Strona 1 z 1

Dodatek do paliwa

: 18 sie 2018, 07:51
autor: arti14
zacznijmy od początku : byłem teraz na wczasach tam przy kieliszku poznałem jednego pana i zgadało się o autach , pan mi mówi że jeździ tylko dieselami i zdradził mi małą ciekawostkę , powiedział że w każdym aucie jakie miał trzy razy w roku na pełen zbiornik paliwa wlewa litr mixolu , kazał mi zapalić jego auto ( citroen c5 2.0 diesel 2014 ) oczywiście na ośrodku bez jeżdżenia żeby posłuchać tylko pracy silnika , a tam cicho jak benzyna prawie , pan mi powiedział że nigdy nie miał problemu z wtryskami , pompami itd , ja po powrocie oczywiście sprawdziłem i wlałem sobie ten litr w czwartek dziś sobota i rzeczywiście auto trochę ciszej pracuje - będę pisał co dalej się dzieje , a może ktoś już tego próbował i ma jakieś doświadczenia - można podyskutować


Pozdrawiam

Re: Dodatek do paliwa

: 18 sie 2018, 19:31
autor: puder12
Cytat z innego forum:

Ja do wolnossących diesli z pompami rotacyjnymi stosowałem Mixol przez ponad 25 lat. Ma własności smarujące i lekkie myjące z osadów. Polecam.

Natomiast silniki z turbiną to trochę inna sprawa: turbina ma albo zawór upustowy spalin albo przestawianą geometrię łopatek kierownicy - i to i to w części "gorącej". Spalany Mixol powoli zapycha ruchome mechanizmy i mogą się przytrzeć.
Także powrót takich "tłustych" spalin poprzez EGR to większy syf w dolocie.

Ja w tdci używam markowych preparatów myjących (konkretnie STP, ale są też inne dobre).

Re: Dodatek do paliwa

: 18 sie 2018, 20:46
autor: Owca007
To jedne no i DPF też z tego nie będzie zadowolony. To ma sens w starych klekotach najlepiej bez EGR DPF elektroniki itp. inaczej zasmolisz i taki będzie efekt końcowy.

Re: Dodatek do paliwa

: 18 sie 2018, 21:00
autor: diselboy
ja dodaję oleju do 2T co drugie tankowanie, w Stilo od 17 lat i nic się nie zasmala, syf na dolocie i intercoolerze zapewnia żle poprowadzona odma ze skrzyni korbowej i wylot z "OGRa" ( dotyczy Stilo, w 9 letniej Alfie odma jest poprowadzona inaczej i "OGR" również, dolot, intercooler suchy aż mnie zatkało jak zaglądałem . Turbina ochodzi jak zegarek. Każdy ma wybór, może stosować, może nie. Nasze paliwo do klekotów jest nietety kiepskiej jakości, dość mocno zasiarczone i z tego powodu "suche" odrobina oleju 2T nie zaszkodzi, mówimy o ilości max 250 mililitrów na 50 litrów paliwa co drugie tankowanie.

Re: Dodatek do paliwa

: 20 sie 2018, 22:48
autor: arti14
no przejechałem pół zbiornika silnik na wolnych obrotach mruczy jak kot , mam do porównania auto żony - hyundai tucson 2.0 crdi z takim samym silnikiem jak u mnie , hyundai pracował ciszej ( były robione wtryski , nowe turbo ) a teraz moja kia chodzi ciszej nawet żona zauważyła :) wiadomo nie ma cudów ze spalaniem , mocą itd ale kultura pracy lepsza , teraz co dowiedziałem się od znajomego który stosował to w vw na pompowtryskach przez trzy lata zero problemów z wtryskami , turbo , egr czy dpf :) raczej był zdziwiony że ja o tym nie wiedziałem

co jakiś czas będę opisywał efekty tego doświadczenia

Re: Dodatek do paliwa

: 21 sie 2018, 11:39
autor: Wojciech
Na logike. Jeżeli ma właściwości czyszczące, to te właściwości zaczynają działać już w baku i układzie paliwowym. Potem ta cała mieszanka musi przejść przez wszystkie elementy silnika. Do pewnego momentu jeszcze czyści, potem to co wyczyściła gdzieś się musi osadzić.

Re: Dodatek do paliwa

: 22 sie 2018, 08:49
autor: arti14
dlatego uważam że to doświadczenie , ale jak na razie nic się nie pogorszyło , a jest ciszej

Re: Dodatek do paliwa

: 25 sie 2018, 08:22
autor: tomgrze
Raz do roku (średnio 10kkm) używam FORTE ADVANCED DIESEL FUEL CONDITIONER oraz FORTE DIESEL INJECTOR TREATMENT - wierzę że działa :D

Re: Dodatek do paliwa

: 25 sie 2018, 11:55
autor: diselboy
@tomgrze
to mnie z opisu zaciekawiło: "z kolektora ssącego " :?:
ciekaw jak z baku dostaje się do miejsca gdzie jest tylko powietrze ?
gdzies na youtub'ie widziałem procedurę czyszczenia dolotu, ale tam wpinano rurkę z jakiegoś ustrojstwa właśnie przed kolektor ssący i to miało sens bo preparat rozpylony jak z pistoletu lakierniczego omywał caly ten zgromadzony syf i powodował jego wypalenie w pracującym silniku, gorzej z resztakami tej spalonej mazi, gdzie to się osadzało ?
tu jakaś partyzantka
ale to tak powinno wyglądać mniej więcej.

Re: Dodatek do paliwa

: 25 sie 2018, 16:54
autor: tomgrze
diselboy - zgadzam się z Tobą że w dolocie powinno być tylko powietrze ale nie zapominaj o odmie i EGRze. W opisie rzeczywiście jest o kolektorze ssącym :lol: ale to chyba pomyłka, chyba że chodziło o to że przez egr ze spalinami wraca :?:
Z tego co pamiętam gość który polecał FORTE DIESEL INJECTOR TREATMENT zalecał użyć razem z FORTE ADVANCED DIESEL FUEL CONDITIONER
2 lata temu raz wlałem FORTE DIESEL TURBO CLEANER i tez zalecali mi użyć razem z FORTE ADVANCED DIESEL FUEL CONDITIONER. Dlaczego? nie wiem, może chcieli dwa razy zarobić :D a może działanie jest lepsze gdy użyje się je jednocześnie?

Czyszczenie kolektora dolotowego też już przerabiałem :D , po zaślepieniu EGR i założeniu OCC aby nie mieć już brudu w dolocie. Podobnie jak na tym filmie zastosowałem ten sam LiquiMoly. Polecam to wszystkich użytkownikom diesli.

Re: Dodatek do paliwa

: 25 sie 2018, 19:51
autor: diselboy
to tylko tak z dociekliwości w czytaniu opisów rożnych środków, też myślę że to pomyłka w tłumaczeniu.

Re: Dodatek do paliwa

: 03 wrz 2018, 18:58
autor: wyindywidualizowany
tomgrze pisze:Raz do roku (średnio 10kkm) używam FORTE ADVANCED DIESEL FUEL CONDITIONER oraz FORTE DIESEL INJECTOR TREATMENT - wierzę że działa :D

Ładnie się toto nazywa, tak..... profesjonalnie :D Co nie zmienia faktu, że lejesz zwykłą naftę [hihihi] bo większość tych Cleanerów to zwykła nafta. Ale spoko-faktycznie działa.

Re: Dodatek do paliwa

: 07 wrz 2018, 13:30
autor: tomekdriver
Ok a czy ktoś z Was miał styczność z Archoilem np 6900 DMAX? Prawie nie do zdobycia w PL.

Ostatnio znajomy mechanik (właściciel Bosh Service) mnie tym zainteresował sam leje to do swoich lawet a człowiek który tym handluje leje to w busie Fiat Ducato spalanie na poziomie 5-6 l (mam identyczny silnik w swoim busie i spalanie 8-9) aż specjalnie dorwałem gościa żeby zobaczyć spalanie na własne oczy i kulturę pracy silnika. Akurat na przykładzie multijeta od Fiata słychać (i widać na KOMPUTERZE) różnicę. Może ktoś znający się na rzeczy wypowie się :)

Re: Dodatek do paliwa

: 16 wrz 2018, 17:39
autor: arti14
wlałem kolejny literek - żadnych złych objawów auto śmiga jak i wcześniej

Re: Dodatek do paliwa

: 16 wrz 2018, 20:25
autor: wyindywidualizowany
Dieslami różnej maści starszej i nowej generacji zrobiłem zarówno służbowo jak i prywatnie setki tysięcy km. I powiem Wam, że jeśli chcecie mieć spokojną i bezproblemową eksploatację na wiele tysięcy kilometrów, to w układ wtryskowy powinno się zainwestować. Najlepiej wyjąć wtryski i pompę i sprawdzić na stole probierczym, wyczyścić, skalibrować, zaprogramować(zależy jakie wtryski kto ma) i nawet jak po sprawdzeniu wszystko jest ok to dobrze jest oczyścić myjką ultradźwiękową. Po założeniu lać dobre paliwo, nie musi być wcale to najdroższe, ważne żeby było z pewnego źródła a nie ze stacji "Ropa od Zenka". Nie obrażając Zenków :)
Potem co 3 pełne baki wlać ok 150-200ml czerwonego oleju 2T na pełny bak. Dla pasjonatów-są oczywiście różne oleje 2T i każdy ma różną zawartość np. popiołów przy spalaniu. Jak ktoś chce, to może sobie w wolnym czasie poszukać najlepszego wczytując się kartę charakterystyki produktu.
I nie dość , że silnik będzie pracował jak zegarek, to jeszcze zużycie paliwa może nieco spadnie. Ale to zabawa dla tych co robią rocznie sporo km. Bo jak ktoś ma nalot roczny w okolicy kilku tysięcy to cała ta zabawa nie ma raczej większego sensu. Serdecznie pozdrawiam. :)

Re: Dodatek do paliwa

: 19 sie 2021, 08:58
autor: Ted07
Znajomy polecił mi wlać do zbiornika z paliwem preparat czyszczący wtryski TUNAP 984 MicroFlex.
Mam pytanie czy ktoś stosował tego tupu preparat w 1.6 CRDi 2018 i nowszych?
Daje coś ten preparat czy szkoda kasy?
Raz na 30k km wystarczy czy to zbyt rzadko?

Re: Dodatek do paliwa

: 20 sie 2021, 08:42
autor: Slawek Torun
Również zastanawiam się jaki środek użyć do przeczyszczenia układu. Z tego co czytałem to środki Tunap mają dobre opinie.
Doradca serwisowy Kia w Toruniu polecił mi środek firmy BG, a dokładnie BG245: Czyszczenie układów HP Common Rail, środek kosztuje u nich ok 120 zł. Doradca mówił, że jak przyjeżdża Klient i informuje, że układ nie domaga to przed rozebraniem układu wtryskowego zalecają zalać środek i pojeździć, naprawę stosują jako ostateczność.
Czy ktoś ma doświadczenie z takim preparatem?

Re: Dodatek do paliwa

: 06 lis 2022, 23:15
autor: Emil13
Do diesla dolewam to: co prawda drogi w zakupie ok 300€ ale ze przy tych autach pracuję to jedna 5 mi się dostała za free…