Kupiłem Kia Sportage 2 2.0 CRDI 136 KM (D4EA silnik)
Podczas testów programem Torque Pro zauważyłem pewną nieprawidłowość.
Zamiast podciśnienia na biegu jałowym jest ciśnienie 0,3 psi.
Odłączyłem gruby przewód łączący kolektor dolotowy z rurami idącymi do turbosprężarki(z przodu silnika) i
okazało się że faktycznie turbo dmucha powietrze na biegu jałowym.
Po zdjęciu cienkiego przewodu z siłownika pneumatycznego turbo, przestaje wytwarzać ciśnienie.
Po wyjęciu wtyczki z zaworka który steruje siłownikiem pneumatycznym turbo też przestaje
wytwarzać ciśnienie. Te przewody elektryczne z zaworka pewnie prowadzą do ECU.
Co może byś przyczyną takiego zachowania? Jakiś z czujników? Jakby ECU nie rozpoznawało że silnik jest na biegu jałowym.
Parametry:
Boost 0,3 (powinno być vacuum)
Intake 14,9psi Intake 27°C
RPM 790 obr MAF 11,4 g/s
Coolant 85°C Turbo VGT
Praca turbosprężarki na biegu jałowym.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Praca turbosprężarki na biegu jałowym.
Dlaczego uważasz, że na biegu jałowym powinno być podciśnienie? Z jakiego powodu miałoby wtedy nie pracować turbo?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Praca turbosprężarki na biegu jałowym.
0.3 psi to jest podciśnienie przecież. Najlepiej wyskalować wszystko w bar-ach i wtedy nie sposób się pogubić: 1 bar - ciśnienie atmosferyczne, poniżej 1 to podciśnienie, powyżej - doładowanie. Jak chcesz już zostać przy psi to 1 bar = 14,5 psi
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Praca turbosprężarki na biegu jałowym.
15 psi to 1 bar ponad atmosferyczne. W dieslu podcisnienie - pierwsze słyszę.
Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Praca turbosprężarki na biegu jałowym.
automaciek - chyba masz racje , poszedłem do garażu i sprawdziłem co pokazuje smartfon na biegu jałowym i po przygazowaniu do ok 2tys obrotów.
- Załączniki
-
- Screenshot_20210417-221421.jpg (141.37 KiB) Przejrzano 2250 razy
-
- Screenshot_20210417-221340.jpg (141.07 KiB) Przejrzano 2250 razy
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lut 2021, 21:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II 2,0 CRDi 136KM 4WD 2007 r.
Re: Praca turbosprężarki na biegu jałowym.
ZygJe Sprawdzałem w MB 245 2.0 diesel i tam jest Vacuum. Na necie też są filmiki w których widać że na
jałowym jest Vacuum https://www.youtube.com/watch?v=4cREY1HYMuM A może TTTM.
Przy okazji czyszczenia przepustnicy odkryłem że klapa gasząca po wyłączeniu silnika się nie zamyka.
W ogóle nie reaguje, jest cały czas w pozycji otwartej.
jałowym jest Vacuum https://www.youtube.com/watch?v=4cREY1HYMuM A może TTTM.
Przy okazji czyszczenia przepustnicy odkryłem że klapa gasząca po wyłączeniu silnika się nie zamyka.
W ogóle nie reaguje, jest cały czas w pozycji otwartej.
-
- Bywalec
- Posty: 61
- Rejestracja: 01 kwie 2019, 18:37
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II 2,0 CRDi 4WD 2009 r.
Re: Praca turbosprężarki na biegu jałowym.
EGR Error -60,9 to prawidłowe wskazanie???
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lut 2021, 21:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II 2,0 CRDi 136KM 4WD 2007 r.
Re: Praca turbosprężarki na biegu jałowym.
Szczerze mówiąc nie wiem. EGR nowy, chłodnica EGR czyszczona. Sprawdzę po naprawie przepustnicy.
Jakoś to umknęło mojej uwadze
Jakoś to umknęło mojej uwadze
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lut 2021, 21:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II 2,0 CRDi 136KM 4WD 2007 r.
Re: Praca turbosprężarki na biegu jałowym.
Nie miała prawa działać. wszystko kąpało się w oleju, wraz z elektroniką.
Olej wylany, wyczyszczone ropą, na koniec jeszcze prysnąłem preparatem do czyszczenia hamulców i działa.
Trochę hardkorowo to potraktowałem ale nie chciało mi się z tym bawić. Same zdjęcie bardzo łatwe, zajęło około 5 minut.
Tu filmik jak powinna pracować prawidłowo https://www.youtube.com/watch?v=dwzaea_6d3A
Olej wylany, wyczyszczone ropą, na koniec jeszcze prysnąłem preparatem do czyszczenia hamulców i działa.
Trochę hardkorowo to potraktowałem ale nie chciało mi się z tym bawić. Same zdjęcie bardzo łatwe, zajęło około 5 minut.
Tu filmik jak powinna pracować prawidłowo https://www.youtube.com/watch?v=dwzaea_6d3A
- Załączniki
-
- 20210424_172304_800x600.jpg (172.12 KiB) Przejrzano 2042 razy
-
- 20210424_172042_800x600.jpg (155.88 KiB) Przejrzano 2042 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika