Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lis 2022, 09:35
- Czym jeżdzę: Kia sportage II 2.0 crdi d4ea
Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Mam dość duży problem z kia sportage 2.0crdi 113km. Przy przyśpieszaniu (większym obciążeniu silnika ) w granicach 3 - 4tyś obrotów auto gaśnie, nie da się je odpalić po tym przez jakieś 5min. Mam zwykłego elm327 i pokazuje błędy p1189 i czasem p1188.
W necie wyczytałem mniej więcej co to może być i tak: wymieniłem filtr paliwa - nie pomogło. Wyciągnąłem pompę w zbiorniku i pompa czysta, jej filterek też, ale dla świętego spokoju wymieniłem pompę w zbiorniku na nową. Wymieniłem zawór regulacji ciśnienia na szynie CR i też bez zmian.
Wymieniłem czujnik na szynie CR ten co mierzy ciśnienie i dalej to samo.
Wczoraj zauważyłem że coś zaczęło stukać w silniku przy granicach 3tys obr. Moja pierwsza myśl że to pewnie dźwigienka od popychacza zaworów bo wiem że one potrafią hałasować, ale teraz się zastanawiam czy to nie wtrysk tak hałasuję bo np. pracuje na zbyt niskim ciśnieniu? - Gdzieś coś o tym kiedyś czytałem.
Co do wtrysków to były regenerowane wszystkie 4szt jakieś 4 lata temu. Zrobiłem jeszcze wczoraj test przelewowy wtryskiwaczy to raczej jest ok, wszystkie 4 mniej więcej równo przelewają a z wężyków można powiedzieć że tylko kapie.
Co mogę jeszcze sprawdzić ? Wymieniać pompę CR? Może daję za małe ciśnienie i przez to gaśnie?
Ogólnie jak wypnę kostkę od czujnika ciśnienia paliwa z listwy CR to auto przechodzi tak jakby w tryb awaryjny i wkręca się tylko do 3tyś obrotów i wtedy nie gaśnie.
Ogólnie mam możliwość praktycznie podmienić każdy czujnik itp bo znajomy ma santafe z tym samym silnikiem i jak coś mogę podmienić co tam trzeba.
Proszę o pomoc....
W necie wyczytałem mniej więcej co to może być i tak: wymieniłem filtr paliwa - nie pomogło. Wyciągnąłem pompę w zbiorniku i pompa czysta, jej filterek też, ale dla świętego spokoju wymieniłem pompę w zbiorniku na nową. Wymieniłem zawór regulacji ciśnienia na szynie CR i też bez zmian.
Wymieniłem czujnik na szynie CR ten co mierzy ciśnienie i dalej to samo.
Wczoraj zauważyłem że coś zaczęło stukać w silniku przy granicach 3tys obr. Moja pierwsza myśl że to pewnie dźwigienka od popychacza zaworów bo wiem że one potrafią hałasować, ale teraz się zastanawiam czy to nie wtrysk tak hałasuję bo np. pracuje na zbyt niskim ciśnieniu? - Gdzieś coś o tym kiedyś czytałem.
Co do wtrysków to były regenerowane wszystkie 4szt jakieś 4 lata temu. Zrobiłem jeszcze wczoraj test przelewowy wtryskiwaczy to raczej jest ok, wszystkie 4 mniej więcej równo przelewają a z wężyków można powiedzieć że tylko kapie.
Co mogę jeszcze sprawdzić ? Wymieniać pompę CR? Może daję za małe ciśnienie i przez to gaśnie?
Ogólnie jak wypnę kostkę od czujnika ciśnienia paliwa z listwy CR to auto przechodzi tak jakby w tryb awaryjny i wkręca się tylko do 3tyś obrotów i wtedy nie gaśnie.
Ogólnie mam możliwość praktycznie podmienić każdy czujnik itp bo znajomy ma santafe z tym samym silnikiem i jak coś mogę podmienić co tam trzeba.
Proszę o pomoc....
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lis 2022, 09:35
- Czym jeżdzę: Kia sportage II 2.0 crdi d4ea
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Wymiana pompy wysokiego ciśnienia na sprawną nie pomogła...
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Ciśnienie paliwa w szynie to widać na ELM i podczas jazdy możesz śledzić. Opis usterki wskazuje właśnie na to jako źródło problemu. Zainstaluj carscanner pro wstaw sobie trend (wykres) i obserwuj podczas jazdy ale na trendzie a nie wartość chwilową Może z samym regulatorem ciśnienia coś nie tak? Albo z układem regulacji ciśnienia.
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lis 2022, 09:35
- Czym jeżdzę: Kia sportage II 2.0 crdi d4ea
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Niestety u mnie na tym programie przez elm nie widać żadnego ciśnienia. Jest taki parametr ale nie ma żadnych wartości.
Dziś zmierzyłem jakie ciśnienie podaje pompa w zbiorniku i na przewodzie co idzie do pompy wysokiego ciśnienia było 2,5 bara, tak trzyma chyba zawór na filtrze paliwa bo jak powrót zdusiłem to pokazało ponad 5 bar.
Nie mam pomysłu co można jeszcze sprawdzić. Chyba zostaje mi wyciagnięcie wtrysków i dać je do sprawdzenia
Dziś zmierzyłem jakie ciśnienie podaje pompa w zbiorniku i na przewodzie co idzie do pompy wysokiego ciśnienia było 2,5 bara, tak trzyma chyba zawór na filtrze paliwa bo jak powrót zdusiłem to pokazało ponad 5 bar.
Nie mam pomysłu co można jeszcze sprawdzić. Chyba zostaje mi wyciagnięcie wtrysków i dać je do sprawdzenia
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Nic nie wyciagaj. Zawsze pomiar->analiza->działanie. Jak masz D4EA to program musi pokazać nawet na ELM. Spróbuj Torque albo Car Scanner Pro. Ten drugi ma dziesiątki profili pod różne silniki Kia - coś na pewno znajjdziesz. Jak wrócę do domu to sprawdzę i odposze. Pompa z baku jak dajje 3 bary to jest dość. Pompa mechaniczna robi dopiero setki bar.
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lis 2022, 09:35
- Czym jeżdzę: Kia sportage II 2.0 crdi d4ea
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Popatrzę jutro tymi programami, może coś źle robię
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Car Scanner spokojnie na poniższym profilu wskazuje jakieś dwa ciśnienia. Czerwony wydaje się bardziej wiarygodny.
https://drive.google.com/file/d/1U7J3np ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1UCdcF8 ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1U7J3np ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1UCdcF8 ... p=drivesdk
-
- Bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lis 2022, 21:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II
- Lokalizacja: Norway
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
W mojej 2.0 crdi z 2005/6 roku nie pokazuje ciśnienia na szynie na żadnym z programów a próbowałem Car scaner pro (kupiłem licencje)
Wurtch wow, bosch - oba programy diagnostyczne z licencja mam w pracy i brak wskazań..
Próbowałem pobawić się z texa ale mamy licencje tylko na większe auta…( pracuję w daf norge.. i texa dla daf/vdl)
Dziwne to to z kia…
wybierasz kia wersje po can czy analogu k+l?
Wurtch wow, bosch - oba programy diagnostyczne z licencja mam w pracy i brak wskazań..
Próbowałem pobawić się z texa ale mamy licencje tylko na większe auta…( pracuję w daf norge.. i texa dla daf/vdl)
Dziwne to to z kia…
wybierasz kia wersje po can czy analogu k+l?
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lis 2022, 09:35
- Czym jeżdzę: Kia sportage II 2.0 crdi d4ea
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
U mnie nie pokazuje ciśnienia na elm. Próbowałem i po analogu i linie k+l i dalej nic.
Dziś wyciągnąłem wtryski i dałem do sprawdzenia. Okazało się ze w jednym puściły uszczelnienia - tak mi pan powiedział przez telefon.
Jutro odbiorę sprawne wtryski i może uda mi się jeszcze je zamontować. Dam znać czy to cos pomogło.
Dziś wyciągnąłem wtryski i dałem do sprawdzenia. Okazało się ze w jednym puściły uszczelnienia - tak mi pan powiedział przez telefon.
Jutro odbiorę sprawne wtryski i może uda mi się jeszcze je zamontować. Dam znać czy to cos pomogło.
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
W Car Scanner nie trzeba wybierać protokołu bo wybór jest z profilu. Wchodzisz w profile, Kia i jakiś silnik 2.0 TCI-R, TCI-D. Ja też mam D4EA z roku 2008 i komunikacja mi działa, sterownik jak najbardziej kontaktowy, wczoraj dogadałem się z nim Cascade po CAN I praktycznie pełny kontakt. No ale może 2005/06... Kto wie.
No ale może wymiana pomoże.
No ale może wymiana pomoże.
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lis 2022, 09:35
- Czym jeżdzę: Kia sportage II 2.0 crdi d4ea
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Problem rozwiązany. Winowajca był ten jeden wtrysk w którym puściło uszczelnienie.
A wracając jeszcze do ELM to może ma wpływ na to co widzi lub nie, wersja ELM-a? Ja parę lat temu kupiłem taki najtańszy jaki był na allegro może 15zl kosztował, może droższe widza więcej parametrów...
A wracając jeszcze do ELM to może ma wpływ na to co widzi lub nie, wersja ELM-a? Ja parę lat temu kupiłem taki najtańszy jaki był na allegro może 15zl kosztował, może droższe widza więcej parametrów...
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
To super że trafiłeś z diagnozą. Z ELMami to jest często loteria natomiast jak już czyta to czyta. Przeważnie ciśnienie w szynie jest jednym z podstawowych parametrów ale nie ma co do tego wracać. Są "droższe" opcje czyli pogram nazwie cascade 0.9.4 (spiracony Hi-Scanner) plus kabel VAG K+CAN 1.4 którym już poczytasz praktycznie wszystko. Pisze "droższe" bo ten kabel kosztuje 110 zł, to to tyle co kilka ELMów. Ale działa.
-
- Bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lis 2022, 21:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II
- Lokalizacja: Norway
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
To jeśli próg diag za 110zl czytają wam ciśnienie na szynie to czemu bosch/wurtch z licencja nie widzi tych parametrów??
tam gdzie pracuję mieliśmy kiedyś service ssangyonga i zostały nam scanery diagnostyczne do nich spróbuję wpiąć jednego…
wpinacie się w złącze pod kierownica czy przez przejściówkę w to pod maską?
tam gdzie pracuję mieliśmy kiedyś service ssangyonga i zostały nam scanery diagnostyczne do nich spróbuję wpiąć jednego…
wpinacie się w złącze pod kierownica czy przez przejściówkę w to pod maską?
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Wpinka w gniazdo w kabinie. Nie mogę się wypowiadać bo nigdy nie miałem w rękach takich cacuszek jak komunikatory wurth czy Bosch . Ale tak na poważnie: firmowe "oficjalne" komunikatory są raczej szyte na miarę pod konkretne modele i nie sądzę żeby łapały coś "poza". Może to mieć związek z opłatami licencyjnymi, patentami itp. Ten ssang Yong może dawać nadzieję. A może spróbuj znaleźć jakiś taki profil "Standard OBD" nie związany z marką? Poza tym produkty dla aut ciężarowych mogą być totalnie odmienne i wtedy nie poradzisz.
-
- Bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 lis 2022, 21:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II
- Lokalizacja: Norway
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
wurtch i boscha mamy jako uniwersalne w oddziale osobówek, texa z licencja na wszystko; do dafa Davie
i program do rozbierania gotowych plików/ wsadów do różnych ecu (ecas/emas/astronic…)
na tym i z tym pracuję od 2004. kia, przynajmniej moja, ma ograniczony dostęp i możliwości po podpięciu diagnostic tools …
próbowałem ze trzy razy i nie poszło,
a diagnozery ssangyonga … ssangyong jest na delphi podzespolach nie boscha, wiec tez raczej nie podejdzie..
choć będąc w której w fabryce, to oni twierdzili ze wszystkie ich produkty koreańskie są na tej samej platformie … ( tydzień głodny chodziłem bo albo kurczaki albo jakieś ośmiorniczki niedogotowane i ryz wole już eindhowen i ziolo )
i program do rozbierania gotowych plików/ wsadów do różnych ecu (ecas/emas/astronic…)
na tym i z tym pracuję od 2004. kia, przynajmniej moja, ma ograniczony dostęp i możliwości po podpięciu diagnostic tools …
próbowałem ze trzy razy i nie poszło,
a diagnozery ssangyonga … ssangyong jest na delphi podzespolach nie boscha, wiec tez raczej nie podejdzie..
choć będąc w której w fabryce, to oni twierdzili ze wszystkie ich produkty koreańskie są na tej samej platformie … ( tydzień głodny chodziłem bo albo kurczaki albo jakieś ośmiorniczki niedogotowane i ryz wole już eindhowen i ziolo )
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 lut 2023, 20:29
- Czym jeżdzę: Kia sportage 2.0 crdi escape
Kia sportage 2.0 crdi 4wd
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Miałem podobny problem, z nasileniem takim że w lato auto gasło po małej trasie. Stygło 15/20 min i można było jechać dalej. Mechanik zaproponował wymianę czujnika położenia wału, wymiana zajęła max godzinę. Jeśli nie oryginał to Delphi. Mam w 2 samochodach i nie ma problemu.
Re: Gaśnie przy przyśpieszaniu sportage II 2.0crdi d4ea
Ja bym się przyjrzał pompce w baku. Nawet nie wiesz ile to potrafi generować problemów. U mnie to jedna z największych bolączek. Aktualnie mam w zapasie cały oryginalny kosz z pompą kupiony w Korei przez eBay, Czekam aż aktualna pompa padnie. Jeżeli ona nie ma pełnej wydajności, zwłaszcza przy dużych obrotach może odcinać. Dodam, że tych pomp przerobiłem już z 6.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika