Cieknąca pompa wysokiego ciśnienia

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
ddarek_ch
Bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 31 sie 2020, 21:45
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDi 4WD 103kw 140KM 2008 vin je...

Cieknąca pompa wysokiego ciśnienia

Postautor: ddarek_ch » 05 kwie 2021, 22:17

Od kilku lat pod pompą wysokiego ciśnienia było nieduże zapocenie, na kilka centymetrów. Nie postępowało. Teraz jednak coś się już bardziej rozszczelniło bo wyraźnie czarna maź zaczyna po każdej jeździe spływać po przewodach coraz dalej. Teraz dotarła do górnej części skrzyni biegów jak mniemam. 13-latek. Diesel, 2.0, 150 kkm. W kabinie jeszcze nic nie śmierdzi, ale dopiero teraz ulepek dotarł do skrzyni biegów (?). Autko jeździ bez zarzutu. Pod autem jeszcze nie ma plamy. Pompa to chyba Bosch CP3S3

1) Czy to wygląda na nieszczelną pompę wysokiego ciśnienia, czy uszczelkę pod głowicą? Po przewodach płynie bardziej jakiś czarny ulepek. Trochę nie wygląda na ropę? Ropa chyba by odparowywała. Zwłaszcza po tygodniowym postoju.

2) Zakładając, że to przeciek pompy wysokiego ciśnienia i wyciek ropy to czy jazda takim autem jest bezpieczna? Nic się nie zapali? Muszę wrócić do domu 500 km.

3) Jak pilna jest to naprawa jeżeli to wyciek pompy wysokiego ciśnienia?

4) Jak pilna jest to naprawa jeżeli to uszczelka pod głowicą?

5) Czy te przewody trzeba oczyścić z tego ulepka?

6) Czy dobrze rozumiem, że uszczelkę pod głowicą może zrobić każdy pierwszy lepszy warsztat, ale pompę wysokiego ciśnienia lepiej oddać do zakładu specjalizującego się w tych układach, bo przy okazji sprawdzą czy pompa trzyma parametry?
Załączniki
20210405_145205.jpg
20210405_145205.jpg (236.38 KiB) Przejrzano 1611 razy

diga
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 16 wrz 2013, 11:24
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CDTI

Re: Cieknąca pompa wysokiego ciśnienia

Postautor: diga » 24 maja 2021, 23:33

Miałem prawie to samo...prawie bo w końcu nie pociło się ale dosłownie lało paliwo.
Okazało się że pompa się ROZKRĘCIŁA!
Jakbym nie zobaczył to chyba bym nie uwierzył.
Dwie śruby znalazłem pomiędzy użebrowaniem reduktora czy skrzyni biegów.
Pompę wymontowałem, wkręciłem te dwie śruby resztę dokręciłem i jest wszystko ok.
(o ile pamiętam dostęp jest zły i nie da się tego zrobić dobrze bez demontażu pompy.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap