dławienie się 2.0 DOHC

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Premium_stuff
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 23 wrz 2015, 09:42
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 16v

dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: Premium_stuff » 09 lis 2015, 21:05

Witam, Kijanka po przeglądzie w aso, wymiana kompletnego rozrządu. Problem tkwi w szarpaniu przy dodawaniu i ujmowaniu gazu, jednak nie za każdym razem tak się dzieje. Prędkości autostradowe i jazda na tempomacie również szarpie/dławi się. Jakby brakło paliwa na sekundę. Na postoju czasami przydławi się, obroty lecą w dół i wracają, zdarza się że zgaśnie. Dodam że dzieje się tak na ciepłym i zimnym silniku. W aucie tylko benzyna. Żadna kontrolka się nie pali.
Proszę o pomoc.. jestem za granicą

https://www.youtube.com/watch?v=SO51lPu1a04

Premium_stuff
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 23 wrz 2015, 09:42
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 16v

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: Premium_stuff » 19 lis 2015, 17:57

Witam, filtr już jest, jednak brak czasu go wymienić. Prosiłbym o wskazówki gdzie jest filtr i jak się do niego dostać, czytałem coś że pod tylną kanapą po prawej strony, ale nie widzę - nie wiem jak zdemontować tylną kanapę. Kijanka coraz bardziej kuleje..
Dziś zauważyłem że nawet na postoju, na luzie, trzymając nogę na gazie równo 2tys rpm, 3tys rpm nie ważne ile.. obroty też spadają i wracają. Czy to na pewno filtr?

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: ZygJe » 19 lis 2015, 17:59

Jeśli problem pojawił się po wymianie rozrządu, to prawdopodobnie źle został ustawiony rozrząd.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: kjs62 » 20 lis 2015, 12:40

Albo coś mu podmieniono z układu zapłonowego, mechanic musi z czegoś żyć...

Premium_stuff
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 23 wrz 2015, 09:42
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 16v

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: Premium_stuff » 20 lis 2015, 19:56

Wszystko wymienione w serwisie KIA w Słupsku. Kompletny rozrząd, Kable, Świece, rolki paski osprzętu silnika, olej filtry (oprócz filtra paliwa)... 31 pozycji.. faktura na 3500zł Więc teraz jestem rozczarowany, bo niedawno kupiłem auto.. sprowadzone z Niemiec

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: ZygJe » 20 lis 2015, 23:59

To ja nie widzę, dlaczego Ty masz problem. Odstawiasz auto do serwisu z żądaniem gwarancyjnym - doprowadzenia auta do sprawności po naprawie. Jeśli się by stawiali - informujesz KMP.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Premium_stuff
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 23 wrz 2015, 09:42
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 16v

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: Premium_stuff » 21 lis 2015, 09:20

problem w tym że jestem w innym kraju :)

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: kjs62 » 24 lis 2015, 11:04

Stawiałbym na zapłon, podmień moduł.
A skoro zmieniałeś świece i kable to może te nowe są gorsze od starych?
Może gdzieś coś nie dolega np. kabel na świecy jest luźno zamocowany itp.
Czasem mechanik zapomni coś dokręcić więc możliwe że tu tkwi przyczyna.
Gdyby to było tylko na ciepłym silniku możliwą przyczyną mógłby być czujnik położenia wału.

Premium_stuff
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 23 wrz 2015, 09:42
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 16v

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: Premium_stuff » 10 gru 2015, 16:50

wrzucam filmik z działaniem sondy(2)/obrotów, sondy(1)/sondy(2)
wydaje mi się że sonda (2) mimo iż nie generuje błędu, nie działa prawidłowo.
Proszę o opinie bardziej doświadczonych osób.

https://www.youtube.com/watch?v=GOyga9y1Obo

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: ZygJe » 11 gru 2015, 01:00

Wg. mnie obie sondy pokazują jak najbardziej prawidłowo. W pierwszej części druga sonda długi czas pokazuje ubogo co może wskazywać na różnice w wydatku wtryskiwaczy. podkreślam - może ale nie musi.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Premium_stuff
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 23 wrz 2015, 09:42
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 16v

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: Premium_stuff » 11 gru 2015, 12:55

Z tego co czytałem sonda powinna ciągle zmieniać napięcie od 0.1 do 0.9 U mnie sonda 2 praktycznie trzyma stałą wartość, jedynie przy dodawaniu lub puszczeniu gazu napięcie wzrasta lub maleje, jednak utrzymując się praktycznie na stałej wartości.
Dziś wywaliło mi błąd oczekujący (Błędy oczekujące - są to usterki, które pojawiły się po raz pierwszy i nie zostały jeszcze potwierdzone. Błędy oczekujące nie zapalają lampki MIL.)

P0134 - Sonda lambda rząd 1 czujnik 1 - brak aktywności

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: dławienie się 2.0 DOHC

Postautor: ZygJe » 11 gru 2015, 20:44

Sonda pierwsza ma cały czas pracować ubogo-bogato i na filmie tak pracuje. Druga pokazuje ilość tlenu za katalizatorem i powinna stale pokazywać bogato (ok. 0,7V) za wyjątkiem kilku sytuacji (np. może pokazywać ubogo na biegu jałowym, przy hamowaniu silnikiem....).
P0134 wprost sugeruje awarię 1 sondy, ale może byś to uszkodzony przewód, wtyczka czy nawet problem z PCM.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap