Strona 1 z 1

Piszczący pasek.

: 17 paź 2018, 13:02
autor: Wojciech
Cześć.
2,0 Benzyna 2006.

Piszczy mi pasek.
Piszczy przeraźliwie przy zimnym silniku. Ok. dwie sekundy zaraz po odpaleniu i przestaje. Potem piszczy jeszcze przy pierwszych manewrach - skręcania. Jak się zagrzeje po minucie już nie piszczy przy skręcie.
Pasek piszczał już od wiosny. W sierpniu robiłem serwis i wymieniłem wszystkie paski. Nowy też piszczy. Jest dobrze naciągnięty (wszystkie paski).uprzedzając pytania.
Macie pomysł który to może piszczeć, czemu i co mu zrobić żeby nie piszczał?
(Mam paski DAYCO).

Re: Piszczący pasek.

: 17 paź 2018, 22:12
autor: Radian69
Też miałem Dayco i piszczały niemiłosiernie. U mnie piszał od wspomagania i od alternatora.
Sugeruję wymienić obydwa. Ja mam w tej chwili Contitech (wspomaganie) i Gates (alternator) i wreszcie nastała błoga cisza.

Re: Piszczący pasek.

: 18 paź 2018, 12:01
autor: Wojciech
Dzięki.
Zamówiłem Contitecha, bo oryginały są drogie jak cholera.
Jeszcze pytanko - dobrze rozumuję, że pasek od wspomagania jest taki sam jak od AC?

Re: Piszczący pasek.

: 18 paź 2018, 13:36
autor: henryk_kania
Nie, te paski są inne.
Tutaj masz numery CONTITECH (wszystkich pasków): 4PK890, 4PK855, 3PK675.
Z biegu jednak nie powiem Ci który jest który.

(Piszę do w moim przypadku, ale patrząc po profilu masz tę samą wersję)

Re: Piszczący pasek.

: 18 paź 2018, 14:03
autor: Wojciech
Wygląda na to, że 855mm to jest AC, a 675mm to Alternator. Zostałby 890mm zostałby do wspomagania.
Ktoś mi to potwierdzi?

Re: Piszczący pasek.

: 18 paź 2018, 14:05
autor: Radian69
3PK675 - wspomaganie
4PK890 - alternator

Re: Piszczący pasek.

: 18 paź 2018, 14:07
autor: henryk_kania
Kurcze - powyższe numery spisywałem z zamówienia w sklepie i tam właśnie nie ma który jest do czego, a nie pamiętam. Niemniej bym obstawiał ten 3PK jako pasek wspomagania - jest on cieńszy od pozostałych pasków (no i jest 3 rowkowy).

Aż poszukam jeszcze zaraz bo sam skądś musiałem to wziąć przecież...

Re: Piszczący pasek.

: 18 paź 2018, 15:01
autor: Wojciech
Radian69 pisze:3PK675 - wspomaganie
4PK890 - alternator


Sprawdzone, zgadza się.

Re: Piszczący pasek.

: 26 mar 2020, 09:12
autor: maniekpll
Jestem nowy i chciałbym odświeżyć temat.
Mam Sportage II 2007r. z silnikiem 2.0 benzyna 4WD. Problem jest następujący: Pasek od wspomagania piszczał podczas maks. skrętu na postoju. Został wymieniony pasek (wszystkie paski od osprzętu - 3 sztuki), a także olej do wspomagania. Po tym zabiegu nic się nie poprawiło, a tylko się pogorszyło. Z rana na zimnym silniku piszczy przy nawet delikatnym skręcie (podczas wyjeżdżania z garażu ze skręcaniem) i towarzyszy temu blokowanie się wspomagania na kierownicy. Nawet w trakcie jazdy przy skręcaniu na skrzyżowaniu słychać delikatne piszczenie. Gdy silnik się rozgrzeje, wtedy piszczy tylko na postoju przy maksymalnym skręcie. W momencie piszczenia zatrzymuje się pasek od wspomagania wraz z kołem na pompie, tak jakby coś ją blokowało. Nowe paski ponownie były jeszcze sprawdzone pod katem naciągu i jest ok. Nawet płyn zmieniłem na inny i tez nie pomogło. Macie pomysły co to może być??? P.S. piszczenie już mnie zaczyna męczyć...

Re: Piszczący pasek.

: 26 mar 2020, 16:16
autor: diselboy
może przytkane, zawieszone zawory na pompie wspomagania ? rozgarnięty majster od hydrauliki to rozgryzie.

Re: Piszczący pasek.

: 01 kwie 2020, 13:47
autor: maniekpll
No właśnie będę w tym tygodniu odstawiał auto do tego co wymieniał paski. Jak nie znajdzie przyczyny będę szukał dalej, ale wspominał coś o pompie właśnie żeby ją sprawdzić. Dzięki za podpowiedź, odezwe się jak będę po wizycie.

Re: Piszczący pasek.

: 11 maja 2020, 11:39
autor: Wojciech
Podobno rolki są z kiepskiego tworzywa. Z wiekiem się ścierają, pasek się ślizga i piszczy.
Wg mechanika powinna pomóc wymiana rolek . Ja założyłem oryginalne paski - piszczą trochę, ale mniej niż zamienniki. Już się zresztą przyzwyczaiłem.

Re: Piszczący pasek.

: 13 maja 2020, 10:48
autor: kjs62
Jeżeli nowe paski piszczą to trzeba też sprawdzić czy wszystkie napędzane rolki sa OK -np któreś koło może generować zbyt duży opór bo np lożysko się kończy itp.

Re: Piszczący pasek.

: 10 sty 2021, 18:02
autor: mistral295
I jak poradziłeś sobie (maniekpll) z tym paskiem bo mi też zaczyna piszczeć od wspomagania, czy sprawdzałeś rolki czy pompę.