Silnik 2.0 Turbo GDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Gregor76
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 07 sty 2011, 00:35
Czym jeżdzę: Fiat Ducato 2.3 MJT i Opel Vectra 1.8 16V, Astra H 1,6 115km

Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: Gregor76 » 14 sie 2011, 14:14


greeg25
Bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 07 wrz 2010, 11:02
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 GDI Black Metalick ( S )

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: greeg25 » 20 sie 2011, 07:29

szkoda że nie pokazali jakiego ma kopa
Kia Sportage 1.6 GDI Black

Preccel
Uzależniony
Posty: 186
Rejestracja: 08 maja 2011, 14:17
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 GDI XL
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: Preccel » 20 sie 2011, 12:27

...do tego w stanach ceny tej wersji silnikowej zaczynają się od 26.900$ (wer.2 WD-AT) - czyli taniej niż ta na którą czekam lub 28.400$ (wer.AWD-AT)... nic dodać inc ująć :w łeb:
Kia Sportage 1,6 GDI XL (E5B-WK):
zamówiona: 15.03.11 # termin odbioru: 17.09.11 # odbiór: 08.11.11 czyli 238 dnia

Awatar użytkownika
bielas
Bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:26
Czym jeżdzę: 1.6 XL

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: bielas » 21 sie 2011, 12:32

greeg25 pisze:szkoda że nie pokazali jakiego ma kopa

Są filmiki na Youtube, pokazały mi się chyba w related do tych pierwszych linków. Fajnie przyspiesza :-)

loxis
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 07 cze 2012, 21:12
Czym jeżdzę: sportage 2011 2,0 tgdi

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: loxis » 30 wrz 2012, 22:38

A ja mam takiego sportka 2,0 t-gdi 260 koni 6,6 s do 100 rakieta

chudybeta
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 16 sie 2012, 13:44
Czym jeżdzę: SKODA

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: chudybeta » 01 paź 2012, 06:20

To chyba sie nie doczekasz. Seria silnkow tgdi przewidziana jest jedynie
do ceeda .premiera w europie silnika t-gdi 1.6 200 KM razem z pnowym proceedem

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: gasewo » 01 paź 2012, 13:11

loxis pisze:A ja mam takiego sportka 2,0 t-gdi 260 koni 6,6 s do 100 rakieta

A gdzie mieszkasz?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Between two evils, I always pick the one I never tried before

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: color1 » 06 paź 2012, 01:26

jakis miesiac temu ktos sprzedawal na allegro (otomoto)... nawet przez chwile sie zastanawialem :)
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

loxis
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 07 cze 2012, 21:12
Czym jeżdzę: sportage 2011 2,0 tgdi

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: loxis » 07 paź 2012, 22:19

Mieszkam w Katowicach zapraszam na jazde testową :bigok: sprowadziłem z USA rok temu , w ty roku przywiozłem optime 2,0 t-gdi 278 km jeszcze lepsza zabawka . Pozdr

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: ZygJe » 07 paź 2012, 23:57

Kurde, tez mi się taka marzy, ale przy ilości kilometrów które tłukę 2 benzyno żłopy nie wchodzą w grę niestety.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: gasewo » 08 paź 2012, 02:57

Dzięki za info. Właściwie to chodziło mi o to z którego kraju sprawdziłes tą kijankę :-) dzięki również za propozycję przetestowania ale ja ją kupiłem tutaj w Seul więc wiem co ona potrafi. A te 6,6 s do 100 to tak trochę katalogowo podałeś ;-) możesz mi napisać jak jest z serwisowaniem w Polsce tego silnika? Mam na myśli gdzie go serwisujesz, czy masz książkę serwisowa i jeśli tak to czy możesz podeslac mi na priva skan stron na których jest zaznaczone co ile trzeba robić przeglądy i co wchodzi w ich zakres? A co do optimy to ona ma 271 KM a nie 278 i też muszę powiedzieć ze fajna zabawka z niej jest ale nie zamienilbym kijanki na nią :)

Sent from my SHW-M110S using Tapatalk 2
Between two evils, I always pick the one I never tried before

xxrobson20xx
Uzależniony
Posty: 287
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:35
Czym jeżdzę: Biala 1.6 GDi + L + szklany dach
Gadu Gadu: 3780833
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: xxrobson20xx » 08 paź 2012, 07:34

Loxis ja sie pisze na jazde testowa :)

kriss12
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 31 gru 2011, 13:59
Czym jeżdzę: skoda felicja 1.6

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: kriss12 » 08 paź 2012, 08:59

Mógłbyś podać koszty sprowadzenia kijanki ze stanów

KubaDymek
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 01 lis 2010, 14:48
Czym jeżdzę: Zamówiony Sportage 1.6 XL+półskóra :-)

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: KubaDymek » 13 paź 2012, 20:01

Spodobały mi się te 2 rury wydechowe i dokładka zderzaka. Ktoś powie jakie były by koszty zrobienie czegoś takiego?

loxis
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 07 cze 2012, 21:12
Czym jeżdzę: sportage 2011 2,0 tgdi

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: loxis » 19 lis 2012, 00:15

:devil: Witam co do danych tech optimy to dokładnie ma "Power net:204.5 kW / 278 PS / 274 hp "
Dane mam z mądrej stronki http://www.automobile-catalog.com/
Co do serwisu to narazie zmieniłem raz olej - pierwsza zmiana wg Kii po 5000 Km następne co 8000 Km .
Olej do tego auta Total Quartz 9000 Energy HKS G-310 5W30 dostępny na rynku PL podobno najwyzszej jakosci dedykowany
do Hyundai Kia cena 26 zł litr , filtr oleju pasuje z i30 lub Ceed cena 20 zł .
Gdyby były potrzebne skany książki (DO MOJEGO AUTA NIESTETY NIE POSIADAM) jestem w stanie załatwić wszystkie potrzebne dane z servisu USA .

Pozdr

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: ZygJe » 19 lis 2012, 08:01

Podawana moc zależy od normy wg której jest mierzona, oraz dodatkowo jeszcze brutto - ze wszystkim co obciąża silnik (pompy alternator itp), oraz netto - goły silnik. Dla tego netto DIN:278ps, netto SAE:275hp i brutto:271KM
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: gasewo » 19 lis 2012, 10:51

loxis pisze:Dane mam z mądrej stronki http://www.automobile-catalog.com/


Znam tą stronę, bo sam z niej czasami korzystam. Ale nigdy w życiu nie przyszłoby mi do głowy, żeby przed zakupem samochodu sprawdzić jego parametry na nieautoryzowanej stronie, zamiast na stronie producenta :shock: Poza tym, tak jak wspomniał ZygJe, wartość mocy podawana jest w różnych kategoriach, natomiast rzeczywista moc silnika jest to zawsze moc brutto, czyli w tym przypadku 271 KM (co poniekąd powinieneś wiedzieć, skoro masz kijankę z takim samym silnikiem i mocą obniżoną o 10 KM) :)

loxis pisze:Co do serwisu to narazie zmieniłem raz olej - pierwsza zmiana wg Kii po 5000 Km następne co 8000 Km ... Gdyby były potrzebne skany książki (DO MOJEGO AUTA NIESTETY NIE POSIADAM) jestem w stanie załatwić wszystkie potrzebne dane z servisu USA .


Co do serwisu, to sprecyzuję o co mi chodziło, bo to że przeglądy mam robić co ileś tys. kilometrów to wiem bo ściągnąłem sobie z amerykańskiej strony cały terminarz. Mi chodzi o to, żebyś podał mi nazwę polskiego ASO KIA (wraz z nazwą miasta) w którym robiłeś ten przegląd i ogólnie serwisujesz ten silnik. Byłaby to bardzo przydatna informacja, ponieważ jak wrócę do Polski to mógłbym przekazać te dane do jednego z serwisów, w którym będę serwisował swój samochód. Miałoby to na celu nawiązanie współpracy międzyserwisowej z ASO, które ma doświadczenie z tym silnikiem :D Bo z informacji, które uzyskałem z KIA Motors Polska, mojego nr VIN nie ma w bazie europejskiej (a przypuszczam, że amerykańskiego również nie będą mieli), więc nie potrafili udzielić mi informacji na temat częstotliwości serwisowania tego silnika, a tymbardziej że jest w Polsce jakikolwiek autoryzowany serwis KIA, który będzie wiedział więcej w tym temacie.
Dodatkowo napisz proszę, czy wydali Tobie w serwisie czystą książkę serwisową w której są wpisywane wszystkie przeglądy oraz czy ustalili jakieś okresy międzyprzeglądowe, czy po prostu sam tłumaczysz zalecenia z angielskiego i mówisz im przy odpowiedniej liczbie kilometrów co maja robić ;)
No i przede wszystkim pochwal się fotkami w galerii [zlosnik2]
Between two evils, I always pick the one I never tried before

krzysiek_kpk
KRZYSIU....od szufladek
Posty: 140
Rejestracja: 13 paź 2010, 13:31
Czym jeżdzę: Biały prosiak 2.0CRDI

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: krzysiek_kpk » 26 lis 2012, 18:16

chudybeta pisze:...premiera w europie silnika t-gdi 1.6 200 KM razem z pnowym proceedem

w Polsce silnik ten ma się pojawić na przełomie maja i czerwca, będą go wkładać do Pro_ceeda i ceeda, wersja ta ma się nazywać HPV,

pozdarawiam

Awatar użytkownika
pawlocha
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 28 wrz 2013, 16:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 T-GDi SX BLACK

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: pawlocha » 08 lut 2014, 02:56

Gasewo,
czy może możesz podzielić się doświadczeniami w sprawie serwisowania T-GDI? Jak z książką serwisową, bo mam podobny problem?
pozdrawiam,
Pawlocha

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: puder12 » 08 lut 2014, 11:44

pawlocha - nie chesz się dopisać do rankingu - byłby 100% przyrost T-GDi :lol:

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 Turbo GDI

Postautor: gasewo » 10 lut 2014, 11:01

pawlocha pisze:Gasewo,
czy może możesz podzielić się doświadczeniami w sprawie serwisowania T-GDI? Jak z książką serwisową, bo mam podobny problem?
pozdrawiam,
Pawlocha


Rozumiem, że Twoja kijanka to jest ta sprowadzona z USA, którą próbował opchnąć jeden z polskich dilerów? Jeśli tak to nie powinieneś mieć problemów z gwarancją. Ja musiałem trochę powalczyć o nią z KMP. Ja osobiście nie mam książki serwisowej jeszcze. Można kupić takową na allegro i dawać ją do podbicia przy każdym przeglądzie etc. Co do serwisowania to nie miałem jakiś większych problemów jeszcze, natomiast musisz się przygotować, że możesz mieć problem z częściami (np. filtr kabinowy jest większy niż ten w wersjach europejskich) i musisz je kupować w sklepach, które je sprowadzają albo przez internet. Ja mówię oczywiście o oryginalnej wersji koreańskiej i nie wiem jak to jest z tymi wersjami na rynek USA.
Between two evils, I always pick the one I never tried before


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap