Witam społeczeństwo, jako że silnik w mojej kijance posiada lekki apetyt na olej w granicach 3-4 setki na 1000km postanowiłem przeglądać osprzęt odpowietrzenia skrzyni korbowej potocznie nazywany odmą. Jako tako nie ma tam wiele do oglądania ponieważ silnik g4gc wyposażony jest w zawór pcv (taki zawór zwrotny) wkręcony do pokrywy zaworów i dwa węże gumowe podłączone do kolektora ssącego, cieńszy przed przepustnicą, grubszy ten z zaworem za przepustnicą. Co do potrzeby prawidłowego działania tego układu nie raz ludzie pisali w internetach że może się przyczynić do konsumpcji oleju, a niedrożność może popsuć uszczelniacze, u mnie przy oględzinach rury która idzie do dolotu zauważyłem w nim sporo oleju. Dziś przyszedł nowy zaworek który nie wiele nie różnił się od starego tak na oko, został założony. Zobaczymy co będzie dalej.
Stary wziąłem na warsztat w celu dokładnego wyjaśnienia co może z nim być nie tak, po rozebraniu przy użyciu tokarki (jest zaoblony) i pomiarach okazało się że jedna ze sprężyn jest jakby za krótka lub po prostu wygniecione i nigdy nie domyka tego grzybka w środku. Wydaję się że w stanie spoczynku zawór powinien być domknięty chociaż lekko, gdzie u mnie tego nie było. Przy okazji przerobiłem na tokarce go tak aby teraz go sprężyna dociskała ok 1mm. Zawór po złożeniu działa ok, nie trzeba używać dużej siły aby dmuchając w niego przechodziło powietrze oczywiście w jedną tylko stronę, i jeżeli nowy nie wpłynie na mniejsze zużycie oleju wytestuje ten przerobiony.
Zawór pcv
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika