Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Witam wszystkich na forum,
Jestem od kilku miesięcy posiadaczem KIA Sportage II z silnikiem 2.0 DOHC (rocznik 2005).
Niestety okazało się że mój silnik ma apetyt na olej - konkretnie to ponad litr/1000 - według mechanika który oglądał auto nie ma oznak zewnętrznych wycieków więc najprawdopodobniej wszystko idzie "w rurę". Auto ma wg, licznika 150 tys (załóżmy że faktycznie tyle ma) więc szczerze mówiąc nie spodziewałem się tego typu problemów z silnikiem.
Czy ktoś ma może podobne doświadczenia z tą jednostką napędową? Jeśli tak, to jakie były przyczyny "brania" oleju i na jakiego rzędu wydatek się nastawiać? Jakie jest "typowe" zużycie oleju dla tego silnika?
Pozdrawiam !!!
Jestem od kilku miesięcy posiadaczem KIA Sportage II z silnikiem 2.0 DOHC (rocznik 2005).
Niestety okazało się że mój silnik ma apetyt na olej - konkretnie to ponad litr/1000 - według mechanika który oglądał auto nie ma oznak zewnętrznych wycieków więc najprawdopodobniej wszystko idzie "w rurę". Auto ma wg, licznika 150 tys (załóżmy że faktycznie tyle ma) więc szczerze mówiąc nie spodziewałem się tego typu problemów z silnikiem.
Czy ktoś ma może podobne doświadczenia z tą jednostką napędową? Jeśli tak, to jakie były przyczyny "brania" oleju i na jakiego rzędu wydatek się nastawiać? Jakie jest "typowe" zużycie oleju dla tego silnika?
Pozdrawiam !!!
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Pierwsze pytanie. Czy jak odpalisz na zimnym to dymi z rury mocno, kopci w czasie jazdy?
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Mocno nie, puszcza dymka raczej: https://www.youtube.com/watch?v=IGAPuuBYqPc
Teraz temperatury niskie więc trochę ciężko mi ocenić czy to dymi z zimna czy olej pali.
Teraz temperatury niskie więc trochę ciężko mi ocenić czy to dymi z zimna czy olej pali.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Dymi wyraźnie, jak zapytam w oleju płyn chłodniczy się nie pojawia? Biała maź pod korkiem wlewu? Bo żeby olej z dołu do cylindra się przedostał są dwie drogi albo prze tłoki i pierścienie lub górą przez uszczelniacze zaworowe i to bym bardziej obstawiał. Chyba, że była męczona przegrzana to wtedy wszędzie może brać. Sprawdź czy na 100% nie cieknie i czy zalany jest dobry olej, bo może jest full syntetyk za rzadki i jak wlejesz jej półsyntetyk gęstszy to się uspokoi.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Mazi na korku wlewu nie zauważyłem, natomiast olej mam syntetyczny 5w30. Myślałem przez chwilę o poeksperymentowaniu z gęstszym olejem, nie wiem tylko jak ten silnik to przyjmuje. Ktoś może się podzielić swoimi doświadczeniami? Tak czy owak na dłuższą metę bez zrobienia porządku z silnikiem się pewnie nie obędzie. Zastanawiam się tylko czy to jest typowe dla tych jednostek czy trafiła mi się po prostu taka zajeżdżona.
-
- Uzależniony
- Posty: 228
- Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Może spróbuj oleju 5w50 mobil . znajomy taki zastosował i chwalił sobie
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Ok, dzięki wszystkim za pomoc, zobaczę jak na innym oleju się zachowa a jak nie pomoże to remoncik niestety.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Zwróć tylko uwagę, że do silników KIA benzynowych NIE stosujemy olejów ACEA C3. Powinien być stosowany olej ACEA A5.
Silniki KIA należą do tzw. ciasno spasowanych i dla nich olej C3 ze względu m.in. na brak siarki oraz większą lepkość kinematyczną (potrzebną do "luźnych" niemieckich silników) ma zbyt słabe właściwości smarujące.
Silniki KIA należą do tzw. ciasno spasowanych i dla nich olej C3 ze względu m.in. na brak siarki oraz większą lepkość kinematyczną (potrzebną do "luźnych" niemieckich silników) ma zbyt słabe właściwości smarujące.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
- Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Owca007 pisze:Dymi wyraźnie, jak zapytam w oleju płyn chłodniczy się nie pojawia? Biała maź pod korkiem wlewu? Bo żeby olej z dołu do cylindra się przedostał są dwie drogi albo prze tłoki i pierścienie lub górą przez uszczelniacze zaworowe i to bym bardziej obstawiał. Chyba, że była męczona przegrzana to wtedy wszędzie może brać. Sprawdź czy na 100% nie cieknie i czy zalany jest dobry olej, bo może jest full syntetyk za rzadki i jak wlejesz jej półsyntetyk gęstszy to się uspokoi.
Witam, biała maź pod korkiem wlewu oleju wcale nie świadczy o tym, że płyn chłodniczy idzie w olej. Podczas zimy jeżdżąc krótkie odcinki biała maź pod korkiem jest normą. Przerabiam to już w trzecim samochodzie - co zimę mam białą maź a jest wszystko ok.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
I tak i nie SWATU przerabiałem to w benzynie styl jazdy miasto krótkie trasy, po zmianie na lepszy olej typu motul, liqui molly osad się już nie pojawiał.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Oleju mi ubywa a nie przybywa więc raczej z tym problemu nie mam.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
- Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Czyli twierdzisz, że jak zaleję Motula to osad zniknie? Nie wpadłbym na to, ja jeżdżę na ELF Evolution 700 5W40. Kijanke mam dopiero od dwóch miesięcy, ale zauważyłem, że miałem trochę mało oleju jak ją kupiłem (w połowie miarki), ale dolałem z ok 2 -3 setki i jak na razie jest ok. Więc zastanawiam się czy faktycznie te 2.0 DOHC lubią olej? Pojeździmy, zobaczymy. Miałem wcześniej Opla Astre F i Cytryne xsara picasso i nie dolewałem oleju od wymiany do wymiany
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Właśnie wróciłem ze świąt, przejazd 600km i wyżłopał litr oleju. Podobnie jak SWATU w poprzednim aucie wogóle dolewek między wymianami nie robiłem, nawet jak ten 2.0 DOHC lubi olej, to raczej nie 1.5/1000 jak u mnie. Ciekaw jestem jaka jest 'norma' dla tego silnika.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Na pewno nie taka bo to wychodzi już jak dwusuw. Więc umawiać się do mechanika i ściąganie góry silnika Cię czeka.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Owca007 pisze:I tak i nie SWATU przerabiałem to w benzynie styl jazdy miasto krótkie trasy, po zmianie na lepszy olej typu motul, liqui molly osad się już nie pojawiał.
Krótkie trasy jak najbardziej powodują tz.mazi nawet w obudowie filtra powietrza i to jest główna przyczyna ale olej tu nic nie zmieni trzeba czyścić przewód od odmy wystarczy raz do roku wyczyścić i problemu nie ma
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Owca007 pisze:Na pewno nie taka bo to wychodzi już jak dwusuw. Więc umawiać się do mechanika i ściąganie góry silnika Cię czeka.
Jak dobrze pójdzie to za tydzień zostawiam auto w warsztacie na robienie silnika, raczej nie ma co kombinować z olejem czy dodatkami bo to i tak będzie jak plaster na krwotok. Po wszystkim dam znać co i jak. Dzięki dla wszystkich za dyskusję !!!
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Wita mam kia sportage 2.0 gse
Też bierze olej około 1l / 2,5 tys km
Piszesz ze wybierasz sie na warsztat.Jestem ciekaw co mechanik stwierdzi,jaką znajdzie przyczyne brania oleju
Prosze o odpowiedż
Też bierze olej około 1l / 2,5 tys km
Piszesz ze wybierasz sie na warsztat.Jestem ciekaw co mechanik stwierdzi,jaką znajdzie przyczyne brania oleju
Prosze o odpowiedż
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Jasne, na razie muszę zaczekać dwa tygodnie bo u mechanika spiętrzenie.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Zbiku pisze:Niestety okazało się że mój silnik ma apetyt na olej - konkretnie to ponad litr/1000 - (...). Auto ma wg, licznika 150 tys
Ja bym zakładał że ma duuużo więcej.
Przy 150 tys km przebiegu zużycie oleju powinno kształtowac się w ramach 0,2-0,3 l/1000 km i to w warunakch jazd na obrotach około 3-4 tys.
Zanim rozbierzesz silnik zrób badanie na kompresję.
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Cześć, zastanawiam się tylko czy wynik takiego pomiaru nie jest z góry przesądzony, skoro dymi z rury. Natomiast żeby ocenić co konkretnie jest problemem to wydaje mi się że bez rozbierania silnika się i tak nie obędzie. Ale może jestem w błedzie?
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Podwyższone zużycie oleju w silniku 2.0 DOHC
Jeśli kompresja jest OK, to przyczyną dymienia zapewne będą uszczelniacze zaworowe, czyli nie remont.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika