Mój pierwszy post na forum, witam Was. Jeśli to nieprawidłowy dział Forum, proszę o przeniesienie.
Od 13 lutego jestem posiadaczem KIA Sportage. Auto kupione w komisie, sprowadzone z Niemiec. Silnik benzynowy 2.0, wersja wg dowodu rej. JE, kombi, napęd na cztery koła, rocznik 2005. Prawdopodobnie Sportage I (w dowodzie rejestracyjnym są daty 2004 i 2005 (jako data pierwszej rejestracji). W aucie jest napis ACTIVE. Po badaniu technicznym w dniu zakupu, w mojej obecności. Przebieg 186 tys., w książce serwisowej przeglądy regularne, ostatni na 160 tys.
Podczas oględzin, jazdy do domu i wymiany oleju w warsztacie zwróciłem uwagę na kilka braków (sprzedawca pokazywał mi zdjęcie z uszkodzonym zderzakiem). Jak jest z dostępnością poniższych części / ich zamienników:
- podkładka filtra kabinowego z zaślepką (nie znam nazwy, na schemacie, który pokazano mi w sklepie to nr 12). Przeszukałem sieć i... cisza. jak mówił mechanik, to się nie psuje, ktoś zapomniał zamontować.
- roleta rozsuwana w bagażniku. sprzedawca twierdził, że były wersje bez niej. Przy okazji, jakie macie pomysły na bagaż latający w bagażniku?
- pęknięty zbiornik na płyn do spryskiwacza, prawdopodobnie efekt uszkodzenia zderzaka.
Czy w tego rodzaju auta zaleca się opony letnie i zimowe, czy całoroczne?
poza tym z auta jestem zadowolony, nie widzę większych wad poza spalaniem. Doskonale radzi sobie w terenie (dojechałem do czatowni, gdzie robię zdjęcia: koleiny, trawa, pole, łąka i inne).
Dziękuję z góry za odpowiedź.
Darek
Podkładka filtr kabinowy
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 748
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Podkładka filtr kabinowy
Aż mnie mrowi w nogach, żeby poznać VIN auta
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Podkładka filtr kabinowy
Jeśli JE to VIN pewnie zaczyna się u kolegi od KNEJE, zgaduję, bo ja tak mam i też mam wersję ACTIVE. To jest wersja Sportage II (czasami nazywana III w niektórych sklepach z częściami), wersja koreańska. Linki do sklepów z częściami są na forum. Poza tym wiadomo, allegro.
Co do rolety to u mnie była. Ja jej akurat rzadko używam. Na latający bagaż polecić chyba mogę siatkę do bagażnika - można dostać za nieco ponad 10zł w marketach, montuje się ją do tych metalowych oczek w bagażniku.
Ogólnie części o których piszesz to ja bym się starał znaleźć na szrocie/allegro po prostu. Nie ma chyba sensu kupować nowych.
Co do opon to "jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie". Ja przejechałem na otrzymanych w komisie zimówkach całe lato(!) i zimę, a potem kupiłem opony A/T z oznaczeniem M+S (Yokohama Geolandar G012) . Aktualnie mam kolejny już komplet - tym razem Toyo Open Contry A/T+ (też M+S). Oba modele są porównywalne jeśli chodzi o parametry i cenę, chociaż na jakichś rosyjskich forach jak czytałem "wojnę" tych dwóch opon to były jakieś głosy, że lepiej się trzymają na śniegu Toyo. Ciężko mi orzec.
Ja jestem zdania, że A/T są okej i można ich używać cały rok. A modele które tutaj przedstawiłem są całkiem okej no i cena nie przeraża (~300zł/szt). Oczywiście opony A/T mają większe opory toczenia i są głośniejsze - trzeba mieć to na uwadze.
Ogólnie opony powinno się dobierać do przeznaczenia auta raczej. Jakbym jeździł tylko po asfalcie to bardzo prawdopodobne, że miałbym jakieś "ekonomiczne" (pod względem spalania) letnie i zimowe osobno...
No i na oponach radzę nie oszczędzać, albo inaczej - nie kupować jakichś nieznanych firm z powodu "bo tanio".
Co do spalania to cóż. Widziały gały, co brały jak się to mówi. 1600kg, 4x4, wolnossący silnik 2.0. I tak moim zdaniem nie jest źle (u mnie ~11,5l/100km LPG - jak kolegę interesuje jest wątek o spalaniu na forum).
Co do rolety to u mnie była. Ja jej akurat rzadko używam. Na latający bagaż polecić chyba mogę siatkę do bagażnika - można dostać za nieco ponad 10zł w marketach, montuje się ją do tych metalowych oczek w bagażniku.
Ogólnie części o których piszesz to ja bym się starał znaleźć na szrocie/allegro po prostu. Nie ma chyba sensu kupować nowych.
Co do opon to "jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie". Ja przejechałem na otrzymanych w komisie zimówkach całe lato(!) i zimę, a potem kupiłem opony A/T z oznaczeniem M+S (Yokohama Geolandar G012) . Aktualnie mam kolejny już komplet - tym razem Toyo Open Contry A/T+ (też M+S). Oba modele są porównywalne jeśli chodzi o parametry i cenę, chociaż na jakichś rosyjskich forach jak czytałem "wojnę" tych dwóch opon to były jakieś głosy, że lepiej się trzymają na śniegu Toyo. Ciężko mi orzec.
Ja jestem zdania, że A/T są okej i można ich używać cały rok. A modele które tutaj przedstawiłem są całkiem okej no i cena nie przeraża (~300zł/szt). Oczywiście opony A/T mają większe opory toczenia i są głośniejsze - trzeba mieć to na uwadze.
Ogólnie opony powinno się dobierać do przeznaczenia auta raczej. Jakbym jeździł tylko po asfalcie to bardzo prawdopodobne, że miałbym jakieś "ekonomiczne" (pod względem spalania) letnie i zimowe osobno...
No i na oponach radzę nie oszczędzać, albo inaczej - nie kupować jakichś nieznanych firm z powodu "bo tanio".
Co do spalania to cóż. Widziały gały, co brały jak się to mówi. 1600kg, 4x4, wolnossący silnik 2.0. I tak moim zdaniem nie jest źle (u mnie ~11,5l/100km LPG - jak kolegę interesuje jest wątek o spalaniu na forum).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika