amela - który ma zaprogramowane wartości o ile ma zmienić wartości napięc na listwie w zalezności od tego jakie napięcie przychodzie ze sterownika. Czyli w uproszczeniu jest to opornik nieliniowy.
W chiptuningu modyfikuje sie oprogramowanie sterownika samochodu , czyli jest to zrobione subtelniej - oszukuje już komputer :)
Ale w elektronicznym chiptuningu nie ma czarów - to jest tylko wykorzystanie potencjalnych rezerw w ciśnieniu wtrysku i zwiększeniu maxymalnych obrotów - pewnie mozna jeszcze zmodyfikowac inne parametry chociażby sterowanie turbiną, ale to chyba bardziej ryzykowne .
Tyle mojej wiedzy o chiptuningu (jest dużo "chyba") :D

ROBBAN
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 27 sty 2011, 02:26
Czym jeżdzę: 1,7 crdi orange
Lokalizacja: malmö

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: ROBBAN » 10 maja 2012, 18:17

Hej,mam pytanie, czy jak jezdzisz z racechip to czy partykielfiltel częściej sie włącza ,dzieki za odpowiedz [papa]

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: MarekA » 10 maja 2012, 20:02

Chodzi Ci o DPF?
Na razie przejechałem tylko kilkaset km więc nie mogę nic powiedzieć nt. DPF z powerboxem. Ale przedtem przejchalem tym autem 10 tys km i nigdy nie czułem wypalania DPF

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: ZygJe » 10 maja 2012, 21:49

Ogólnie box zmienia ciśnienie wtrysku na podstawie wbudowanego algorytmu i "mapy" . Ogólnie chodzi o to aby box nieznacznie zmieniał parametry wtrysku przy małych obciążeniach a mocno - przy dużych (czego kiedyś stosowany zwykły rezystor nie potrafi) czasami wychodząc poza bezpieczną granicę nie dymienia. Czyli jak spokojnie jeździmy box dodaje tylko trochę (ale auto nie dymi/zapycha DPF) a jak dajemy w palnik to dodaje sporo ale można zadymić/przypchać DPF czyli częściej będzie się wypalał). Ponieważ z sond lambda (tak tak teraz i diesle maja co najmniej dwie) wychodzi zły współczynnik lambda to komp silnika pozwala turbince więcej powietrza pompować pompować :) stąd aktualnie boxy dają dużo więcej niż kiedyś - kiedy nie stosowano sond lambda w dieslach. Box może też redukować turbo dziurę poprzez wykrycie gwałtownego wciśnięcia gazu i chwilowe zwiększenie ciśnienia czyli dawki paliwa w zakres całkowicie nie ekologiczny ale pozwalający wyprodukować mnóstwo spalin dla szybszego bujnięcia turbo :)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: puder12 » 10 maja 2012, 22:31

ZygJe pisze: Czyli jak spokojnie jeździmy box dodaje tylko trochę (ale auto nie dymi/zapycha DPF) a jak dajemy w palnik to dodaje sporo ale można zadymić/przypchać DPF czyli częściej będzie się wypalał).

a chipowanie ma podobny skutek, czy jest "milsze" dla silnika ?

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: ZygJe » 10 maja 2012, 22:41

bardzo podobnie ale bardziej precyzyjnie
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: puder12 » 10 maja 2012, 23:21

To chipować czy odpuścić sobie. Jak jestem w trasie to marzy mi się więcej mocy, ale jak jeżdżę po mieście to starcza tego co dała fabryka. Niby BOX byłby odpowiedni, ale widziałem test porównawczy w którym zalety boxa bladły przy zachipowanym silniczku.

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: marcinK » 10 maja 2012, 23:26

Kup sobie dwa boxy. Jeden na dach drugi pod maskę. Jak pojedziesz w trasę to sobie będziesz montował obydwa :)
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: puder12 » 10 maja 2012, 23:37

cenna uwaga, szkoda że nie wnosi nic do dyskusji, ale przecież już kiedyś to stwierdziłem, że lubisz pisać żeby sobie popisać.
Miłego wieczora podwójny boksie.
:doopa:

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: ZygJe » 11 maja 2012, 07:57

To nie jest tak, że dobrze zrobiony cip :) czy box będą mieć negatywny skutek na DPF. Po prostu nieco częściej będzie się wypalał - tak jak ma to miejsce np w zimie. Zauważyłem, że w zimie DPF wypalał się co ok 600km a teraz co ok 2000km - jest to związane z długą pracą silnika na zimno co powoduje dużą produkcję cząstek stałych.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: marcinK » 11 maja 2012, 08:48

puder12 pisze:Miłego wieczora podwójny boksie.
:doopa:

Zadałeś pytanie, to Ci odpowiedziałem. Weź sobie alergen zanim coś powiesz. Wieczora miałem miłego.
Odebrana po 178 dniach:)

ROBBAN
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 27 sty 2011, 02:26
Czym jeżdzę: 1,7 crdi orange
Lokalizacja: malmö

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: ROBBAN » 11 maja 2012, 20:05

Wczoraj zamontowałem racechip pro. Potwierdzam w 100% opinie MarkaA, naprawde czuć röznice a specjalnie na autostradzie,az sie bałem ze mi prawko zabiorą :winner: Pewnie teraz ludzie będą mnie straszyć skutkami ubocznymi.ale prawda jest taka ze na "zachodzie"europy co drugi nowy diesel jezdzi na powerboxie ,pozdrawiam

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: MarekA » 11 maja 2012, 21:29

Mam nadzięje ze będziemy śmigac bezproblemowo. Najlepsze jest ze na 6 biegu przy wyprzedzaniu z predkościa ok 90-100 km własciwie nie trzeba redukowac biegu i calkiem fajnie sie zbiera.
Niestety ale nie mam gdzie przestestowac maksymalnej prędkości, ciekawe ile teraz max pojedzie
W następnym tygodniu powinienem znaleźc troche czasu i pojade na hamownie, bo jednak intryguje mnie o ile wzrosło :D

ROBBAN
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 27 sty 2011, 02:26
Czym jeżdzę: 1,7 crdi orange
Lokalizacja: malmö

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: ROBBAN » 11 maja 2012, 21:43

Daj koniecznie znać jaki wynik,a tak apropo czy testowałeś zmieniać ustawienia w boxie ? pozdrawiam

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Powerbox do 1,7 CRDi

Postautor: puder12 » 11 maja 2012, 21:46

A co sądzicie o tym porównaniu Boxa i Chipowania


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap