Oil catch tank

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Oil catch tank

Postautor: tomgrze » 30 gru 2016, 20:36

Czy ktoś z forumowiczów ma zainstalowany oil catch tank ? Czy ktoś o tym myślał?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Oil catch tank

Postautor: Owca007 » 30 gru 2016, 22:35

Mam inne rozwiązanie pokazane u mnie w galerii bo inaczej ciężko w sportku 3 węże pociągnąć.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Oil catch tank

Postautor: tomgrze » 31 gru 2016, 16:10

Rozumiem że cały pomysł tego rozwiązania polega na tym aby skraplanie opar następowało na tej siateczce metalowej i to co się skropli wracało do komory zaworów.
Czy po tym co zrobiłeś nie masz już śladu oleju w rurach między intercoolerem a przepustnicą? Całkowita susza czy jest go mniej? Taka siateczka nie powinna zatrzymać wszystkiego.

Takie naszło mnie jeszcze przemyślenie w tym temacie :?:
Czy opary olejowe poprzez odmę nie spełniają dodatkowo funkcji smarowania (łopatki turbiny, przepustnica, zawory) i zabezpieczania przed korozją elementów metalowych ? Gdyby nie ta mgiełka olejowa to wilgoć z powietrza osadzałaby się na wszystkich ściankach dolotu? Z dwojga złego może lepiej mieć trochę olejowego brudu, który zabezpiecza przed wpływem wilgoci niż czystsze powietrze? Oil catch tank chyba powstrzymuje cały olej?
Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Oil catch tank

Postautor: Owca007 » 31 gru 2016, 21:09

W dolocie miałem sucho ale jako, że pedantyczny jestem i wszędzie zaglądam za często to czasami znalazłem przed turbiną krople oleju. Teraz jest spokój cisza i sucho. Twoje myślenie, że smaruje chroni jest złe. Brudzi zakleja niszczy to poprawne :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Oil catch tank

Postautor: tomgrze » 26 sty 2017, 23:18

Wreszcie udało mi zainstalować Oil catch tank [ura] mam nadzieje pozbyć się oleju w dolocie, przynajmniej tego od odmy
Oczywiście zakupiony OIL CATCH TANK D1 SPEC 15mm przerobiłem po swojemu bo każdy przerabia, ulepsza - dodana przegroda między in/out + dwa druciane zmywaki. Znalazłem nawet trochę miejsca na instalację. Zobaczymy czy spełni pokładane w nim nadzieje
Załączniki
1.jpg
przegroda i zmywaki
1.jpg (56.29 KiB) Przejrzano 3377 razy
2.jpg
dorobione mocowanie na wymiar
2.jpg (46.67 KiB) Przejrzano 3377 razy
3.jpg
musiałem dokupić węże
3.jpg (36.86 KiB) Przejrzano 3377 razy
4.jpg
już na swoim miejscu
4.jpg (50.41 KiB) Przejrzano 3377 razy

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Oil catch tank

Postautor: Owca007 » 27 sty 2017, 08:12

Nie żebym coś mówił ale z tego co mnie uczyli to zbiornik powinien być niżej niż wylot z silnika tak żeby wąż z silnika miał z górki, a do odlotu pod górkę.
Poza tym profeska teraz obserwować poziom oleju i sprawdzić szczelność.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Oil catch tank

Postautor: tomgrze » 28 sty 2017, 15:09

To miejsce wydało mi się najodpowiedniejsze, mogę dać go niżej ale elektrozawór od sterowania VGT przeszkadza
Gdy przeglądałem instalacje nigdzie nie zauważyłem żeby ktoś o to dbał, a w przypadku montażu np w Subaru instalacja poniżej wylotu jest praktycznie niemożliwa.
Jakie mogą być konsekwencje zainstalowania go nieco wyżej niż wylot z silnika?
Wolę wiedzieć zawczasu bo to samochód żony, wiec jak coś popsuję to zabierze mi moje auto :cry: i będę miał przerąbane :killer:

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Oil catch tank

Postautor: Owca007 » 28 sty 2017, 21:55

Daje się niżej bo olej też grawitacyjnie zlatuje i do góry nie pocieknie. Spokojnie można tak jeździć nic się nie stanie ważne żeby obserwować czy przybywa w nim oleju.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Oil catch tank

Postautor: tomgrze » 07 kwie 2017, 14:23

Przy okazji problemów z buczeniem sprawdziłem poziom oleju. Przez ok 2 miesiące uzbierało się 20-30ml ale co najważniejsze rura od intercoolera do kolektora dolotowego jest sucha.

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: Oil catch tank

Postautor: tomgrze » 25 lis 2017, 17:14

Spuściłem dziś zawartość z oil catch tank - ponad 100ml oleju :!:

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Oil catch tank

Postautor: Czestek1 » 26 lut 2023, 15:50

Cześć. Odgrzewam temat. Widzę potrzebę instalacji separatora oleju oil catch can, tank. Szukają usterki odkryłem duże pokłady carbonu w dolocie, na czujniku. Egr puszcza go bo takie ma zadanie, ale jeśli mogę to chce ograniczyć przynajmniej opary wody, oleju z odmy. Spostrzeżenia z forum są takie, że budowy gotowych separatorów są mało efektywne a sądzę, że można zrobić to lepiej za niższe kwoty. Moim zdaniem zasada oczyszczania na zasadzie zawirowań strumienia powietrza (jak w odkurzaczu typu cyklon, albo wodnych) fizycznie musi być efektywniejsze niż zwykle przepływy w większości konstrukcji. Na forum Francuzów chłop dał odolejacz wprowadzający powietrze w ruch wirowy. Myślę, że to lepiej oddzieli mgle olejową i znacznie mniej trafi jej z powrotem do układu. Chciałem też się pokusić (z powodu przezroczystego naczynia i możliwości łatwego kontrolowania) na taki separator wzięty zywcem z urządzeń pneumatyki.
Jakie są wasze doświadczenia, spostrzeżenia itd?
Załączniki
IMG_20230226_134035_resize_38.jpg
IMG_20230226_134035_resize_38.jpg (306.63 KiB) Przejrzano 555 razy
IMG_20230226_142937_resize_67.jpg
IMG_20230226_142937_resize_67.jpg (159.32 KiB) Przejrzano 555 razy
IMG_20230226_133959_resize_27.jpg
IMG_20230226_133959_resize_27.jpg (183.86 KiB) Przejrzano 555 razy
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap