silnik 1,7 a mróz

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

silnik 1,7 a mróz

Postautor: sabb » 02 lut 2012, 14:49

wczoraj zauwazyłem w swoim sportku ze przy mrozie około 15 stopni nie moge złapac wiekszych obrotów niż 3000 czy to wina mrozu?? a moze oleju napedowego? :?:

marrac2007
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 18 gru 2010, 17:51
Czym jeżdzę: biała 1,7 crdi
Lokalizacja: Elbląg

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: marrac2007 » 02 lut 2012, 15:47

olej napedowy. Miałem to samo.....zapchał sie filtr i pompa nie ciagneła paliwa......filtr do wymiany!

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: diselboy » 02 lut 2012, 18:29

wystarczy przy tankowaniu dolać ciut tego:
http://allegro.pl/depresator-dodatek-do ... 91834.html

i po bólu.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
oovoo
Uzależniony
Posty: 176
Rejestracja: 08 lut 2011, 22:36
Czym jeżdzę: pomarańczka 1,7CRDi+XL

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: oovoo » 02 lut 2012, 20:00

sabb gdzie trzymasz autko na zewnątrz czy w garażu.
diselboy podziwiam Cię ja zawsze byłem przeciwnikiem jakichkolwiek dodatków. Ale mam pytanie czy jak się filtr zapcha tą parafiną czy jak przyjdą te cieplejsze dni to on wróci do stanu ciekłego

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: ZygJe » 02 lut 2012, 20:02

z tym filtrem, to coś nie bardzo... filtr ma elektryczną grzałkę, która ma zabezpieczać filtr przed zapchaniem parafiną. Może marny ON zalany i przytyka się pompa w zbiorniku i przewody? depresator to wtedy jedyne rozsądne rozwiązanie. Ja przy takich mrozach profilaktycznie leję Diesel Gold na Statoilu - podbno do -38st. Od 20zł na zbiorniku nie zbiednieję a przynajmniej mam spokój.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: diselboy » 02 lut 2012, 20:44

sabb.
byłem i jestem (do tego wrócę później) przeciwnikiem wszelkiego "szajsu" do czasu, aż mi przytkało wtryski w Fiacie.
ciurnąłem jakiegoś " STP Diesel Super Kret" (nie pamiętam teraz pełnej nazwy) przed dłuższą trasą i stał sie cud, odetkało !!! choć liczyłem sie z wydatkiem na rozbabranie silnika.
nie leje wszystkiego co się napatoczy (wracam do tego co było wcześniej), akurat ten preparat przetestowałem dużo wcześniej w warunkach ciut cięższej zimy jak nasza, co prawda w zdecydowanie cieższym sprzęcie niż Sportek.
potem zalałem do Fiata z Common reil'em i nic sie nie dzieje a już 4 sezon tego używam.
ten preparat to właściwie czysta nafta, wiec lżejsza frakcja ropy naftowej, wyjściówki do oleju napędowego, nie ma sie czego bać. PRZESTRZEGAM !!! nie wolno do silników z Common reil'em dolewać benzyny jako ułatwiacza rozruchu w niskich temperaturach. tak było można robic w dieslach starej technologii ale nie nowoczesnych
tak więć spokojnie, nic sie nie stanie.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

maja123
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 06 lis 2010, 00:08
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: maja123 » 02 lut 2012, 22:52

Co do dodatku do oleju napędowegoto mogę też polecić ten z linka kolegi diselboy. Leje go do ciężarówek od ładnych paru lat i nie było żadnego problemu przez zimę.A jest bardzo wydajny 1/1000l.Kiedyś kupiłem dodatek z shella i zamarzł w schowku :D
KIA SPORTAGE XL 2,0 DOHC DARK GUN METAL

Awatar użytkownika
Crion
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 24 wrz 2011, 02:12
Czym jeżdzę: 1.6GDI XL Techno Orange
Lokalizacja: Gliwice

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: Crion » 02 lut 2012, 23:08

Stosowałem ten sam preparat (SkyDD) w poprzednich dwóch samochodach z silnikiem Diesla i nigdy nie musiałem nic robić z silnikiem. Nie jestem nawet pewien czy czasem gdzieś w piwnicy nie leżą jeszcze dwie butelki tego specyfiku. Gdyby ktoś był chętny na zakup po preferencyjnej cenie to niech da znać ;)

rouman01
Uzależniony
Posty: 246
Rejestracja: 29 paź 2010, 18:28
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 GDI
Lokalizacja: Niemcy, Bawaria

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: rouman01 » 03 lut 2012, 00:00

U mnie na razie temp. max. tylko -11C, w nocy niżej, ale w garażu po najzimniejszej nocy jest najwyżej minus dwa.
Tak więc rano benzyna GDI nie ma się co dziwić - odpala śpewająco, "na dotyk" rozrusznika, ale dzisiaj, jak wychodziłem z pracy i było już -10C, zmarznięty benzyniak zaskoczył jak w letni poranek.

Więcej pali, kumputer pokazuje 8.1-8.2l/100km, czyli pewnie rzeczywiste letnie spalanie poniżej ósemki z skoczyło pod dziewiątkę.

Poza tym wszystko gra, zawieszenie dalej sztywne, ale chyba "stuka", wybiera nierówności i studzienki na ulicach niskim dudnieniem.


Pozdrawiam.

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: sabb » 03 lut 2012, 12:16

oovoo pisze:sabb gdzie trzymasz autko na zewnątrz czy w garażu.
diselboy podziwiam Cię ja zawsze byłem przeciwnikiem jakichkolwiek dodatków. Ale mam pytanie czy jak się filtr zapcha tą parafiną czy jak przyjdą te cieplejsze dni to on wróci do stanu ciekłego

niestety ale na zewnątrz :(

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: sabb » 03 lut 2012, 12:27

ZygJe pisze:z tym filtrem, to coś nie bardzo... filtr ma elektryczną grzałkę, która ma zabezpieczać filtr przed zapchaniem parafiną. Może marny ON zalany i przytyka się pompa w zbiorniku i przewody? depresator to wtedy jedyne rozsądne rozwiązanie. Ja przy takich mrozach profilaktycznie leję Diesel Gold na Statoilu - podbno do -38st. Od 20zł na zbiorniku nie zbiednieję a przynajmniej mam spokój.

ja tankuje juz od pól roku na shellu w coś trzeba wiezyc ;)

dealer
Uzależniony
Posty: 236
Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
Lokalizacja:

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: dealer » 06 lut 2012, 14:27

jakoś nie bardzo wierzę w tą grzałkę.
temperatura na zewnątrz -25, silnik pali ale po minucie może dwóch stania i pracy na wolnych obrotach gaśnie, odpalam dziada raz jeszcze i po ruszeniu gaśnie. Jak dla mnie ewidentnie coś się przytyka. Kilka podejść odpalić przejechać kilkadziesiąt metrów. Zapala się kontrolka check engine, i jest spokój samochód się po przejechaniu jakiegoś dystansu nagrzeje, kilka razy trzeba go zgasić i odpalić (jak się jeździ po mieście i coś załatwia to żaden problem) i kontrolka check, gaśnie.
Przed silnymi mrozami zatankowałem na schellu do pełna "normalny olej" (jakoś 7 zeta za litr tego lepszego, to wg. mnie bandytyzm).
Na szczęście płyn w spryskiwaczach nie zamarzł i działa ogrzewanie szyby, więc jak trzeba będzie pchać dziada to ręce bardzo nie zmarzną :)
Przegonie samochód za kilka dni w trasie i pewnie doleję jakiegoś szuwaksu, żeby paliwo nie gęstniało, bo na garaż nie mam co liczyć.
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: sabb » 06 lut 2012, 17:39

miałem to samo w czasie jazdy gasnie
dzisiaj 2 razy byłem z tym w serwisie komputer pokazuje brak cisnienia paliwa powiedzieli ze filtr przymarza na bp wlałem oleum za 6 zeta i jest lepiej ogólnie to wina paliwa zima zaskoczyła cpny mają jakies paliwo z przed mrozów

REROMEK
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
Lokalizacja: Sztum, na Powiślu

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: REROMEK » 10 lut 2012, 17:13

Witam

mam pytanie z innej beczki - czy przy tak niskich temperaturach odczuwalna jest obecność filtra dpf, chodzi mi o jazdę na krótkich odcinkach, jak to u was wygląda?

mam zamiar na dniach zamawiać autko i ciągle mam wątpliwości co do tego dpf'a - pomoże mi je ktoś rozwiać?

a wiecie co mi dzisiaj dealer powiedział o wypalaniu dpf? że wypalanie to się zaczyna przy 1250 obr/min bo już wtedy silnik ma odpowiedni moment obrotowy (do wypalenia dpf?) ???

co na to inni fachowcy?
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: kijaS » 10 lut 2012, 17:32

Dość unikatowe rozwiązanie "wypalanie dpfa momentem obrotowym" :roll:
A czy temperatura zewnętrzna ma wpływ na zapychanie, tego nie wiem. Niby większa dawka paliwa (ssanie), dłużej się dpf rozgrzewa z -20C niż z +20C, ale nie sądzę, aby miało to jakieś duże znaczenie. Jak ma Ci się zapchać, to Ci się zapcha i w lecie.
Ale może ktoś ma praktykę i faktycznie widać różnice?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

dealer
Uzależniony
Posty: 236
Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
Lokalizacja:

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: dealer » 12 lut 2012, 00:14

ja zauważyłem, że na mrozie dpf też się wypala. Zajęty byłem jazdą więc ne zwróciłem uwagi czy trwa to dłużej niż zwykle.
Temperatura wg. termometru w samochodzie -22 st. C
U mnie to wygląda tak że filtr wypala się akurat jak dojeżdżam do domu, korka, zjeżdżam z drogi na której można spokojnie jechać ze stałą prędkością :) Z moich obserwacji, zanim zacznie się procedura wypalania trzeba przejechać około 30-40 km od uruchomienia silnika, nawet jak się w trakcie wypalania filtra zgasi silnik.
ot takie prawo Murphy'ego :D
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi

marrac2007
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 18 gru 2010, 17:51
Czym jeżdzę: biała 1,7 crdi
Lokalizacja: Elbląg

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: marrac2007 » 12 sty 2013, 08:59

Wracam do tematu.
W zeszłym roku miałem taki sam problem...w tym roku dolewam dodatek K2-DFA39 i znowu klops. Jeszcze gdyy były mrozy a tu ledwie w nocy -10. Panowie co zimę to samo.....mam jeszcze kilka innych samochodów ( i30, megane,kangoo) i leje to samo paliwo (dez dodatku K2) i samochody smigają. Czy ten filtr w naszych sportkach jest tak czuły? Czy może cos z moim samochodem jest nie tak? czy to wogóle mozliwe? a moze mam zmienic dodatek?

a na czym Wy jezdzicie?

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: Bodzio_s40 » 12 sty 2013, 18:49

ja nigdy nic nie dolewalem i nie dolewam(dzis tylko -3 bylo) a dwa lata temu -28 sportage palila bez zajakniecia i jezdzila bardzo zwawo.wydaje mi sie ze powinienes sprawdzic swoje autko bo to chyba nie jest wina pogody-te -10 to troche za malo ja dla mnie i na moje doswiadczenie z samochodami

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: diselboy » 12 sty 2013, 18:59

tak jak Bodzio napisał cos nie tak z silnikiem lub predzej z zasilaniem, common reil potrzebuje odpowiedniego ciśnienia na listwie zeby odpalil, może na zimno pompa nie tloczy tyle co należy lub popuszcza zawór zwrotny.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

marrac2007
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 18 gru 2010, 17:51
Czym jeżdzę: biała 1,7 crdi
Lokalizacja: Elbląg

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: marrac2007 » 13 sty 2013, 10:32

a co tankujecie do swoich sportkow.?

REROMEK
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
Lokalizacja: Sztum, na Powiślu

Re: silnik 1,7 a mróz

Postautor: REROMEK » 13 sty 2013, 13:20

witam
byłem wczoraj na wymianie oleju z tego powodu, że mi go przybyło (gdy temperatura na zewnątrz spadła w okolice zera to zaczęło mi przybywać) , musiałem upuścić pół literka (oleju) i przy przebiegu 17 tyś km zmieniłem oleum w silniku. pojechałem do aso i miałem okazje obejrzeć sportage, którego ktoś tankuje marketowym paliwem (wymianę filtra paliwa miał już cztery razy) - przy -4 stopniach już widać było w tym paliwie parafinę , a śmieci jakie pływały w zbiorniku to o pomstę do nieba normalnie... [angry]
jak można lać coś takiego ludziom do auta [zlolta]

dlatego trzeba bardzo uważać gdzie się tankuje nasze wozy bo mało odporne są na złej jakości paliwo
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap