2.0TD szarpie przy delikatnym przyspieszaniu
: 29 sie 2018, 17:56
Niedługo jestem właścicielem Sportage I 2.0TD z 2001 r i niepokoi mnie pewna sprawa, której nie wyczułem przy jeździe próbnej ani na początku użytkowania.
Samochód jest bardzo wrażliwy na ruchu pedału gazu - wystarczy minimalny ruch na pedale i od razu jest bardzo duża reakcja silnika (szczególnie przy zwalnianiu). Ciężko jeździć po dziurach, bo wtedy siłą rzeczy noga trochę się rusza na pedale, co powoduje duże szarpnięcia. I na tą "cechę" zrzucałem kolejny problem.
W zakresie obrotów pracy turbiny (2.000-4.000) i przy delikatnym obchodzeniu się z gazem - silnik szarpie (zwalnia, przyspiesza). Przy wciśnięciu do dechy problemów nie ma, mija spokojnie cały zakres obrotów. O ile w mieście jest to praktycznie nie do wychwycenia (bo ciągle się zwalnia i przyspiesza) to w trasie jest bardzo uciążliwe. Muszę jeździć albo do 90 km/h albo powyżej 130 hm/h żeby nie było tych szarpnięć. Mam wrażenie że są to szarpniecia przyspieszające.
Cóż to może być? Opróżniłem już dwa baki z tzw paliwem premium i efekty się nie zmieniły.
Samochód jest bardzo wrażliwy na ruchu pedału gazu - wystarczy minimalny ruch na pedale i od razu jest bardzo duża reakcja silnika (szczególnie przy zwalnianiu). Ciężko jeździć po dziurach, bo wtedy siłą rzeczy noga trochę się rusza na pedale, co powoduje duże szarpnięcia. I na tą "cechę" zrzucałem kolejny problem.
W zakresie obrotów pracy turbiny (2.000-4.000) i przy delikatnym obchodzeniu się z gazem - silnik szarpie (zwalnia, przyspiesza). Przy wciśnięciu do dechy problemów nie ma, mija spokojnie cały zakres obrotów. O ile w mieście jest to praktycznie nie do wychwycenia (bo ciągle się zwalnia i przyspiesza) to w trasie jest bardzo uciążliwe. Muszę jeździć albo do 90 km/h albo powyżej 130 hm/h żeby nie było tych szarpnięć. Mam wrażenie że są to szarpniecia przyspieszające.
Cóż to może być? Opróżniłem już dwa baki z tzw paliwem premium i efekty się nie zmieniły.