wymiana filtra paliwa . Jak fachowo odpowietrzyć 2,0 crdi

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
tomek 229
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:31
Czym jeżdzę: KIA sportage 2007 2.0CRDI

wymiana filtra paliwa . Jak fachowo odpowietrzyć 2,0 crdi

Postautor: tomek 229 » 08 lis 2019, 19:49

Witam wszystkich.Mam poważny problem,otóż muszę wymienić filtr paliwa w mojej kia.Wymieniałem filtry paliwa w różnych pojazdach ale z crdi mam do czynienia pierwszy raz.Nasłuchałem się jak to można zniszczyć pompę niefachowym odpowietrzeniem.Wobec tego proszę o instrukcję jak odpowietrzyć fachowo crdi. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: wymiana filtra paliwa . Jak fachowo odpowietrzyć 2,0 crdi

Postautor: automaciek » 08 lis 2019, 20:36

Jeśli nie ma grzybka-pompki na filtrze paliwa, to kilka, kilkanaście właczeń zapłonu ew. z krótkim rozruchem (tak aby silnik się nie uruchomił) spowoduje napełnienie układu paliwowego. Ot co.

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1178
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: wymiana filtra paliwa . Jak fachowo odpowietrzyć 2,0 crdi

Postautor: czyzyk64 » 09 lis 2019, 06:35

A jeżeli to nie pomoże to zostaje jeszcze na plaka . [papa]

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: wymiana filtra paliwa . Jak fachowo odpowietrzyć 2,0 crdi

Postautor: automaciek » 09 lis 2019, 07:15

Dlaczego ma nie pomóc? Nie dalej jak wczoraj, po wymianie filtra paliwa, silnik 1.6 U3, po takiej operacji jak napisałem nawet nie jęknął, tylko od razu równo pracował.

tomek 229
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:31
Czym jeżdzę: KIA sportage 2007 2.0CRDI

Re: wymiana filtra paliwa . Jak fachowo odpowietrzyć 2,0 crdi

Postautor: tomek 229 » 10 lis 2019, 22:31

Może i pomoże ale co zrobić z powietrzem które zostanie w przewodzie między filtrem a pompą CR.Nawet minimalna ilość powietrza może rozłożyć pompę a ewentualne mikroopiłki zniszczą wtryskiwacze.Może to być od razu albo po przejechaniu nawet kilkuset kilometrów.Przejrzałem ofertę interfejsów diagnostycznych i chyba wydam kilkaset pln na taki który mi to umożliwi.Przy odpowietrzaniu z komputera otwiera się wszystko co możliwe w taki sposób aby całkowicie usunąć powietrze.Jeśli chodzi PLACK-a to jestem jego wrogiem jeśli chodzi o odpowietrzanie układów paliwowych a zwłaszcza pomp rozdzielaczowych .Jeśli prawidłowo odpowietrzymy pompę to PLACK nie jest nam potrzebny do uruchomienia silnika .
Załączniki
DSC_0095.JPG
Ten wirnik rozdzielacza zniszczyła kropla wody w paliwie której nie zatrzymał filtr paliwa

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: wymiana filtra paliwa . Jak fachowo odpowietrzyć 2,0 crdi

Postautor: automaciek » 10 lis 2019, 23:41

#Tomek229, przecież napisałem wyraźnie, pompa niskiego cisnienia (w zbiorniku) bez problemu przepchnie przez pompę wysokiego ciśnienia resztki powietrza i napelnieni ją paliwem. Nie popadaj w paranoję na podstawie informacji z internetu. Pompy wysokiego ciśnienia nie padają od kilku pęcherzy powietrza w paliwie (pęcherzyki powietrza zawsze krążą w przewodach wraz z paliwem) , tylko od kiepskiego paliwa (o zbyt niskich właściwościach smarnych, zawierajacego żrące zanieczyszczenia i wodę).
Co do plaka i samostartów to się zgadzam że zło...

tomek 229
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:31
Czym jeżdzę: KIA sportage 2007 2.0CRDI

Re: wymiana filtra paliwa . Jak fachowo odpowietrzyć 2,0 crdi

Postautor: tomek 229 » 11 lis 2019, 23:44

Dziękuję za szybką odpowiedź kol #automaciek.Faktycznie naczytałem się w internecie o CR i specyfice jego odpowietrzania , ale lepiej dmuchać na zimne.Spróbuję przy wymianie metody kolegi .Wczoraj wymieniłem filtr oleju i oczywiście olej i o dziwo lampka ciśnienia oleju nawet na gorącym silniku gaśnie po ok.2 sekundach.Po zgaszeniu silnika natychmiast przekręciłem kluczyk, lampka zapaliła się po krótkiej chwili.KIA ma podobno 250 tys km czyli chyba nie jest źle.Jak wymienię to się odezwę .Pozdrawiam


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap