Sportage 2005 crdi 2.0 automat
Co moze być przyczyną drgania silnika.
Widoczne po podniesieniu maski, plastikowa obudowa silnika drży a wraz z nią trzęsą się dwa przewody.
Przez to lusterko wsteczne drga, delikatnie też czuć wibracje na kierownicy ale bardzo delikatne. Następnie jak nacisne I trzymam zamykanie zamknietej szyby to slychac inną pracę silnika, tak samo jak wciskam tryby nawiewów to za każdym razem slychac dziwnie silnik jakby jakieś sprzężenie bylo elektryki z silnikiem.
Wibracje drganie silnika
- listomek2014
- Expert
- Posty: 914
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Wibracje drganie silnika
Witaj. Zacznij od poduszek silnika może któraś jest uszkodzona bo wtedy będą drgania
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
Re: Wibracje drganie silnika
Poduszki są ok
-
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
- Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Wibracje drganie silnika
Wiesz co u mnie pomogło? A nikt by się tego nie spodziewał. Miałem uszkodzoną plecionkę wydechu, wymieniłem (koszt z robotą 290 zł w Katowicach) i powiem tak: drgania się zmniejszyły. Teraz tylko odczuwam lekkie drżenie na kierownicy podczas postoju przy włączonej klimatyzacji. Wcześniej tak drgało że aż ręce mrowiły Z tym że u mnie drgania były wyczuwalne tylko na postoju na niskich obrotach, tzn. tak do 1000 i tylko drżała kierownica i lusterko wsteczne
- Patermistrz
- Nowy
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:20
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II , 2.0 CRDI 112 km Active
Re: Wibracje drganie silnika
Podłączam się ,co pomogło jak zrobiłeś bo mam to samo
-
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
- Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Wibracje drganie silnika
Tak jak pisałem, u mnie pomogła wymiana łącznika elastycznego wydechu, tak zwanej plecionki. Kierownica jeszcze troche drży, ale tylko przy włączonej klimatyzacji, jak wyłącze klimę to jest perfect. Myślę, że taki urok tego auta.
-
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
- Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Wibracje drganie silnika
No i dupa. Sprawa wibracji wróciła jak bumerang. Znowu auto zaczęło drgać na biegu jałowym. Już teraz jestem z tego wszystkiego głupi. Był spokój do dzisiaj
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lut 2021, 21:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II 2,0 CRDi 136KM 4WD 2007 r.
Re: Wibracje drganie silnika
Masz drgania na zimnym ? U mnie na zimnym jest OK(obroty 850), ale jak się rozgrzeje i obroty spadną do 790 to zaczyna trząść budą .
Po zwiększeniu obrotów drgania ustają. Jakie macie obroty jałowe po rozgrzaniu ? (CRDI 2.0)
Po zwiększeniu obrotów drgania ustają. Jakie macie obroty jałowe po rozgrzaniu ? (CRDI 2.0)
-
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
- Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Wibracje drganie silnika
Dokładnie tak. Jak się rozgrzeje i obroty spadną to drga. Ale już sie przyzwyczaiłem. Nie zwracam na to uwagi.
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lut 2021, 21:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II 2,0 CRDi 136KM 4WD 2007 r.
Re: Wibracje drganie silnika
Gdzieś czytałem że można podnieść obroty na jałowym i by problem zniknął. Temu ciekawi mnie czy czasem te 790 obrotów to nie za mało.
Filmik jak w Skodzie zmienia https://www.youtube.com/watch?v=qdaWel_mBNo
Filmik jak w Skodzie zmienia https://www.youtube.com/watch?v=qdaWel_mBNo
Re: Wibracje drganie silnika
U mnie nic nie drga silnik chodzi równo jak zegarek wiec to nie jest taki urok.
Drgania mogą być spowodowane nieprawidłowym dawkowaniem paliwa (np uszkodzony wtryskiwacz) możliwe też że uszczelniacz wtryskiwacza przepuszcza albo nieprawidłowo zmontowano wałki wyrównoważające, może śruba mocowania poduszki pękła? - przyczyn może być wiele.
Drgania mogą być spowodowane nieprawidłowym dawkowaniem paliwa (np uszkodzony wtryskiwacz) możliwe też że uszczelniacz wtryskiwacza przepuszcza albo nieprawidłowo zmontowano wałki wyrównoważające, może śruba mocowania poduszki pękła? - przyczyn może być wiele.
-
- Nowy
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lut 2021, 21:13
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II 2,0 CRDi 136KM 4WD 2007 r.
Re: Wibracje drganie silnika
Czy mógłby ktoś kto posiada odb2 i aplikację Totque sprawdzić czy mam prawidłowe parametry.
Na biegu jałowym i rozgrzanym silniku.
Turbo Boost i podciśnienie – Boost 0,4 PSI (czy nie powinno być Vacuum ?)
Ciśnienie w kolektorze dolotowym – Intake 14,9 psi
Temperatura powietrza na wlocie – Intake 28 °C (EGR chyba przepuszcza)
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza MAF 10,5 g/s
Obroty 795 RPM
Obciążenie silnika Load 26,3 %
Temperatura płynu chłodzącego Coolant 92 °C
Na zagrzanym wyłączonym silniku:
Turbo Boost i podciśnienie – Vacuum 0,6 in/Hg
Ciśnienie w kolektorze dolotowym – Intake 14,2psi
Temperatura powietrza na wlocie – Intake 26 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza MAF 9,8 g/s (?)
Obroty 0 RPM
Obciążenie silnika Load 0 %
Temperatura płynu chłodzącego Coolant 90 °C
Moje średnie spalanie na 100km -11,4 L ☹
Zdrowych i wesołych świąt życzę wszystkim.
Na biegu jałowym i rozgrzanym silniku.
Turbo Boost i podciśnienie – Boost 0,4 PSI (czy nie powinno być Vacuum ?)
Ciśnienie w kolektorze dolotowym – Intake 14,9 psi
Temperatura powietrza na wlocie – Intake 28 °C (EGR chyba przepuszcza)
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza MAF 10,5 g/s
Obroty 795 RPM
Obciążenie silnika Load 26,3 %
Temperatura płynu chłodzącego Coolant 92 °C
Na zagrzanym wyłączonym silniku:
Turbo Boost i podciśnienie – Vacuum 0,6 in/Hg
Ciśnienie w kolektorze dolotowym – Intake 14,2psi
Temperatura powietrza na wlocie – Intake 26 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza MAF 9,8 g/s (?)
Obroty 0 RPM
Obciążenie silnika Load 0 %
Temperatura płynu chłodzącego Coolant 90 °C
Moje średnie spalanie na 100km -11,4 L ☹
Zdrowych i wesołych świąt życzę wszystkim.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika