Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Xposdi
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2020, 12:49
Czym jeżdzę: 2.0 crdi

Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: Xposdi » 24 maja 2023, 15:08

Pacjentka to kijanka z silnikiem 2.0 CRDi kod silnika 2.0L L4 SOHC 16V 2WD, przebieg ok 230 000

Problemem jest wzrost spalania o około 1,5/100km, ten wzrost spalania zauważyłem po regeneracji alternatora, choć w sumie nie myślałem, że to on może być odpowiedzialny. Wiedziałem, że turbina jest na wykończeniu, że jest problem z przytkanym DPF i coś z wtryskami.
Na dzień dzisiejszy zregenerowane turbo (zmieliło wirnik), wymieniony olej, wypłukany dolot, dalej poszedł do serwisu BOSH, zrobione uszczelnienia cewek wtrysków, frezowanie gniazd i coś tam jeszcze, po sprawdzeniu wtryski mają prawie normatywny wyniki podawania paliwa, więc nie było konieczności regeneracji, DPF został zregenerowany.
Po tych wszystkich zabiegach, nie zauważyłem spadku spalania. Czy rzeczywiście winnym może być alternator (bądź aku, bo też już mu bliżej niż dalej do agonii), dodam że w alternatorze upaliło się uzwojenie i został wymieniony regulator z mostkiem prostowniczym.

Jeżeli potrzebujecie jeszcze dodatkowych informacji to piszcie
Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: Piejar » 24 maja 2023, 16:50

A jesteś pewien że DPF nie wchodzi ciągle w tryb wypalania? U mnie tak było i objaw był dokładnie widoczny na spalaniu plus wzrost poziomu oleju. Domyślam się że kod silnika masz D4EA. Wypalanie bez żadnych narzędzi można zauważyć kiedy hamujesz silnikiem np z górki a spalanie chwilowe nie spada do zera tylko utrzymuje się ok 1,3 l
DPF możesz sobie zregenerować ale pytanie jak widzi go ECU silnika. U mnie jest (teraz) bardzo dobrym stanie a przyczyną problemu na 99% była urwana rurka pomiaru delta p na DPF ta rurka za filtrem. Po naprawieniu wypalania są bardzo rzadkie i kończą się.

Xposdi
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2020, 12:49
Czym jeżdzę: 2.0 crdi

Re: Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: Xposdi » 24 maja 2023, 19:44

A powiedz mi, bo to w sumie dziś odebrałem auto z warsztatu, zauważalny jest brak mocy w przedziale obrotów tak do 2200, później zaczyna cos bujać, a na postoju bardzo wolno wchodzi na obroty, tzn but w podłogę, a silnik wolno się rozkręca

elkdarek
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 10 paź 2020, 20:46
Czym jeżdzę: 2,0 CRDI d4ea

Re: Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: elkdarek » 09 cze 2023, 06:47

Sprawdź jeszcze czy nie masz zaciętego zaworu EGR. Zacięty mocno kastruje moc auta i właśnie tak od około 2000 auto odżywa. Dodatkowo też szarpie.

Agape
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2023, 15:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2 crdi 103kW 140km >2007r

Re: Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: Agape » 17 gru 2023, 22:27

Podłączę się do tematu: usunęli mi ponoć programowo dpf, wyprogramowano egr, ale czy po wyprogramowaniu egr, też go trzeba zaślepić? Ogólnie po tych zabiegach samochód mi sporo więcej pali i wyskakują błędy P0234 i P1407. Jeździ się ok, ale przy dużych prędkościach wyskakują mi błędy j/w i spalanie...! Jeszcze pytanko, czy to normalne, że samochód po odpaleniu ma jakby wyższe obroty tak ok kilku minut, choć wydaje mi się, że(czyściłem czujnik MAP sensor ), i jakby tych wyższych obrotów przy odpaleniu nie było, ale tak mi się wydaje. Czy ktoś z Was miał coś podobnego lub wie o co chodzi? Może to też być, że czujnik temp. spalin jest uszkodzony i np.do wymiany?(Uszkodzenie podczas wywalania całego tam w środku dpf). Pozdrawiam

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: Piejar » 17 gru 2023, 22:51

Pytanie co nasz zrobione programowo a co fizycznie. Wycięcie DPF czy EGR w sofcie nie załatwia sprawy fizycznego istnienia tych elementów. Ja mam w takim silniku jak Ty i jedno i drugie sprawne ale EGR trzeba było gruntownie wyczyścić, a przy DPF miałem urwaną rurkę od pomiaru ciśnienia. Po naprawieniu auto jeździ od wielu tysięcy kilometrów

Agape
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2023, 15:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2 crdi 103kW 140km >2007r

Re: Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: Agape » 01 lut 2024, 23:16

Dzięki za odpowiedź. Właśnie, jak oni to programowo usunęli, czy oby dobrze? Egr zaślepiłem sam i auto zdecydowanie odżyło na mocy :) Dpf wyczyszczony w środku bo odkręcałem parę dni temu aby mieć pewność. Teraz mnie trochę zastanawia jak jest zrobione w sofcie? Mam jeszcze wymontowany: czujnik temperatury spalin bo już się pewnie żywotność skończyła (wogóle nie wiem czy działał). Wykręcił mi się z gwintu, ale i się ukręcił i część poza gwintem została w katalizatorze. Przybieram się do zrobienia tego w najbliższych dniach. Zobaczę co wyjdzie, czy coś się zmieni. Dzięki serdecznie i pozdrawiam :) A i pokrywę miski też chcę odkręcić i dostać się do smoka, bo jak czytam-często się zasyfia itp., no i czujnik ciśnienia oleju bo ktoś tam zmierzy) I stwierdził, że zbyt wysokie c. oleju w silniku. Jeszcze raz pozdrawiam:)

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: Piejar » 02 lut 2024, 00:04

Zasyfiony smok i zbyt duże ciśnienie oleju?? Ktoś tam coś tam zmierzył (albo i nie) ale klient chętny zapłacić to czemu go nie skasować? Ciśnienie ma być ok 2 bary przy 2 tys obr - łatwo znaleźć bo dokumentacja do D4EA jest łatwo dostępna

Lunar GT
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
Lokalizacja: Śląsk

Re: Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: Lunar GT » 02 lut 2024, 09:20

Miejmy nadzieję że w końcu zaczną normalnie kontrolować złom jeżdżący po drogach i skończą się takie dłubaniny.
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... wielu.html

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: Piejar » 02 lut 2024, 10:45

I dobrze. Czemu my mamy żyć w syfie a na zachodzie mają mieć świeże powietrze.

Agape
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2023, 15:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2 crdi 103kW 140km >2007r

Re: Wzrost spalania - Sportage 2.0 CRDI

Postautor: Agape » 06 lut 2024, 22:12

Tak właśnie j/w :) Dzięki za podpowiedzi i komentarze :) Pozdrawiam:)
Kijanka śmiga jak nigdy dotąd :)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap