brak iskry po wymianie silnika

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
kamil1992
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2018, 20:40
Czym jeżdzę: 2.0 16v benzyna lpg

brak iskry po wymianie silnika

Postautor: kamil1992 » 19 mar 2018, 09:25

Witam w moim kia silnik 2.0 16v 128km przeszedł gruntowny remont (panewki pierścienie głowica itp niestety po ponownym zamontowaniu silnika okazuje się że nie ma on iskry (przed remontem chodził do końca] dodam że był on rozbierany do ostatniej śrubki i teraz pytanie czy ktoś z forum ma pomysł gdzie został popełniony błąd? istnieje teoria że koło zamachowe powinno być ustawione przy GMP pierwszego tłoka na odpowiednim znaku gdyż z niego czytane jest położenie wału, ale strasznie dużo roboty żeby to sprawdzić. Czy ktoś może to potwierdzić lub zdementować?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: brak iskry po wymianie silnika

Postautor: diselboy » 19 mar 2018, 14:48

sam sobie odpowiedziałeś, jeśli zapłon jest z czujnika Halla i koła pasowego to musi być ustawiony zgodnie z procedurą. To nie teoria tylko fakt konstrukcyjny.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

kamil1992
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2018, 20:40
Czym jeżdzę: 2.0 16v benzyna lpg

Re: brak iskry po wymianie silnika

Postautor: kamil1992 » 19 mar 2018, 16:21

Zapytałem o ustawienie koła i liczyłem na odpowiedź typu 'tego koła nie ustawia się na znaku ponieważ jest na kołku ustalającym lub 'tak trzeba to koło ustawić na znaku w gmp pierwszego tłoka a nie liczyłem na jakieś mądrości. Na szczęście dzięki życzliwym okazało się że w tym modelu zastosowany jest kołek ustalający więc nie jest to wina ustawienia koła zamachowego.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: brak iskry po wymianie silnika

Postautor: diselboy » 20 mar 2018, 11:23

i po co się unosisz ? przecież wyraźnie napisałem: "....nie teoria tylko fakt konstrukcyjny."....
a jak sobie wyobrażasz ,skąd elektronika wie,że ma dać iskrę ? trzeba ustawić ,i ustawia się na pierwszy cylinder, znak na kole nie w GMP tylko z wyprzedzeniem, (zależy od konstrukcji silnika , z reguły bywa to 10 stopni przed GMP, szczegółowe dane u producenta lub życzliwych ludzi ), możesz mieć jeszcze coś pochrzanione z czujnikiem przy pasku rozrządu .
wszystko napisałeś jak byś się znał a wyszło jak zwykle.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap