Mój tata jest posiadaczem Kia Sportage II z 2007r. 2.0 crdi. Już jakiś czas temu zapalał się check, mrugał i gasł, ale podczas jazdy po mieście nie dawało to żadnych oznak. Ostatnio jechaliśmy autostradą i nagle pojawił się mrugający Check, przez co auto zaczęło zwalniać, dopiero kiedy check zaświecił się na stałe, znowu można było przyspieszać, ale za chwilę znowu to samo. Odczytałem błędy małym obd na bt (załączam screena). Wynika z tego problem z EGR i turbina. Auto trafiło do mechanika. Nie wiem czy wyczyścil czy co zrobił, ale stwierdził że EGR "zrobiony". Mimo to się przejechał i dalej jakby odcina turbinę, więc stwierdził uszkodzony sterownik turbiny.
I teraz pytanie do Was, czy ta diagnoza jest słuszna? Jaki może być koszt naprawy, żeby się nie dać oszukać
P.S drugi problem to znikający olej, przed trasą ok 200km autostradą, dodałem oleju ok 750ml, po powrocie do domu, tata znowu dolał ok 500ml, bo było minimum, po 3 dniach, mechanik znów dolał ok 300ml. Rok temu było jeżdżone w długie trasy i oleju nie ubywało. Mechanik szuka przyczyny, ale jakoś kiepsko mu to idzie.
Check, utrata mocy podczas jazdy
Check, utrata mocy podczas jazdy
- Załączniki
-
- Screenshot_2021-06-18-23-58-09-800_com.ovz.carscanner.jpg (143.91 KiB) Przejrzano 1159 razy
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Check, utrata mocy podczas jazdy
częstym problemem podchodzącym pod opis (co prawda w innym aucie ) był zawór sterujący turbiną ( to się nazywa VGT), miewają one tendencję do zapiekania się i zatykania filtra jaki tam upchano. Są dwa typy, jeden daje się rozebrać ( ma metalową zakówkę, drugi nie (zgrzewany). Wystarczy w googla "wpisać zawór VGT" i zobaczysz który się da a który nie da się rozebrać. Rozbieralny oczyszczasz, szczególnie dokładnie rdzeń elektromagnesu, można potraktować olejem maszynowym, sprawdzasz czy wszystko tam całe, membrany itd. czyścisz filterek i składasz do kupy, zaciskasz zakówke (jeśli nie zniszczyłeś , należy przeciąć delikatnie w jednym miejscu i odgiąć) może być szeroką i grubą trytytką. U mnie taka naprawa wytrzymała 14 lat bez powtórki ze stratą mocy.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: Check, utrata mocy podczas jazdy
O ile to VGT to możesz mieć wychechłane kierownice turbiny - trzeba dać do regeneracji bo to się przycina czasem nie doładuje czasem przeładuje i wyskoczy błąd - tryb awaryjny potocznie problem nazwany NOTLAUF.
Jeżeli masz WGT to faktycznie może to być zawór jak wyżej lub jego sterowanie.
Inne błędy wskazują na przypchanie DPFa - to najlepiej wyciąć i zrobić program.
Sprawdź olej może być za duży poziom - rozcieńczenie paliwem a to grozi wykończeniem panewek...
Normalnie Nobel za implementację tego badziewia dla KIA.
Trzeba też odkręcić kolektor dolotowy bo EGR to taki cudowny wynalazek, który potrafi nabić tam kilogramy sadzy a ta lubi tam narosnąć i przytkać cały kanał zw znacznym stopniu - kiedy taki przypieczony "kamień" się oderwie trafi do zaworów będzie dramat.
Żeby nie mieć problemów EGR trzeba wyprogramować z użytku.
Jeżeli masz WGT to faktycznie może to być zawór jak wyżej lub jego sterowanie.
Inne błędy wskazują na przypchanie DPFa - to najlepiej wyciąć i zrobić program.
Sprawdź olej może być za duży poziom - rozcieńczenie paliwem a to grozi wykończeniem panewek...
Normalnie Nobel za implementację tego badziewia dla KIA.
Trzeba też odkręcić kolektor dolotowy bo EGR to taki cudowny wynalazek, który potrafi nabić tam kilogramy sadzy a ta lubi tam narosnąć i przytkać cały kanał zw znacznym stopniu - kiedy taki przypieczony "kamień" się oderwie trafi do zaworów będzie dramat.
Żeby nie mieć problemów EGR trzeba wyprogramować z użytku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika