Odma silnika.

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Odma silnika.

Postautor: Owca007 » 26 sie 2016, 12:47

Jak zapytam ktoś w benzyniaku lub dieslu wyprowadzał odmę na osobnym filterku i zatykał otwór w dolocie czy nie?
Wiem, że to mocy nie dodaje ale w silnikach z turbo jest ten plus, że bród opary z silnika nie idą na turbo i intercooler. Ja w swoim czyściłem cały dolot (cały wszystkie węże intercooler przepustnica itp.) to zauważyłem, że właśnie na odmie jest skroplony olej który potem ścieka do turbiny i stamtąd idzie na resztę układu.
Ta metoda jest nawet bezpieczna jak zatka się filtr powietrza bo wtedy nie wyciągnie z silnika oleju, a znam takie przypadki. W poprzednim aucie BMW 330i odma seryjnie wyprowadzona była w atmosferę nie w dolot.
Pytam czy ktoś robił jakieś rady jak nie to tak czy siak robię to u siebie :D.

Aha ktoś może tez wie czy tą odmę w 2.0 CRDI da się jakoś rozebrać? Jest z prawej strony pod osłoną taki grzybek chciałbym zobaczyć co jest w środku i niczego nie popsuć w 2 się rozbiera wiem robiłem tutaj ciągnę i nic nie idzie :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Odma silnika.

Postautor: Owca007 » 26 sie 2016, 20:46

W sumie jest problem jak oglądałem pod maską smród z odmy szedłby w dolot nawiewu i do kabiny. I co najważniejsze turbo robi podciśnienie w silniku i gwarantuje lepszy przepływ oleju w silniku i samym turbo. Wiec filterek odpada i w grę wchodzi separator oleju. Do zwykłych benzyn filterek tak do turbo już nie bo może mieć to negatywny wpływ na obieg silnika.



Nie znalazłem separatora który by mnie satysfakcjonował i postanowiłem zrobię go sam z aluminium. Będzie miał odpowiednie przyłącza i przepustowość bo z tym jest największy problem w tych kupnych.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Odma silnika.

Postautor: czyzyk64 » 27 sie 2016, 07:07

Ja w poprzednim aucie diesel robiłem odmę z takiego separatora + węże olejoodporne , chyba to było od żuczka czy Lublina , chodziło rewelacyjnie, ale zawsze jest jeden mankament takiego dokładanego rozwiązania, czyli zastosowanie go w zimie. Przy dużych mrozach potrafi separatorek wewnątrz przymarznąć, i wtedy do będzie :doopa: dupa.
Załączniki
5.jpg
5.jpg (132.43 KiB) Przejrzano 5848 razy
1279530034_105920591_1_separator_oleju_lublin_gazela_targanice_1279530034_960.jpg
1279530034_105920591_1_separator_oleju_lublin_gazela_targanice_1279530034_960.jpg (34.1 KiB) Przejrzano 5855 razy

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Odma silnika.

Postautor: Owca007 » 27 sie 2016, 11:52

O zamarznięcie się nie boję bo to zwykły zbiornik z wpuszczoną rurka do połowy przegrodą i takim jakby druciakiem do mycia w środku jako filtra. Sam separator jest w głowicy w aucie z membrana wyczyszczony oczywiście. Więc nie ma co zamarznąć chyba, że zbiornik będzie pełny. Będzie dobrze :) w pracy nie będę się nudził wytnie się laserem pospawa tigiem no o test maszyny polerskiej będzie :). No i dam miarkę napełnienia tu przydadzą się złączki pneumatyki festo i wężyk.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Odma silnika.

Postautor: diselboy » 29 sie 2016, 21:58

Ja robiłem we Fiacie, ale nie wiem dlaczego skończyło się to wyssaniem oleju z silnika przez odmę. wszystko było elagancko zrobione, ale olej wyciągnęło, dobrze, że w porę zauważyłem kłęby dymu za autem (przydarzyło się w nocy). Potem szybkie wyjęcie i czyszczenie dolotu i intercoolera. Separatorek po wyjęciu był czyściutki, nic nie przytkane.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap