silnik 2.0 CVVT

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
krempy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 20 gru 2011, 23:42
Czym jeżdzę: kia sportage III 2.0

silnik 2.0 CVVT

Postautor: krempy » 27 kwie 2012, 11:27

Witam! Jestem posiadaczem Kia S 2.0 CVVT AWD. Czy ktoś wie co zrobić ztym silnikiem aby lepiej startował Kilka razy przy próbie szybkiego właczenia się do ruchu o włos uniknąłem stłuczki Po prostu auto dławi się po wrzuceniu 2-go biegu przy 2000-3000 obr. Czy to wina silnika czy skrzyni biegów Pzdr

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: silnik 2.0 CVVT

Postautor: cisco » 27 kwie 2012, 13:00

witaj,
trzeba go wyżej kręcić do 4000 obr min, zobacz przy jakich obrotach ma max moment obrotowy.
są to silniki wysokoobrotowe.
pozdrawiam.
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

desto
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 02 lut 2011, 00:10
Czym jeżdzę: 1.7 crdi orange Horst
Lokalizacja: Wrocław

Re: silnik 2.0 CVVT

Postautor: desto » 27 kwie 2012, 23:01

Cisco, z całym szacunkiem, ale 4000 tys. obrotów to sporo na jedynce (aby przerzucić na dwójkę). Ten silnik ma moc 163 KM i powinien już sobie radzić z 2.000 - 3.000 jak pisze kolega. Tym bardziej, że ma skrzynię ręczną. Coś jest na rzeczy, tym bardziej, że w mojej starej lagunie (110 KM) silnik nie dławił się, był mułowaty ale na 2 dosyć żwawo przyspieszał, a tutaj mamy 50 kucyków różnicy..
Techno Orange 1.7 crdi

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: silnik 2.0 CVVT

Postautor: kijaS » 27 kwie 2012, 23:46

Może kolega jeździł wcześniej dieslem? Wtedy rzeczywiście można mieć odczucia, że przy 2000 obr/min silnik się dławi [hihihi]
W przeciwnym wypadku warto zajrzeć do serwisu, aby się utwierdzić albo rozwiać wątpliwości.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 2.0 CVVT

Postautor: kasia_mm » 28 kwie 2012, 13:21

poszukajcie dobrze na forum - kwestia dławienia się i braku "ciągu" na dwójce już była szeroko omawiana - z tego co pamiętam pomagało wgranie softu nowego?

krempy
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 20 gru 2011, 23:42
Czym jeżdzę: kia sportage III 2.0

Re: silnik 2.0 CVVT

Postautor: krempy » 30 kwie 2012, 22:13

Dziękuję bardzo. Znalazłem rzeczywiście na forum temat dotyczący mojego problemu. Za tydzień jadę "dręczyć" serwis. Nigdy nie jeździłem turbodieslem ( tzn go nie posiadałem) Pzdr [papa]

focus666
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 19 lut 2012, 13:52
Czym jeżdzę: Kia Sportage
2.0 DOHC XL Navi+ Skóra
Lokalizacja: 3miasto

Re: silnik 2.0 CVVT

Postautor: focus666 » 03 maja 2012, 21:12

Zaraz, zaraz, dynamiczny start i zmiana biegu przy 2-3 tys? Say what?

Awatar użytkownika
kolorowy87
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 08 kwie 2012, 17:04
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI 184 km XL+4WD+ATE+LST+SRK+NVN+SRN+APS
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: silnik 2.0 CVVT

Postautor: kolorowy87 » 03 maja 2012, 23:09

witaj. mam diesle 2.0 180 km w automacie i zauwazylem ze zmiana biegu z 1na 2 oddbywa sie miedzy 3000-3500tys obrotow.wydaje mi sie ze zaden diesel ani benzyniak nie lubi zmiany biegow na niskich obrotach.oprocz kia posiadam f.focusa diesla manual i nigdy nie zmieniam biegu ponizej 2500 obrotow

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 887
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: silnik 2.0 CVVT

Postautor: michal55yh » 04 maja 2012, 07:26

Jak na tą chwilę mam jeszcze Mercedesa W210 2.7CDI w automacie. Gdy jeżdżę spokojnie skrzynia zmienia biegi przy niecałych 2tys obrotów. Gdy dynamiczniej wciskam gaz (i oczywiście głębiej) biegi zmieniają się ok 3tys obrotów a jeśli chcę przycisnąć i mocno wcisnę pedał przyśpieszenia to ciągnie do czerwonego pola. Także jak ja jeżdżę teraz Kią to także zmieniam biegi coś ok 2tys obrotów. Mam wtedy moment do przyśpieszenia a i spalanie jest mniejsze, aniżeli bym ciągnął ją do wyższych obrotów. Oczywiście, jeśli potrzebuję szybciej przyśpieszyć, to ją ciągnę wyżej.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

johnny11
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 07 kwie 2012, 14:36
Czym jeżdzę: L 2.0 DOHC A/T
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 2.0 CVVT

Postautor: johnny11 » 04 maja 2012, 09:25

michal55yh pisze:Jak na tą chwilę mam jeszcze Mercedesa W210 2.7CDI w automacie. Gdy jeżdżę spokojnie skrzynia zmienia biegi przy niecałych 2tys obrotów. Gdy dynamiczniej wciskam gaz (i oczywiście głębiej) biegi zmieniają się ok 3tys obrotów a jeśli chcę przycisnąć i mocno wcisnę pedał przyśpieszenia to ciągnie do czerwonego pola. Także jak ja jeżdżę teraz Kią to także zmieniam biegi coś ok 2tys obrotów. Mam wtedy moment do przyśpieszenia a i spalanie jest mniejsze, aniżeli bym ciągnął ją do wyższych obrotów. Oczywiście, jeśli potrzebuję szybciej przyśpieszyć, to ją ciągnę wyżej.


Wszystko fajnie, tylko że temat dotyczy silnika benzynowego. Wg mnie zmiana biegów w benzynie to minimum 3000 - 3500 obr/min.
W dieslu oczywiście mniej (2000 obr/min jest ok do ekonomicznej jazdy, jednak nie jest to optymalna wartość dla silnika).


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap