Szarpie

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
piotrekt
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 11 lip 2012, 13:02
Czym jeżdzę: Sportage 95r.Benzyna 2.0 16v

Szarpie

Postautor: piotrekt » 24 lip 2012, 11:17

Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem sportage 2,0 Ben.16V 95 .tak informacyjnie po zakupie tego czegoś Kia była na gazie ale mając non stop problemy z instalacją Gazową zdecydowałem się ją wywalić :) i wywaliłem :) benzyna droga ale przynajmniej skończą się problemy a tu no właśnie po odpaleniu samochodu wszystko jest fajnie chodzi jak zegarek tylko że po jakiś 10 minutach zaczyna niesamowicie szarpać dławić się obroty max 2,5 tys czasami przełamuje to piłując go i chodzi znów dobrze ale przez moment i znowu to samo :( Dzieje sie praktycznie to tylko w mieście : swiatła ronda skrzyżowania hamuj -ruszaj .Jak wyjadę na trasę to wszystko jest dobrze czyli jadę płynnie (czasami tylko go zamuli ale praktycznie jest to nie odczuwalne) Byłem u mechanika (teoretycznie u bardzo dobrego) mechanik stwierdził że to na pewno wtryskiwacze mogę to zrozumieć i prawie mu wieżę ale koszt wtrysków jest kosmiczny więc wolał bym się upewnić .Jak ktoś może to proszę o radę.
PS.czasami jak się przymuli i szarpie to tak jak by szczelał z kolektora na niskich obrotach czasami chodzi idealnie ale np dojadę do następnego skrzyżowania i zaczyna się kabaret chodzi jak chce włącznie z tym że gaśnie.
Pozdrawiam

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpie

Postautor: marcinK » 24 lip 2012, 11:47

Objawy masz takie , jakbyś tej instalacji gazowej nie wywalił :)
Odebrana po 178 dniach:)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Szarpie

Postautor: ZygJe » 24 lip 2012, 11:59

Czy była sprawdzana pompa paliwa - ciśnienie, wydajność? - po dłuższej pracy.
Kolejna rzecz - sonda lambda - czy pokazuje poprawne wartości? Była sprawdzana organoleptycznie chociaż - czy nie jest wypalona - dość typowe przy gazie.
I ostatnia sprawa - luz zaworowy ew wypalone gniazda.
Wszystko powyższe będzie dawało objawy które opisujesz a usterki tych elementów są typowe przy instalacji gazowej.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

alexandrus
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2013, 16:00
Czym jeżdzę: Sportage I 2.0. V16 DOHC

Re: Szarpie

Postautor: alexandrus » 14 maja 2013, 16:08

A czy przyczyną mogą być cewki zapłonowe? Pytam bo mam podobny problem ,z tym że moja kijanka nigdy nie miała ins.gazowej

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Szarpie

Postautor: ZygJe » 14 maja 2013, 22:33

Cewki też mogą być przyczyną, ale: Najczęściej cewka pada i .... koniec - znane są jednak przypadki działa-nie działa, przy gazie najczęściej padają cewki montowane bezpośrednio na świecach - przegrzewają się. Konkludując - takie zachowanie moze być od cewek ale raczej mało prawdopodobne.
A teraz przyszło mi do głowy - były wymieniane przewody wysokiego napięcia?
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

alexandrus
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2013, 16:00
Czym jeżdzę: Sportage I 2.0. V16 DOHC

Re: Szarpie

Postautor: alexandrus » 15 maja 2013, 14:17

Nie nie były wymieniane, wizualnie nie wyglądają na uszkodzone, ale będę wymieniał cewki na te oryginalne od kia ,a przewody również wymienię na Boscha. Wyczytałem ze opór miedzy aparatem zapłonowym a cewkami powinien być >1ohm. No i pokazuje mi 0.8 , dam znać po wymianie czy pomogło.
ps. Mieszkam na Islandii i nie chcę oddawać samochodu do mechanika ponieważ tutaj to kosztuje małą fortunę, więc sam chce sie podszkolic technicznie i zadbać o moją kijankę

Ps2. Dzięki za odpowiedź

alexandrus
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2013, 16:00
Czym jeżdzę: Sportage I 2.0. V16 DOHC

Re: Szarpie

Postautor: alexandrus » 20 maja 2013, 02:55

W końcu jestem z powrotem...
mialeś rację to były brudne wtryskiwacze .
Stracilem 2 dni zeby to wszystko rozgryźć ale opłacało się ..... satysfakcja że rozbroiłem pół silnika , wciągnąłem wtryski i s powrotem złożyłem do kupy.
Wskazówka - czyściłem wtryski WD40
Wskazówka 2 - Panowie jeśli bedziecie się podejmować wymiany bądź samego czyszczenia wtryskiwaczy , ostrożnie wkładajcie je do listwy wtryskowej gdyż w moim przypadku za pierwszym razem podwinęła mi się uszczelka w listwie i miałem potop benzyny po odpaleniu silnika...

Po namierzeniu wycieku i żłożeniu wszystkiego do kupy moja sportage znów emanuje mocą ....
Heh tuż przed zabiegiem silnik pracował jak silnik subaru wrx ...

alexandrus
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 14 maja 2013, 16:00
Czym jeżdzę: Sportage I 2.0. V16 DOHC

Re: Szarpie

Postautor: alexandrus » 20 maja 2013, 13:48

Kurde za wcześnie pochwaliłem...

Samochód postał noc i dziś znowu to samo


Jakieś pomysły?

Waldek12
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 03 lip 2014, 21:33
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 dohc16v

Re: Szarpie

Postautor: Waldek12 » 22 lip 2014, 14:06

Mam ten sam problem .szarpie na gazie i na benzynie.WYMIENIAŁEM SILNIK .był zużyty nowy wczesniej nie był zagazowany.Myślę że to problem elektroniki,Sterowania zapłonem.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap