Witam.
Dziś druga połówka wróciwszy z pracy, oznajmiła że kontrolka się świeci. Samochód nie wkręcał się powyżej 3000 obrotów, ogólnie mułowaty. Przejechałem się z 5km, zgasiłem samochód, po czym odpaliłem i znów miał moc i wkręcał się wyżej ale check świecił. U znajomego na małym komputerku wyszedł taki błąd jak w załączniku. Błąd dał się skasować natomiast znów samochód nie ma mocy. Jutro wybiorę się do mechanika w celu lepszej diagnostyki komputerowej, ale już teraz chciałbym zapytać czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Przeszukując fora, widziałem że problemem jest przepustnica gasząca, czy coś tego typu. Czy ten kod jest wiążący tylko z tym elementem, czy też może pojawiać się w przypadku uszkodzeń innych elementów (np.DPF czy EGR) ?
Samochód: Kia Sportage 06', 4wd, 2.0Crdi
Check Engine, brak mocy, kod p2113
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD
Re: Check Engine, brak mocy, kod p2113
Na pewno przyda się kilka słów wyjaśnienia dla osób zainteresowanych rozwiazaniem wystapienia błędu P2113.
Powodem pojawienia się błędu była zabrudzona przepustnica (klapa gasząca silnika).
Dokładnie rzecz ujmując nie tyle sama zastawka w tej przepustnicy a jakiś "paproch" w układzie zębatym.
Sama klapa była dość czysta i nie mogło to byc bezpośrednią przyczyna pojawienia się błędu.Natomiast poprzez uszkodzoną uszczelke do układu sterowania w/w klapą dostał się olej(odrobina).Przy próbie poruszenia przekładni zębatej dało się wyczuć delikatny opór.
Po zalaniu tego mechanizmu WD40 i wydmuchaniu spręzonym powietrzem klapa działa aż miło.
Powodem pojawienia się błędu była zabrudzona przepustnica (klapa gasząca silnika).
Dokładnie rzecz ujmując nie tyle sama zastawka w tej przepustnicy a jakiś "paproch" w układzie zębatym.
Sama klapa była dość czysta i nie mogło to byc bezpośrednią przyczyna pojawienia się błędu.Natomiast poprzez uszkodzoną uszczelke do układu sterowania w/w klapą dostał się olej(odrobina).Przy próbie poruszenia przekładni zębatej dało się wyczuć delikatny opór.
Po zalaniu tego mechanizmu WD40 i wydmuchaniu spręzonym powietrzem klapa działa aż miło.
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD
Re: Check Engine, brak mocy, kod p2113
Samochód naprawiony, została wymieniona cała przepustnica na cześć używaną
Po sekcji zwłok starej przepustnicy, widać przyczynę usterki, ukruszone zęby na zębatce, tak jak na zdjęciu. Zresztą było słychać że coś jest nie tak bo przy odpaleniu i zgaszeniu samochodu, było słychać głośne chrobotanie.
Po sekcji zwłok starej przepustnicy, widać przyczynę usterki, ukruszone zęby na zębatce, tak jak na zdjęciu. Zresztą było słychać że coś jest nie tak bo przy odpaleniu i zgaszeniu samochodu, było słychać głośne chrobotanie.
- Załączniki
-
- IMG_20200501_111905.jpg (370.1 KiB) Przejrzano 2547 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika