Sztuka woskowania
- Konik
- CarChem Polska
- Posty: 532
- Rejestracja: 09 cze 2012, 22:11
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDI Mate Java Brown
- Lokalizacja: Konin
Re: Sztuka woskowania
Co robiłeś źle? Napisz, może nie było tak źle...
Zawsze warto zapytać, chętnie podpowiem. Pytania są też dla mnie inspiracją i motorem do napisania nowych tematów. Łatwiej i przyjemniej się pisze jak się wie, że ktoś tego potrzebuje i na to czeka.
Zawsze warto zapytać, chętnie podpowiem. Pytania są też dla mnie inspiracją i motorem do napisania nowych tematów. Łatwiej i przyjemniej się pisze jak się wie, że ktoś tego potrzebuje i na to czeka.
Producent separatorów brudu do wiader detailingowych Grit Shield® gritshield.com
- mariuszeks
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 21 lis 2011, 21:02
- Czym jeżdzę: KS 1,6 GDI/L/D2A/SRK....
- Lokalizacja: KRAKÓW
Re: Sztuka woskowania
OKi, Konik a co polecasz na zimę (sól, itp.), oferta jest szeroka ale... lepiej podpytać fachowca.
Re: Sztuka woskowania
Konik pisze:Co robiłeś źle? Napisz, może nie było tak źle...
Zawsze warto zapytać, chętnie podpowiem. Pytania są też dla mnie inspiracją i motorem do napisania nowych tematów. Łatwiej i przyjemniej się pisze jak się wie, że ktoś tego potrzebuje i na to czeka.
Miałem głównie na myśli metodę palca. Bożesztymoj co te małolaty wypisują na ten temat. Np w beemce należy położyć wosk na przednich blotnikach. Następnie należy przystąpić do polerki pierwszego, który był woskowany. .. itd. Ale już np kombinacja drzwi, dachu czy maski to szczyty wtajemniczenia. Bez flaszki nie załapiesz. Az tu nagle taki banał. Użyj palca. Łapiesz co mam na myśli?
- Konik
- CarChem Polska
- Posty: 532
- Rejestracja: 09 cze 2012, 22:11
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDI Mate Java Brown
- Lokalizacja: Konin
Re: Sztuka woskowania
bbal
Palec - gratis!
mariuszeks
A możesz zapodać fotkę auta? Będzie mi łatwiej doradzić.
Palec - gratis!
mariuszeks
A możesz zapodać fotkę auta? Będzie mi łatwiej doradzić.
Producent separatorów brudu do wiader detailingowych Grit Shield® gritshield.com
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: Sztuka woskowania
mariuszeks pisze: na zimę (sól, itp.)
Na tego typu warunki bardzo polecanymi woskami w grupie detalingowej są FINISH KARE 1000P HI TEMP PASTE WAX lub COLLINITE 476. Z oferty Megsa też czasami się przewijają produkty polecane na zimę, lecz na tą chwilę nie przebija owych dwóch produktów.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
- mariuszeks
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 21 lis 2011, 21:02
- Czym jeżdzę: KS 1,6 GDI/L/D2A/SRK....
- Lokalizacja: KRAKÓW
Re: Sztuka woskowania
Konik pisze:bbal
A możesz zapodać fotkę auta? Będzie mi łatwiej doradzić.
W załączeniu Wesoła Pomarańczka oraz link
viewtopic.php?f=15&t=1576
- Konik
- CarChem Polska
- Posty: 532
- Rejestracja: 09 cze 2012, 22:11
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDI Mate Java Brown
- Lokalizacja: Konin
Re: Sztuka woskowania
Zajefajny kolor!*
Temat: zabezpieczenie auta na zimę.
Auto około półroczne, lakier metalic, elementy z tworzyw nielakierowanych, elementy gumowe (uszczelki, opony), felgi aluminiowe lakierowane, elementy metalowe ze stali nierdzewnej lub chromowanej, tworzywa klarowne (reflektory, lampy).
Zabezpieczenie auta na zimę, to przede wszystkim zabezpieczenie przed solą, błotem, mrozem, wodą wnikającą w mikropory różnych elementów, która po zamarznięciu niszczy je. W skrócie, chodzi o stworzenie powłoki, która odizoluje nasze auto od czynników, które niszczą, matują, utleniają, odbarwiają lakier, tworzywa i pozostałe elementy. Można to zrobić dobrze, albo... jeżeli ma być to zrobione tak sobie, to szkoda czasu i pieniędzy.
Zacząć należy od dokładnego umycia samochodu. Być może należałoby wyglinkować lakier. To trzeba ocenić indywidualnie. Jeżeli po umyciu lakier przy przesuwaniu po nim jest całkowicie gładki - nie trzeba glinkować. Jeżeli wyczuwamy "szorstkość", trzeba glinkować. Glinkowanie pozwoli dokładnie oczyścić lakier i dobrze go przygotować na aplikację wosku. Im lepsze przygotowanie lakieru i dokładniejsza (oraz prawidłowa) aplikacja wosku, tym trwalsza powłoka ochronna.
Jakie produkty?
Mycie
Szampon z neutralnym pH, czyli dowolny z oferty Meguiar's. Polecam: szampon z odżywkami do lakieru lub syntetyczny szampon polimerowy z woskiem carnauba
Usuwanie smoły
Jeżeli na lakierze znajdziemy drobinki smoły najlepiej usunąć je za pomocą tego środka
Glinkowanie
Zestaw do glinkowania lub glinka + Quik Detailer, czyli poślizg dla glinki + ściereczka z mikrofibry
Zabezpieczenie lakieru
Zimą najlepiej sprawdzą się sealanty, czyli syntetyczne woski polimerowe. Są trwałe, bardzo dobrze wiążą się ze strukturą lakieru, skutecznie chronią przed warunkami zimowymi. Wybór wosku w płynie lub wosku w paście jest kwestią indywidualnych preferencji. Oba mają identyczny skład, wydajność, skuteczność, aplikują się równie łatwo. W zestawie - ściereczka z mikrofibry + aplikator. Wosk warto również zaaplikować na progi, słupki i inne elementy - szczególnie w miejscach styku z uszczelkami. Pozwoli to ograniczyć przymarzanie uszczelek.
Zabezpieczenie tworzyw sztucznych i gumy (uszczelki)
Do zewnętrznych (i wewnętrznych również) tworzyw nielakierowanych świetnie się sprawdzi żel Ultimate Protectant - zobacz filmik.
Zabezpieczenie felg
Felgi po dokładnym umyciu, usunięciu smoły, pyłu hamulcowego, wyglinkowaniu (zależnie od potrzeb) dobrze jest zabezpieczyć woskiem syntetycznym. Tym samym co lakier - j.w. Do usunięcia pyłu hamulcowego może być potrzebny środek do czyszczenia felg.
Zabezpieczenie opon
Środek do pielęgnacji opon w żelu lub w sprayu. Aplikacja według gustu.
Zabezpieczeniu chromu, aluminium
Środek do czyszczenia, polerowania i ochrony chromu lub pasta do czyszczenia, polerowania i ochrony aluminium - bardzo dobrze sprawdza się przy chromie, stali nierdzewnej i innych metalach. Jeżeli elementy chromowane nie wymagają czyszczenia i polerowania, można je zabezpieczyć przed warunkami zimowymi za pomocą wspomnianego wyżej wosku - tego do lakieru.
Zabezpieczenie reflektorów, lamp
Do zabezpieczenia reflektorów i lamp przed solą, promieniowaniem UV i innymi czynnikami dobrze jest użyć Headlight Protectant. Można też zastosować wspomniany przy lakierze syntetyczny wosk polimerowy Ultimate Wax. Trzeba jednak pamiętać, że formuła wosku opracowana została dla lakieru, a dla klarownych tworzyw sztucznych opracowany został Headlight Protectant.
Byle do wiosny.
*Dzień bez wazeliny, to dzień stracony.
Temat: zabezpieczenie auta na zimę.
Auto około półroczne, lakier metalic, elementy z tworzyw nielakierowanych, elementy gumowe (uszczelki, opony), felgi aluminiowe lakierowane, elementy metalowe ze stali nierdzewnej lub chromowanej, tworzywa klarowne (reflektory, lampy).
Zabezpieczenie auta na zimę, to przede wszystkim zabezpieczenie przed solą, błotem, mrozem, wodą wnikającą w mikropory różnych elementów, która po zamarznięciu niszczy je. W skrócie, chodzi o stworzenie powłoki, która odizoluje nasze auto od czynników, które niszczą, matują, utleniają, odbarwiają lakier, tworzywa i pozostałe elementy. Można to zrobić dobrze, albo... jeżeli ma być to zrobione tak sobie, to szkoda czasu i pieniędzy.
Zacząć należy od dokładnego umycia samochodu. Być może należałoby wyglinkować lakier. To trzeba ocenić indywidualnie. Jeżeli po umyciu lakier przy przesuwaniu po nim jest całkowicie gładki - nie trzeba glinkować. Jeżeli wyczuwamy "szorstkość", trzeba glinkować. Glinkowanie pozwoli dokładnie oczyścić lakier i dobrze go przygotować na aplikację wosku. Im lepsze przygotowanie lakieru i dokładniejsza (oraz prawidłowa) aplikacja wosku, tym trwalsza powłoka ochronna.
Jakie produkty?
Mycie
Szampon z neutralnym pH, czyli dowolny z oferty Meguiar's. Polecam: szampon z odżywkami do lakieru lub syntetyczny szampon polimerowy z woskiem carnauba
Usuwanie smoły
Jeżeli na lakierze znajdziemy drobinki smoły najlepiej usunąć je za pomocą tego środka
Glinkowanie
Zestaw do glinkowania lub glinka + Quik Detailer, czyli poślizg dla glinki + ściereczka z mikrofibry
Zabezpieczenie lakieru
Zimą najlepiej sprawdzą się sealanty, czyli syntetyczne woski polimerowe. Są trwałe, bardzo dobrze wiążą się ze strukturą lakieru, skutecznie chronią przed warunkami zimowymi. Wybór wosku w płynie lub wosku w paście jest kwestią indywidualnych preferencji. Oba mają identyczny skład, wydajność, skuteczność, aplikują się równie łatwo. W zestawie - ściereczka z mikrofibry + aplikator. Wosk warto również zaaplikować na progi, słupki i inne elementy - szczególnie w miejscach styku z uszczelkami. Pozwoli to ograniczyć przymarzanie uszczelek.
Zabezpieczenie tworzyw sztucznych i gumy (uszczelki)
Do zewnętrznych (i wewnętrznych również) tworzyw nielakierowanych świetnie się sprawdzi żel Ultimate Protectant - zobacz filmik.
Zabezpieczenie felg
Felgi po dokładnym umyciu, usunięciu smoły, pyłu hamulcowego, wyglinkowaniu (zależnie od potrzeb) dobrze jest zabezpieczyć woskiem syntetycznym. Tym samym co lakier - j.w. Do usunięcia pyłu hamulcowego może być potrzebny środek do czyszczenia felg.
Zabezpieczenie opon
Środek do pielęgnacji opon w żelu lub w sprayu. Aplikacja według gustu.
Zabezpieczeniu chromu, aluminium
Środek do czyszczenia, polerowania i ochrony chromu lub pasta do czyszczenia, polerowania i ochrony aluminium - bardzo dobrze sprawdza się przy chromie, stali nierdzewnej i innych metalach. Jeżeli elementy chromowane nie wymagają czyszczenia i polerowania, można je zabezpieczyć przed warunkami zimowymi za pomocą wspomnianego wyżej wosku - tego do lakieru.
Zabezpieczenie reflektorów, lamp
Do zabezpieczenia reflektorów i lamp przed solą, promieniowaniem UV i innymi czynnikami dobrze jest użyć Headlight Protectant. Można też zastosować wspomniany przy lakierze syntetyczny wosk polimerowy Ultimate Wax. Trzeba jednak pamiętać, że formuła wosku opracowana została dla lakieru, a dla klarownych tworzyw sztucznych opracowany został Headlight Protectant.
Byle do wiosny.
*Dzień bez wazeliny, to dzień stracony.
Producent separatorów brudu do wiader detailingowych Grit Shield® gritshield.com
- mariuszeks
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 21 lis 2011, 21:02
- Czym jeżdzę: KS 1,6 GDI/L/D2A/SRK....
- Lokalizacja: KRAKÓW
Re: Sztuka woskowania
Serdeczne Dzięki
Pozostaje tylko... zakup, podwinąć rękawy... i do roboty.
*
Pozostaje tylko... zakup, podwinąć rękawy... i do roboty.
*
Re: Sztuka woskowania
Konik, jak według Ciebie długo utrzyma się Ultimate Liquid wax położony na kijance która po położeniu wosku była raz myta aktywną pianą ph neutral od valet pro a teraz będzie myta przez całą zimę na bezdotyku z pełnymi programami ?
-
- Uzależniony
- Posty: 287
- Rejestracja: 11 lut 2011, 13:35
- Czym jeżdzę: Biala 1.6 GDi + L + szklany dach
- Gadu Gadu: 3780833
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Sztuka woskowania
fosek do 1 mycia
Re: Sztuka woskowania
E tam xxrobson po umyciu pianą i szamponem wosk jeszcze leży i kropelkuje nie wiem jak będzie po bezdotyku.
- Konik
- CarChem Polska
- Posty: 532
- Rejestracja: 09 cze 2012, 22:11
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDI Mate Java Brown
- Lokalizacja: Konin
Re: Sztuka woskowania
fosek
Z założenia nie wypowiadam się na temat produktów, których nie znam. Aktywna piana usuwa warstwę wosku. Jednak szampon, o który pytasz ma neutralne pH, więc nie powinien usuwać wosku.
Wujaszek google po wpisaniu hasła: aktywna piana wypluł sporo wyników. Wbiłem się w pierwszy lepszy związany z tematem i znalazłem taką oto uwagę:
"Nie dopuscic do wyschniecia rozpuszczonego preparatu. Nie uzywac do mycia blyszczacego aluminium. Na powierzchniach wrazliwych na dzialanie alkaliów nalezy przeprowadzic próbe w miejscu niewidocznym, celem unikniecia uszkodzenia powierzchni. Nie mieszac z innymi srodkami. Chronic przed dziecmi. Nalezy unikac stosowania srodka na nagrzanych i naslonecznionych miejscach. Nie dopuscic do wyschniecia preparatu na karoserii,"
O czymś to świadczy.
Nie wiem też, czym są pełne programy na myjniach bezdotykowych, bo co myjnia, to inna chemia. Najczęściej jest tak, że na szybkich myjniach stosowana jest silna, agresywna chemia, żeby szybko "umyć" i szybko skasować. Mój dziadek, użytkownik Corsy z czerwonym lakierem (bez lakieru bezbarwnego) spiesząc się, skorzystał z takiej własnie szybkiej myjni. Lakier cały zmatowiał, pokrył się białym nalotem, który usunęliśmy dopiero za pomocą mechanicznego polerowania.
Jakbyś miał ochotę stosować pianę do mycia auta, a jednocześnie bardzo dobry szampon (przy okazji bardzo wydajny i ekonomiczny) polecam produkt przeznaczony dla profesjonalistów, dla dobrych myjni samochodowych, czyli Meguiar's Hyper Wash lub Meguiar's Shampoo Plus - zobacz filmiki.
Przy myciu tymi szamponami lub jakimkolwiek z oferty Megsa, wosk Ultimate Wax (czy to w płynie, czy w paście) utrzyma się na karoserii około 2-4 miesiące. Znam przypadki, że i dłużej. To zależy od wielu czynników. Tak, czy inaczej wosk jest bardzo wydajny i warto odświeżyć jego warstwę raz na kwartał. Szczególnie przed i po zimie.
Z założenia nie wypowiadam się na temat produktów, których nie znam. Aktywna piana usuwa warstwę wosku. Jednak szampon, o który pytasz ma neutralne pH, więc nie powinien usuwać wosku.
Wujaszek google po wpisaniu hasła: aktywna piana wypluł sporo wyników. Wbiłem się w pierwszy lepszy związany z tematem i znalazłem taką oto uwagę:
"Nie dopuscic do wyschniecia rozpuszczonego preparatu. Nie uzywac do mycia blyszczacego aluminium. Na powierzchniach wrazliwych na dzialanie alkaliów nalezy przeprowadzic próbe w miejscu niewidocznym, celem unikniecia uszkodzenia powierzchni. Nie mieszac z innymi srodkami. Chronic przed dziecmi. Nalezy unikac stosowania srodka na nagrzanych i naslonecznionych miejscach. Nie dopuscic do wyschniecia preparatu na karoserii,"
O czymś to świadczy.
Nie wiem też, czym są pełne programy na myjniach bezdotykowych, bo co myjnia, to inna chemia. Najczęściej jest tak, że na szybkich myjniach stosowana jest silna, agresywna chemia, żeby szybko "umyć" i szybko skasować. Mój dziadek, użytkownik Corsy z czerwonym lakierem (bez lakieru bezbarwnego) spiesząc się, skorzystał z takiej własnie szybkiej myjni. Lakier cały zmatowiał, pokrył się białym nalotem, który usunęliśmy dopiero za pomocą mechanicznego polerowania.
Jakbyś miał ochotę stosować pianę do mycia auta, a jednocześnie bardzo dobry szampon (przy okazji bardzo wydajny i ekonomiczny) polecam produkt przeznaczony dla profesjonalistów, dla dobrych myjni samochodowych, czyli Meguiar's Hyper Wash lub Meguiar's Shampoo Plus - zobacz filmiki.
Przy myciu tymi szamponami lub jakimkolwiek z oferty Megsa, wosk Ultimate Wax (czy to w płynie, czy w paście) utrzyma się na karoserii około 2-4 miesiące. Znam przypadki, że i dłużej. To zależy od wielu czynników. Tak, czy inaczej wosk jest bardzo wydajny i warto odświeżyć jego warstwę raz na kwartał. Szczególnie przed i po zimie.
Producent separatorów brudu do wiader detailingowych Grit Shield® gritshield.com
-
- Uzależniony
- Posty: 287
- Rejestracja: 11 lut 2011, 13:35
- Czym jeżdzę: Biala 1.6 GDi + L + szklany dach
- Gadu Gadu: 3780833
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Sztuka woskowania
bylo juz kiedys o tym ze na myjniach bezdotykowych wosk wytrzyma do 1 mycia niestety ;/ dlatego dalem se spokój z woskowaniem samochodu... brak garazu, wlasnego podwórka itd..
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Sztuka woskowania
Konik pisze:Aktywna piana usuwa warstwę wosku. Jednak szampon, o który pytasz ma neutralne pH, więc nie powinien usuwać wosku.
Jeśli mówimy o aktywnej pianie - ValetPRO Neutral Snow Foam to...
pH Neutral Snow Foam to legendarna piana aktywna ValetPRO, która szybko stała się prawdziwym bestsellerem wśród detailerów w Anglii, jak i całej Europie. pH równie idealnie 7 oraz nowoczesne środki czyszczące zapewniają bezpieczeństwo dla wosków i sealantów, a przy tym wysoką skuteczność mycia nawet z ciężkich zabrudzeń.
Najbezpieczniejsza piana aktywna na rynku
* pH równe idealnie 7
* Bezpieczna dla wosków, sealantów i powłok kwarcowych
* Zapewnia wyjątkowo gęstą i długo utrzymującą się pianę
* Skutecznie czyści z zabrudzeń drogowych
* Przyjemny zapach umila pracę
Inna sprawa, że na stronie dystrybutora podają informacje, że standardowe stężenie piany to 1:25 > 1:35.
Oprócz tego piszą: "Mycie felg zabezpieczonych woskiem – stosuj rozcieńczenie od 1:20 do 1:10. Spłucz felgę wodą w celu usunięcia luźnego brudu, następnie spryskaj roztworem piany pH Neutral, pozostaw na chilę, w razie potrzeb użyj pędzli i szczotek do felg, po czym spłucz myjką."
A ja bodajże na opakowaniu wyczytałem, że do karoserii zabezpieczonych woskiem zaleca się rozcieńczenie 1:400
Nalałem więc 1,5 l. wody do pianownicy i odrobinkę preparatu (na oko - nie chciało mi się liczyć ile kropel potrzeba na 1,5 l)
i...
Faktycznie poszła piana Może nie tak mięsista jak przy 1:35 ale prawdziwa piana.
Uczciwie jednak dodam, że jeśli ktoś liczy na to, że samą pianą umyje samochód to eee... no jest w błędzie
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: Sztuka woskowania
Bo pianą auta się nie myje. Ona służy do rozmiękczenia brudu nagromadzonego na aucie, aby szamponem łatwiej było myć.
Zapewne mówisz o woskach kładzionych na mokro po myciu na myjniach lub tych z marketu itp. One owszem, pierwszy deszcz spłukuje je. Spróbuj przygotować sobie powierzchnię tak, jak jest w tym wątku napisane, położyć dobry wosk (ja jednak na zimę zalecałbym Colli) a zdziwisz się, co one wytrzymują. Na poprzednim aucie leżał ok 5 miesięcy, tyle, że tylko kilka razy w zimę był myty.
xxrobson20xx pisze:na myjniach bezdotykowych wosk wytrzyma do 1 mycia
Zapewne mówisz o woskach kładzionych na mokro po myciu na myjniach lub tych z marketu itp. One owszem, pierwszy deszcz spłukuje je. Spróbuj przygotować sobie powierzchnię tak, jak jest w tym wątku napisane, położyć dobry wosk (ja jednak na zimę zalecałbym Colli) a zdziwisz się, co one wytrzymują. Na poprzednim aucie leżał ok 5 miesięcy, tyle, że tylko kilka razy w zimę był myty.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
-
- Uzależniony
- Posty: 287
- Rejestracja: 11 lut 2011, 13:35
- Czym jeżdzę: Biala 1.6 GDi + L + szklany dach
- Gadu Gadu: 3780833
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Sztuka woskowania
ale ja mowie o normalnym wosku taki jak polecacie i potem pojechac z nim na bezdotykowa myjnie przy markecie. Wtedy on tez nie oprze sie marketowej pianie.
- Konik
- CarChem Polska
- Posty: 532
- Rejestracja: 09 cze 2012, 22:11
- Czym jeżdzę: Soul 1,6 CRDI Mate Java Brown
- Lokalizacja: Konin
Re: Sztuka woskowania
xxrobson20xx pisze:Wtedy on tez nie oprze sie marketowej pianie.
Tak jak i lakier... i aluminium... i tworzywa...
Producent separatorów brudu do wiader detailingowych Grit Shield® gritshield.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika