2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Siopik2909
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD

2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: Siopik2909 » 13 sty 2020, 21:09

Czy w roku 2006 w silniku 2.0 140 KM montowany był filtr DPF ? Od niedawna stałem się właścicielem i nie jestem pewny czy mój samochód jest w ten układ wyposażony czy też nie ? Jeśli by był, to po czym poznać procedurę wypalania filtra ? Jest jakaś kontrolka bądź coś takiego ? Czy jakieś specyficzne zachowania samochodu ? Na co w szczególności zwrócić uwagę ?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: diselboy » 13 sty 2020, 22:06

z tego co pamiętam DPF obowiązkowo były od 2009 więc istnieje szansa , że nie.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: Owca007 » 13 sty 2020, 22:21

Najlepiej będzie zajrzeć pod maskę na kolektor wydechowy i pod auto. Wtedy będzie wszystko jasne. Ale ten model piwinien mieć dpf. Wiem bo już naście sztuk dopalałem kompem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: tomgrze » 14 sty 2020, 08:08

Wypalanie można poznać po zapachu dookoła samochodu oraz po spalaniu chwilowym ale w tym modelu jest to trudne ponieważ jest wyświetlane tylko średnie. Można zrestartować spalanie średnie, jechać spokojnie i obserwować jego wartość. Rożnica we wskazaniu wynosi kilka litrów.

marpit
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2019, 21:17
Czym jeżdzę: Sportage II crdi 150

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: marpit » 14 sty 2020, 08:16

To i się podepnę. Przez obd chwilowe 4 l więc raczej się wypala? Normalnie chyba powinno być 0.5 0.7 l ?

Siopik2909
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: Siopik2909 » 14 sty 2020, 10:10

Ja właśnie nie mam komputera pokładowego i nie pokazuje spalania ani chwilowego ani średniego . Tylko trip a i b.
Czyli mam rozumieć że żadnej kontrolki nie ma ? A komputerem chcący wyzwolić jego wypalanie to jaki to czas ? Dosłownie chwila czy schodzi przy tym z godzinę ?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: Owca007 » 14 sty 2020, 11:37

W zależności od stylu jazdy, warunków i trasy wypalanie jest średnio w przedziale 400-500km i trwa około 12-17km. Jeżeli wszystko jest sprawne i warunki wypalania zachowane. W twoim wypadku pozostaje kupienie prostego ELMA na obd i w ten sposób kontrolować napełnienie, temperaturę kiedy DPF zaczyna wypalanie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Siopik2909
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:02
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDi, 2006r 4WD

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: Siopik2909 » 14 sty 2020, 13:11

To jeszcze nasuwa mi się parę pytań ;) dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi i pomoc.
Do rzeczy, czy w tym samochodzie jest jakiś czujnik jakości oleju, bądź coś tego typu ? W innym samochodzie, właśnie z powodu problemów z dpf rozrzedzany był olej, jednak pojawiał się komunikat. Tylko czy jeśli zdarzy się to w Kii, czy pojawi mi się taki komunikat/kontrolka?

Samochód jeździ na codzien po 10km, weekendami może z 100 km z przystankami i tyle. I właśnie zaczynam się obawiać co i jak z tym wynalazkiem

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: diselboy » 14 sty 2020, 15:28

to podobnie jak u mnie z przebiegiem, no może dziennie więcej bo do 20, w III kontrolki czy komunikatu nie ma, jedynie na pasku spalania chwilowego widać moment gdy się DPF wypala ( jazda na 5 lub 6 , silnik w temp pracy, prędkość cirka 70 km/h, i zdjęcie na chwilę nogi z gazu, jak sie DPF wypala to zostaje pasek tak na oko zużycia chwilowego 2 l/ 100 km, gdy się wypali lub nie ma potrzeby wypalania to pasek jest cały ciemny, brak spalani)
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: tomgrze » 14 sty 2020, 19:10

Jeśli nie masz komputera pokładowego i nie podłączasz się przez OBD to pozostaje tylko węch
Kilka razy zdarzyło się że gdy podjeżdżałem pod garaż i wychodziłem otworzyć bramę wyczuwałem charakterystyczny zapach jaki wydobywa się z kilkudziesięcioletnich autobusów lub ciężarówek. Wtedy nawrotka, rundka tak z 8 kilometrów i po problemie :D
ps
może ktoś z forumowiczów opracowałby taki modzik jak wskaźnik wypalania albo pośrednio stanu dpf-a?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: Owca007 » 14 sty 2020, 20:16

Dwie opcje pierwsza to czytnik na obd i telefon druga to dołożenie termopary, czujnika temp. na samym dpfie i analiza jego temperatury lub dodanie na niej przekaźnika który zapalałby jakąś diodę.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: tomgrze » 14 sty 2020, 20:52

A może wykorzystać czujnik ciśnienia do którego podłączone są wężyki z przed i zza dpf-a ? To chyba na podstawie jego odczytów ECU decyduje o wypalaniu filtra.
W samym dpf jest czujnik temp tylko nie wiem czy i jak można go wykorzystać.

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: kjs62 » 15 sty 2020, 10:22

Wytnij to i zapomnij o problemach. To rozwiązanie jest niewypałem narażającym silnik na zniszczenie.
Do tego wywal egr bo zalepi Ci kolektor dolotowy,
Potem autko jeździ jak przecinak zero problemów mniej spala i ma lepsze osiągi no i możesz je normalnie użytkować a nie specjalnie gdzieś jeździć żeby wypalić co jest chore z założenia.
Dodam, że nigdzie nie ma obowiązku posiadania dpf - jest obowiązek spełnienia normy spalin a ten na pewno nie zostanie przekroczony.
Dopiero od roku 2011 wymagania zostały podniesione czyli Euro 5 a na poważnie to już Euro 6.
W tej chwili nie kupiłbym żadnego nowego auta nawet benzynowe mają już GPFy a (od października 2018) i to jest wielkie zło dla użytkownika.

elkdarek
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 10 paź 2020, 20:46
Czym jeżdzę: 2,0 CRDI d4ea

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: elkdarek » 15 paź 2021, 11:03

Stało się i u mnie DPF dał znać o sobie, a mianowicie przybyło oleju na miarce. Na pewno przegapiłem moment wypalania filtra i on poszedł do oleju. Byłem u mechanika i wiadomo można próbować czyścić ale DPF stary jak auto 2009 i zapewne problem powróci☹️ Pozostaje wycięcie i wyprogramowanie DPF oraz EGR. Momentów wypalania nie umiałem odróżnić. Skłaniam się do tego żeby zaryzykować i usunąć filtr. Pytanie czy po jego usunięciu są jakieś symptomy że go brak? Zimny rozruch, dynamiczne przyspieszanie czy nie powoduje nadmiernego dymienia?

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: gisio » 16 paź 2021, 21:01

elkdarek pisze: … wycięcie i wyprogramowanie DPF oraz EGR. Momentów wypalania nie umiałem odróżnić. Skłaniam się do tego żeby zaryzykować i usunąć filtr. Pytanie czy po jego usunięciu są jakieś symptomy że go brak? Zimny rozruch, dynamiczne przyspieszanie czy nie powoduje nadmiernego dymienia?


Zgodnie z obowiązującymi przepisami usunięcie DPF grozi grzywną 5.000 PLN oraz doprowadzeniem auta do prawidłowego stanu na koszt użytkownika.

Skupiłbym się jednak na odczytaniu kodów DCT jeżeli występują a jeśli ich nie ma to analizie danych bieżących (różnica ciśnień, temperatura, ilość nagromadzonej sadzy po przejechaniu np. 100 km.) To, że przybywa Ci oleju w silniku wcale nie musi znaczyć, że to wina DPF- miałem taki przypadek, że mechanik wymieniając sprzęgło odwrotnie podłączył przewody paliwowe na filtrze w konsekwencji wypchnęło uszczelniacz na pompie wtryskowej i „waliło” paliwem do silnika.

Dużo też powie odczytany przebieg dla DPF – na liczniku możesz mieć 200 tkm a przebieg dla DPF nawet 500tkm (jest to przebieg kalkulowany dla danej emisji spalin w zależności jak jest eksploatowane auto ale mało kto o tym wie). Na tej podstawie można wstępnie ocenić jak bardzo wyeksploatowany jest DPF w Twoim aucie.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

elkdarek
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 10 paź 2020, 20:46
Czym jeżdzę: 2,0 CRDI d4ea

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: elkdarek » 20 lis 2021, 01:23

Okazuje się, że Sportage II z silnikiem D4EA podczas wypalania DPF zamyka EGR wzrasta też obciążenie silnika oraz jego temperatura. Znalazłem podpowiedzi na forum cee'd. Zacząłem obserwować u siebie te parametry na Torque pro. Z moich obserwacji wynikło że podczas jazdy miejskiej filtr wypalać się zaczął po ok 70-100 km, a poza miejskiej ok 130-150 km czyli za często. Wypalanie trwało ok 7-8 km po czym EGR zaczynał znowu oscylować. Jak zacząłem pilnować dopalania oleju nie przybywa. Podjąłem decyzję o wyczyszczeniu filtra. Firma czyszcząca zmierzyła przepływ i opór spalin na początku był przepływ 219 m2/h oraz ciśnienie zwrotne 58 mbar po czyszczeniu odpowiednio 409 m2/h oraz 29 mbar. Auto ciszej pracuje jest zrywniejsze oraz dużo płynniej jedzie . Teraz tylko czekać pierwszego zapełnienia filtra i prawidłowego wypalenia.

elkdarek
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 10 paź 2020, 20:46
Czym jeżdzę: 2,0 CRDI d4ea

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: elkdarek » 09 gru 2021, 10:31

Witam. A więc pierwsze wypalanie było po przejechaniu 270 km trwało ok 10 minut przejechałem 11 km. Teraz czekam na kolejne, a minęło już 430 km jazdy mieszanej z przewagą miasta. Regułą jest że zawsze gdy wypał DPF zamykany jest EGR. Wyczyszczony filtr działa jak należy, oleju nie przybywa. Ile wyczyszczony filtr powinien wytrzymać między wypalaniami?

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: kjs62 » 15 gru 2021, 14:58

Zależy czy był zapchany popiołem - tego nie da się usunąć żadnym czyszczeniem.
Podczas wypalania i tak masz rozcieńczany olej paliwem nawet kiedy przebiega prawidłowo poza tym temperatura rośnie do około 900- 900 stopni C więc tego na dłuższą metę żadna elektronika nie ma prawa wytrzymać - awaria jakiegoś czujnika i znów masz problem - kosztowny problem
Cały ten system to jest bubel - odkręć kolektor i zobacz co tam jest bo zazwyczaj z powodu EGR gromadzą sie na ściankach warstwy sadzy - istnieje ryzyko oderwania się takiego "kamienia" i wpadnięcia w zawory no i masz po silniku.

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: kjs62 » 15 gru 2021, 15:12

gisio pisze:Zgodnie z obowiązującymi przepisami usunięcie DPF grozi grzywną 5.000 PLN oraz doprowadzeniem auta do prawidłowego stanu na koszt użytkownika.

Nieusunięcie dpf/egr przynajmniej w tym modelu grozi katastrofą i tu pytanie czy KIA Poland zapłaci za ten bubel np zatarty silnik czy ma to zrobić właściciel auta? Jest to element wysoce awaryjny (jako układ) i naraża użytkownika na bardzo duże koszty. Nawet nie ma żadnej kontrolki zaistnienia stanu wypalania
Naiwny nie jestem i sądzę, że KIA się wypnie dlatego lepiej jednak pozbyć się tego bubla i normalnie jeździć bezproblemowo jak każdym innym autem z przed ery "ekologii" za nasze pieniądze. Zięć ma starego Seata Altea 1.9 TDi codziennie rano odpala jedzie 5 km i gasi - tak odo 10 lat niczego nie robił przy aucie do tego przy takiej jeździe ma średnie zużycie w okolicy 6 litrów a tu jakieś dyrdymały na krótkim dystansie to lepiej jedź na rowerze bo auto się zapcha (przypomnę, że auto należy do kategorii MIEJSKI SUV więc z natury rzeczy do eksploatacji na krótkich dystansach) a jak już to na dłuższą wycieczkę wypalaj wygrzewaj a paliwo po 6 PLN - czy ktoś się ch..mi na głowy pozamieniał?

Co do legalności to tu bym polemizował- w tych rocznikach sprzedawano auta z i bez DPF - w zasadzie te roczniki mają spełniać normę Euro 4 - skoro tą normę bez DPF spełniają a spełniają bo mierzyłem na stacji to DPF tylko pogorszy wyniki.
Tak się składa że EGR obniżając temperaturę spalin wpływa na zwiększenie emisji sadzy - przy wyższych temperaturach spalania emisja sadzy spada.
Kto to widział żeby robić kupę i jeść ją z powrotem? Tak przecież działa EGR.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: automaciek » 15 gru 2021, 18:06

Tak chyba średnie pojęcie masz o technice motoryzacyjnej, tudzież ekologii. Idąc tropem Twoich dewagacji W124 powinien być produkowany do tej pory . Tylko pytanie czy postępując zgodnie z Twoją ideologią, zięć o którym wspomniałeś będzie miał perspektywy życia na planecie Ziemia dla swojego potomstwa .
Silnik który się rozleci przez DPF, czy EGR?? Najdłużej posłuży ten co go nie używamy i to ma sens!

P.S. kto normalny kupuje diesla do jeżdżenia 2 x po 5 km? Toć w zimie nawet ogrzewania nie uświadczy, o rozgrzaniu nie wspomnę!

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: 2.0Crdi 2006. Czy ma DPF?

Postautor: kjs62 » 20 gru 2021, 16:50

Na wstępie - nie jestem przeciwnikiem ekologii jako takiej.
Niemniej zauważmy, że szarego Kowalskiego zmusza się do kupowania bubli pseudoekologicznych, które są kosztowne w serwisie a możni tego świata latają samolotami i jeżdżą autami V8-V12, pływają jachtami ich zakłady przemysłowe trują co się da na potęgę, tysiące samolotów przelatuje nad nami każdego dnia i nie mów mi że te parę gramów Nox czy sadzy ze sprawnego samochodu ma w tym wszystkim jakieś znaczenie bo to jest kropla w morzu.
Nawet ogrzewanie domów generuje dużo większe zanieczyszczenie co widać w mroźne dni a raczej nie widać bo jest taki smog że gryzie w gardło i lepiej w domu siedzieć.

A co do diesla na krótkie dystanse to niby dlaczego nie? Taki Seat z tym dieslem spala o 30% mniej niż taki sam benzynowy.
Problemem nie jest diesel jako taki tylko te buble, którymi je uraczono i które nie spełniają zakładanej roli - to tylko taka ściema mająca na celu przejście badań homologacyjnych - w realnej eksploatacji nawet nowsze diesle nie spełniają zakładanych norm. Zostało to częściowo wykryte w aferze diesel gate VW a kilka innych jest w toku w tym również Mercedes.
Ogrzewanie samochodu zimą można rozwiązać elektryczną grzałką i nadmuchem - rozwiązanie znane z ruskiej Łady produkowanej w czasach komuny.
Wiele aut ma webasto - słyszałeś o tym? A ja na ten przykład mam garaż elektryczne grzanie d..y i nie mam problemu z ciepłem w aucie.
Taki samochód jak Kia Sportage z Euro 4 nie potrzebuje dpf by spełniać ta normę wystarczy aby był po prostu sprawny - nie powiesz mi, że wszystkie diesle w tych latach były sprzedawane z dpf?
Co do W124 to był silnik wolnossący o słabych osiągach więc ekonomiczny i trwały znam przypadki z przebiegiem ponad miliona kilometrów bez remontu - czy to nie jest aby ekologiczne? Kto Ci wmówił ze auto ekologiczne to takie, które co o 10 lat trzeba złomować bo się zużyło?
Jeżeli taki filtr przyczynia się do przedwczesnej agonii silnika a tak się zdarza często (słynne rozbieganie diesla itp.) to to jest ekologiczne? Dla kogo niby? A tak na pewno dla producentów i handlowców owszem być może sprzedadzą więcej złomu. Ja się na żaden dpf drugi raz nie nabiorę.
Kupiłem ostatni rocznik mercedesa (niestety benzynowego co ma plusy i minusy) bez tego badziewia i nigdy więcej.
Zdajesz sobie sprawę ile zanieczyszczeń do atmosfery trafia z powodu nadprodukcji i topienia w oceanie starych rupieci?
- to tyle co do "wiedzy technicznej" kolego.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap