Dziwna praca silnika

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Dziwna praca silnika

Postautor: borowqa » 08 lut 2016, 16:48

Witam
Auto posiadam od 2 miesięcy (200 tys km) i od czasu do czasu pojawia się objaw, który na postoju zaznacza się dziwną nie równą pracą silnika, a podczas jazdy oznaka jest taka, że jak jadę np na 4 biegu i puszczenia gazu ciągle pokazuje zużycie paliwa, a na luzie podczas jazdy zużycie to około 3 paski na wyświetlaczu. Czasami pomagało zgasić auto dzisiaj już jeździłem ze 40 min i nic cały czas to samo.
Dodam że żadne kontrolki się nie zapalają
Byłem u mechanika ale dopiero na czwartek umówiłem się na komputer.

Awatar użytkownika
kjamnik
Uzależniony
Posty: 163
Rejestracja: 16 lut 2013, 12:22
Czym jeżdzę: biała XL 2013 panorama 1.6
Lokalizacja: Radom

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: kjamnik » 08 lut 2016, 18:39

jakoś nie mogę zrozumieć o co Tobie kaman.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: Owca007 » 08 lut 2016, 19:15

Silnik diesla? Masz odgłos jakby buch buch w tłumiku takie lekkie pierdzenie z rury i duży smród. Jak tam to wypala DPF-a jak robi to tak długo i przestać nie może to może nie umie dopalić wypalić go i się zapycha. Auto ma moc od początku do końca obrotów?
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: kasia_mm » 08 lut 2016, 19:17

koledze chodzi o ten wskaźnik chwilowego zużycia paliwa
nie pamiętam jak miałam w pierwszej KS ale teraz mam tak - że stojąc np na światłach czy w korku spalanie mam full a podczas jazdy 2-3 kreski, zależy jak jadę; to jest kwestia tego cholernego wyświetlacza a nie silnika - no chyba, że Ci pali 20 l/100km to co innego

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: borowqa » 09 lut 2016, 00:28

Auto ma moc od początku do końca.
Raz na jakiś czas po prostu zużycie paliwa jest większe niż zwykle ale to chyba faktycznie DPF się w tedy wypala, poczytałem inny wątek o DPF i jest to obiaw chyba wypalanego DPF-a, szkoda ze w instrukcji tego nie ma.
Wyjaśnię może objaw na przykładzie włączenia klimatyzacji na postoju po prostu silnik zmniejsza obroty i pracuje jakby nierówno w stosunku do obrotów bez obciążenia. Podczas jazdy dajmy na 4 biegu (jak na każdym innym) i zwolnieniu pedału gazu powinno wskazywać zużycie 0 czyli żadnej kreski a u mnie czasem jak występuje ten efekt pokazuje zużycie 1 do 2 kresek. Na postoju jak post wyżej faktycznie wskakuje max kresek.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: diselboy » 09 lut 2016, 09:47

tak wyświetlacz pokazuje wypalanie DPF'a, kup płyn z K2 do wypalania DPF'a ( w Brico - Marche za cirka 10 złotych) zalej na pełny zbiornik i jak zauważysz objaw wyplania (opisywane przez Ciebie zwiększenie zużycia paliwa) przejedź na spokojnie max do 70 -80 km/h cirka 14-20 kilometrów (zależy od stopnia zapchania filtra), nie trzeba pilowac na trójce czy czwórce, normalnie używasz wszystkich biegów, pamietasz jedynie aby nie dusić wtedy na maxa (wyprzedzanie czy inne manewry) bo proces wypalania będzie trwał dłużej. czy proces się zakończył sprawdzasz jadąc na biegu najwyższym poprzez zdjęcie nogi z gazu, wtedy gdy proces się skończył na wyświetlaczu nie będzie widać paska zużycia paliwa, czysta ramka. Teoretycznie DPF wypalany jest co około 700 km ale sam już "przetestowałem" ten proces cześciej ( chyba po 150 km od ostatniego wypalenia ) i rzadziej ( po przejechaniu ponad 1500 km ) zależy od rodzaju jazdy miasto czy trasa.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: borowqa » 06 maja 2016, 19:25

już myślałem że wszystko ok a teraz to wypalanie jest co 20 km!!! Od kilku dni jest właśnie tak często. Czego to może być objawem? Jest to normalne? Zalałem cały bak na BP i wlałem ten specyfik. Może pomoże? Dodam że żadna kontrolka się nie zapalają. Auto codziennie robi 100 km trasa.

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 228
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: Lukasz sport » 07 maja 2016, 09:08

Jeśli zapycha ci się w trasie to zły znak. Mi zapychał się co 100 km w mieście i jest już usunięty. Nie widać żeby kopcił, jedynie trochę sadzy przecieram chusteczką na końcówkach wydechu aby były czyste.Na postoju za samochodem czuć że to diesel ale jak pisałem nie ma kopcenia. Nie mam już problemu z robieniem bez sensu 20 km i wzrastającego spalania.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: Owca007 » 07 maja 2016, 10:08

Racja jestem tego samego zdania. Działa to niech jest zacznie się stawiać to bić nie będę ale się ze swoim też rozstanę :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: diselboy » 07 maja 2016, 10:31

@borowqa
olej, stan oleju, jego ilość a przede wszystkim jaki jest zalany. jak jest ponad max będzie się przedostawał do komory spalania i dodatkowo zasyfiał DPF, jak nie jest niskopopiołowy (oznaczenie na butelce C1 do C4), identycznie tylko 2 razy bardziej.
Stosowanie oleju niskopopiołowego tzw. low SAPS ma na celu przedłużenie żywotności filtra cząstek stałych DPF. W tym celu zostały opracowane cztery standardy jakości w klasyfikacji ACEA: C1/C2/C3/C4. Teoretycznie rzecz biorąc jeśli rozpatrujemy samo zagadnienie ilości popiołów siarczanowych w oleju to olej o niższej zawartości tych popiołów powinien być lepszy dla filtra i można przypuszczać, iż oleje w klasach C1 oraz C4 będą miały najlepsze cechy współpracy z filtrem DPF.
jeszcze jakość paliwa, nie wlałeś przypadkiem "rzepakowego" ? Z punktu widzenia jakości spalania najlepszy jest opał, ale lać nie wolno do baku (bo akcyza inna i państwo traci)
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: borowqa » 08 maja 2016, 12:00

Paliwo leje tylko i wyłącznie to lepsze z bp, moya ostatnio zalalem na Statoil i zaczęły się te problemy. Jednak wydaje mi się że to tylko zbieg okoliczności bo kiedyś też tankowalem na Statoil i było ok. Co do oleju nie zmieniałem, chyba zmienię w tym tygodniu w takim razie. Zalany jest z tego co w książce serwisowej Castrol 5w40. Sprawdziłem poziom jest na zimnym silniku po nocy w garażu na prostym troszkę ponad max. Nie wiem czy to dobrze? Chyba nie bo od czego jest ten max!
Ile kosztuje wycięcie tego g...na?
Gdzie to zrobić bezpiecznie na Podkarpaciu?
Ostatnio zmieniony 08 maja 2016, 12:22 przez borowqa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: puder12 » 08 maja 2016, 12:20

borowqa pisze:Paliwo leje tylko i wyłącznie to lepsze z BP ...

Poszukaj moich wpisów. Dwa razy miałem zasyfiony zbiornik paliwa - auto się dławiło przy przyspieszaniu - wszystko na paliwie BP Ultimate - syf jakich mało. Od kiedy tankuję na Statoil ni ma żadnego problemu.

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: borowqa » 08 maja 2016, 13:56

A co w związku z tym olejem??? Podjechać gdzieś żeby troszkę spuścili?? Troszkę poczytałem i wynika z tego , że jeżeli przybywa oleju (jak w moim przypadku) dostaje się zapewne ropa do oleju poprzez częstsze "chęci" wypalania dpf, a on z tego co wynika się chyba zapchał czy jak to się mówi i trzeba by go jakoś wyczyścić. Zalałem jak na razie ten specyfik do czyszczenia dpf ale czy sobie poradzi?? Natomiast co z tym poziomem oleju??? Czy to bezpieczne tak jeszcze jaździć czy jakoś to odlać ??
Czy jest teraz w takim razie sensem wymieniać olej??

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: borowqa » 08 maja 2016, 16:31

Ide do auta i przelece pare km z predkościa 150 może coś pomoże! [angry]

Wróciłem

180km/h i nawet jeszcze by szła :o Nic sie nie włączyło jak wcześniej, moze zaczął działac ten srodek co pomaga wypalać dpf??

Raz już zalałem go takim specyfikiem zaraz po zakupie auta, może trzeba stosować co 20 tyś km takie coś i bedzie git? Jak tylko ostygnie silnik sprawdzę stan oleju i napiszę co i jak. Jak nie pomoże wytnę to gónwo i bedzie spokój.

Tylko czy zmieniać ten olej czy nie?

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 228
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: Lukasz sport » 08 maja 2016, 18:04

Lepiej zmien skoro wczesniej nie mogl sie wypalic a teraz jest juz lepiej

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: borowqa » 11 maja 2016, 15:22

Po przejechaniu 75 km od tej jazdy na autostradzie 180km/h znowu się wypalał, potem kolejne ok 70 km jeszcze raz. Co robić panowie żeby czasem nie wymieniać oleju dwa razy przez ten dziadowski DPF. może jeszcze pojeżdzę chwilkę i zobacze co zmieni się czy znowu 70km czy może bedzie więcej od jednego wypalania do następnego?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: diselboy » 11 maja 2016, 17:11

jak na jazdę miejską było by mniej więcej ok co tyle km, średnio w mieście wypala co 100 km. Wypala się najlepiej przy jeździe constans cirka 70 - 80 km /h na odcinku do 20 km (ja tak mam). co do oleju to jest za dużo, jest zapewne rozrzedzony paliwem ,gorsze smarowanie, łatwiej przełazi na drugą strone czyli do komory spalania, i trafia na DPF gdzie go zasyfia dodatkową porcją sadzy z niespalonych frakcji = częstsze wypalanie DPF. Cudo do wspomagania wypalania zalecają stosować co 3kkm . Wracając do oleju powinno być 3/4 miarki pomiędzy znakami, ten twój nie ma najlepszych recenzji. (gdzie kupowałeś ? beczka czy opakowanie ? Castrol obecnie już nie ten co 5 lat temu. wszystko schodzi na psy).
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: borowqa » 13 maja 2016, 22:44

Hmmm
od czego zacząć?
1. Serwis Rzeszów w moim przypadku, podłączenie kompa do auta i wypalanie zakończone pozytywnie, tylko co 26 km srednio. Wymiana oleju, filtru paliwa, czyszczenie filtru w baku i tu zonk syf jakich mało - tak mi pan powiedział. Potem sprawdzenie dpf komp 80zł i niby ok.
2. Powrót do domu po serwisie - po 18 km kolejne wypalanie - ale teraz nie słychać na wolnych obrotach np na światłach jak stałem że jest jakaś różnica w pracy silnika. Nie szarpie podczas w wypalania dpf - no jest lepiej.
3. Przejechałem ok 70 km od tego wypalania ostatniego i jest jak na razie ok.
4. Poziom oleju po powrocie do domu czyli ok 70 km 3/4 na bagnecie po 5 minutach stania, rano sprawdzę jaki jest poziom na zimnym.
5. Bagnet jest czysty!!! WOW miałem diesla wcześniej i po wymianie i dojechaniu do domu ok 30 km był czarny jak smoła!!!!!
zapłaciłem 940 zeta za wszystko -wymiana oleju + olej 5w30 castrol beka, filtra oleju, filtra paliwa, sprawdzenie komputerowe dpf, czyszczenie filtra w baku.

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: borowqa » 26 maja 2016, 17:10

Znowu wypala się co 40km. Jazda na trasie i co 40 km????? Poziom oleju w normie. Co radzicie dać mu Jeszcze szansę i zalać kolejny bak paliwa z tym preparatem do pdf czy może jakieś inne pomysły?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: Owca007 » 26 maja 2016, 19:18

W tym wypadku to dpf jest zawalony trup po mojemu. Próbowałbym jeszcze wyciągnięcie go i mechaniczne czyszczenie i wypalanie, a najlepiej to zmiany mamy z uwzględnieniem wycięcia dpf. Można jeszcze sprawdzić czujniki ciśnienia na samym filtrze może one szaleją, że tak często wypala.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Dziwna praca silnika

Postautor: XV 1900 » 31 maja 2016, 00:53

Podepnę się pod temat, czasami zdarzy się że silnik zgaśnie, momentami delikatnie szarpnie (skrzynia automat) i niekiedy na wolnych obrotach "pierdzi, pyrkocze w tłumik, obroty wtedy są około 550/min może nawet 500/min. Świece wymienione i niestety nie pomogło :( Może ma ktoś pomysła co może być przyczyną zanim pojadę do mechanika.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap