dużo oleju w odmie
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
dużo oleju w odmie
Co oznacza dużo oleju w odmie w silniku 2.0 CRDI z turbiną VGT ? Czy czeka mnie remont silnika ;(
Re: dużo oleju w odmie
Poziom oleju jaki?
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: dużo oleju w odmie
Poziom oleju na bagnecie spada
Ale tak sobie myślę że gdyby były uwalone pierścienie lub uszczelniacze zaworów to raczej olej byłby spalany a nie szedł przez odme do dolotu turbiny. Czy mam racje?
Ale tak sobie myślę że gdyby były uwalone pierścienie lub uszczelniacze zaworów to raczej olej byłby spalany a nie szedł przez odme do dolotu turbiny. Czy mam racje?
-
- Bywalec
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 lip 2017, 10:49
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 2010
LPG
Webasto
VI bieg!
Kompressor!!!
Re: dużo oleju w odmie
Jak są zużyte pierścienie to najczęstszym objawem jest oprócz spalania oleju właśnie olej w odmie. Podczas pracy silnika część kompresji poprzez nieszczelne pierścienie przedostaje się do skrzyni korbowej a skrzynia korbowa oddycha poprzez odmę. Przez odmę jest wypychane nadciśnienie, które się zebrało w skrzyni korbowej wraz z olejem.
W przypadku nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych olej jest pobierany zazwyczaj w trakcie uruchomienia zimnego silnika. Dzieje się tak dlatego, że w trakcie postoju olej znajdujący się nad zaworami ścieka sobie spokojnie, poprzez nieszczelny uszczelniacz po zaworze do komory spalania. Dlatego w trakcie odpalania zimnego silnika idzie niebieski dym z wydechu. Jeden i drugi przypadek powoduje wyplucie oleju przez odmę w mniejszym lub większym stopniu.
W przypadku nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych olej jest pobierany zazwyczaj w trakcie uruchomienia zimnego silnika. Dzieje się tak dlatego, że w trakcie postoju olej znajdujący się nad zaworami ścieka sobie spokojnie, poprzez nieszczelny uszczelniacz po zaworze do komory spalania. Dlatego w trakcie odpalania zimnego silnika idzie niebieski dym z wydechu. Jeden i drugi przypadek powoduje wyplucie oleju przez odmę w mniejszym lub większym stopniu.
Najlepszy serwis na świecie to mój garaż
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: dużo oleju w odmie
Morisson - dziękuje za wyjaśnienia
Na razie wymieniłem zawór PCV który jest przed wejściem do turbiny i będę obserwował.
Na razie wymieniłem zawór PCV który jest przed wejściem do turbiny i będę obserwował.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika