Tuning silnika 184KM

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: cisco » 14 kwie 2014, 19:24

Po długich namysłach, zdecydowałem o montażu RedBox'a od V-Tech.
Umówiłem się rano na montaż, podpięcie kompa jakaś tam diagnostyka, wstępne przygotowanie box'a i wpięcie boxa pod maskę.
Niestety warsztat nie dysponował hamownią AWD a więc ustawy były domyślne w oparciu o doświadczenie firmy V-Tech.
Po kilku jazdach w różnych ustawieniach wybór padł na program 5 na RedBoxie.
Jeszcze raz podłączenie komputera, wszytko ok zero błędów itp.
Hamownie miałem umówioną na po południe, lub na czwartek.
Kilka tel i udało mi się załatwić hamownię AWD od ręki.
Jadę, odczucia pozytywne tak jakby lepiej się zbierał z dołu i odbywało się to bardziej płynnie. (ah ta siła autosugestii :lol: )
Dotarłem na miejsce, najpierw wypinamy box i robimy serie i tu miłe zaskoczenie :D
Silnik daje z siebie prawie to co jest w papierach:

MOC: 179,9 KM @ 3779 rpm
Moment: 396,6 Nm @ 2646 rpm :bigok:

No to dobrze, zapinamy box a tutaj [zdziwko] WIELKI ZONK [zdziwiony]

MOC: 174,3 KM @ 3708 rpm
Moment: 400,3 Nm @ 2457 rpm

Przebieg wykresu bardzo ładny bez żadnych załamań - na prawdę wzorowy [zlosnikok]

No powiem szczerze takiej opcji nie brałem pod uwagę :o
Żeby był wzrost np +10 KM i moment +20 Nm to jeszcze dałbym szanse na dostrojenie,
no niestety albo trafił się wadliwy box, albo inna przyczyna, wróciłem do warsztatu pokazałem wykres i bez problemu dokonałem zwrotu box'a. Pół dnia w plecy no i 150 za hamownię, ale lepsze to niż jeździć z boxem Placebo :lol:
Chyba się chwilkę wstrzymam i zrobię chip. Podobno można spokojnie iść pod 210 KM i 430-440 Nm 8-)
Załączniki
hamownia1404small.jpg
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: marcinK » 14 kwie 2014, 20:25

Z efektem Placebo, powiem pincet....
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
Navkol
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
Lokalizacja: 3City

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: Navkol » 14 kwie 2014, 20:36

Cisco - stawiam dyży :pub: :pijak: :soczek: za szczerość.
Wielu :oops: wstydliwie :oops: by przemilczało całość a tu proszę... Kolega bez zbędnego zażenowania opisał swój przypadek ku przestrodze innych userów :!:
:brawo: i dzięki za wypowiedź. Oby więcej szczerości było w tyl "skundlonym" świecie :!:

Jeszcze raz D_Z_I_Ę_K_I (mniemam, że w imieniu wielu Userów tego Forum).

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: cisco » 14 kwie 2014, 20:51

Navkol,
duży :soczek: chętnie przyjmę, na majówkę lecę na półwysep :D także 3City jest na mojej trasie :)
Tzn nie widziałem powodu dla którego miałbym przemilczeć.
Forum właśnie po to jest aby sobie wzajemnie pomagać, myślę że mój przykład na pewno pomoże części osób zastanawiających się nad boxem. Ale może to był odosobniony przypadek. widziałem wykresy z boxem i dlatego się zdecydowałem.
Na pewno wiem, że jeżeli ktoś planuje box to koniecznie od razu na hamownię. pomiary są nie do podważenia ( jaka by ta hamownie nie była) a odczucia z jazdy tak jak pisałem bardzo subiektywne 8-)
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

Awatar użytkownika
Navkol
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
Lokalizacja: 3City

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: Navkol » 14 kwie 2014, 21:09

No niestety - ja jestem poza 3City ;)
Ale ... browarek aktualny ...Jak nie na Pomorzu to może w 100licy :oki:

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: kjs62 » 16 kwie 2014, 09:37

Ja nie rozumiem tych kreatorów mocy.

Aby zwiększyć moc trzeba zwiększyć moment lub obroty lub jedno i drugie bo moc=moment*obroty.
obroty w dieslu raczej nie wchodzą w grę no więc tylko moment.
Z kolei aby zwiększyć moment obrotowy to trzeba zwiększyć doładowanie lub pojemność silnika.
Pojemność raczej nie wchodzi w grę więc doładowanie

To wymaga silniejszego turbo albo biturbo a tu rach ciach programik i już moment poszedł w górę he he.

Kolejna rzecz to żywotność podzespołów nieprzygotowanych na takie wartości momentu.

Looknijcie jakie problemy ze sprzęgłem mają właściciele subarynek z dieslami...

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: cisco » 16 kwie 2014, 15:25

Rozmawiałem z kreatorem i do mojego modelu jest możliwość wgrania programu przez złącze diagnostyczne bez otwierania ECU.
tak sie zastanawiam czy byłby ktoś chetny na taka modyfikacje. Jak sie uzbiera kilka osób to można ponegocjowac cenę. 8-)
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: gasewo » 16 kwie 2014, 15:46

A ja bym poszukal innej firmy. Jakis czas temu pisalem o warszawskim V-tech'u występującym pon nazwą kreator mocy. Generalnie nie polecam, tak samo jak moi znajomi z forum streetracing. A post Cisco tylko to potwierdza. No bo dla mnie jeżeli ktoś oferuje modyfikację auta nie posiadając do tego odpowiedniej hamowni i nie robiąc żadnych pomiarów tylko na domysły to albo się nie zna albo nie podchodzi uczciwie do klienta.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Between two evils, I always pick the one I never tried before

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: cisco » 16 kwie 2014, 15:52

Gasewo. Ale żeby była jasność. Box od Vtech nie był zakladany w kreatorze mocy. Tylko w innym warsztacie dystrybutor vtech. To oni nie dysponowali hamownia.
Do kreatora pojechałem TYLKO na pomiar !!! Oni nic nie ingerowali w box.
proszę o dokladne czytanie bo później wychodzą takie kwiatki ;-)
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: ZygJe » 16 kwie 2014, 16:40

kjs62 pisze:Aby zwiększyć moc trzeba zwiększyć moment lub obroty lub jedno i drugie bo moc=moment*obroty.
obroty w dieslu raczej nie wchodzą w grę no więc tylko moment.


Prawda. I to właśnie jest robione przy "cipie"

kjs62 pisze:Z kolei aby zwiększyć moment obrotowy to trzeba zwiększyć doładowanie lub pojemność silnika.
Pojemność raczej nie wchodzi w grę więc doładowanie

Sama prawda

kjs62 pisze:To wymaga silniejszego turbo albo biturbo


niekoniecznie. W pewnym zakresie istnieje możliwość uzyskania większej wydajności z fabrycznej sprężarki - zwykle poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania które jest regulowane poprzez elektronicznie sterowany zawór. Zwykle i to nie jest potrzebne bo fabrycznie sprężarka "dmucha" więcej niż potrzeba (aby zapewnić możliwość rygorystycznego zmieszczenia się w normie czystości spalin) a moc jest zmniejszona mapą wtrysków. Do tego należy więc zmienić mapę wtrysku.
kjs62 pisze:Kolejna rzecz to żywotność podzespołów nieprzygotowanych na takie wartości momentu.

a tu każdy powinien akurat być tego świadomy

kjs62 pisze:Looknijcie jakie problemy ze sprzęgłem mają właściciele subarynek z dieslami...

Ooooo właśnie - czyżby auto po wirusie fabrycznym? a może fabrycznie nie przygotowane nawet na przenoszenie fabrycznych momentów?
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

socho
Bywalec
Posty: 87
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: socho » 17 kwie 2014, 07:09

Robiłem swoje auto w Kreatorze i hamownie 2 szt mają, jedna dla 4x4, druga dla jednoosiowych napędów.
Pomiary też robią więc najpierw warto obejrzeć samemu, aby mieć swoje zdanie.
Widziałem też jakie fury podjeżdżały pod warsztat do korekty.

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: kjs62 » 08 maja 2014, 14:45

ZygJe pisze:Ooooo właśnie - czyżby auto po wirusie fabrycznym? a może fabrycznie nie przygotowane nawet na przenoszenie fabrycznych momentów?

Niedawno czytałem coś w Auto Szmacie, że niby wg doniesień serwisowych Sportage CRDi 184 KM też ma podobne problemy więc o ile to prawda to ten tuning może tylko je uwypuklić....

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: bykman » 28 paź 2014, 18:24

Jeśli chodzi o chiptuning to tylko Aligator Dynosoft Katowice lub Compsport Bielsko-Biała, reszta tunerów niech się jeszcze pouczy.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

socho
Bywalec
Posty: 87
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: socho » 03 gru 2014, 11:29

Robiłem tuning w Warszawie-Kreator Mocy. Na forum jest wykres przyrostu mocy i momentu. Warto spojrzeć.

ravel
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 22 lip 2011, 23:55
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 GDI

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: ravel » 03 gru 2014, 18:23

Jeżeli ktoś chętny na Kreatora to proszę o wpisy viewtopic.php?f=6&t=3326 :)
Myślę, że koszt jest :oki:

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: bykman » 28 lip 2015, 15:43

Mam pytanko, czy zwiększony moment obrotowy poprzez chipa lub Box może mieć wpływ na szybsze zużycie się koła dwumasowego?
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: czyzyk64 » 28 lip 2015, 15:46

oczywiście , oraz turbiny, większe obciążenia.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: ZygJe » 29 lip 2015, 08:04

Przy automacie jest przekładnia hydrokinetyczna która robi za sprzęgło i tłumi udarowe zmiany prędkości obrotowej wału korbowego czyli robi też za dwu masowe koło zamachowe. Jednak występuje ten silnik także w manualu. I tam koło zamachowe dwu masowe jak najbardziej jest.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

saber
MODERATOR
Posty: 501
Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
Lokalizacja: Kraków

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: saber » 01 cze 2016, 02:15

Jestem po chipie (otwarcie ECU + wgranie nowego softu) i powiem, że jestem mega zadowolony z efektu. O ile wcześniej automat mocno zamulał, o czym można było poczytać, o tyle teraz jest niemal błyskawiczna reakcja na pedał "gazu". Praktycznie nie ma teraz tej chwili kiedy miałem wrażenie, że elektronika "myśli" co ma zrobić - nie wiem czy teraz nie myśli, czy po prostu myśli szybciej ale czuć zdecydowaną różnicę oczywiście na korzyść :) Na razie jestem na etapie podniety z przyspieszenia, ale nie mogłem nie przejechać się obwodnicą aby sprawdzić Vmax i choć ma to dla mnie małe znaczenie to wskazówka prędkościomierza oparła się prawie o 220.
Natomiast przyspieszenie jest tym na czym mi zależało i tu jestem w 100% ukontentowany. Jeszcze nie mierzyłem dokładnie, ale nawet bez pomiaru jest petarda! Kiedy już podnieta minie, sprawdzę jak ze spalaniem, bo ponoć może być nieznacznie mniejsze (oczywiście przy "normalnej" jeździe, bez ciągłego wykorzystywania większej mocy :))

socho
Bywalec
Posty: 87
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: socho » 01 cze 2016, 06:59

Witam.
Ja jeżdżę już trzy lata na nowym sofcie. Na zmniejszenie spalanie nie liczyłem. Nic sie raczrj w tej kwestii nie zmieniło.
Natomiast jet wielka radośc przy wyprzedzaniu. Bezcenne jak słyszę - k...wa- kijanka- nie możliwe.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Tuning silnika 184KM

Postautor: Owca007 » 01 cze 2016, 07:19

Spalanie jest identyczne jak było w końcu konie muszą jeść :). Jak sam widzisz auto zmieniło się nie do poznania i miny innych są bezcenne. Daj wykres z hamowni chce zobaczyć jak moment w automacie przebiega czy jest podobieństwo do manualna.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap