Egr pytanie

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Kornel823
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2022, 21:47
Czym jeżdzę: Kia sportage

Egr pytanie

Postautor: Kornel823 » 23 mar 2022, 21:53

Posiadam kia sportage 2005r 113koni 2.0 crdi, czy można zaślepić w takim silniku egr ? I czy nie wywali żadnego błędu ?

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Egr pytanie

Postautor: kjs62 » 02 cze 2022, 11:17

lepiej wyprogramować.

Agape
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2023, 15:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2 crdi 103kW 140km >2007r

Re: Egr pytanie

Postautor: Agape » 17 gru 2023, 20:29

Dołączę do tematu: usunęli mi ponoć programowo dpf, wyprogramowano egr, ale czy po wyprogramowaniu egr, też go trzeba zaślepić? Ogólnie po tych zabiegach samochód mi sporo więcej pali i wyskakują błędy P0234 i P1407. Jeździ się ok, ale przy dużych prędkościach wyskakują mi błędy j/w i spalanie...! Jeszcze pytanko, czy to normalne, że samochód po odpaleniu ma jakby wyższe obroty tak ok kilku minut, choć wydaje mi się, że(czyściłem czujnik MAP sensor ), i jakby tych wyższych obrotów przy odpaleniu nie było. Czy ktoś z Was miał coś podobnego lub wie o co chodzi? Pozdrawiam

Lunar GT
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 01 sie 2022, 19:38
Czym jeżdzę: Sportage V HEV GT 4WD + wszystko (prócz dziury w dachu).
Lokalizacja: Śląsk

Re: Egr pytanie

Postautor: Lunar GT » 18 gru 2023, 08:51

Nie przejmuj się błędami tylko oddaj auto na złom bo tam jego miejsce zwłaszcza po tych nielegalnych modyfikacjach.

Piejar
Uzależniony
Posty: 297
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Egr pytanie

Postautor: Piejar » 18 gru 2023, 09:13

Agape, słabo to wygląda, bo z tego co piszesz to nawet nie wiesz czy coś usunięto (ponoć) i jak (nie wiesz czy zaślepiony).
Nie znam się na tym więc tym bardziej chętnie się wypowiem: ewentualne usunięcie EGR powinno być połączone z jego zaślepieniem aby ewentualny przedmuch spalin przez EGR w nieokreślonym położeniu, nie zaburzał bilansu powietrza na dolocie do silnika. Jeżeli ktoś usuwa EGR z softu to też gdzieś tam trzeba udział tych spalin usunąc z bilansu powietrza dolotowego, nie mówiąc o zablokowaniu pobudzania ewentualnych błędów.
O legalności napisano, technicznie - bez sensu to robić a u Ciebie to wogole bezsensownie zrobione.
Obstawiam u Ciebie inną sytuację: ktoś zaślepił EGR i nic poza tym nie zrobił. Dlatego wywala Ci błędy.

Komarek34
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 03 wrz 2021, 23:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage MK3 2.0 CRDI AWD

Re: Egr pytanie

Postautor: Komarek34 » 20 gru 2023, 00:54

DPF mam na miejscu. EGR wyprogramowany . Bez zaślepiania. Od roku bez problemu

Agape
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2023, 15:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2 crdi 103kW 140km >2007r

Re: Egr pytanie

Postautor: Agape » 21 gru 2023, 16:53

Dzięki za informacje:) Wracając do tematu, -egr(napisałem-ponoć, bo zapłaciłem za wyprogramowanie egr i wyłączenie itp.dpf, ). Ale zaślepiany, to nie był(chyba że poprzedni właściciel zaślepił kiedyś tam). Samochód normalnie śmiga(nie wywala żadnego błędy jak jeżdżę, tylko w trasie przy większych prędkościach <140 właśnie wyskakują te błędy i kontrolka silnika się też czasem zapali przy jeździe w trasie<...). Ale dziękuję za sugestie. Właściwie, to miałem dpf mieniać na nowy zmiennik, a nie wycinać, ale ktoś tam podpowiedział że można tak właśnie zrobić. Pozdrawiam:)

Agape
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2023, 15:18
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2 crdi 103kW 140km >2007r

Re: Egr pytanie

Postautor: Agape » 28 sty 2024, 16:16

Idzie, nie ma muła. A wspominałem o 1. wycięciu dpf (wyczyszczeniu i programowo-został tylko katalizator) i 2. wyłączeniu egr programowo itp. Zaślepiłem egr sam. Ale nic się nie zmieniło co do błędów: PO234 i P1407. Wyskakują one przy dużych prędkościach, autostrada itp. Dostałem się do czujnika temperatury spalin bo na moje niefachowe oko ten błąd PO1407 m. więcej dotyczy jakiegoś czujnika przed DPF, czyli w Katali...Wczoraj odpiąłem go i część tego czujnika została w Kataliz...(skorodowane itp.). Czy może mi ktoś podpowiedzieć, czy przy w/w błędach ten czujnik wymieniać i co zrobić z tym błędem P1407. Może są jakoś powiązane itp.? Czujnik MAF, tylko przeczyściłem. Proszę o Poradę :) Pozdrawiam


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap