Chiptuning 1.6GDI
-
- Bywalec
- Posty: 93
- Rejestracja: 30 cze 2011, 15:26
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 Black L
- Lokalizacja: Szczecin dokładnie jeżdżę na ZPL....
Chiptuning 1.6GDI
Sprtage 1.6 Black - kolor roku 2011
-
- KRZYSIU....od szufladek
- Posty: 140
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:31
- Czym jeżdzę: Biały prosiak 2.0CRDI
Re: Chiptuning 1.6GDI
karolina pisze:http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km-kia-sportage-1-6-gdi-135km-i2185265890.html
a ktoś sprawdzał taki wynalazek ?
Nie chcę się wypowiadać na temat takich chipów, bo mam jedną zasadę nie wypowiadam się na temat rzeczy których nie używałem/nie doświadczyłem.
Ale jedno pytanie jakim cudem chcą uzyskać w benzynie bez turbo 25km więcej??
Profesjonalnemu tunerowi samą modyfikacją softu(bo o tym piszemy) może uda się zyskać 5-7% czyli maks 10km.
Pozdrawiam
PS.
Proszę moderatora o wydzielenie postów z tego wątku które nie dotyczą tematu, do jakiegoś innego z wolnym dyskusjami,
dzięki
- aBARTh
- MODERATOR
- Posty: 859
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
- Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
- Lokalizacja: okolice Świerklańca
Re: Chiptuning 1.6GDI
Mówisz i masz
Odnośnie proponowanego "chiptuningu" to jest to niewykonalne, żeby w Sportku wolnossącym uzyskać 25KM z jakiegoś układziku scalonego. Kiedyś gdzieś coś czytałem że wpięcie lub wlutowanie tego gdzieś przy fabrycznym ECU coś oszukuje, tzn. omija jakiś układ scalony, ale nie pamiętam dokładnie co to było. Na dłuższą metę szkodzi silnikowi.
Wystarczy wejść na jakiekolwiek PROFESJONALNE zakłady, które się tym zajmują to wszędzie pisze, że realny przyrost jest ok. 5% max. 7%. W wypadku naszego GDI to ok. 6,75-9,45KM.
To co zostało podesłane przez karolina to troszkę bullshit jak kiedyś wmawiano, że magnetyzery dają 20KM, że auto urywa 1sek od 0 do 100 itp. Szkoda, że nie gotuje i samo się nie myje.
Żeby w wolnossącym silniku osiągnąć przyrost 30KM trzeba wydać troszkę złociszy. Inne wałki rozrządu, inne tłoki, dobrze przeliczony układ wydechowy o odpowiedniej średnicy + faktycznie porządny program do ECU. To już są koszta zbliżone do kwot pięciocyfrowych.
Odnośnie proponowanego "chiptuningu" to jest to niewykonalne, żeby w Sportku wolnossącym uzyskać 25KM z jakiegoś układziku scalonego. Kiedyś gdzieś coś czytałem że wpięcie lub wlutowanie tego gdzieś przy fabrycznym ECU coś oszukuje, tzn. omija jakiś układ scalony, ale nie pamiętam dokładnie co to było. Na dłuższą metę szkodzi silnikowi.
Wystarczy wejść na jakiekolwiek PROFESJONALNE zakłady, które się tym zajmują to wszędzie pisze, że realny przyrost jest ok. 5% max. 7%. W wypadku naszego GDI to ok. 6,75-9,45KM.
To co zostało podesłane przez karolina to troszkę bullshit jak kiedyś wmawiano, że magnetyzery dają 20KM, że auto urywa 1sek od 0 do 100 itp. Szkoda, że nie gotuje i samo się nie myje.
Żeby w wolnossącym silniku osiągnąć przyrost 30KM trzeba wydać troszkę złociszy. Inne wałki rozrządu, inne tłoki, dobrze przeliczony układ wydechowy o odpowiedniej średnicy + faktycznie porządny program do ECU. To już są koszta zbliżone do kwot pięciocyfrowych.
-
- Bywalec
- Posty: 93
- Rejestracja: 30 cze 2011, 15:26
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 Black L
- Lokalizacja: Szczecin dokładnie jeżdżę na ZPL....
Re: Chiptuning 1.6GDI
a co Ty na to?
http://vtech.pl/katalog/chiptuning-tuni ... 135KM.html
http://vtech.pl/katalog/chiptuning-tuni ... 135KM.html
Sprtage 1.6 Black - kolor roku 2011
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning 1.6GDI
hmm karolina tylko po co? zeby jechac max prędkością więcej o 2 km/h? wydać trochę hajsu dla 2km/h? poza tym ile razy się rozpędzasz do max prędkości? dla mnie to wyrzucanie kasy w błoto i utrata gwarancji na silnik
-
- KRZYSIU....od szufladek
- Posty: 140
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:31
- Czym jeżdzę: Biały prosiak 2.0CRDI
Re: Chiptuning 1.6GDI
Karolina,
to potwierdza to co pisaliśmy wcześnie z aBARTh,
w wolnossącej benzynie niema to sensu,
Pozdrawiam
PS
aBARTh dzięki za porządki
to potwierdza to co pisaliśmy wcześnie z aBARTh,
w wolnossącej benzynie niema to sensu,
Pozdrawiam
PS
aBARTh dzięki za porządki
-
- Uzależniony
- Posty: 192
- Rejestracja: 19 lut 2011, 21:01
- Czym jeżdzę: KIA S. V M+Smart 1,6 TGDI 150KM KIA S. III 1,6 GDi 135KM
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Chiptuning 1.6GDI
szkoda że wolnossaki są tak słabo podatne na podnoszenie mocy niedużymi nakładami jak dieslu. Gdyby faktycznie ten box podnosił moc o 25KM i moment obrotowy o 40 NM to bym zaryzykował i go kupił . Najbardziej to bym chciał mieć pod maską ten nowy 1,6 T-GDi z velostera
1,6 GDi "L" Techno Orange + pakiet orange + szklany dach
- aBARTh
- MODERATOR
- Posty: 859
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
- Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
- Lokalizacja: okolice Świerklańca
Re: Chiptuning 1.6GDI
Noo ja już sam o tym dawno mówiłem... doładowany Sportek to by było miodziooo.
Problem w tym, że z tego co doszperałem informacji na ten temat, niestety smutnych, to Veloster na rynku EUROPA ma mieć 1.6 T-GDI "obcięty" do 186KM, gdzie w USA ma ok. 204KM.
Nie rozumiem czym to jest spowodowane. Czy szykują jakąś bardziej usportowioną odmianę ( Veloster GT czy Veloster-R ) o mocy ponad 200KM?
Problem w tym, że z tego co doszperałem informacji na ten temat, niestety smutnych, to Veloster na rynku EUROPA ma mieć 1.6 T-GDI "obcięty" do 186KM, gdzie w USA ma ok. 204KM.
Nie rozumiem czym to jest spowodowane. Czy szykują jakąś bardziej usportowioną odmianę ( Veloster GT czy Veloster-R ) o mocy ponad 200KM?
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Chiptuning 1.6GDI
Abarth a może jest to spowodowane idiotycznymi przepisami unijnymi typu euro-norma 5 i 6, przez tych pajaców z brukselki już obcięto 5KM w sportku z 2011 w stosunku do tych z 2010. W stanach mają w głębokim poważaniu pseudo ekologię i być może dlatego tam te same silniki mają inną moc
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
-
- KRZYSIU....od szufladek
- Posty: 140
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:31
- Czym jeżdzę: Biały prosiak 2.0CRDI
Re: Chiptuning 1.6GDI
Jak obcięto??
wcześniej to jak dobrze pamiętam to były zapowiedzi że bezie miał 140 - czy jakoś tak- a jak policzyli i doszło do sprzedaży to im wyszło 135,
Pozdrawiam
wcześniej to jak dobrze pamiętam to były zapowiedzi że bezie miał 140 - czy jakoś tak- a jak policzyli i doszło do sprzedaży to im wyszło 135,
Pozdrawiam
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning 1.6GDI
Jak ktoś chce, to może dorzucić taki "box". Wtedy można nawet GDI "zachipować"
http://1.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/T ... rid-15.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/T ... rid-15.jpg
Odebrana po 178 dniach:)
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Chiptuning 1.6GDI
Różnica w mocy 1,6 turbo może wynikać z normy pomiaru. W USA stosuje się normę SAE gdzie pomiar mocy odbywa się na silniku pozbawionym filtra powietrza (!), alternatora, wentylatora, pompy wodnej, sprzęgła, pompy paliwowej i tłumika. W europie stosuje się różne normy: DIN (w zasadzie już nie stosowana), ECE (różne wersje) i ISO (ostatnia ECE i ISO to w zasadzie to samo). W EU mierzy się silnik z podłączonymi agregatami ale bez wentylatora układu chłodzenia (!).
Najciekawsze jest to, że na hamowni podwoziowej mierzy się moc silnika obciążonego dodatkowo układem przeniesienia napędu i jezdnym. Komputer hamowni przelicza otrzymane wartości tak aby uzyskać moc na wale silnika. często na wykresie pojawia się linia nazwana "straty'. jest to właśnie uwzględniająca to korekta.
Najciekawsze jest to, że na hamowni podwoziowej mierzy się moc silnika obciążonego dodatkowo układem przeniesienia napędu i jezdnym. Komputer hamowni przelicza otrzymane wartości tak aby uzyskać moc na wale silnika. często na wykresie pojawia się linia nazwana "straty'. jest to właśnie uwzględniająca to korekta.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Uzależniony
- Posty: 192
- Rejestracja: 19 lut 2011, 21:01
- Czym jeżdzę: KIA S. V M+Smart 1,6 TGDI 150KM KIA S. III 1,6 GDi 135KM
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Chiptuning 1.6GDI
marcinK a co to ??? o co w tym kaman ?
1,6 GDi "L" Techno Orange + pakiet orange + szklany dach
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning 1.6GDI
I tu jest pies pogrzebany. Bo moc powinno się podawać taką jaką mamy na kapciach. Ale marketing bierze górę.
Odebrana po 178 dniach:)
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning 1.6GDI
Takie z wystawy w Paryżu
http://www.kia-press.com/~/media/PressP ... d_016.ashx
http://www.kia-press.com/~/media/PressP ... d_013.ashx
http://www.kia-press.com/~/media/PressP ... d_016.ashx
http://www.kia-press.com/~/media/PressP ... d_013.ashx
Odebrana po 178 dniach:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika