Strona 1 z 1

Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 05 sie 2022, 11:27
autor: Siopik2909
Jak w temacie . Brak błędów, wszystkie wskazania na komputerze w normie.
Po 2 dyniowym postoju w garażu auto nie ma mocy . Odpala normalnie, utrzymuje ładnie wolne obroty. Przy wciskaniu gazu zaczyna się chwilę dusic. Nie może się wkręcić na obroty. Czuć nie przepalone paliwo . EGR odpinany, nawet zaślepiony, bez zmian. Czujnik doładowania wyczyszczony, bez zmian. Zawory i czujniki na listwie i pompie podmienione ma nowe, bez zmian. Zrobiony test przelewowy wtrysków, wszysykie równo. Przepustnica/klapa gasząca ok, działa . Filtr paliwa wymieniony, pompa paliwa i sitko sprawdzone i czyste . A dalej nie działa .
Dodam że samochód nie dymi. Turbo kręci się, nie ma żadnych luzów, pompuje.
Zaczyna brakować pomysłów. Co jeszcze może być ?

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 03 paź 2022, 10:39
autor: Piejar
No a czy ten EGR jest sprawny? No bo odpięcie i zaślepienie to jedno i to samo. Może po prostu jest zacięty albo cewka sterująca uszkodzona. EGR ma duży wpływ wbrew pozorom. Podobno odpowiada nawet za 30% powietrza do spalania. Jeżeli wali niespalonym paliwem z rury (?) To może brakuje powietrza? Filtr, kanał dolotowy drożne? W wężach za turbo dziury nie ma? . Gwałtowna natura usterki wskazuje że może to być sterowanie EGR

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 19:09
autor: roguwawa
Poradziłeś sobie z tematem ? mam identyczny objaw

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 19:50
autor: Piejar
A check świeci?

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 20:01
autor: roguwawa
Nie...

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 20:52
autor: diselboy
miałem coś takiego w traktorze ale tam przyczyną był zatkany filtr paliwa, Ty wymieniałeś więc to nie to, może niedrożny któryś z przewodów zasilania lub powrót.

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 20:57
autor: roguwawa
Wtryski sprawdzone na stole - ok
Turbo sprawdzone na stole -ok
Czujnik ciśnienia na listwie cr -ok
Zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie cr -ok
Elektrozawór vgt -ok
Egr po podaniu + 12v działa więc -ok
Czujnik różnicy DPF -ok
DPF drożny -ok
Czujnik cisnienia doładowania -ok
Pompa w zbiorniku czysta, pompuje na stole do 7 bar -ok
Często po uruchomieniu silnika wysterowanie vgt 20%- brak mocy
Czasem coś zadziała i jest np 75 % i turbo działa. Nie wiem gdzie szukać. Przepływka ???

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 21:20
autor: Piejar
A jakąś diagnostykę ELM robiłeś? Jakie ciśnienie powietrza, przepływ, jakie ciśnienie paliwa itp.? Na forum ostatnio gość miał problem z wtryskiem który puszczał pod ciśnieniem i to też nie zawsze
viewtopic.php?f=46&t=8150

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 21:24
autor: roguwawa
Ciśnienia paliwa zadane i aktualne idealnie działa . Powietrze dochodzi do ok 2,4 w momencie gdy turbo zalapie.
Cdif diagnozuje. Już kończą mi się pomysły. Wiązka od zaworu vgt do sterownika prześwietlona.

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 21:28
autor: Piejar
Kupka rzeczy zrobiona... Możnaby porównać wskazania parametrów z innym sprawnym silnikiem np przepływ, ciśnienie na jałowym czy przy określonych obrotach. Ale z tym vgt to jest tak, że żądanie nie wychodzi? To by mogło wskazywac że sterownik "podejmuje decyzję" żeby nie wysterować vgt. Ale dlaczego? Bo przepływ powietrza jest wystarczający? Egr zacięty w pozycji otwartej np? Może faktycznie porównanie odczytów w określonych sytuacjach by pomogło. Jak będę miał auto to spróbuję zrobić jakieś wykresy jakie wartości są u mnie.

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 21:30
autor: Piejar
Czasem VGT się zacina mechanicznie ale wtedy musiałoby iść sterowanie a jak tu sam sterownik wystawia 20% to ja nie wiem.

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 21:36
autor: roguwawa
Coś blokuje vgt. Ogólnie egr jest wykodowany ze sterownika i zaślepiony. Ale przed ta operacja było identyczne zachowanie silnika. Egr nie zacina się a cewka ppracuje prawidłowo. :O zastanawiam się czy przepływomierz czegoś nie miesza. Kiedyś był wymianiany przez kogoś bo jest markerem opisany tak jak na szrotach.

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 21:41
autor: Piejar
Przepływka to czujnik jak każdy inny i paść może. Jak syn wróci to spróbuję zrobić jakieś zrzuty z odczytami wartości. Rozumiem, że mówimy o "blokadzie" vgt w samym sterowniku? Tj. że nawet nie wychodzi rozkaz?

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 21:52
autor: roguwawa
Raz go sterownik puszcza na np 75% a zazwyczaj to ma 20% i brak doładowania. Ale w.95% czasu nie działa. Ani na wolnych obrotach ani podczas jazdy

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 21:54
autor: Piejar
No to źródłem problemu jest brak wysterowania VGT z ECU teraz tylko pytanie dlaczego tak steruje. Może faktycznie przepływka daje fałszywą (zawyżoną) informacje o ilości powietrza.

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 22:49
autor: Piejar

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 23:01
autor: roguwawa
Czym to diagnozujeszn?

Re: Brak błędów, brak mocy. 2.0 Crdi

: 01 gru 2022, 23:18
autor: Piejar
ELM Vgate v.2 bodajże za jakieś 60-70 zl. i Car Scanner Pro. W nim biorę profil Kia Venga - tak śmiesznie ale on pokazuje mi np temperature DPF. Podejrzewam że te dane to można praktycznie każdym programem darmowym odczytać. Można oczywiście tam robić wykresy, cuda wianki ale liczby są lepiej czytelne.