Tuning silnika 184KM
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Tuning silnika 184KM
Po długich namysłach, zdecydowałem o montażu RedBox'a od V-Tech.
Umówiłem się rano na montaż, podpięcie kompa jakaś tam diagnostyka, wstępne przygotowanie box'a i wpięcie boxa pod maskę.
Niestety warsztat nie dysponował hamownią AWD a więc ustawy były domyślne w oparciu o doświadczenie firmy V-Tech.
Po kilku jazdach w różnych ustawieniach wybór padł na program 5 na RedBoxie.
Jeszcze raz podłączenie komputera, wszytko ok zero błędów itp.
Hamownie miałem umówioną na po południe, lub na czwartek.
Kilka tel i udało mi się załatwić hamownię AWD od ręki.
Jadę, odczucia pozytywne tak jakby lepiej się zbierał z dołu i odbywało się to bardziej płynnie. (ah ta siła autosugestii )
Dotarłem na miejsce, najpierw wypinamy box i robimy serie i tu miłe zaskoczenie
Silnik daje z siebie prawie to co jest w papierach:
MOC: 179,9 KM @ 3779 rpm
Moment: 396,6 Nm @ 2646 rpm
No to dobrze, zapinamy box a tutaj WIELKI ZONK
MOC: 174,3 KM @ 3708 rpm
Moment: 400,3 Nm @ 2457 rpm
Przebieg wykresu bardzo ładny bez żadnych załamań - na prawdę wzorowy
No powiem szczerze takiej opcji nie brałem pod uwagę
Żeby był wzrost np +10 KM i moment +20 Nm to jeszcze dałbym szanse na dostrojenie,
no niestety albo trafił się wadliwy box, albo inna przyczyna, wróciłem do warsztatu pokazałem wykres i bez problemu dokonałem zwrotu box'a. Pół dnia w plecy no i 150 za hamownię, ale lepsze to niż jeździć z boxem Placebo
Chyba się chwilkę wstrzymam i zrobię chip. Podobno można spokojnie iść pod 210 KM i 430-440 Nm
Umówiłem się rano na montaż, podpięcie kompa jakaś tam diagnostyka, wstępne przygotowanie box'a i wpięcie boxa pod maskę.
Niestety warsztat nie dysponował hamownią AWD a więc ustawy były domyślne w oparciu o doświadczenie firmy V-Tech.
Po kilku jazdach w różnych ustawieniach wybór padł na program 5 na RedBoxie.
Jeszcze raz podłączenie komputera, wszytko ok zero błędów itp.
Hamownie miałem umówioną na po południe, lub na czwartek.
Kilka tel i udało mi się załatwić hamownię AWD od ręki.
Jadę, odczucia pozytywne tak jakby lepiej się zbierał z dołu i odbywało się to bardziej płynnie. (ah ta siła autosugestii )
Dotarłem na miejsce, najpierw wypinamy box i robimy serie i tu miłe zaskoczenie
Silnik daje z siebie prawie to co jest w papierach:
MOC: 179,9 KM @ 3779 rpm
Moment: 396,6 Nm @ 2646 rpm
No to dobrze, zapinamy box a tutaj WIELKI ZONK
MOC: 174,3 KM @ 3708 rpm
Moment: 400,3 Nm @ 2457 rpm
Przebieg wykresu bardzo ładny bez żadnych załamań - na prawdę wzorowy
No powiem szczerze takiej opcji nie brałem pod uwagę
Żeby był wzrost np +10 KM i moment +20 Nm to jeszcze dałbym szanse na dostrojenie,
no niestety albo trafił się wadliwy box, albo inna przyczyna, wróciłem do warsztatu pokazałem wykres i bez problemu dokonałem zwrotu box'a. Pół dnia w plecy no i 150 za hamownię, ale lepsze to niż jeździć z boxem Placebo
Chyba się chwilkę wstrzymam i zrobię chip. Podobno można spokojnie iść pod 210 KM i 430-440 Nm
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: Tuning silnika 184KM
Cisco - stawiam dyży za szczerość.
Wielu wstydliwie by przemilczało całość a tu proszę... Kolega bez zbędnego zażenowania opisał swój przypadek ku przestrodze innych userów
i dzięki za wypowiedź. Oby więcej szczerości było w tyl "skundlonym" świecie
Jeszcze raz D_Z_I_Ę_K_I (mniemam, że w imieniu wielu Userów tego Forum).
Wielu wstydliwie by przemilczało całość a tu proszę... Kolega bez zbędnego zażenowania opisał swój przypadek ku przestrodze innych userów
i dzięki za wypowiedź. Oby więcej szczerości było w tyl "skundlonym" świecie
Jeszcze raz D_Z_I_Ę_K_I (mniemam, że w imieniu wielu Userów tego Forum).
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Tuning silnika 184KM
Navkol,
duży chętnie przyjmę, na majówkę lecę na półwysep także 3City jest na mojej trasie
Tzn nie widziałem powodu dla którego miałbym przemilczeć.
Forum właśnie po to jest aby sobie wzajemnie pomagać, myślę że mój przykład na pewno pomoże części osób zastanawiających się nad boxem. Ale może to był odosobniony przypadek. widziałem wykresy z boxem i dlatego się zdecydowałem.
Na pewno wiem, że jeżeli ktoś planuje box to koniecznie od razu na hamownię. pomiary są nie do podważenia ( jaka by ta hamownie nie była) a odczucia z jazdy tak jak pisałem bardzo subiektywne
duży chętnie przyjmę, na majówkę lecę na półwysep także 3City jest na mojej trasie
Tzn nie widziałem powodu dla którego miałbym przemilczeć.
Forum właśnie po to jest aby sobie wzajemnie pomagać, myślę że mój przykład na pewno pomoże części osób zastanawiających się nad boxem. Ale może to był odosobniony przypadek. widziałem wykresy z boxem i dlatego się zdecydowałem.
Na pewno wiem, że jeżeli ktoś planuje box to koniecznie od razu na hamownię. pomiary są nie do podważenia ( jaka by ta hamownie nie była) a odczucia z jazdy tak jak pisałem bardzo subiektywne
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: Tuning silnika 184KM
No niestety - ja jestem poza 3City
Ale ... browarek aktualny ...Jak nie na Pomorzu to może w 100licy
Ale ... browarek aktualny ...Jak nie na Pomorzu to może w 100licy
Re: Tuning silnika 184KM
Ja nie rozumiem tych kreatorów mocy.
Aby zwiększyć moc trzeba zwiększyć moment lub obroty lub jedno i drugie bo moc=moment*obroty.
obroty w dieslu raczej nie wchodzą w grę no więc tylko moment.
Z kolei aby zwiększyć moment obrotowy to trzeba zwiększyć doładowanie lub pojemność silnika.
Pojemność raczej nie wchodzi w grę więc doładowanie
To wymaga silniejszego turbo albo biturbo a tu rach ciach programik i już moment poszedł w górę he he.
Kolejna rzecz to żywotność podzespołów nieprzygotowanych na takie wartości momentu.
Looknijcie jakie problemy ze sprzęgłem mają właściciele subarynek z dieslami...
Aby zwiększyć moc trzeba zwiększyć moment lub obroty lub jedno i drugie bo moc=moment*obroty.
obroty w dieslu raczej nie wchodzą w grę no więc tylko moment.
Z kolei aby zwiększyć moment obrotowy to trzeba zwiększyć doładowanie lub pojemność silnika.
Pojemność raczej nie wchodzi w grę więc doładowanie
To wymaga silniejszego turbo albo biturbo a tu rach ciach programik i już moment poszedł w górę he he.
Kolejna rzecz to żywotność podzespołów nieprzygotowanych na takie wartości momentu.
Looknijcie jakie problemy ze sprzęgłem mają właściciele subarynek z dieslami...
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Tuning silnika 184KM
Rozmawiałem z kreatorem i do mojego modelu jest możliwość wgrania programu przez złącze diagnostyczne bez otwierania ECU.
tak sie zastanawiam czy byłby ktoś chetny na taka modyfikacje. Jak sie uzbiera kilka osób to można ponegocjowac cenę.
tak sie zastanawiam czy byłby ktoś chetny na taka modyfikacje. Jak sie uzbiera kilka osób to można ponegocjowac cenę.
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
A ja bym poszukal innej firmy. Jakis czas temu pisalem o warszawskim V-tech'u występującym pon nazwą kreator mocy. Generalnie nie polecam, tak samo jak moi znajomi z forum streetracing. A post Cisco tylko to potwierdza. No bo dla mnie jeżeli ktoś oferuje modyfikację auta nie posiadając do tego odpowiedniej hamowni i nie robiąc żadnych pomiarów tylko na domysły to albo się nie zna albo nie podchodzi uczciwie do klienta.
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Between two evils, I always pick the one I never tried before
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Tuning silnika 184KM
Gasewo. Ale żeby była jasność. Box od Vtech nie był zakladany w kreatorze mocy. Tylko w innym warsztacie dystrybutor vtech. To oni nie dysponowali hamownia.
Do kreatora pojechałem TYLKO na pomiar !!! Oni nic nie ingerowali w box.
proszę o dokladne czytanie bo później wychodzą takie kwiatki
Do kreatora pojechałem TYLKO na pomiar !!! Oni nic nie ingerowali w box.
proszę o dokladne czytanie bo później wychodzą takie kwiatki
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Tuning silnika 184KM
kjs62 pisze:Aby zwiększyć moc trzeba zwiększyć moment lub obroty lub jedno i drugie bo moc=moment*obroty.
obroty w dieslu raczej nie wchodzą w grę no więc tylko moment.
Prawda. I to właśnie jest robione przy "cipie"
kjs62 pisze:Z kolei aby zwiększyć moment obrotowy to trzeba zwiększyć doładowanie lub pojemność silnika.
Pojemność raczej nie wchodzi w grę więc doładowanie
Sama prawda
kjs62 pisze:To wymaga silniejszego turbo albo biturbo
niekoniecznie. W pewnym zakresie istnieje możliwość uzyskania większej wydajności z fabrycznej sprężarki - zwykle poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania które jest regulowane poprzez elektronicznie sterowany zawór. Zwykle i to nie jest potrzebne bo fabrycznie sprężarka "dmucha" więcej niż potrzeba (aby zapewnić możliwość rygorystycznego zmieszczenia się w normie czystości spalin) a moc jest zmniejszona mapą wtrysków. Do tego należy więc zmienić mapę wtrysku.
kjs62 pisze:Kolejna rzecz to żywotność podzespołów nieprzygotowanych na takie wartości momentu.
a tu każdy powinien akurat być tego świadomy
kjs62 pisze:Looknijcie jakie problemy ze sprzęgłem mają właściciele subarynek z dieslami...
Ooooo właśnie - czyżby auto po wirusie fabrycznym? a może fabrycznie nie przygotowane nawet na przenoszenie fabrycznych momentów?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 87
- Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
- Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Tuning silnika 184KM
Robiłem swoje auto w Kreatorze i hamownie 2 szt mają, jedna dla 4x4, druga dla jednoosiowych napędów.
Pomiary też robią więc najpierw warto obejrzeć samemu, aby mieć swoje zdanie.
Widziałem też jakie fury podjeżdżały pod warsztat do korekty.
Pomiary też robią więc najpierw warto obejrzeć samemu, aby mieć swoje zdanie.
Widziałem też jakie fury podjeżdżały pod warsztat do korekty.
Re: Tuning silnika 184KM
ZygJe pisze:Ooooo właśnie - czyżby auto po wirusie fabrycznym? a może fabrycznie nie przygotowane nawet na przenoszenie fabrycznych momentów?
Niedawno czytałem coś w Auto Szmacie, że niby wg doniesień serwisowych Sportage CRDi 184 KM też ma podobne problemy więc o ile to prawda to ten tuning może tylko je uwypuklić....
- bykman
- Uzależniony
- Posty: 355
- Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM - Lokalizacja: PIENINY
Re: Tuning silnika 184KM
Jeśli chodzi o chiptuning to tylko Aligator Dynosoft Katowice lub Compsport Bielsko-Biała, reszta tunerów niech się jeszcze pouczy.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track
-
- Bywalec
- Posty: 87
- Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
- Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Tuning silnika 184KM
Robiłem tuning w Warszawie-Kreator Mocy. Na forum jest wykres przyrostu mocy i momentu. Warto spojrzeć.
Re: Tuning silnika 184KM
Jeżeli ktoś chętny na Kreatora to proszę o wpisy viewtopic.php?f=6&t=3326
Myślę, że koszt jest
Myślę, że koszt jest
- bykman
- Uzależniony
- Posty: 355
- Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM - Lokalizacja: PIENINY
Re: Tuning silnika 184KM
Mam pytanko, czy zwiększony moment obrotowy poprzez chipa lub Box może mieć wpływ na szybsze zużycie się koła dwumasowego?
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Tuning silnika 184KM
oczywiście , oraz turbiny, większe obciążenia.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Tuning silnika 184KM
Przy automacie jest przekładnia hydrokinetyczna która robi za sprzęgło i tłumi udarowe zmiany prędkości obrotowej wału korbowego czyli robi też za dwu masowe koło zamachowe. Jednak występuje ten silnik także w manualu. I tam koło zamachowe dwu masowe jak najbardziej jest.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- MODERATOR
- Posty: 501
- Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Tuning silnika 184KM
Jestem po chipie (otwarcie ECU + wgranie nowego softu) i powiem, że jestem mega zadowolony z efektu. O ile wcześniej automat mocno zamulał, o czym można było poczytać, o tyle teraz jest niemal błyskawiczna reakcja na pedał "gazu". Praktycznie nie ma teraz tej chwili kiedy miałem wrażenie, że elektronika "myśli" co ma zrobić - nie wiem czy teraz nie myśli, czy po prostu myśli szybciej ale czuć zdecydowaną różnicę oczywiście na korzyść Na razie jestem na etapie podniety z przyspieszenia, ale nie mogłem nie przejechać się obwodnicą aby sprawdzić Vmax i choć ma to dla mnie małe znaczenie to wskazówka prędkościomierza oparła się prawie o 220.
Natomiast przyspieszenie jest tym na czym mi zależało i tu jestem w 100% ukontentowany. Jeszcze nie mierzyłem dokładnie, ale nawet bez pomiaru jest petarda! Kiedy już podnieta minie, sprawdzę jak ze spalaniem, bo ponoć może być nieznacznie mniejsze (oczywiście przy "normalnej" jeździe, bez ciągłego wykorzystywania większej mocy )
Natomiast przyspieszenie jest tym na czym mi zależało i tu jestem w 100% ukontentowany. Jeszcze nie mierzyłem dokładnie, ale nawet bez pomiaru jest petarda! Kiedy już podnieta minie, sprawdzę jak ze spalaniem, bo ponoć może być nieznacznie mniejsze (oczywiście przy "normalnej" jeździe, bez ciągłego wykorzystywania większej mocy )
-
- Bywalec
- Posty: 87
- Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
- Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Tuning silnika 184KM
Witam.
Ja jeżdżę już trzy lata na nowym sofcie. Na zmniejszenie spalanie nie liczyłem. Nic sie raczrj w tej kwestii nie zmieniło.
Natomiast jet wielka radośc przy wyprzedzaniu. Bezcenne jak słyszę - k...wa- kijanka- nie możliwe.
Ja jeżdżę już trzy lata na nowym sofcie. Na zmniejszenie spalanie nie liczyłem. Nic sie raczrj w tej kwestii nie zmieniło.
Natomiast jet wielka radośc przy wyprzedzaniu. Bezcenne jak słyszę - k...wa- kijanka- nie możliwe.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Tuning silnika 184KM
Spalanie jest identyczne jak było w końcu konie muszą jeść . Jak sam widzisz auto zmieniło się nie do poznania i miny innych są bezcenne. Daj wykres z hamowni chce zobaczyć jak moment w automacie przebiega czy jest podobieństwo do manualna.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika