Witam wszystkich.
Dziś podczas jazdy w korku zapaliła mi się kontrolka silnika. Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd P2188 - Zbyt bogata dawka biegu jałowego.
Przy próbie usunięcia błędu pojawia się ponownie. Ktoś wie czy to coś poważnego? Można to jakoś zwalczyć w domowych warunkach? Czy raczej serwis?
Sportage 2010 GDI 2.0 163KM AWD + LPG BRC
Pozdrawiam.
Kontrolka Check Engine - P2188
-
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
- Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Kontrolka Check Engine - P2188
Na pewno GDi?
Błąd na LPG czy PB?
Obstawiam, przepływomierz.
Błąd na LPG czy PB?
Obstawiam, przepływomierz.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
- Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0
Re: Kontrolka Check Engine - P2188
Boże jaki dekiel ze mnie - jasne że DOHC.
Błąd pojawił się na LPG, ale próbowałem skasować go i na LPG i na PB - bez skutku.
Jakoś mogę potwierdzić/wykluczyć ten przepływomierz?
Błąd pojawił się na LPG, ale próbowałem skasować go i na LPG i na PB - bez skutku.
Jakoś mogę potwierdzić/wykluczyć ten przepływomierz?
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Kontrolka Check Engine - P2188
Przyszła mi jeszcze jedna, bardziej prozaiczna przyczyna. Silnik ciągnie lewe powietrze za przepływomierzem. Miałem kiedyś identyczny przypadek - była pęknięta karbowana rura dolotu powietrza od spodu, tak że nie było widać. Zdejmij rurę z obudowy filtra, uruchom silnik i zatkaj ręką - silnik powinien zgasnąć. Jeśli nadal będzie pracował to gdzieś ciągnie lewe powietrze, którego nie rejestruje przepływomierz i stąd ten błąd.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 748
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kontrolka Check Engine - P2188
Poniżej masz przypuszczalne powody występowania tego błędu:
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Kontrolka Check Engine - P2188
To ja powiem sprawdź sam czujnik dokładniej MAP Sensor naprawiałem już dwa takie przypadki ten sam objaw ale w sunie auto dodatkowo muliło.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
- Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0
Re: Kontrolka Check Engine - P2188
Panowie nie miałem za bardzo czasu się zająć tym Checkem, ale wczoraj zauważyłem, że opaska zaciskowa za filtrem powietrza jest źle zapięta. Zapiąłem ją tak jak powinna być i dziś Check mi zniknął. Czy możliwe, że to było powodem Checka?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Kontrolka Check Engine - P2188
Jest możliwe, że tamtędy ciągnął lewe powietrze, bo to już było za przepływomierzem prawda? Jak nie to nie powinno to być przyczyną. Ja miałem ostatnio też luźną opaskę za turbo na wężu i wywalało błąd podciśnienia na większych obrotach, a po prostu ciśnienie tamtędy uciekało. Nowa opaska dobre dokręcenie i jak ręką odjął. Nie będę mówił kto ją źle założył i dokręcił ale to nie byłem ja.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika