Kontrolka Check Engine - P2188

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
lucuszysko
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0

Kontrolka Check Engine - P2188

Postautor: lucuszysko » 24 mar 2017, 18:16

Witam wszystkich.

Dziś podczas jazdy w korku zapaliła mi się kontrolka silnika. Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd P2188 - Zbyt bogata dawka biegu jałowego.
Przy próbie usunięcia błędu pojawia się ponownie. Ktoś wie czy to coś poważnego? Można to jakoś zwalczyć w domowych warunkach? Czy raczej serwis?

Sportage 2010 GDI 2.0 163KM AWD + LPG BRC

Pozdrawiam.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Kontrolka Check Engine - P2188

Postautor: ZygJe » 24 mar 2017, 19:32

Na pewno GDi?
Błąd na LPG czy PB?
Obstawiam, przepływomierz.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

lucuszysko
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0

Re: Kontrolka Check Engine - P2188

Postautor: lucuszysko » 24 mar 2017, 19:42

Boże jaki dekiel ze mnie - jasne że DOHC.
Błąd pojawił się na LPG, ale próbowałem skasować go i na LPG i na PB - bez skutku.
Jakoś mogę potwierdzić/wykluczyć ten przepływomierz?

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Kontrolka Check Engine - P2188

Postautor: ZygJe » 24 mar 2017, 21:15

Przyszła mi jeszcze jedna, bardziej prozaiczna przyczyna. Silnik ciągnie lewe powietrze za przepływomierzem. Miałem kiedyś identyczny przypadek - była pęknięta karbowana rura dolotu powietrza od spodu, tak że nie było widać. Zdejmij rurę z obudowy filtra, uruchom silnik i zatkaj ręką - silnik powinien zgasnąć. Jeśli nadal będzie pracował to gdzieś ciągnie lewe powietrze, którego nie rejestruje przepływomierz i stąd ten błąd.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka Check Engine - P2188

Postautor: gisio » 24 mar 2017, 21:22

Poniżej masz przypuszczalne powody występowania tego błędu:
Załączniki
1.jpg
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Kontrolka Check Engine - P2188

Postautor: Owca007 » 25 mar 2017, 00:20

To ja powiem sprawdź sam czujnik dokładniej MAP Sensor naprawiałem już dwa takie przypadki ten sam objaw ale w sunie auto dodatkowo muliło.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

lucuszysko
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0

Re: Kontrolka Check Engine - P2188

Postautor: lucuszysko » 27 mar 2017, 13:45

Panowie nie miałem za bardzo czasu się zająć tym Checkem, ale wczoraj zauważyłem, że opaska zaciskowa za filtrem powietrza jest źle zapięta. Zapiąłem ją tak jak powinna być i dziś Check mi zniknął. Czy możliwe, że to było powodem Checka?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Kontrolka Check Engine - P2188

Postautor: Owca007 » 27 mar 2017, 13:56

Jest możliwe, że tamtędy ciągnął lewe powietrze, bo to już było za przepływomierzem prawda? Jak nie to nie powinno to być przyczyną. Ja miałem ostatnio też luźną opaskę za turbo na wężu i wywalało błąd podciśnienia na większych obrotach, a po prostu ciśnienie tamtędy uciekało. Nowa opaska dobre dokręcenie i jak ręką odjął. Nie będę mówił kto ją źle założył i dokręcił ale to nie byłem ja.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap