EKONOMICZNA JAZDA
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 sty 2011, 02:26
- Czym jeżdzę: 1,7 crdi orange
- Lokalizacja: malmö
EKONOMICZNA JAZDA
Witam, czy sprawdzal ktos przy jakiej predkosci (glownie autostrada) autko pali najmniej,chodzi mi o 1,7 crdi,dzieki za odpowiedz
Re: EKONOMICZNA JAZDA
Trudno powiedzieć ale mnie najlepiej palił przy 110 km/h przy zastosowaniu tempomatu. A tak poza tym to zrobiłem 2200 km do | Chorwacji przez Węgry i komputer pokazał 5.5 l/100 km. (1,7 crdi)
- aBARTh
- MODERATOR
- Posty: 859
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
- Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
- Lokalizacja: okolice Świerklańca
Re: EKONOMICZNA JAZDA
Teoretycznie do ok 110-120km/h na trasie spalanie powinno być na akceptowalnym poziomie. Powyżej tej wartości rośnie strasznie opór aerodynamiczny, a szczególnie przy aucie gabarytów Sportka.
Nie wiem jak 1.7 CRDi , ale u mnie w 1.6 GDi przy 120-130km/h miałem spalanie 7,1-7,2 jak pociąłem dłuższy okres po 160-170km/h wzrosło do ok.8,6.
Nie wiem jak 1.7 CRDi , ale u mnie w 1.6 GDi przy 120-130km/h miałem spalanie 7,1-7,2 jak pociąłem dłuższy okres po 160-170km/h wzrosło do ok.8,6.
Re: EKONOMICZNA JAZDA
aBARTh pisze:jak pociąłem dłuższy okres po 160-170km/h wzrosło do ok.8,6.
tylko?
Chyba, że nie wyzerowałeś komputerka i tak sumarycznie zapodałeś? Albo komputerek strasznie optymistycznie na świat patrzy Obstawiałbym raczej przy takiej prędkości gruuuubo ponad dyszkę, a i nie zdziwiłbym się gdyby do pintnastu dobijało No ale może wiatry sprzyjały...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
-
- Bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: 01 lis 2010, 14:48
- Czym jeżdzę: Zamówiony Sportage 1.6 XL+półskóra :-)
Re: EKONOMICZNA JAZDA
Kolego mylisz się bardzo. Wbrew pozorom ten silnik nie pali aż tyle. 1,6 GDI
Mi w czasie drogi z Krk do Radomia spalił przy wysokich obrotach 7,8
wracając używając ecodrivingu spaliło mi auto 5,85 ( pięć osiemdziesiąt pięć ).
Nie wierząc podjechałem na stacje i znowu dolałem pod korek i wyszedł mi dokładnie ten sam wynik.
Prędkości jakie osiągałem to 85 - 95 i przy tych prędkościach auto spala najmniej. powyżej 100 pali ok 6.2 - 6.6
jestem bardzo szczęśliwy że nie dopłacałem do diesla - po prostu się nie opłaca.
Pozdrawiam
Mi w czasie drogi z Krk do Radomia spalił przy wysokich obrotach 7,8
wracając używając ecodrivingu spaliło mi auto 5,85 ( pięć osiemdziesiąt pięć ).
Nie wierząc podjechałem na stacje i znowu dolałem pod korek i wyszedł mi dokładnie ten sam wynik.
Prędkości jakie osiągałem to 85 - 95 i przy tych prędkościach auto spala najmniej. powyżej 100 pali ok 6.2 - 6.6
jestem bardzo szczęśliwy że nie dopłacałem do diesla - po prostu się nie opłaca.
Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: 21 sie 2011, 10:39
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL Biały
- Lokalizacja: Warszawa
Re: EKONOMICZNA JAZDA
KubaDymek pisze:Kolego mylisz się bardzo.
a zwróciłeś uwagę na łysinkę kolegi kijaS-a , to mądrość życiowa tak wygląda, raczej się nie mylił, mój 1.7 crdi z krakowa do warszawy komp pokazywał 4.5 przy ok90 ale żeby przy 170 8.6 i to benzyna 1.6 to niema bata chyba że jechał kolega 90km/h przez 200km komputer pokazywał 5.85 i postanowił sobie przycisnąć tyle co fabryka da dwadzieścia km przed końcem trasy więc spalanie wzrosło do 8.6...pewnie tak było co? a jeśli się mylę to kolega ma powód do dumy że ma najbardziej ekonomiczny silnik
-
- Bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: 01 lis 2010, 14:48
- Czym jeżdzę: Zamówiony Sportage 1.6 XL+półskóra :-)
Re: EKONOMICZNA JAZDA
Wiedziałem że będzie wielu niedowarków na forum, więc do wglądu przy najbliższym zlocie mam wyciąg z Routexu oraz GPS
-
- Uzależniony
- Posty: 246
- Rejestracja: 29 paź 2010, 18:28
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 GDI
- Lokalizacja: Niemcy, Bawaria
Re: EKONOMICZNA JAZDA
Oczywiście, że wszystko zależy od stylu jazdy.
W 1.6 GDI na zwykłej drodze (z ograniczeniem do 100km/h), czyli jadąc do 110 można spokojnie zejść ze spalaniem poniżej 7l/100km. Na autostradzie przy spokojnej jeździe (czyli do 140km/h) robi się 7 litrów z kawałkiem.
Chyba jeżdżę ekonomicznie (chić zdarzają mi się "przygazówki" na trzecim biegu przy wyprzedzaniu - ten silnik powyżej 5000-5500 obr/min robi się naprawdę żwawo-dynamiczny, z wyprzedzaniem nie ma problemów, choć wtedy napewno dużo pali).
W mieście oczywiście jest gorzej. Szczególnie krótkie odcinki. Mieszkam na wzgórzu, więc nawet jeżeli chcę wyskoczyć do sklepu 1.5km po piwo, muszę z powrotem do domu silnik przegazować na dwójce/trójce pod sporą górę ładnych kilkaset metrów...
Nie mniej średnio komputer mi pokazuje 7,5-7,7l/100km, a przy tankowaniu wychodzi mi coś w okolicach 8 litrów.
Tym autem/silnikem można jeździć ekonomicznie - ten cały system zmian faz rozrządu nie dławi silnika na niskich obrotach - w mieście słuchanie się podpowiadacza zmiany biegów pozwala właśnie jeździć ekonomicznie no i też całkiem przyjemnie.
Pozdrawiam
W 1.6 GDI na zwykłej drodze (z ograniczeniem do 100km/h), czyli jadąc do 110 można spokojnie zejść ze spalaniem poniżej 7l/100km. Na autostradzie przy spokojnej jeździe (czyli do 140km/h) robi się 7 litrów z kawałkiem.
Chyba jeżdżę ekonomicznie (chić zdarzają mi się "przygazówki" na trzecim biegu przy wyprzedzaniu - ten silnik powyżej 5000-5500 obr/min robi się naprawdę żwawo-dynamiczny, z wyprzedzaniem nie ma problemów, choć wtedy napewno dużo pali).
W mieście oczywiście jest gorzej. Szczególnie krótkie odcinki. Mieszkam na wzgórzu, więc nawet jeżeli chcę wyskoczyć do sklepu 1.5km po piwo, muszę z powrotem do domu silnik przegazować na dwójce/trójce pod sporą górę ładnych kilkaset metrów...
Nie mniej średnio komputer mi pokazuje 7,5-7,7l/100km, a przy tankowaniu wychodzi mi coś w okolicach 8 litrów.
Tym autem/silnikem można jeździć ekonomicznie - ten cały system zmian faz rozrządu nie dławi silnika na niskich obrotach - w mieście słuchanie się podpowiadacza zmiany biegów pozwala właśnie jeździć ekonomicznie no i też całkiem przyjemnie.
Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: 21 sie 2011, 10:39
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL Biały
- Lokalizacja: Warszawa
Re: EKONOMICZNA JAZDA
rouman01 pisze:Tym autem/silnikem można jeździć ekonomicznie - ten cały system zmian faz rozrządu nie dławi silnika na niskich obrotach
Nie wiedziałem że ten silnik ma zmienne fazy rozrządu ,,,jeśli tak to już go lubie z sentymentu do mojej byłej skradzionej hondy civic v-tec
- selva
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'
Re: EKONOMICZNA JAZDA
Nie wiem czy to przez CVVT ale elastyczność na niskich obrotach mają te silniki o wiele lepszą niż np. CDTI, gdzie poniżej 2k obr. jest zero ciągu (w trasie na pewno jest lepszy, jednak w mieście daje się odczuć dyskomfort).
Zakres w Kia 1k-2k obrotów bardzo ładnie daje moc (mówie tu o miejskiej jeździe, nie o wyprzedzaniu kogoś na 5tce przy 1500obr/min). Bez problemu na 3cim biegu robi się 90stopni zakręty bez rwania wału korbowego.
Ja kręcąc auto do 3k obrotów mam zawsze mieszany z przedziału 10-11 L/100km
GDI ma bezpośredni wtrysk o znacznie większym ciśnieniu niż DOHC, zatem może sobie pozwolić na wstrzykiwanie mniejszeych ilości paliwa, które pod sporym ciśnieniem lepiej się zmieszają z powietrzem.
Inna sprawa, to 4x4, które się w 2.0 dołącza nie tylko w poślizgu, ale wielokrotnie 'na wszelki wypadek' , kiedy się dynamiczniej jeździ.
Jakoś muszę przeboleć to spalanie do 2013r. kiedy to będzie można VAT od paliwa odliczać
A co do v-tec'a , to tu są płynne zmienne fazy, czyli nie będziesz miał takowego mega dopalacza przy 5k obrotów, jak to w Civicu zapewne bywało
Zakres w Kia 1k-2k obrotów bardzo ładnie daje moc (mówie tu o miejskiej jeździe, nie o wyprzedzaniu kogoś na 5tce przy 1500obr/min). Bez problemu na 3cim biegu robi się 90stopni zakręty bez rwania wału korbowego.
Ja kręcąc auto do 3k obrotów mam zawsze mieszany z przedziału 10-11 L/100km
GDI ma bezpośredni wtrysk o znacznie większym ciśnieniu niż DOHC, zatem może sobie pozwolić na wstrzykiwanie mniejszeych ilości paliwa, które pod sporym ciśnieniem lepiej się zmieszają z powietrzem.
Inna sprawa, to 4x4, które się w 2.0 dołącza nie tylko w poślizgu, ale wielokrotnie 'na wszelki wypadek' , kiedy się dynamiczniej jeździ.
Jakoś muszę przeboleć to spalanie do 2013r. kiedy to będzie można VAT od paliwa odliczać
A co do v-tec'a , to tu są płynne zmienne fazy, czyli nie będziesz miał takowego mega dopalacza przy 5k obrotów, jak to w Civicu zapewne bywało
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
-
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 cze 2011, 20:18
- Czym jeżdzę: Sportage 1,7crdi L
- Gadu Gadu: 5181214
- Lokalizacja: PYSKOWICE
Re: EKONOMICZNA JAZDA
pierwsze 1700km 5,4 na komputerze pokazuje - 90% autostrada A4 gliwice- katowice w te i we wte 10% miasto, wskaznik szybko spada
KIA SPORTAGE 1,7CRDI, L , BIAŁA+18
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika