Ku przestrodze 2.0 CRDI 2007

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
tomek 229
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:31
Czym jeżdzę: KIA sportage 2007 2.0CRDI

Ku przestrodze 2.0 CRDI 2007

Postautor: tomek 229 » 27 lut 2021, 20:42

Od pewnego czasu lampka ciśnienia oleju coraz później gasła po uruchomieniu silnika (ok 6 sek). Na gorącym silniku było ok. Miałem już wymienić czujnik ciśnienia oleju (kupiłem oryginał) ale, że było blisko do wymiany oleju postanowiłem zdjąć miskę oleju. Przeżyłem szok , smok pompy był totalnie zaklejony nagarem (miska czysta jak łza). Zastanawiam się jak przez tak mały prześwit mógł płynąć olej (5w30 c-3). Dlatego jeśli wam lampka ciśnienia oleju długo się pali po uruchomieniu zimnego silnika zastanówcie się nad rewizją smoka. Po wyczyszczeniu smoka lampka gaśnie na zimnym silniku na rozruszniku.
Załączniki
IMG_20210224_173639.jpg
IMG_20210224_173639.jpg (140.2 KiB) Przejrzano 1407 razy
IMG_20210224_183031.jpg
IMG_20210224_183031.jpg (107.32 KiB) Przejrzano 1407 razy

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Ku przestrodze 2.0 CRDI 2007

Postautor: kjs62 » 10 mar 2021, 09:39

Miałem podobnie - przyczyną była poluzowana uszczelka pod wtryskiwaczem gdzie ten koks się generował - samo czyszczenie smoka to za mało.
Tak, że kolego szukaj przyczyny bo to jest tylko skutek.
Oczywiście "specjalisata z ASO" mówił ze to czujnik oleju padł - co za banda ignorantów, dobrze, że mu nie uwierzyłem.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap