2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD
2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Czy w roku 2006 w silniku 2.0 140 KM montowany był filtr DPF ? Od niedawna stałem się właścicielem i nie jestem pewny czy mój samochód jest w ten układ wyposażony czy też nie ? Jeśli by był, to po czym poznać procedurę wypalania filtra ? Jest jakaś kontrolka bądź coś takiego ? Czy jakieś specyficzne zachowania samochodu ? Na co w szczególności zwrócić uwagę ?
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
z tego co pamiętam DPF obowiązkowo były od 2009 więc istnieje szansa , że nie.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Najlepiej będzie zajrzeć pod maskę na kolektor wydechowy i pod auto. Wtedy będzie wszystko jasne. Ale ten model piwinien mieć dpf. Wiem bo już naście sztuk dopalałem kompem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Wypalanie można poznać po zapachu dookoła samochodu oraz po spalaniu chwilowym ale w tym modelu jest to trudne ponieważ jest wyświetlane tylko średnie. Można zrestartować spalanie średnie, jechać spokojnie i obserwować jego wartość. Rożnica we wskazaniu wynosi kilka litrów.
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
To i się podepnę. Przez obd chwilowe 4 l więc raczej się wypala? Normalnie chyba powinno być 0.5 0.7 l ?
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Ja właśnie nie mam komputera pokładowego i nie pokazuje spalania ani chwilowego ani średniego . Tylko trip a i b.
Czyli mam rozumieć że żadnej kontrolki nie ma ? A komputerem chcący wyzwolić jego wypalanie to jaki to czas ? Dosłownie chwila czy schodzi przy tym z godzinę ?
Czyli mam rozumieć że żadnej kontrolki nie ma ? A komputerem chcący wyzwolić jego wypalanie to jaki to czas ? Dosłownie chwila czy schodzi przy tym z godzinę ?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
W zależności od stylu jazdy, warunków i trasy wypalanie jest średnio w przedziale 400-500km i trwa około 12-17km. Jeżeli wszystko jest sprawne i warunki wypalania zachowane. W twoim wypadku pozostaje kupienie prostego ELMA na obd i w ten sposób kontrolować napełnienie, temperaturę kiedy DPF zaczyna wypalanie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
To jeszcze nasuwa mi się parę pytań dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi i pomoc.
Do rzeczy, czy w tym samochodzie jest jakiś czujnik jakości oleju, bądź coś tego typu ? W innym samochodzie, właśnie z powodu problemów z dpf rozrzedzany był olej, jednak pojawiał się komunikat. Tylko czy jeśli zdarzy się to w Kii, czy pojawi mi się taki komunikat/kontrolka?
Samochód jeździ na codzien po 10km, weekendami może z 100 km z przystankami i tyle. I właśnie zaczynam się obawiać co i jak z tym wynalazkiem
Do rzeczy, czy w tym samochodzie jest jakiś czujnik jakości oleju, bądź coś tego typu ? W innym samochodzie, właśnie z powodu problemów z dpf rozrzedzany był olej, jednak pojawiał się komunikat. Tylko czy jeśli zdarzy się to w Kii, czy pojawi mi się taki komunikat/kontrolka?
Samochód jeździ na codzien po 10km, weekendami może z 100 km z przystankami i tyle. I właśnie zaczynam się obawiać co i jak z tym wynalazkiem
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
to podobnie jak u mnie z przebiegiem, no może dziennie więcej bo do 20, w III kontrolki czy komunikatu nie ma, jedynie na pasku spalania chwilowego widać moment gdy się DPF wypala ( jazda na 5 lub 6 , silnik w temp pracy, prędkość cirka 70 km/h, i zdjęcie na chwilę nogi z gazu, jak sie DPF wypala to zostaje pasek tak na oko zużycia chwilowego 2 l/ 100 km, gdy się wypali lub nie ma potrzeby wypalania to pasek jest cały ciemny, brak spalani)
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Jeśli nie masz komputera pokładowego i nie podłączasz się przez OBD to pozostaje tylko węch
Kilka razy zdarzyło się że gdy podjeżdżałem pod garaż i wychodziłem otworzyć bramę wyczuwałem charakterystyczny zapach jaki wydobywa się z kilkudziesięcioletnich autobusów lub ciężarówek. Wtedy nawrotka, rundka tak z 8 kilometrów i po problemie
ps
może ktoś z forumowiczów opracowałby taki modzik jak wskaźnik wypalania albo pośrednio stanu dpf-a?
Kilka razy zdarzyło się że gdy podjeżdżałem pod garaż i wychodziłem otworzyć bramę wyczuwałem charakterystyczny zapach jaki wydobywa się z kilkudziesięcioletnich autobusów lub ciężarówek. Wtedy nawrotka, rundka tak z 8 kilometrów i po problemie
ps
może ktoś z forumowiczów opracowałby taki modzik jak wskaźnik wypalania albo pośrednio stanu dpf-a?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Dwie opcje pierwsza to czytnik na obd i telefon druga to dołożenie termopary, czujnika temp. na samym dpfie i analiza jego temperatury lub dodanie na niej przekaźnika który zapalałby jakąś diodę.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
A może wykorzystać czujnik ciśnienia do którego podłączone są wężyki z przed i zza dpf-a ? To chyba na podstawie jego odczytów ECU decyduje o wypalaniu filtra.
W samym dpf jest czujnik temp tylko nie wiem czy i jak można go wykorzystać.
W samym dpf jest czujnik temp tylko nie wiem czy i jak można go wykorzystać.
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Wytnij to i zapomnij o problemach. To rozwiązanie jest niewypałem narażającym silnik na zniszczenie.
Do tego wywal egr bo zalepi Ci kolektor dolotowy,
Potem autko jeździ jak przecinak zero problemów mniej spala i ma lepsze osiągi no i możesz je normalnie użytkować a nie specjalnie gdzieś jeździć żeby wypalić co jest chore z założenia.
Dodam, że nigdzie nie ma obowiązku posiadania dpf - jest obowiązek spełnienia normy spalin a ten na pewno nie zostanie przekroczony.
Dopiero od roku 2011 wymagania zostały podniesione czyli Euro 5 a na poważnie to już Euro 6.
W tej chwili nie kupiłbym żadnego nowego auta nawet benzynowe mają już GPFy a (od października 2018) i to jest wielkie zło dla użytkownika.
Do tego wywal egr bo zalepi Ci kolektor dolotowy,
Potem autko jeździ jak przecinak zero problemów mniej spala i ma lepsze osiągi no i możesz je normalnie użytkować a nie specjalnie gdzieś jeździć żeby wypalić co jest chore z założenia.
Dodam, że nigdzie nie ma obowiązku posiadania dpf - jest obowiązek spełnienia normy spalin a ten na pewno nie zostanie przekroczony.
Dopiero od roku 2011 wymagania zostały podniesione czyli Euro 5 a na poważnie to już Euro 6.
W tej chwili nie kupiłbym żadnego nowego auta nawet benzynowe mają już GPFy a (od października 2018) i to jest wielkie zło dla użytkownika.
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Stało się i u mnie DPF dał znać o sobie, a mianowicie przybyło oleju na miarce. Na pewno przegapiłem moment wypalania filtra i on poszedł do oleju. Byłem u mechanika i wiadomo można próbować czyścić ale DPF stary jak auto 2009 i zapewne problem powróci☹️ Pozostaje wycięcie i wyprogramowanie DPF oraz EGR. Momentów wypalania nie umiałem odróżnić. Skłaniam się do tego żeby zaryzykować i usunąć filtr. Pytanie czy po jego usunięciu są jakieś symptomy że go brak? Zimny rozruch, dynamiczne przyspieszanie czy nie powoduje nadmiernego dymienia?
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 748
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
elkdarek pisze: … wycięcie i wyprogramowanie DPF oraz EGR. Momentów wypalania nie umiałem odróżnić. Skłaniam się do tego żeby zaryzykować i usunąć filtr. Pytanie czy po jego usunięciu są jakieś symptomy że go brak? Zimny rozruch, dynamiczne przyspieszanie czy nie powoduje nadmiernego dymienia?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami usunięcie DPF grozi grzywną 5.000 PLN oraz doprowadzeniem auta do prawidłowego stanu na koszt użytkownika.
Skupiłbym się jednak na odczytaniu kodów DCT jeżeli występują a jeśli ich nie ma to analizie danych bieżących (różnica ciśnień, temperatura, ilość nagromadzonej sadzy po przejechaniu np. 100 km.) To, że przybywa Ci oleju w silniku wcale nie musi znaczyć, że to wina DPF- miałem taki przypadek, że mechanik wymieniając sprzęgło odwrotnie podłączył przewody paliwowe na filtrze w konsekwencji wypchnęło uszczelniacz na pompie wtryskowej i „waliło” paliwem do silnika.
Dużo też powie odczytany przebieg dla DPF – na liczniku możesz mieć 200 tkm a przebieg dla DPF nawet 500tkm (jest to przebieg kalkulowany dla danej emisji spalin w zależności jak jest eksploatowane auto ale mało kto o tym wie). Na tej podstawie można wstępnie ocenić jak bardzo wyeksploatowany jest DPF w Twoim aucie.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Okazuje się, że Sportage II z silnikiem D4EA podczas wypalania DPF zamyka EGR wzrasta też obciążenie silnika oraz jego temperatura. Znalazłem podpowiedzi na forum cee'd. Zacząłem obserwować u siebie te parametry na Torque pro. Z moich obserwacji wynikło że podczas jazdy miejskiej filtr wypalać się zaczął po ok 70-100 km, a poza miejskiej ok 130-150 km czyli za często. Wypalanie trwało ok 7-8 km po czym EGR zaczynał znowu oscylować. Jak zacząłem pilnować dopalania oleju nie przybywa. Podjąłem decyzję o wyczyszczeniu filtra. Firma czyszcząca zmierzyła przepływ i opór spalin na początku był przepływ 219 m2/h oraz ciśnienie zwrotne 58 mbar po czyszczeniu odpowiednio 409 m2/h oraz 29 mbar. Auto ciszej pracuje jest zrywniejsze oraz dużo płynniej jedzie . Teraz tylko czekać pierwszego zapełnienia filtra i prawidłowego wypalenia.
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Witam. A więc pierwsze wypalanie było po przejechaniu 270 km trwało ok 10 minut przejechałem 11 km. Teraz czekam na kolejne, a minęło już 430 km jazdy mieszanej z przewagą miasta. Regułą jest że zawsze gdy wypał DPF zamykany jest EGR. Wyczyszczony filtr działa jak należy, oleju nie przybywa. Ile wyczyszczony filtr powinien wytrzymać między wypalaniami?
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Zależy czy był zapchany popiołem - tego nie da się usunąć żadnym czyszczeniem.
Podczas wypalania i tak masz rozcieńczany olej paliwem nawet kiedy przebiega prawidłowo poza tym temperatura rośnie do około 900- 900 stopni C więc tego na dłuższą metę żadna elektronika nie ma prawa wytrzymać - awaria jakiegoś czujnika i znów masz problem - kosztowny problem
Cały ten system to jest bubel - odkręć kolektor i zobacz co tam jest bo zazwyczaj z powodu EGR gromadzą sie na ściankach warstwy sadzy - istnieje ryzyko oderwania się takiego "kamienia" i wpadnięcia w zawory no i masz po silniku.
Podczas wypalania i tak masz rozcieńczany olej paliwem nawet kiedy przebiega prawidłowo poza tym temperatura rośnie do około 900- 900 stopni C więc tego na dłuższą metę żadna elektronika nie ma prawa wytrzymać - awaria jakiegoś czujnika i znów masz problem - kosztowny problem
Cały ten system to jest bubel - odkręć kolektor i zobacz co tam jest bo zazwyczaj z powodu EGR gromadzą sie na ściankach warstwy sadzy - istnieje ryzyko oderwania się takiego "kamienia" i wpadnięcia w zawory no i masz po silniku.
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
gisio pisze:Zgodnie z obowiązującymi przepisami usunięcie DPF grozi grzywną 5.000 PLN oraz doprowadzeniem auta do prawidłowego stanu na koszt użytkownika.
Nieusunięcie dpf/egr przynajmniej w tym modelu grozi katastrofą i tu pytanie czy KIA Poland zapłaci za ten bubel np zatarty silnik czy ma to zrobić właściciel auta? Jest to element wysoce awaryjny (jako układ) i naraża użytkownika na bardzo duże koszty. Nawet nie ma żadnej kontrolki zaistnienia stanu wypalania
Naiwny nie jestem i sądzę, że KIA się wypnie dlatego lepiej jednak pozbyć się tego bubla i normalnie jeździć bezproblemowo jak każdym innym autem z przed ery "ekologii" za nasze pieniądze. Zięć ma starego Seata Altea 1.9 TDi codziennie rano odpala jedzie 5 km i gasi - tak odo 10 lat niczego nie robił przy aucie do tego przy takiej jeździe ma średnie zużycie w okolicy 6 litrów a tu jakieś dyrdymały na krótkim dystansie to lepiej jedź na rowerze bo auto się zapcha (przypomnę, że auto należy do kategorii MIEJSKI SUV więc z natury rzeczy do eksploatacji na krótkich dystansach) a jak już to na dłuższą wycieczkę wypalaj wygrzewaj a paliwo po 6 PLN - czy ktoś się ch..mi na głowy pozamieniał?
Co do legalności to tu bym polemizował- w tych rocznikach sprzedawano auta z i bez DPF - w zasadzie te roczniki mają spełniać normę Euro 4 - skoro tą normę bez DPF spełniają a spełniają bo mierzyłem na stacji to DPF tylko pogorszy wyniki.
Tak się składa że EGR obniżając temperaturę spalin wpływa na zwiększenie emisji sadzy - przy wyższych temperaturach spalania emisja sadzy spada.
Kto to widział żeby robić kupę i jeść ją z powrotem? Tak przecież działa EGR.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Tak chyba średnie pojęcie masz o technice motoryzacyjnej, tudzież ekologii. Idąc tropem Twoich dewagacji W124 powinien być produkowany do tej pory . Tylko pytanie czy postępując zgodnie z Twoją ideologią, zięć o którym wspomniałeś będzie miał perspektywy życia na planecie Ziemia dla swojego potomstwa .
Silnik który się rozleci przez DPF, czy EGR?? Najdłużej posłuży ten co go nie używamy i to ma sens!
P.S. kto normalny kupuje diesla do jeżdżenia 2 x po 5 km? Toć w zimie nawet ogrzewania nie uświadczy, o rozgrzaniu nie wspomnę!
Silnik który się rozleci przez DPF, czy EGR?? Najdłużej posłuży ten co go nie używamy i to ma sens!
P.S. kto normalny kupuje diesla do jeżdżenia 2 x po 5 km? Toć w zimie nawet ogrzewania nie uświadczy, o rozgrzaniu nie wspomnę!
Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?
Na wstępie - nie jestem przeciwnikiem ekologii jako takiej.
Niemniej zauważmy, że szarego Kowalskiego zmusza się do kupowania bubli pseudoekologicznych, które są kosztowne w serwisie a możni tego świata latają samolotami i jeżdżą autami V8-V12, pływają jachtami ich zakłady przemysłowe trują co się da na potęgę, tysiące samolotów przelatuje nad nami każdego dnia i nie mów mi że te parę gramów Nox czy sadzy ze sprawnego samochodu ma w tym wszystkim jakieś znaczenie bo to jest kropla w morzu.
Nawet ogrzewanie domów generuje dużo większe zanieczyszczenie co widać w mroźne dni a raczej nie widać bo jest taki smog że gryzie w gardło i lepiej w domu siedzieć.
A co do diesla na krótkie dystanse to niby dlaczego nie? Taki Seat z tym dieslem spala o 30% mniej niż taki sam benzynowy.
Problemem nie jest diesel jako taki tylko te buble, którymi je uraczono i które nie spełniają zakładanej roli - to tylko taka ściema mająca na celu przejście badań homologacyjnych - w realnej eksploatacji nawet nowsze diesle nie spełniają zakładanych norm. Zostało to częściowo wykryte w aferze diesel gate VW a kilka innych jest w toku w tym również Mercedes.
Ogrzewanie samochodu zimą można rozwiązać elektryczną grzałką i nadmuchem - rozwiązanie znane z ruskiej Łady produkowanej w czasach komuny.
Wiele aut ma webasto - słyszałeś o tym? A ja na ten przykład mam garaż elektryczne grzanie d..y i nie mam problemu z ciepłem w aucie.
Taki samochód jak Kia Sportage z Euro 4 nie potrzebuje dpf by spełniać ta normę wystarczy aby był po prostu sprawny - nie powiesz mi, że wszystkie diesle w tych latach były sprzedawane z dpf?
Co do W124 to był silnik wolnossący o słabych osiągach więc ekonomiczny i trwały znam przypadki z przebiegiem ponad miliona kilometrów bez remontu - czy to nie jest aby ekologiczne? Kto Ci wmówił ze auto ekologiczne to takie, które co o 10 lat trzeba złomować bo się zużyło?
Jeżeli taki filtr przyczynia się do przedwczesnej agonii silnika a tak się zdarza często (słynne rozbieganie diesla itp.) to to jest ekologiczne? Dla kogo niby? A tak na pewno dla producentów i handlowców owszem być może sprzedadzą więcej złomu. Ja się na żaden dpf drugi raz nie nabiorę.
Kupiłem ostatni rocznik mercedesa (niestety benzynowego co ma plusy i minusy) bez tego badziewia i nigdy więcej.
Zdajesz sobie sprawę ile zanieczyszczeń do atmosfery trafia z powodu nadprodukcji i topienia w oceanie starych rupieci?
- to tyle co do "wiedzy technicznej" kolego.
Niemniej zauważmy, że szarego Kowalskiego zmusza się do kupowania bubli pseudoekologicznych, które są kosztowne w serwisie a możni tego świata latają samolotami i jeżdżą autami V8-V12, pływają jachtami ich zakłady przemysłowe trują co się da na potęgę, tysiące samolotów przelatuje nad nami każdego dnia i nie mów mi że te parę gramów Nox czy sadzy ze sprawnego samochodu ma w tym wszystkim jakieś znaczenie bo to jest kropla w morzu.
Nawet ogrzewanie domów generuje dużo większe zanieczyszczenie co widać w mroźne dni a raczej nie widać bo jest taki smog że gryzie w gardło i lepiej w domu siedzieć.
A co do diesla na krótkie dystanse to niby dlaczego nie? Taki Seat z tym dieslem spala o 30% mniej niż taki sam benzynowy.
Problemem nie jest diesel jako taki tylko te buble, którymi je uraczono i które nie spełniają zakładanej roli - to tylko taka ściema mająca na celu przejście badań homologacyjnych - w realnej eksploatacji nawet nowsze diesle nie spełniają zakładanych norm. Zostało to częściowo wykryte w aferze diesel gate VW a kilka innych jest w toku w tym również Mercedes.
Ogrzewanie samochodu zimą można rozwiązać elektryczną grzałką i nadmuchem - rozwiązanie znane z ruskiej Łady produkowanej w czasach komuny.
Wiele aut ma webasto - słyszałeś o tym? A ja na ten przykład mam garaż elektryczne grzanie d..y i nie mam problemu z ciepłem w aucie.
Taki samochód jak Kia Sportage z Euro 4 nie potrzebuje dpf by spełniać ta normę wystarczy aby był po prostu sprawny - nie powiesz mi, że wszystkie diesle w tych latach były sprzedawane z dpf?
Co do W124 to był silnik wolnossący o słabych osiągach więc ekonomiczny i trwały znam przypadki z przebiegiem ponad miliona kilometrów bez remontu - czy to nie jest aby ekologiczne? Kto Ci wmówił ze auto ekologiczne to takie, które co o 10 lat trzeba złomować bo się zużyło?
Jeżeli taki filtr przyczynia się do przedwczesnej agonii silnika a tak się zdarza często (słynne rozbieganie diesla itp.) to to jest ekologiczne? Dla kogo niby? A tak na pewno dla producentów i handlowców owszem być może sprzedadzą więcej złomu. Ja się na żaden dpf drugi raz nie nabiorę.
Kupiłem ostatni rocznik mercedesa (niestety benzynowego co ma plusy i minusy) bez tego badziewia i nigdy więcej.
Zdajesz sobie sprawę ile zanieczyszczeń do atmosfery trafia z powodu nadprodukcji i topienia w oceanie starych rupieci?
- to tyle co do "wiedzy technicznej" kolego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika