silnik 2.0crdi szarpie

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
maciek
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 18 gru 2010, 14:24
Czym jeżdzę: kia sportage 2007 2.0 CRDi 16V 140KM 2WD ACTIVE CZARNA
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: maciek » 17 maja 2011, 15:08

Proponuje wyczyścić zawór samodzielnie,nie jest to zbyt skomplikowane.Serwis nie pozna tej operacji,jeśli czegoś nie uszkodzicie :) .JA w swojej KIJANCE,zupełnie go wykluczyłem,po trzecim dniu jazdy ,nie świeci żaden błąd. [ura]

pfirst
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 15 maja 2011, 21:10
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2,0 CRDi

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: pfirst » 17 maja 2011, 23:13

Odgrzewam temat, mam Kia Sportage od 3 dni i już zauważyłem do delikatne dławienie się silnika - moze ktoś wie czy można wgrać i czy w ogóle jest nowy soft do Sportage'a bo do Ceeda jest i niektóre serwisy wgrywają i ponoć to pomaga.
Zgłosiłem sprawę do serwisu w Krakowie u Filipowicza, jestem umówiony na piątek ale w międzyczasie może ktoś coś doradzi, podpowie. troche dziwne ze przy tylu użytkownikach tego autka takie ubogie jest to forum - chyba że nic się tu ni psuje i nie ma co opisywać - oby tak było :lol: . Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maciek
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 18 gru 2010, 14:24
Czym jeżdzę: kia sportage 2007 2.0 CRDi 16V 140KM 2WD ACTIVE CZARNA
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: maciek » 18 maja 2011, 22:27

JA mam,to autko od trzech lat,i do tej pory miałem tylko problem z EGR.DAJ znać co załatwiłeś w serwisie.

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: soul » 18 maja 2011, 23:09

pfist jeśli oczekujesz pomocy to bądź łaskaw napisać który rok prod. Bo silniki mimo, że 2.0 CRDI to się subtelnie mogą różnic.
Druga sprawa od naprawy i diagnostyki to jest serwis/warsztat a nie forum.Forum Ci nie naprawi auta.
Nie spodziewaj się też , że za każdym razem jak będziesz miał problem to tu będzie gotowe bez kosztowe rozwiązanie.
Obrazek

pfirst
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 15 maja 2011, 21:10
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2,0 CRDi

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: pfirst » 19 maja 2011, 08:32

Sorry admin nie chciałem Cię urazić
Apropo mojej KIA mam rocznik 2008, kupiony dokładnie w kwietniu więc chyba przed liftingiem bo mam jeszcze wskaźnik temperatury silnika którego ponoć nie ma w wersji po lifcie.
Nie oczekuję wcale że na forum ktoś i naprawi samochód tylko coś podpowie bo może miał podobny problem, a co do tego zaworu EGR to zapytam też w serwisie - jak do nich zadzwoniłem i powiedziałem o tym problemie to gość albo udał albo nic o czymś takim nie słyszał.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: soul » 19 maja 2011, 08:44

W tym roczniku przede wszystkim należy zrobić diagnostykę. Jeśli są w sterowniku zapisane błędy należy je przeanalizować i poprawnie zinterpretować. Mając taka wiedzę możesz pytać co dalej bo inaczej to wróżenie z fusów.
Obrazek

pfirst
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 15 maja 2011, 21:10
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2,0 CRDi

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: pfirst » 19 maja 2011, 10:22

ok, nie ma sprawy tylko co będzie jak błędów nie pokaże.

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: soul » 19 maja 2011, 11:42

Wtedy problem będzie czysto mechaniczny.
Obrazek

peter66
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 26 gru 2010, 20:56
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0
crdi

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: peter66 » 19 maja 2011, 16:17

Witam, dzisiaj kolejny raz byłem u mechanika tym razem fachowca od układów zasilania. Samochód podłączono do komputera, nie wykazał żadnych błędów, wszystkie parametry pracy pompy , wtrysków ,przepływomierza, ciśnień, dawek paliwa itd w książkowej wprost kondycji. Jednak w czasie jazdy próbnej samochód szarpie i przerywa w przedziale 1500 a 2000 obr/min. Niestety mechanik nie podjął się odnalezienia przyczyny niedomagania, (to już 3 który odmówił), dlatego coraz bardziej wydaje mi się że przyczyna tkwi w czystej mechanice nie powiązanej z układem elektrycznym. Zaplanowałem że najbliższym czasie wezmę się za ten nieszczęsny zawór erg, może uda mi się go zaślepić i wyeliminować potencjalną przyczynę szarpania. Mam prośbę do kolegi maćka by w skrócie opisał jak odłączyć, czy zaślepić ten zawór.

Awatar użytkownika
maciek
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 18 gru 2010, 14:24
Czym jeżdzę: kia sportage 2007 2.0 CRDi 16V 140KM 2WD ACTIVE CZARNA
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: maciek » 19 maja 2011, 23:03

Do zaślepienia zaworu EGR,będziesz potrzebował kawałka blachy ,najlepiej aluminiowej nie grubej ,Ja użyłem grubości 0,3mm. JAK staniesz przed silnikiem,to po lewej stronie całego zaworu ,masz kolanko (z karbowanej rurki ) przykręcone do kolektora wydechowego.Musisz je wykręcić, pod kolankiem znajdują się podkładki,wytnij z blachy jedną dokładnie taką samą podkładkę tylko ślepą ,i podłuż ją pod dolną podkładkę tzn.bliżej kolektora wydechowego,to tyle.POWODZENIA :galy:

pfirst
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 15 maja 2011, 21:10
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2,0 CRDi

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: pfirst » 20 maja 2011, 19:11

Witam.
Jestem po wizycie w serwisie u Filipowicza w Krakowie - oczywiście w czasie jazdy z mechanikiem nic się nie zdarzyło - żadnej czkawki nie miał ale kazano mi usiąść sobie w poczekalni a oni sobie go dokładnie sprawdzą - po jakiejś godzince przyszedł Pan i powiedział że niby żadnych błędów nie było ale nie wiem czy profilaktycznie czy takie mieli sugestie z Centrali - bo ponoć w czasie diagnostyki łączą się przez sieć z Centralą - wgrali mi nowy soft. Pan jak i mechanik zgodnie stwierdzili że ta poprawka nie dotyczyła EGR-u tylko dozowania paliwa na niskich obrotach. Na razie jest ok - mam nadzieję ze tak pozostanie. [ura] [ura]
pozdrawiam i życzę jazdy bez problemów.

Awatar użytkownika
maciek
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 18 gru 2010, 14:24
Czym jeżdzę: kia sportage 2007 2.0 CRDi 16V 140KM 2WD ACTIVE CZARNA
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: maciek » 21 maja 2011, 19:21

WITAM. Mógłbyś napisać,ile cię ta przyjemność kosztowała ,oraz to czy trzeba się umawiać ,czy załatwiają to od ręki :?:

pfirst
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 15 maja 2011, 21:10
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2,0 CRDi

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: pfirst » 21 maja 2011, 20:10

Zrobiono to w ramach gwarancji - auto ma 3 lata i tylko 67000 km, umówiłem się telefonicznie i to tyle.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maciek
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 18 gru 2010, 14:24
Czym jeżdzę: kia sportage 2007 2.0 CRDi 16V 140KM 2WD ACTIVE CZARNA
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: maciek » 22 maja 2011, 09:58

Dzięki za odpowiedź.Niestety moje autko już po gwarancji,za dużo kilometrów :cry: W najbliższym czasie ,też pojadę na diagnostykę ,do Krakowa niedaleko :bigok:

Awatar użytkownika
maciek
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 18 gru 2010, 14:24
Czym jeżdzę: kia sportage 2007 2.0 CRDi 16V 140KM 2WD ACTIVE CZARNA
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: maciek » 24 maja 2011, 10:11

maciek pisze:Do zaślepienia zaworu EGR,będziesz potrzebował kawałka blachy ,najlepiej aluminiowej nie grubej ,Ja użyłem grubości 0,3mm. JAK staniesz przed silnikiem,to po lewej stronie całego zaworu ,masz kolanko (z karbowanej rurki ) przykręcone do kolektora wydechowego.Musisz je wykręcić, pod kolankiem znajdują się podkładki,wytnij z blachy jedną dokładnie taką samą podkładkę tylko ślepą ,i podłuż ją pod dolną podkładkę tzn.bliżej kolektora wydechowego,to tyle.POWODZENIA :galy:
Po tygodniu eksploatacji ,odkręciłem zawór, żeby zobaczyć co z zaślepką :shock: Spaliny wypaliły w podkładce idealny otwór.Okazała się za słaba.Jeśli ktoś będzie,chciał zaślepiać w ten sposób to niech użyje blachy stalowej,najlepiej kwasoodpornej ,o grubości ok. o,7mm. Ja po dokładnym wyczyszczeniu wszystkich elementów EGR-u,wróciłem do wersji oryginalnej,na razie jest bez problemów. :pub:

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: tomgrze » 20 cze 2011, 11:30

Witam kolegów,
Chcę wyczyścić u siebie EGR ponieważ mam CHECK od EGR i objaw taki, że czasami brakuje mocy.
w związku z tym mam pytanie do tych co sami wyjmowali i czyścili EGR (szczególnie do Macka): czy do ponownego zainstalowania potrzebne są nowe uszczelki czy można użyć starych? Czy da się wyjąć sam zawór EGR czy trzeba zdemontować EGR Cooler, czyli te rurę co dochodzi do tej karbowanej?
Pozdrawiam
2007r, CRDI 140KM

Awatar użytkownika
maciek
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 18 gru 2010, 14:24
Czym jeżdzę: kia sportage 2007 2.0 CRDi 16V 140KM 2WD ACTIVE CZARNA
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: maciek » 21 cze 2011, 11:33

WITAM Uszczelek nie wymieniałem,są dość solidne nie było takiej potrzeby.Jeśli chcesz dokładnie wyczyścić zawór EGR,i cieszyć się z tego dłużej nie wystarczy wyczyszczenie tylko jego przepustnicy.Dużo osadu sadzy znajduje się również w ,tej róże co dochodzi do kolanka karbowanego,i jest chłodzone wodą,ma ona w środku kilka mniejszych rurek które także zatrzymują sadze.Po prostu jeśli nie wyczyścisz dolotu do zaworu to w krótkim czasie będziesz miał go znów zapchanego . :o POWODZENIA [papa]

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: tomgrze » 21 cze 2011, 21:04

Dzięki za info, dam znać co wyszło z mojego czyszczenia.
Pozdrawiam

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: tomgrze » 09 lip 2011, 11:44

Witam,

Dwa tygodnie temu wyczyściłem EGR wraz z chłodnicą (dzięki Maćku za pomoc ! [papa] ) - w sumie uzbierało się ok 100ml sadzy. Check zgasł na następny dzień po robocie i już nie powrócił. Przejechałem od tego czasu ok 1200km, nie ma żadnych problemów z mocą.

Pozdrawiam
PS.
Czy to możliwe żeby przez 3 miesiące (3tys km) nagromadziło się w EGR i chłodnicy tyle sadzy? Pytam dlatego, że w kwietniu gdy byłem w ASO zawór EGR podobno miałem czyszczony przez pracownika ASO. Zostało to wyszczególnione na rachunku i skasowali za to 200zł
Załączniki
P1040318-1.JPG
EGR przed czyszczeniem

cantonek+74
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 04 lut 2011, 14:38
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 4x4 140KM 2006r
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: cantonek+74 » 01 paź 2011, 09:18

Odświeżę trochę temat szarpania - jako że nie mam zielonego pojęcia gdzie ten zawór jest a mechanikom w Bydgoszczy jakoś szczególnie nie ufam chciałem podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat szarpania - jakiś miesiąc temu byłem Kicią w Holandii więc lałem tamtejszy olej - chyba nikogo nie zdziwi że szarpanie ustało ;) wracając zatankowałem do pełna w Niemczech - cały czas nie szarpał :) no ale nadszedł dzień że musiałem zatankować olej w naszym kochanym kraju - no i się zaczęło szarpanko :(.
3dni temu przez przypadek z ciekawości wyłączyłem TCS - kicia dostała speedu, zero szarpania, zero mulenia :)
Więc jeśli nie wiecie jak wyczyścić zawór EGR wyłączcie TCS :-) przynajmniej w mieście :)

Jakby ktoś mógł porobić zdjęcia gdzie ten zawór się znajduje i jak się demontuje byłbym wdzięczny :)

Pozdrawiam :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: silnik 2.0crdi szarpie

Postautor: tomgrze » 19 maja 2013, 18:14

Witam ponownie,

minęły już prawie dwa lata od czyszczenia przeze mnie EGR i teraz problem powrócił.
Tym razem okazało się że występują dwa błedy :P0087 (Fuel rail/system pressure too low) oraz wspomniany P0401 (Exhaust Gas Recirculation Flow insufficient Detected) - sprawdziłem przy pomocy OBDScope na mojej Noki.
Minęły co prawda 2 lata od czyszczenia ale auto przejechało w tym czasie tylko ok 25tys km. Stad moje pytanie :
1. Zakładając że EGR znowu wymaga czyszczenia czy można powiązać jakoś ze sobą te dwa błędy?
2. Czy zbyt niskie ciśnienie paliwa w listwie zasilającej wtryskiwacze (tak to sobie tłumaczę) może być przyczyną dużej ilości sadzy w zaworze EGR?
3. Co może być przyczyną błedu P0087 w KIA Sportage 2.0 140KM 2007 rok.?

Pozdrawiam


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap