Ok, warto będzie sprawdzić, chociaż u mnie kopci przy dodawaniu gazu więc
obawiam się że to mogą być pierścienie.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Wiele przypadków robiłem i na 10 to w jednym były winne tłoki i pierścienie ale tam znowu był już chyba milionowy przebieg w reszcie to uszczelniacze zaworowe więc bądź pozytywnej myśli .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
zobaczymy, dam znać co i jak po wszystkim
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Panowie jak wyczyścić ta odmę olejową, bo teraz jak sa mrozy i autem robię po 10km w jedna stronę do pracy i tyle samo z powrotem, to mam straszne masło pod korkiem i jak sie zaglądnie do wlewu oleju to również jest widoczne. Auto ma 123000km, od pierwszej właścicielki, salon polska także raczej przebieg nie kręcony.
Nie wygląda to za dobrze, płynu chłodniczego nie ubywa, a oleju zjada ok 300ml na 2000km.
Olej to Penrite HPR 5w40, także nie jakiś słaby...(Spełnia również wymagania określone normami ILSAC GF3/GF4, GF5, ACAE A1/B1 oraz A5/B5)
Nie wygląda to za dobrze, płynu chłodniczego nie ubywa, a oleju zjada ok 300ml na 2000km.
Olej to Penrite HPR 5w40, także nie jakiś słaby...(Spełnia również wymagania określone normami ILSAC GF3/GF4, GF5, ACAE A1/B1 oraz A5/B5)
-
- Uzależniony
- Posty: 228
- Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
No tej mazi dużo masz. Miałem masło w bmw z gazem w takim okresie ale tylko na korku i w odmie.Musisz jak najszybciej sprawdzić odmę, i ją przepłukać. Może ktoś na forum podpowie ci gdzie jest w benzyniaku.
Zalecana jest długa trasa, a po niej może lepiej zmienić na nowy olej jeśli blisko do wymiany.
Zalecana jest długa trasa, a po niej może lepiej zmienić na nowy olej jeśli blisko do wymiany.
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Olej wymieniłem w wakacje i mam dopiero 7 tysięcy przejechane, ale wygląda to nie ciekawie, jeśli jest prosty dostęp do odmy, bez potrzeby kanału to spróbuje ja wyczyścić
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Taki efekt występuje kiedy w skrzyni korbowej znajduje się H2O które w połączeniu z olejem daje taką mazię. Zakładając, ze woda nie przedostaje się z układu chłodzenia (na wszelki wypadek zrobiłbym test obecności spalin w płynie chłodniczym), to może być to jakaś nieszczelność i wilgotne powietrze z zewnątrz dostaje się do skrzyni korbowej. Tak czy tak czyszczenie odmy jest wskazane bo jak ta mazia ją zatka i zamarznie to może być nie wesoło.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Owca007 pisze:Wiele przypadków robiłem i na 10 to w jednym były winne tłoki i pierścienie ale tam znowu był już chyba milionowy przebieg w reszcie to uszczelniacze zaworowe więc bądź pozytywnej myśli .
No niestety trafiłem na ten 1/10 - sprawcą okazały się być właśnie pierścienie. W sumie to skończyło się na remoncie silnika z wymianą, panewek, uszczelek, wymianą świec itd... teraz się docieramy, potem wymiana olej+filtr i mam nadzieję że z jednostką napędową będzie już spokój.
Pozdrowienia!
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Uuuu ale jak trzeba to trzeba. Fajnie, że zrobiony przy okazji dół serca (szlif „polerka” wału też była?). Docierasz rozumiem ale efekt już być powinien czy dalej dymi czy się uspokoiła. Sprawdzenie głowicy zaworów i gniazd też pewnie zrobiona. No i silnika nie wyciągali na aucie robili, mnie zawsze kusi jak się robi jedne to kończy się na przeglądzie i zrobieniu czegoś nawet co działało i często się od razu planowanie wkradnie polerka gniazd zaworowych itp. .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
- Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Siema, a gdzie jest ta odma? Jak się do niej dobrać? U mnie jest to samo co u Zbiku, z tym że jestem w 100% pewny że mam taką maź przez jazdę na krótkich odcinkach bo jak kupowałem auto w październiku i było ciepło to tego nie było. A z drugiej strony to już taką maź przerabiałem w oplu astrze i citroenie xsara picasso (zawsze w zimie. Latem było OK)
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Zawór PCV jest pod deklem zaworów, czyli wiąże się to z wymiana uszczelki pod ww deklem.
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Autko odebrałem wczoraj, więc definitywne potwierdzenie że jest ok będzie jak trochę pojeżdżę. Co do dymu, wydaje mi się że już nie symi, ale testem obiektywnym będzie obserwacja poziomu oleju w trakcie użytkowania. Silniczek był demontowany, bo nie robili tego u siebie tylko w warsztacie który się tym specjalizuje - planowanie było robione na pewno, co do innych zabiegów odmładzających nie znam szczegółów ale remont był kompleksowy. Tak czy owak, chłopaki dają rok gwarancji na swoją robotę, więc sobie na spokojnie przez ten rok poobserwuję czy wszystko gra.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika