czy ktos ma rozpiske kodow blyskowych? do tego auta? oto co wymrogalem
Długi Krutki
1 .... 2
2 .... 3
- .... 9
8 .... 6
1 .... 4
2 .... 5
3 .... 2
3 .... 3
3 .... 4
3 .... 1
- .... 6
- .... 2
4 .... 9
5 .... -
wszystkie kody /linijki powtorzone po 3 razy. tu zeby bylo jasniej kazdy kod napisalem tylko po jednym razie kia sportage 2.0 td 97
po zapaleniu swieci sie kontrolka awarii silnika. ktora gasnie w momencie kiedy silnik spada z obrotow.. czyli po wprowadzeniu silnika na wyzsze obroty i puszczeniu gazu lampkaawarii gasnie. i jednoczesnie zalancza sie przekaznik wlanczajacy swiece zarowe ktore grzeja dopuki silnik nie zejdzie do wolnych obrotow.i sytuacja powtarza sie po ponownym dodaniu i puszczeniu gazu i tak w kolo auto normalnie jesdzi. swiece zarowe przed zapaleniem silnika dzialaja prawidlowo. w momencie zalanczania i odpuszczania przekaznika swiec, lampka swiec nic nie sygnalizuje jedynie zaswieca sie lampka awarii silnika. swiece grzeja lampka awarii gasnie- swiece nie grzeja lampka awarii zaswieca sie
kody blyskowe kia Sportage 2.0 Td 97 rok
Re: kody blyskowe kia Sportage 2.0 Td 97 rok
Znalazłem taką instrukcję:
Po podłączeniu kontrolki włączy się na około 3 sek. Po chwili zgaśnie i zacznie emitować właściwe kody usterek w następujący sposób:
a) Dwie cyfry kodu reprezentowane są przez dwie oddzielne serie błysków;
b) Pierwsza seria błysków odpowiada dziesiątkom, a druga jednostkom;
c) Błyski w serii dziesiątek trwają 1.5 sek., w serii jednostek – 0,5 sek. Przedzielone są 0,5 sek. przerwami;
d) Serię dziesiątek od serii jednostek oddziela 2 sek. przerwa;
e) Kolejne kody oddzielone są od siebie 4 sek. przerwami.
PRZYKŁAD – Kod „34” to trzy 1,5 sek. błyski, następnie 2 sek. przerwa i cztery 0,5 sek. błyski.
1. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki należy odczytać z tabeli kodów.
2. Po zakończeniu odczytu kodów usterek z pamięci, należy wyłączyć zapłon oraz odłaczyć kontrolkę.
Tabela kodów
Tabela 1 – 2-cyfrowe kody usterek (system Kia EGI)
Kod Rodzaj usterki
02 Czujnik prędkości silnika
03 Czujnik identyfikujący cylindry lub jego obwód
08 Przepływomierz powietrza lub jego obwód
09 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
10 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
12 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
14 Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód
15 Sonda lambda lub jej obwód
17 Sonda lambda lub jej obwód
25 Zawór elektromagnetyczny regulatora ciśnienia paliwa
26 Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym lub jego obwód
34 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
Tabela 2 – 2-cyfrowe kody usterek (system Bosch Motronic)
Kod Rodzaj usterki
02 Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
03 Czujnik identyfikujący cylindry lub jego obwód
07 Czujnik identyfikujący cylindry lub jego obwód
08 Przepływomierz powietrza lub jego obwód
09 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
11 Elektroniczne urządzenie sterujące (ECM)
12 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
15 Sonda lambda lub jej obwód
17 Sonda lambda lub jej obwód
18 Zawór wtryskiwacza „1” lub jego obwód
19 Zawór wtryskiwacza „2” lub jego obwód
20 Zawór wtryskiwacza „3” lub jego obwód
21 Zawór wtryskiwacza „4” lub jego obwód
24 Pompa paliwa lub jej obwód
26 Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym lub jego obwód
28 Zawór układu recyrkulacji spalin lub jego obwód
34 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
35 Sonda lambda lub jej obwód
36 Sonda lambda lub jej obwód
37 Sonda lambda lub jej obwód
46 Klimatyzacja
48 Elektroniczne urządzenie sterujące (ECM)
49 Elektroniczne urządzenie sterujące (ECM)
56 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
57 Klimatyzacja
73 Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
88 Elektroniczne urządzenie sterujące (ECM)
99 Elektroniczne urządzenie sterujące (ECM) – zbyt niskie napięcie
Usuwanie kodów usterek z pamięci
Aby skasować wszystkie kody usterek z pamięci urządzenia sterującego należy odłączyć ujemny biegun akumulatora i następnie
nacisnąć na około 5-10 sek. pedał hamulca.
Po ponownym podłączeniu akumulatora wszystkie kody usterek będą już skasowane.
UWAGA !!! – Pierwszą wadą tej metody jest to, że odłączenie akumulatora spowoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych. Ponowna „nauka” wartości adaptacyjnych wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez około 20-30 min. Należy również pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 10 min. Drugą wadą jest to, że kody zabezpieczające radio, nastawy zegara i inne wartości początkowe zostaną utracone, co wymaga ich ponownego wprowadzenia po podłączeniu akumulatora.
Po podłączeniu kontrolki włączy się na około 3 sek. Po chwili zgaśnie i zacznie emitować właściwe kody usterek w następujący sposób:
a) Dwie cyfry kodu reprezentowane są przez dwie oddzielne serie błysków;
b) Pierwsza seria błysków odpowiada dziesiątkom, a druga jednostkom;
c) Błyski w serii dziesiątek trwają 1.5 sek., w serii jednostek – 0,5 sek. Przedzielone są 0,5 sek. przerwami;
d) Serię dziesiątek od serii jednostek oddziela 2 sek. przerwa;
e) Kolejne kody oddzielone są od siebie 4 sek. przerwami.
PRZYKŁAD – Kod „34” to trzy 1,5 sek. błyski, następnie 2 sek. przerwa i cztery 0,5 sek. błyski.
1. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki należy odczytać z tabeli kodów.
2. Po zakończeniu odczytu kodów usterek z pamięci, należy wyłączyć zapłon oraz odłaczyć kontrolkę.
Tabela kodów
Tabela 1 – 2-cyfrowe kody usterek (system Kia EGI)
Kod Rodzaj usterki
02 Czujnik prędkości silnika
03 Czujnik identyfikujący cylindry lub jego obwód
08 Przepływomierz powietrza lub jego obwód
09 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
10 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
12 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
14 Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód
15 Sonda lambda lub jej obwód
17 Sonda lambda lub jej obwód
25 Zawór elektromagnetyczny regulatora ciśnienia paliwa
26 Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym lub jego obwód
34 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
Tabela 2 – 2-cyfrowe kody usterek (system Bosch Motronic)
Kod Rodzaj usterki
02 Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
03 Czujnik identyfikujący cylindry lub jego obwód
07 Czujnik identyfikujący cylindry lub jego obwód
08 Przepływomierz powietrza lub jego obwód
09 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
11 Elektroniczne urządzenie sterujące (ECM)
12 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
15 Sonda lambda lub jej obwód
17 Sonda lambda lub jej obwód
18 Zawór wtryskiwacza „1” lub jego obwód
19 Zawór wtryskiwacza „2” lub jego obwód
20 Zawór wtryskiwacza „3” lub jego obwód
21 Zawór wtryskiwacza „4” lub jego obwód
24 Pompa paliwa lub jej obwód
26 Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym lub jego obwód
28 Zawór układu recyrkulacji spalin lub jego obwód
34 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
35 Sonda lambda lub jej obwód
36 Sonda lambda lub jej obwód
37 Sonda lambda lub jej obwód
46 Klimatyzacja
48 Elektroniczne urządzenie sterujące (ECM)
49 Elektroniczne urządzenie sterujące (ECM)
56 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
57 Klimatyzacja
73 Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
88 Elektroniczne urządzenie sterujące (ECM)
99 Elektroniczne urządzenie sterujące (ECM) – zbyt niskie napięcie
Usuwanie kodów usterek z pamięci
Aby skasować wszystkie kody usterek z pamięci urządzenia sterującego należy odłączyć ujemny biegun akumulatora i następnie
nacisnąć na około 5-10 sek. pedał hamulca.
Po ponownym podłączeniu akumulatora wszystkie kody usterek będą już skasowane.
UWAGA !!! – Pierwszą wadą tej metody jest to, że odłączenie akumulatora spowoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych. Ponowna „nauka” wartości adaptacyjnych wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez około 20-30 min. Należy również pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 10 min. Drugą wadą jest to, że kody zabezpieczające radio, nastawy zegara i inne wartości początkowe zostaną utracone, co wymaga ich ponownego wprowadzenia po podłączeniu akumulatora.
Re: kody blyskowe kia Sportage 2.0 Td 97 rok
dzieki sprawdze to
Re: kody blyskowe kia Sportage 2.0 Td 97 rok
Witam proszę o pomoc sprawdzałem kodem błyskowym błędy i mam błąd 03 Czujnik identyfikujący cylindry lub jego obwód na zegarach wyświetla się check Sportage z 1998r 16V 128km działa bez zarzutu jednak denerwujący jest ten komunikat a zarazem zastanawiający co dalej proszę o pomoc jak i co sprawdzić z góry dziękuje.
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sie 2018, 17:30
- Czym jeżdzę: Kia Sportage I 2.0TD
- Gadu Gadu: 3007484
Re: kody blyskowe kia Sportage 2.0 Td 97 rok
Gdzie trzeba zewrzeć żeby wymrugać usterki? Może jakieś zdjęcie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika