Wibracje i drgawki .

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Siopik2909
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD

Wibracje i drgawki .

Postautor: Siopik2909 » 22 wrz 2020, 12:09

Jak w temacie niestety dołapal mnie problem z wibracjami i drganiami samochodu. Niekiedy samochód na wolnych obrotach gdy stoi na luzie wibruje, wtedy też w granicach 1600/2300 obrotów gdy przyspieszam samochód również dostaje takich wibracji. Powyżej tych prędkości tak jakby to ustępowało. Nie zawsze to występuje. Problem pojawił się po ostatniej dłuższej trasie, około 800 km. Wibracje przenoszą się na cały samochód aż lusterko wsteczne wibruje. Niezawsze to występuje. Przeważnie gdy samochód już przejedzie kawałek. Żadnych błędów nie ma. Co to może być ?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Wibracje i drgawki .

Postautor: diselboy » 22 wrz 2020, 12:15

Koło pasowe dwumasowe, się zapewne rozwarstwiło.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Siopik2909
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD

Re: Wibracje i drgawki .

Postautor: Siopik2909 » 22 wrz 2020, 16:40

Pytanie tylko czy wtedy objawy nie powinny występować cały czas ?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Wibracje i drgawki .

Postautor: diselboy » 22 wrz 2020, 19:16

Niekoniecznie, u mnie najbardziej telepało na wolnych obrotach i przy zwiększającym się obciążeniu
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Siopik2909
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD

Re: Wibracje i drgawki .

Postautor: Siopik2909 » 23 wrz 2020, 10:57

No a tu są momenty że wgl te objawy nie występują . Czy to mogło być że po prostu zależy jak to koło się ułoży ?

Mechanika podejrzewa, że może być to wtrysk. Że któryś gdy się nagrzeje puchnie i się przyciera. Pytanie tylko jak to diagnozować ? W przydku gdy to koło to trzeba je wyciągnąć czy można to jakoś na samochodzie sprawdzić ?

tomekdriver
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2018, 10:00
Czym jeżdzę: Sportage III FL - 2.0 CRDI AWD - L Limited
Lokalizacja: Zamość/Hrubieszów

Re: Wibracje i drgawki .

Postautor: tomekdriver » 23 wrz 2020, 11:56

Raczej bym szedł w stronę porady diesel boya niż mechanika. Automat czy manual ? Jeśli manual to może dwumasa jeszcze do sprawdzenia.
Chociaż z punktu widzenia mechanika najlepiej wymienić wtryski a potem szukać dalej :D
Komputer powinien pokazać czy są duże korekty wtrysków lub analogowo test przelewowy (tylko najlepiej robić to wtedy gdy wibracje występują)
JEST : KIA SPORTAGE III FL - 2.0 AWD AT
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT :) / Renault Laguna III

Viptour24.pl

Siopik2909
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD

Re: Wibracje i drgawki .

Postautor: Siopik2909 » 23 wrz 2020, 12:46

Właśnie zawsze jak chce do któregoś z mechaników podjechać to wgl nie występują te sprawy.
Skrzynia manualna. Błędów na komputerze brak.

A jak najlepiej sprawdzić dwumase ? Na pewno nic nie kopie w pedał ;)
Dodam jeszcze że miewała Kijanka problem z EGR. Pojawiał się błąd i niekiedy wchodziła w tryb awaryjny. Został przeczysczony, był spokój. Potem znów się błąd pojawił, został skasowany. I było już spokojnie. To było przed tą podróżą. Może on coś glupieje ? Tylko wtedy chyba dawał by błąd ?

Siopik2909
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD

Re: Wibracje i drgawki .

Postautor: Siopik2909 » 06 paź 2020, 18:00

I mamy rozwiązanie. Jednak tu muszę przyznać rację mechanikowi i to właśnie wtrysk powodował to wszystko. Dokładnie wtrysk pierwszego cylindra puchł i w danym momencie już nie działał.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap