Nie grzeje strona pasażera
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nie grzeje strona pasażera
No pięknie kajec pozamiatałeś...
Dobry pomysł z tym cieciem rurek
Daj znać jak poskładasz wszystko jaki efekt!
A kupiłeś zamiennik nagrzewnicy i w jakich pieniądzach, czy oryginał za 800 pln z groszami?
Dobry pomysł z tym cieciem rurek
Daj znać jak poskładasz wszystko jaki efekt!
A kupiłeś zamiennik nagrzewnicy i w jakich pieniądzach, czy oryginał za 800 pln z groszami?
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Nie grzeje strona pasażera
I ja z ciekawości też popytam - nagrzewnica nie jest w żaden sposób łączona z rurkami tylko stanowi z nimi całość?
-
- Bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 gru 2016, 22:02
- Czym jeżdzę: 2.0 pb+lpg 4x4 2007r
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Nie grzeje strona pasażera
Darek nagrzewnica niby oryginał z allegro za 150 plus przesyłka.
Henryk rurki są w całości aż do grodzi silnika, żeby wymienić całość bez cięcia to roboty na minimum cały dzień na warsztacie.
Henryk rurki są w całości aż do grodzi silnika, żeby wymienić całość bez cięcia to roboty na minimum cały dzień na warsztacie.
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Nie grzeje strona pasażera
No to nie powiem, Twój patent mi się jeszcze bardziej podoba
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Nie grzeje strona pasażera
Dobry pomysł szacunek
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 gru 2016, 22:02
- Czym jeżdzę: 2.0 pb+lpg 4x4 2007r
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Nie grzeje strona pasażera
Witam, podsumowując chciałbym napisać że teraz wszystko grzeje rewelacyjnie. Z braku czasu nie sprawdzałem jeszcze sytuacji pod osłoną, ale solidne połączenie wężami w stuprocentach gwarantuje szczelność.
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nie grzeje strona pasażera
Kajec, a ta oryginalna nagrzewnica z allegro co kupiłeś za 150pln, to była nowa, czy używana?- już znalazłem na allegro tą aukcje.
A kanały w bloku jakoś czysciles?
Super że udało Ci się rozwiązać problem.
wysłane przez tapatalk
A kanały w bloku jakoś czysciles?
Super że udało Ci się rozwiązać problem.
wysłane przez tapatalk
-
- Bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 gru 2016, 22:02
- Czym jeżdzę: 2.0 pb+lpg 4x4 2007r
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Nie grzeje strona pasażera
Nagrzewnica nowa OEM firmy jak na kartonie na zdjeciu wyżej doowan czy jakoś tak. Organoleptyczne badanie nie wykazało potrzeby użycie jakieś specjalnej troski aby to zamontować nie narażając na zniszczenie czy dewastacje milionów cienkich blaszek a na pewno nie gorsza niż ta co demontowałem. Na upartego mogę poszukać gościa z allegro co mi to sprzedał.... poszukałem gwarancji- firma auto futuro z warszawy nagrzewnica za 165 a nie 150 jak pisałem + rok gwarancji.
Kanały mechanik czyścił, ale po oglądnięciu uszczelki pod głowicą stało się zrozumiałe dlaczego tak to przykamieniło - w uszczelce są takie małe otworki na płyn które widocznie maja za zadanie kryzowanie przelotów płynu w danych miejscach głowicy. Nie było z tym jakiegoś strasznego dramatu jak się na początku zdawało.
Generalnie auto stało się mocniejsze, głównie przez regeneracje głowicy, z połączeniem wymiany pierścieni na tłokach oraz panewek na korbowodach (ze względu na dość niski koszt tych klamotów). Najbliższe tygodnie pokażą efekty
Do zrobienia pozostało skrzypiące zawieszenie przednie.... ale to nie ten dział...
Kanały mechanik czyścił, ale po oglądnięciu uszczelki pod głowicą stało się zrozumiałe dlaczego tak to przykamieniło - w uszczelce są takie małe otworki na płyn które widocznie maja za zadanie kryzowanie przelotów płynu w danych miejscach głowicy. Nie było z tym jakiegoś strasznego dramatu jak się na początku zdawało.
Generalnie auto stało się mocniejsze, głównie przez regeneracje głowicy, z połączeniem wymiany pierścieni na tłokach oraz panewek na korbowodach (ze względu na dość niski koszt tych klamotów). Najbliższe tygodnie pokażą efekty
Do zrobienia pozostało skrzypiące zawieszenie przednie.... ale to nie ten dział...
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nie grzeje strona pasażera
Ja wczoraj zabrałem się za czyszczenie całego układu za pomocą środka firmy LM do płukania chłodnic i wg zaleceń oficjalnego dystrybutora LM wlalem bezpośrednio do chłodnicy i pojechałem na autostradę, łącznie 100km trzymając auto na 4 biegu, na obrotach ponad 3k żeby pompa ładnie wszystko rozprowadzila.
Miałem wyskalowany baniak 5L na zlany płyn i również zeszło ok 3,75L.
Następnie wlalem wodę destylowana i trzymalem na obrotach ok 2,5k żeby się przepłukal po tym środku i do kolejnej pustej banki 5L. Efekt ten sam ok 3,7L zeszło zabarwienie na różowo jak płyn tylko strasznie spienione.
Teraz mam zalana wodę i się zastanawiam czy nie wlać jeszcze środka K2 radiator flush który kosztuje 8pln, a nie prawie 40pln jak LM?
Ale czy coś to da...
I jak się pozbyć tej reszty płynu żeby chociaż 5L zeszło?
Bo odpalenie auta przy odkreconym korku spustowym nie powoduje że pompa cokolwiek wypycha.
Dodam że w spuszczonych mixach nie widać było jakiś zanieczyszczeń jak pokazują na filmach na Youtube.
wysłane przez tapatalk
Miałem wyskalowany baniak 5L na zlany płyn i również zeszło ok 3,75L.
Następnie wlalem wodę destylowana i trzymalem na obrotach ok 2,5k żeby się przepłukal po tym środku i do kolejnej pustej banki 5L. Efekt ten sam ok 3,7L zeszło zabarwienie na różowo jak płyn tylko strasznie spienione.
Teraz mam zalana wodę i się zastanawiam czy nie wlać jeszcze środka K2 radiator flush który kosztuje 8pln, a nie prawie 40pln jak LM?
Ale czy coś to da...
I jak się pozbyć tej reszty płynu żeby chociaż 5L zeszło?
Bo odpalenie auta przy odkreconym korku spustowym nie powoduje że pompa cokolwiek wypycha.
Dodam że w spuszczonych mixach nie widać było jakiś zanieczyszczeń jak pokazują na filmach na Youtube.
wysłane przez tapatalk
-
- Bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 gru 2016, 22:02
- Czym jeżdzę: 2.0 pb+lpg 4x4 2007r
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Nie grzeje strona pasażera
Próbuj, ale wg mnie szkoda kasy. Syfu nie wyplukasz bo masz go w nagrzewnicy, ewentualnie zrób takie płukanie jak ja robiłem samej nagrzewnicy podpinając pod kran, wtedy musisz się dostać do trojaków idących na reduktor LPG i porozpinać w celu podłączenia pod wodę
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nie grzeje strona pasażera
Coraz bardziej skłaniam się do Twojego patentu i kolejnej wymiany nagrzewnicy, szkoda tylko że 1600pln poszło sie bujać 2 lata temu jak wymieniłem w aso nagrzewnice, tylko nie przepłukali układu, a jak widać skoro układ ma 6 litrów,a schodzi ok 3,75L to nie ciężko policzyć ile zostaje łącznie z syfem, ktory zamulił kolejna nagrzewnice i tego się boję...
Pamiętasz jakiej średnicy te węże kupiłeś i opaski ktorymi łączyłeś? Bo na zdjęciach wyglądało łącznie na ok 1 metr, a średnica?
wysłane przez tapatalk
Pamiętasz jakiej średnicy te węże kupiłeś i opaski ktorymi łączyłeś? Bo na zdjęciach wyglądało łącznie na ok 1 metr, a średnica?
wysłane przez tapatalk
-
- Bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 gru 2016, 22:02
- Czym jeżdzę: 2.0 pb+lpg 4x4 2007r
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Nie grzeje strona pasażera
Rurki nagrzewnicy mają 17mm, a wąż ma 16mm wewnątrz, tak że trzeba je mocno posmarować jakim poślizgiem żeby naciągnąć. Węże typowe do samochodów z LPG takie jak do reduktora, zużyłem dwa kawałki po 9cm. Pamiętaj o demontażu czujnika temperatury nagrzewnicy od strony pasażera bo jej nie wysuniesz.
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nie grzeje strona pasażera
A przy manualnej klimie też jest ten czujnik temperatury? Bo u mnie klapa mieszalnika się uchyla bądź zamyka jak reguluje temperaturę.
wysłane przez tapatalk
wysłane przez tapatalk
-
- Bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 gru 2016, 22:02
- Czym jeżdzę: 2.0 pb+lpg 4x4 2007r
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Nie grzeje strona pasażera
Tego nie wiem, tak się zastanawiam czy nie było by lepiej podłączyć nagrzewnicy z reduktorem LPG szeregowo a nie jak teraz jest równolegle, zapobiegło by to w przyszłości jej zamulenia. Wiem że takie połączenie stosują gazownicy w niektórych samochodach właśnie że względu na zmniejszenie przepływu wody z racji mniejszych oporów przepływu przez parownik.
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nie grzeje strona pasażera
Kajec Ty swoją nagrzewnice od dołu przeciales do zdjęcia ile w niej osadu było?
Bo jutro w pracy chce przeciąć swoją pierwszą w aso wymieniana i sądzę że od dołu bo tam jest wejście będzie rozsądnie.
wysłane przez tapatalk
Bo jutro w pracy chce przeciąć swoją pierwszą w aso wymieniana i sądzę że od dołu bo tam jest wejście będzie rozsądnie.
wysłane przez tapatalk
-
- Bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 gru 2016, 22:02
- Czym jeżdzę: 2.0 pb+lpg 4x4 2007r
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Nie grzeje strona pasażera
Ciąłem z obydwu stron, z dołu wygląda gorzej. Czyli jednak wymieniasz na nową, idziesz w mój patent?
-
- Bywalec
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 lip 2017, 10:49
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 2010
LPG
Webasto
VI bieg!
Kompressor!!!
Re: Nie grzeje strona pasażera
Doradzam także podłączenie parownika lpg szeregowo z nagrzewnicą a nie na trójnikach. Oczywiścia zachowując kolejność silnik - parownik - nagrzewnica. Ja osobiscie w swojej kijance mam trchę inną kolejność silnik - webasto - parownik - nagrzewnica. Moja kijanka jest czternastym autem w moim życiu, około dziesięciu z nich to były auta zasilane lpg i uwierzcie mi jeżeli auto nie posiada zaworu w układzie chłodzenia na nagrzewnicę to należy parownik podłączać szeregowo względem nagrzewnicy, Posiadajęc swojego czasu renault megane zrobiłem nawet pomiary, gdzie porównywałem szybkość przełączenia na lpg i temperaturę z kratek wylotowych nawiewu ogrzewania w dwóch układach podłączenia, szeregowo i równolegle. Wyniki pomiarów przemawiały za podłączeniem szeregowym. Zresztą sama fizyka przemawia za podłączeniem szeregowym, chodzi dokładnie o rozkład ciśnieniowy w układzie chłodzenia, jak redukujemy średnicę przelotu to ciśnienie (szybkość przepływu) rośnie, jak nagle z średnicy fi 16przechodzimy na 2xfi 16 (parownik - nagrzewnica) to ciśnienie maleje. Wtedy parownik dłużej się nagrzewa a przy braku regulacji ciśnienia w układzie to i ogrzewanie może być mizerne.
Wracając do temtu, patrząc na powyższe zdjęcia zasyfionej nagrzewnicy to auto musiało chodzić na wodzie.
Wracając do temtu, patrząc na powyższe zdjęcia zasyfionej nagrzewnicy to auto musiało chodzić na wodzie.
Najlepszy serwis na świecie to mój garaż
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nie grzeje strona pasażera
Takie cuda mi wyplukuje z chłodnicy, nie wiem co poprzedni właściciel wsypywał lub wlewał do niej....
I schodzi mi tylko tyle płynu, a raczej już wody, nawet dmuchajac kompresorem w górny wąż od chłodnicy, oczywiście ciśnieniem 2,5 bar, żeby czegoś nie rozwalić.
To jest jakieś 3,5L a gdzie pozostałe 2,5L?
Teraz muszę kupić jednak koncentrat, bo jak zaleje 3,5L zwykłego płynu to go ta woda pozostała oslabi i nie będzie nawet do -30st.
wysłane przez tapatalk
I schodzi mi tylko tyle płynu, a raczej już wody, nawet dmuchajac kompresorem w górny wąż od chłodnicy, oczywiście ciśnieniem 2,5 bar, żeby czegoś nie rozwalić.
To jest jakieś 3,5L a gdzie pozostałe 2,5L?
Teraz muszę kupić jednak koncentrat, bo jak zaleje 3,5L zwykłego płynu to go ta woda pozostała oslabi i nie będzie nawet do -30st.
wysłane przez tapatalk
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nie grzeje strona pasażera
Póki co nie wymieniłem nagrzewnicy ale gazownik przepiął mi parownik w szereg, ale po nagrzewnicy. Czyli silnik-nagrzewnica-parownik-powrót silnik.
Grzanie zdecydowanie się poprawiło, prócz oczywiście prawej strony, ale lewa i środek grzeją na tyle silnie, że można nagrzać w aucie.
Ale dziwne rzeczy dzieją się z temperaturą silnika i reduktora.
Mianowicie zawsze miałem przy normalnej jeździe odczyt z obd temperatury w okolicach 86 stopni, dopiero w korku temperatura rosła, a na reduktorze było ok 63 stopnie.
Teraz po zmianach mam w czasie jazdy po obwodnicy, w tych temp co są teraz, na piątym biegu z prędkością 90k m/h, potrafi mi się wentylator załączyć bo silnik łapie 93 stopnie,a wtedy włącza się wentylator. Natomiast na reduktorze mam ok 47 stopni i się zacząłem zastanawiać co będzie jak temperatura będzie na -15°C czy nie przełączy się na benzynę, gdyż na gaz przechodzi przy +35°C.
Ale bardziej mnie nurtuje czemu teraz silnik łapie taką wysoką temperaturę w porównaniu do równoległego podłączenia? Przecież nagrzewnica i reduktor są na małym obiegu, a termostat jest wymieniony i działa poprawnie, otwiera na duży obieg.
Grzanie zdecydowanie się poprawiło, prócz oczywiście prawej strony, ale lewa i środek grzeją na tyle silnie, że można nagrzać w aucie.
Ale dziwne rzeczy dzieją się z temperaturą silnika i reduktora.
Mianowicie zawsze miałem przy normalnej jeździe odczyt z obd temperatury w okolicach 86 stopni, dopiero w korku temperatura rosła, a na reduktorze było ok 63 stopnie.
Teraz po zmianach mam w czasie jazdy po obwodnicy, w tych temp co są teraz, na piątym biegu z prędkością 90k m/h, potrafi mi się wentylator załączyć bo silnik łapie 93 stopnie,a wtedy włącza się wentylator. Natomiast na reduktorze mam ok 47 stopni i się zacząłem zastanawiać co będzie jak temperatura będzie na -15°C czy nie przełączy się na benzynę, gdyż na gaz przechodzi przy +35°C.
Ale bardziej mnie nurtuje czemu teraz silnik łapie taką wysoką temperaturę w porównaniu do równoległego podłączenia? Przecież nagrzewnica i reduktor są na małym obiegu, a termostat jest wymieniony i działa poprawnie, otwiera na duży obieg.
-
- Bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 gru 2016, 22:02
- Czym jeżdzę: 2.0 pb+lpg 4x4 2007r
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Nie grzeje strona pasażera
Dziwna sytuacja, to że masz zamuloną nagrzewnicę od strony pasażera to jest już pewne, może zbyt mały przepływ przez nią to powoduje.
Parownik trzeba było wpiąć w pierwszej kolejności od silnika, możesz mieć problemy z gazem w zimie. Sterowniki LPG niby mają wbudowane korekty od temperatury gazu, reduktora, ale czy to da radę na spore wachania temperatury które są za nagrzewnicą dowiesz się niebawem. Kto wogule wpadł na taką kolejność podłączenia?
Parownik trzeba było wpiąć w pierwszej kolejności od silnika, możesz mieć problemy z gazem w zimie. Sterowniki LPG niby mają wbudowane korekty od temperatury gazu, reduktora, ale czy to da radę na spore wachania temperatury które są za nagrzewnicą dowiesz się niebawem. Kto wogule wpadł na taką kolejność podłączenia?
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nie grzeje strona pasażera
W zakładzie gdzie instalowałem lpg jak powiedziałem że mi nie grzeje to mi tak przepieli, albo może tak im było prościej bo wykorzystali te rurki które były, tylko trójniki zamienili na kolanka...
Czyli jak reduktor jest zimniejszy to będzie więcej gazu palił, czy jaki jest wpływ ciepłoty reduktora na mieszankę?
W hurtowni motoryzacyjnej dali mi takie ceny na nagrzewnice:
"Nagrzewnica o numerze oryginalnym971382E100 jedynie na zamówienie.
Producent Polcar 123zł, Nissens 230zł"
Czy to są dobrzy producenci i warto kupić, bo te oryginalne mają małe kanaliki, to może zamiennik ma większe i tak szybko się nie zabija...
Dziś też rozcialem pierwszą nagrzewnice ktora wymieniłem po pierwszej zimie jak kupiłem auto, sam kamień
wysłane przez tapatalk
Czyli jak reduktor jest zimniejszy to będzie więcej gazu palił, czy jaki jest wpływ ciepłoty reduktora na mieszankę?
W hurtowni motoryzacyjnej dali mi takie ceny na nagrzewnice:
"Nagrzewnica o numerze oryginalnym971382E100 jedynie na zamówienie.
Producent Polcar 123zł, Nissens 230zł"
Czy to są dobrzy producenci i warto kupić, bo te oryginalne mają małe kanaliki, to może zamiennik ma większe i tak szybko się nie zabija...
Dziś też rozcialem pierwszą nagrzewnice ktora wymieniłem po pierwszej zimie jak kupiłem auto, sam kamień
wysłane przez tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika