Wysokie obroty na biegu jałowym

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Radian69
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 03 mar 2018, 20:44
Czym jeżdzę: KS II 2009 2.0 PB+LPG

Wysokie obroty na biegu jałowym

Postautor: Radian69 » 13 maja 2020, 21:28

Prośba o pomoc w diagnozie - od dłuższego czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym. Oscylują w okolicach 1500 obrotów niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły. Dodatkowo na gazie potrafi sam sobie przygazować do ok 2000 i spaść do ok 1200 i tak wkoło.
Wyczyściłem silniczek krokowy, przepustnica była czysta więc nie ruszałem, wymieniłem też zaworek odmy bo do tego jeszcze gwizdał przy puszczeniu z gazu. Niestety oprócz ustania piszczenia problem z obrotami pozostał.
Check się nie świeci ale odczyt wskazał błąd P0507.
Prośba o wskazówki co jeszcze może być nie tak bo już kończą mi się pomysły.... Czujnik temperatury cieczy chłodzącej?? Czujnik położenia przepustnicy??
Chciałem jeszcze wyczyścić przepływomierz ale..... nie mogę go znaleźć.... nie ma go na wężu od filtra powietrza do przepustnicy ani w tych okolicach... Gdzie tego szukać w silniku G4GC 2.0?? Czy to możliwe że go nie ma? Nie ma też wolnej wtyczki.....

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Wysokie obroty na biegu jałowym

Postautor: Owca007 » 13 maja 2020, 23:05

Jak zagoglojusz "kia p0507" masz masę zdjęć filmów z rozwiązaniem problemu sam już to przerabiałem w sportku tego co szukasz jest na dolocie na górze.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Radian69
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 03 mar 2018, 20:44
Czym jeżdzę: KS II 2009 2.0 PB+LPG

Re: Wysokie obroty na biegu jałowym

Postautor: Radian69 » 14 maja 2020, 09:21

Wyszukałem tą frazę i z tego co widzę to sugerowanymi rozwiązaniami jest:
1. Ustalenie czy nie ma nieszczelności w dolocie - sprawdziłem wszystko szczelne
2. czyszczenie silniczka krokowego - wyczyszczony
3. czyszczenie przepustnicy - na oko wygląda na czystą ale pewnie zdemontuję i wyczyszczę
4. uszkodzenie zaworka pcv odmy - wymieniony
5. uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy - tego nie sprawdziłem, ale jeśli jest uszkodzony to czy nie powinno wyrzucić jakiegoś błędu podczas odczytu??

Jeśli pisząc że to czego szukam masz na myśli przepływomierz to tam go nie ma... Rura od obudowy filtra powietrza do przepustnicy to jedna całość i nie ma na niej przepływki. Sprawdziłem na allegro jak wygląda przepływomierz do KS II z silnikiem G4GC i stwierdzam że nie mam takiego elementu w swoim aucie.

Pytanie jeszcze o adaptację przepustnicy - czy po czyszczeniu krokowca i wymianie zaworka odmy PCV należy taką adaptację przeprowadzić i jak to zrobić? Czy jeśli jej nie zrobiłem to może dlatego czyszczenie i wymiana nie przyniosła skutku??

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Wysokie obroty na biegu jałowym

Postautor: Owca007 » 14 maja 2020, 10:01

Robiłem silnik G4GC z 2006r. przepływka jest na samej górze może jakieś 20cm od dolotu na rurze powietrza która do niego wchodzi. Więc jak jej nie masz to ktoś już może tam był czarował lub nie masz tego silnika tylko inny. W Polsce wszystko możliwe :).
Adaptację robi się za pomocą kompa ja zawsze tak robię nie znam innej domowej zasady bez użycia interfejsu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Radian69
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 03 mar 2018, 20:44
Czym jeżdzę: KS II 2009 2.0 PB+LPG

Re: Wysokie obroty na biegu jałowym

Postautor: Radian69 » 14 maja 2020, 10:16

Silnik na 100% G4GC. Rura do dolotu jak pisałem jest w całości - tam gdzie powinien być przepływomierz jest karbowana ale cała. Na pewno nie była sztukowana i jej kształt wskazuje że jest oryginalna. Pytanie czy przepływomierz ma to coś do rzeczy czy bardziej skupić się na przepustnicy i TPSie?

Wieczorem wstawię zdjęcie silnika i dolotu...

Mam dostęp do interfejsa i oprogramowanie delphi ale nie znalazłem tam opcji adaptacji przepustnicy....

Radian69
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 03 mar 2018, 20:44
Czym jeżdzę: KS II 2009 2.0 PB+LPG

Re: Wysokie obroty na biegu jałowym

Postautor: Radian69 » 14 maja 2020, 11:37

Znalazłem w necie zdjęcie poglądowe ale u mnie jest tak samo. Nie ma przepływomierza na rurze ale zastanawiam się czy ten element na kolektorze (zaznaczony na czerwono) nie pełni tej roli. Wyczyściłem go u siebie ale nie wygląda jak przepływka a bardziej jak jakiś czujnik.
https://zapodaj.net/13d35388d3645.jpg.html

Radian69
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 03 mar 2018, 20:44
Czym jeżdzę: KS II 2009 2.0 PB+LPG

Re: Wysokie obroty na biegu jałowym

Postautor: Radian69 » 18 maja 2020, 07:59

No i za szybko się ucieszyłem że piszczenie ustało. Zaworek wymieniony na nowy i po rozpędzeniu auta do ok 100 km/h piszczenie powróciło.
To chyba jednoznacznie wskazuje żeby jednak szukać nieszczelności w dolocie....
Jak myślicie??

Radian69
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 03 mar 2018, 20:44
Czym jeżdzę: KS II 2009 2.0 PB+LPG

Re: Wysokie obroty na biegu jałowym

Postautor: Radian69 » 28 maja 2020, 11:55

Temat rozwiązany - wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap