Strona 1 z 1

Zbiornik paliwa

: 30 sty 2016, 16:46
autor: bossmen
W moim Kia przerdzewiał zbiornik paliwa w związku z tym że cena nowego jest absurdalna znalazłem gdzieś info że ktoś zamontował zbiornik od matiza tyle że zamontował oryginalną pompę paliwa ale trzeba ją zmodyfikować gdyż zbiornik jest płytszy.Moim pytaniem jest czy oryginalna pompa paliwa z matiza lub chevroleta sparka 1.0 lub 1.2 będzie dawać dostateczne ciśnienie? czy będzie na tyle wydajna żeby zasilić silkik 2.0?

Re: Zbiornik paliwa

: 08 kwie 2017, 21:41
autor: Sruba
Ja zamontowałem zbiornik od Kia Picanto. Z zewnętrzną pompą paliwa. Pozdrawiam

Re: Zbiornik paliwa

: 22 paź 2017, 21:46
autor: roger18sx
Witam. Ja zakupiłem zbiornik z seicento 900 lecz okazał się przegnity więc stworzyłem nowy z blachy 1 nowy w który wstawiłem wkład z pompą i pływakiem z owego seicento.Pompę wstawiłem nową 3 barową taka jak przykazała kia.Jest bardzo podobna do tej z fiata więc po lekkim tuningu plastykowej obudowy spasowała.Przewody paliwowe z tekelanu fi 8 nowy filtr paliwa.Wlew po odtworzeniu został połączony z zbiornikiem rurą pe 40.Wymiary zbiornika 70x35x20.
https://chomikuj.pl/roger18sx/20170929_ ... 342924.jpg

Re: Zbiornik paliwa

: 17 lut 2018, 19:35
autor: marek230482
Odkopię temat ale zostanie dla potomnych.
Zamontowany bak z pływakiem od fiata 126p. Cena za nowy komplet śmieszna. Montaż z pewnymi utrudnieniami pomyślny. Potrzebujemy:
- fiat 126p bak paliwa wraz z pływakiem, uszczelkami i gumowym kolanem (wlew paliwa)
- 5m przewodu paliwowego 8mm
- zewnętrzna pompa paliwa o ciśnieniu minimum 3 bar
- zewnętrzny filtr paliwa (np od kaszlaka)
- kilka metrów przewodu dwużyłowego min 1mm2
- pół metra przewodu paliwowego 16mm
- garść opasek metalowych (12x na przewody 12-20mm, 4x 40-60mm)
- dwa kątowniki (np 20x20mm) po kilkanaście cm z centralnie wywierconym otworem fi 11-12mm
- trochę maneli "małego elektryka" w stylu konektory i izolacje.
Demontujemy stary bak paliwa z osłoną. 4 śruby drobnozwojne na klucz 14. Odkręcamy/odcinamy obejmę wlewu paliwa i zdejmujemy gumowy łącznik. Wszystkie pozostałe przewody paliwowe i elektryczne przy baku obcinamy (i tak z nich pożytku nie będzie). Zrzucamy bak i wywalamy :D
W nowym baku montujemy pływak z uszczelkami. Ucinamy przy nowym baku kątówką króciec wlewu paliwa tak aby zostało dosłownie na opaskę 1,5-2cm. W aucie odkręcamy przewody mocujące rurę wlewu paliwa i zsuwamy z jego końca łącznik gumowy. Odkręconą (popuszczoną) rurę wlewu odcinamy na końcu jakieś 8cm. Nie wyrzucamy. Zrobimy z tego łącznik. A teraz najtrudniejsze. Nie do opisania, trzeba zrobić to na czuja ale wszystko ładnie da się połączyć. Robimy najpierw przymiarkę "na oko". Bak malczaka montujemy na fabryczne dwa otwory do fabrycznych dwóch mocowań kijanki pod kanapą. Przy czym uwaga - trzeba narożnik baku trochę "zaklepać" młotkiem aby wszedł pod porzeczkę ramy - prosta sprawa. Przyłącze pływaka wypada prawie pod otworem rewizyjnym karoserii a wlew paliwa tuż nad ramą w kierunku fabrycznego wlewu - "prawie". I to prawie trzeba dopasować. Robimy jak na zdjęciu. Na obcięty króciec baku montujemy gumowe kolano malczaka (je też trzeba będzie skrócić ale to uznaniowo "na żywca"). W kolano od malczaka wstawiamy ucięty kawałek rury wlewowej kijanki. A na końcu łączymy to z rurą wlewową kijanki za pomocą wcześniej zdjętego fabrycznego gumowego łącznika (tez go musiałem troszkę przyciąć). Mi wystarczyły dwie przymiarki "na sucho" a potem wszystko skręcone zamocowałem w aucie i z zewnątrz (jak widać na foto) zamontowałem ostatni łącznik skręcając opaską. Do tego przewód fi16 do odpowietrzenia baku - z tym nie ma problemów. Ja dla ułatwienia przełożyłem (odginając) rurę odpowietrzenia na drugą stronę rury wlewu paliwa. Łatwiej to połączyć. Na tym etapie na pewno ktoś zada pytanie po co są dodatkowe dwa przewody paliwowe wychodzące ze starego baku. Też się nad tym zastanawiałem ale po rozcięciu oryginalnego baku okazało się że to jedynie dodatkowe odpowietrzenie konieczne dla tak długich baków jak oryginalny. Dla nas już niepotrzebne. Ja je zostawiłem takie niepotrzebne w powietrzu.
Jak już wszystko skręcone i sztywne pozostaje nam elektryka. O ile już wcześniej tego nie zrobiliście to ze starego baku obcinamy wtyczkę z kablami jak najbliżej baku. Mamy w niej 4 kable.
- dwa czarne z białym paskiem to zasilanie pompy
- czerwony to wskaźnik paliwa
- niebieski rezerwa
Do tego mamy dwa kable podłączone do "oczka" i przykręcone do masy (karoseria, dekiel). Podłączenia pompy chyba nie muszę tłumaczyć :) a pływak malczaka podpinamy tak:
Czerowny kabel kijanki podpinamy do konektora na pływaku o oznaczeniu T.
Niebieski kabel kijanki podłączamy do konektora opisanego S.
Masę podłączamy "oczkiem" do dowolnej śrubki kołnierza pływaka.

Pompę paliwa i filtr paliwa montujemy chociażby opaskami na podłużnicy ramy (oczywiście na górze). Łączymy wszystko nowymi przewodami paliwowymi. Ja wymieniłem (i tak radzę wszystkim) wszystkie przewody aż do komory silnika. Część metalowa tych przewodów mocowana do ramy praktycznie nie istniała. Wystarczyło je dotknąć a zaczęły się rozsypywać i przeciekać. To cud że zmieniłem zanim się rozpadło.
To tyle. Wsiadamy do auta i wszystko działa jak fabryka :) przy czym pamiętajmy że rezerwa nam starczy jedynie na kilkadziesiąt km.

Re: Zbiornik paliwa

: 07 mar 2018, 22:36
autor: marek230482
Po trzech tankowaniach mogę potwierdzić że wskaźnik paliwa też działa prawidłowo

Re: Zbiornik paliwa

: 28 sie 2018, 10:33
autor: Lukasgld
Ja też miałem z tym problem. Próbowałem dopasować różne i pewnie bym dopasował. Nad zbiornikiem z malucha też się zastanawiałem, ale nie wiedziałem, że są zewnętrzne pompki paliwa :-). Skończyło się na nowym po okazyjnej cenie wtedy, chyba 450 zł. Inni krzyczeli po 700 zł. 2-3 lata temu.

Re: Zbiornik paliwa

: 25 maja 2019, 21:42
autor: bodzio_psi
Koledzy orientujecie się od czego jest to koromysło widoczne na drugim zdięciu. Jeden przewód idzie do baku drugi gdzieś do komory silnika?