Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: jaro » 29 sie 2011, 11:06

No i wydało się - nasze KIjanki mają możliwość samonaprawy :aha:
Ale do rzeczy. W mojej KS do ostatniej soboty silnik startowało się przekręcając kluczyk w stacyjce, bez żadnych innych dodatkowych czynności. Aż po ostatnim tankowaniu nagle przestała odpalać tzn. przekręcam kluczyk i nic. Przypadkowo wcisnąłem sprzęgło a tu silnik chodzi. Co jest? -myślę :?: . I dziś zajechałem do serwisu a tu Pan informuje mnie, że przecież tak powinno być: wciskamy sprzęgło, przekręcamy kluczyk i wio. Nie chciałem uwierzyć, dopiero sprawdzenie kilku KS mnie przekonało. Czytam w instrukcji -rzeczywiście, tak trzeba zrobić! Ale kto by czytał informacje o uruchamianiu silnika... :kontrakt:
Więc wniosek taki - czujnik przy pedale sprzęgła był od wyjazdu z fabryki "zacięty", tak, że sterownik silnika pozwalał go uruchomić jak by było wciśnięte sprzęglo. I po 9 m-cach się sam naprawił. Cud! :przebacz:

A jak jest w waszych kijankach? Odpalają bez wciśniętego sprzęgła? :?:
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

justi_h
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 21 sie 2011, 10:39
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL Biały
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: justi_h » 29 sie 2011, 11:29

Dokładnie to odkryłem u siebie a nawet wcześniej miesiąc temu chciałem odpalić silnik stojąc na zewnątrz pochylam si ewkładam kluczyk przekręcam i nic ooooo :galy: jak fajnie pewnie ma czujnik że trzeba siedzieć (tak sobie pomyślałem ) ale ostatnio wsiadłem przekręcam kluczyk i nic , ja zostawiam samochod na biegu moja Lejdi tak nie robi i czasem jej się zdarzyło przekręcić rozrusznikiem na biegu jak wsiadała po mnie pn raz na parkingu pod marketem auta upchane jak sardynki na szczęście nikogo przed nami nie było i mśle że po to właśnie jest ten system żeby uniknąć takich sytuacji bardzo dobre rozwiązanie nie [papa]

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: jaro » 29 sie 2011, 11:32

Dobre ale przy wydawaniu auta z salonu mogliby łaskawie o tym informować :evil: - dotychczas nie spotkałem się z tym w żadnym wcześniejszym moim aucie.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

maja123
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 06 lis 2010, 00:08
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: maja123 » 29 sie 2011, 11:53

NO to macie to samo co przy inteligentnym kluczyku tu bez sprzęgła silnika nie do się odpalić :D
KIA SPORTAGE XL 2,0 DOHC DARK GUN METAL

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: jaro » 29 sie 2011, 12:45

Tak, tylko w inteligentnym kluczyku pojawia się komunikat na wyświetlaczu o konieczności wciśnięcia sprzęgła (sprawdzaliśmy dzisiaj w nowych KS). A u mnie nic - wyświetlacz nawet wtedy gaśnie.
A u Ciebie odpala bez sprzęgła?
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: kasia_mm » 29 sie 2011, 19:55

Jaro nie powiedzieli Ci tego przy odbiorze?? szok.... przeciez to pierwsza informacja jaka mi sprzedal handlowiec oddajac auto .........

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: jaro » 29 sie 2011, 20:22

W AS Motors w Nadarzynie pracownik wydający auto pokazał przy odbiorze tylko jak się załącza napęd AWD i otwiera maskę :shock: . A nie, jeszcze pokazał, że w bagażniku jest drugi, bonusowy komplet kół. Nie był specjalnie zainteresowany jakąkolwiek rozmową o aucie.
Odbiór auta trwał jakieś 60 sekund - tyle co złożenie podpisu na kwicie :no: . Dlatego mnie to bardzo zaskoczyło, jak mi przedwczoraj auto nie chciało odpalić tak jak wcześniej, bez sprzęgła.
Rozumiem, że Twoja kijanka nie musiała się "naprawiać" i od początku odpala tylko przy wciśniętym sprzęgle?
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

Awatar użytkownika
aBARTh
MODERATOR
Posty: 859
Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
Lokalizacja: okolice Świerklańca

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: aBARTh » 29 sie 2011, 20:24

w zasadzie ten "system" ma już większość nowych samochodów. nawet głupia toyota yaris II ma już takie coś na pokładzie. inna sprawa, że np. ja zawsze odpalam samochód na wciśniętym sprzęgle. może to zboczenie spowodowane kilkoma "wypadkami" gdzie inni kierowcy odpalali bez sprzęgła, a mieli wbity bieg :)

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: jaro » 29 sie 2011, 20:40

Trochę przesada z tą elektroniką i zabezpieczeniami, wszystkimi oczywiście "dla naszego dobra". Jak można nie wiedzieć, że auto jest na biegu? Jest przecież pewien zakres czynności, który kierowca wykonuje automatycznie przed uruchomieniem silnika.
Ciekawe co będzie następne? W Polsce to raczej przydałby się wbudowany w auto alkomat a nie takie coś. :puk:
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

Awatar użytkownika
Gregory6
Bywalec
Posty: 87
Rejestracja: 31 paź 2010, 20:20
Czym jeżdzę: Kia sportage 1,6GDI

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: Gregory6 » 29 sie 2011, 20:59

Czy w wszystkich wersjach jest ta blokada, bo u mnie w 1.6 GDI odpala bez wciśniętego sprzęgła.
1.6 GDI wersja L Czarna perła

justi_h
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 21 sie 2011, 10:39
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL Biały
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: justi_h » 29 sie 2011, 21:11

Każdy czasem popełnia błędy z różnych przyczyn , z rutyny , roztargnieniea , tysiąc razy będziesz ostrożny a raz nie i ten raz może być decydujące , nigdy nie przejechałeś na głębokim pomarańczowym a nawet może już czerwonym, nigdy nie miałes stłuczki? jeśli tak to być może dlatego że raz nie wykonałeś tych wszystkich rutynowych czynności które które zwykle robiłeś, te systemy są po to bo jesteśmy tylko ludźmi niedoskonałymi .....no to poleciałem :lol:

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: jaro » 30 sie 2011, 07:50

Tak, odkąd jeżdżę autem -będzie już grubo ponad 20 lat- nie miałem stłuczki. Dlatego ta nadopiekuńczość mnie irytuje. Ktoś, kto jest rutyniarzem, roztargniony, popełnia błędy na drodze, nie powinien prowadzić samochodu, bo wtedy żadne systemy "ochronne" mu nie pomogą. I nie pomogą ludziom, z którymi go zetknie los. Ta cała elektronika nie zwalnia z myślenia, co niestety w przypadku wielu osób ma miejsce.
Rzeczywiście pojechałeś ;) - bo co ma wspólnego jazda na czerwonym z odpalaniem silnika?


Gregory6 pisze:Czy w wszystkich wersjach jest ta blokada, bo u mnie w 1.6 GDI odpala bez wciśniętego sprzęgła.


Sprawdź w instrukcji, rozdział o uruchamianiu auta - jeżeli jest napisane, że trzeba wcisnąć sprzęgło (i trzymać wciśnięty hamulec!) by uruchomić silnik a Tobie odpala bez tego to masz...popsuty samochód.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

Awatar użytkownika
RobaL
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 23 lut 2011, 23:44
Czym jeżdzę: .

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: RobaL » 30 sie 2011, 15:10

jaro pisze:Trochę przesada z tą elektroniką i zabezpieczeniami, wszystkimi oczywiście "dla naszego dobra".


Widzisz, gdyby takie zabezpieczenia byly z 15 lat temu to jeden gosc by mnie tylko raz stuknal. A tak to wjechal mi w tyl i jak zjezdzalismy na bok to z nerwow odpalil auto na biegu i wjechal mi drugi raz w tyl [rotfl1] Za drugim razem nadzial sie dodatkowo zderzakiem na hak, wiec mu jeszcze zderzak wyrwalem :D

A tak BTW to ja zawsze odpalam auto ze sprzeglem. Chyba przyzwyczajenie jak zapinanie pasow. Wsiadam i wciskam sprzeglo. I chyba tak od zawsze...

Awatar użytkownika
AldenteSaba
Uzależniony
Posty: 299
Rejestracja: 16 gru 2010, 10:12
Czym jeżdzę: Cosmo Blue 1,6 t-gdi 7 dct AWD GT-Line, Yamaha FJ1200
Lokalizacja: Opole

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: AldenteSaba » 30 sie 2011, 16:00

RobaL pisze:A tak BTW to ja zawsze odpalam auto ze sprzeglem. Chyba przyzwyczajenie jak zapinanie pasow. Wsiadam i wciskam sprzeglo. I chyba tak od zawsze...


No i bardzo dobry masz nawyk Robal z tym sprzegłem.
W zamierzchłych czasach, gdy na kursach uczono czegoś więcej niż tylko "umiejętności" ZDANIA EGZAMINU, były również wykłady z mechaniki i techniki jazdy. Tam instruktor np wyjasniał dlaczego należy wspomniane sprzęgiełko wcisnąć podczas uruchamiania silnika (chociaż zabezpieczeń elektronicznych nie było. Otóż po pierwsze aby nie stało się jakieś małe kuku, a po drugie i mechanicznie najważniejsze to po wciśnięciu sprzęgła zostaje od silnika odłączona skrzynia biegów i rozrusznik mniej się napracuje bo nie musi ciągnąć tych wszytkich trybików - zwłaszcza w zimie łatwiej odpala gdy olej w skrzyni jest gęsty. Mniejszy pobór prądu z akumulatora.
Wtedy zresztą uczono wielu fajnych, praktycznych rzeczy.......o ich istnieniu dzisiejsi kierowcy nawet nie mają pojęcia bo i skąd mają wiedzieć jak większość instruktorów tego nie wie (10 lat byłem instruktorem i znam środowisko - nie obrażając tych, którzy wiedzę posiadają). Wielu nawet nie wie jak wytłumaczyć kursantowi płynne ruszenie z miejsca. Jedyne co potrafia powiedzieć to - "mały gaz i powoli puszczać sprzęgło" :w łeb: . A to o wiele wiele wiele za mało.

Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
Posty: 339
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed
Lokalizacja: Pruszków

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: jaro » 30 sie 2011, 18:38

Oczywiście, że odpalanie silnika ze sprzęgłem to tak samo dobry nawyk jak zapinanie pasów. Sam tak zawsze robię (prawie zawsze).
Problem jest tylko taki, że o ile niezapięcie pasów może skutkować tragicznie to uruchamianie silnika z wciśniętym sprzęgłem ma średnie znaczenie dla czegokolwiek poza żywotnością akumulatora. Nie chcę już tu wypowiadać się na temat osób, które nie wiedzą czy zostawili auto na biegu czy luzie i się łatwo denerwują - dla nich powinny być auta ze sztuczną inteligencją, wtedy wszyscy byliby bezpieczni.
Ale póki co takie wszelkie udogodnienia powinny być jednak opcjonalne - jak chcesz tak masz, wystarczy włączyć ON lub OFF.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD

justi_h
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 21 sie 2011, 10:39
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL Biały
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: justi_h » 01 wrz 2011, 13:51

jaro pisze: Nie chcę już tu wypowiadać się na temat osób, które nie wiedzą czy zostawili auto na biegu czy luzie i się łatwo denerwują - dla nich powinny być auta ze sztuczną inteligencją

Pamiętasz ostatnie słowa w reklamie pomijając " i gwarancja na siedem lat"...?
tak dla przypomnienia http://www.youtube.com/watch?v=GV-trOdIwOY [zlosnik2]

Oczywiście... wszystkie dodatkowe systemy mają zadanie ułatwiać a nie wyręczać , każdy musi myśleć za siebie i o innych a nie polegać na systemie który wybrnie za niego z niebezpiecznej sytuacji , w niektórych autach jest system zapinania pasów (taki bajer) w tym przypadku znajdą się osoby które stwierdzą że jest to dla osób z IQ 50 bo nie pamiętają czy zapieli pasy (pies ma IQ55).
Nawyk wciskania sprzęgła przy uruchamianiu silnika jest podstawową czynnością i mam nadzieję że każdy go posiada bo poleganie na tym systemie ..mmmm nie wiem jak on się nazywa,,,w stylu '' a co tam nie muszę pamiętać o sprzęgle bo mam system"" jest potencjalnym zagrożeniem dla siebie i innych.
Z drugiej strony wypracowanie pozytywnych nawyków w stylu wciskanie sprzęgła, zapinanie pasów i masa innych jest naszą dobrą cechą bo pewne czynności wykonujemy automatycznie (pod świadomie) bez konieczności koncentrowania się na nich,,,mógł bym powiedzieć że jest to nasz wewnętrzny system zabezpieczający przed nie wykonaniem koniecznych czynności. Poleganie na swoich nawykach w stylu '' no wiesz ja nie muszę o tym pamiętać ja to po prostu robię, bo mam taki nawyk" też może być zagrożeniem dla siebie i innych ponieważ nasz wewnętrzny system (nawyki) pod wpływem różnych sytuacji może zostać zaburzony wtedy ludzie popełniają błędy, oczywiście nic nas nie zwalnia z myślenia czy to jakiś system w aucie czy nawyki ale posiadanie jednego i drugiego jest dobre pod warunkiem że nie przestajemy myśleć i przewidywać potencjalne zagrożenia ..
Podejście do tematu że tego typu systemy zabezpieczające są dla ludzi bezmyślnych lub mało inteligentnych jest jak najbardziej mylne, osobiście jestem z tego zadowolony że posiadam coś takiego w swoim aucie i rozumiem że nie wszyscy zgodzą się z tym co wyraziłem...

pziolo88
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 2019, 09:33
Czym jeżdzę: Kia Sportage III 2.0dohc 163km wersja L

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: pziolo88 » 15 lis 2019, 14:30

Może mi wyjaśnicie gdzie jest ten czujnik, bo widzę tylko jeden przy sprzęgle, a tego od rozrusznika nie widzę, a zaczyna szwankować 2.0 dohc

akurat
Bywalec
Posty: 55
Rejestracja: 24 maja 2018, 21:04
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI L+BL
Silver Lunar
Lokalizacja: Letnia Stolica Polski Giżycko

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: akurat » 16 lis 2019, 23:37

Katalog https://kia.7zap.com/en/aus/sportage/ka ... n/3232812/
częśc numer 93840A. Powodzenia, jak już wiem to podpowiadam, można wymienić samemu.

pziolo88
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 2019, 09:33
Czym jeżdzę: Kia Sportage III 2.0dohc 163km wersja L

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: pziolo88 » 17 lis 2019, 11:35

Nic z tego rysunku nie rozumiem bo wszyscy twierdzą, że ten czujnik jest niżej czujnika od ESP, a z tego rysunku wynika że jest wyżej. Gdzieś na wysokości konsoli radia.... Można w ogóle uruchomić auto awaryjnie z pominięciem bo już w ogóle padł i auto nie można uruchomić

farmi
Bywalec
Posty: 62
Rejestracja: 30 lis 2018, 19:33
Czym jeżdzę: 2,0 CRDi AWD XL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: farmi » 17 lis 2019, 21:19

awaryjnie to zamień czujniki miejscami i powinna odpalić nie będziesz miał tego od tempomatu i asystenta zjazdu ale będziesz mógł odpalić:)

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Uruchamianie silnika 2,0 DOHC

Postautor: automaciek » 17 lis 2019, 22:19

#farmi, to są dwa różne czujniki, zamiana jest marnym pomysłem. Od ESP 93840E ma złącze w swoim korpusie, od rozrusznika 93840A ma złącze na przewodach, wystarczy dwa styki zmostkować i będzie kręcił.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap