Odpalanie na zimnym

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Odpalanie na zimnym

Postautor: henryk_kania » 20 kwie 2015, 21:01

Cześć,

Pytałem już na innym forum (więc może ktoś pokojarzy) ale i tutaj może wypada. Od kilku miesięcy mam problem z odpaleniem samochodu, jeśli ten postoi kilka godzin na parkingu. Problem się objawia tym, że trzeba długo kręcić rozrusznikiem. Sporadycznie zdarza się, że odpali od razu.

Po odpaleniu, gdybym spróbował drugi raz już jest ok - pali od razu.
Silnik "działa" bez żadnych problemów w trakcie jazdy. Przebieg 150 tys. Wymienione przewody/świece.

Myślałem o akumulatorze, ale całkiem żwawo kręci i pomiary napięcia to wykluczają.

Aktualnie podejrzewam układ paliwowy. Bo logiczne by było, że pierwsze odpalenie długo trwa, jakby jakimś cudem(lub niekoniecznie cudem ;) ) było powietrze w listwie wtryskowej.
Tym bardziej, że mam takie wrażenie, że pierwsze sekundy silnik po prostu na sucho się kręci (żadnych zaburzeń kręcenia jak to jest na moment przed opaleniem, cicho) i dopiero potem "łapie", trach i odpalony...

Więc tutaj pytania do Was:
1. Jakieś rady jak to łatwo sprawdzić - gdzie (i jak) szukać problemów?
2. Czy na przewodzie paliwa idącym do listwy z wtryskami macie zacisk? Bo u mnie wygląda na jedynie "nałożony"
3. Co jest wkręcone z lewej strony listwy (link) i czemu to ma służyć (zwłaszcza ta bodajże czerwona gumka w środku, na zdjęciu niewidoczna)?

Jak nic nie wymyślę, pewnie oddam do warsztatu z opisem objawów, ale być może to jest prostsze niż się wydaje.

Dzięki i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2015, 16:44 przez henryk_kania, łącznie zmieniany 1 raz.

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 228
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: Lukasz sport » 20 kwie 2015, 22:02

Próbowałeś odpalić na gazie, żeby sprawdzić czy tak samo się zachowuje podczas odpalania?

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: henryk_kania » 20 kwie 2015, 22:12

Właśnie - zapomniałem wspomnieć - dzisiaj przed napisaniem wpadłem na taki pomysł i próbowałem. Wynik znów przemawia za układem paliwa - silnik nie odpalił co prawda tak, żeby chodzić (zimno dość było, może dlatego), ale - przy kręceniu rozrusznikiem łapał od razu (nie było tego kręcenia "na sucho", w sumie to odpalił i nie mógł utrzymać obrotów więc gasł).

Jeszcze przez chwilę pomyślałem o zaworku zwrotnym paliwa, żeby wrzucić zaraz przed listwę wtrysków. Tylko, że nawet jeśli by zadziałało to troszkę półśrodek.

Jeszcze może ściągnę w wolnej chwili osłonę, czy paliwo nie kapie gdzieś, jak na benzynie idzie - chociaż do tego, żeby się cofnęło wystarczy pewnie minimalna nieszczelność, która nie będzie powodowała tryskania benzyną na prawo i lewo...

Pewnie skończy się warsztatem za miesiąc/dwa (bo działać, działa, odpala zawsze za pierwszym, ale nie chce rozrusznika katować), ale tutaj podrążmy jeszcze temat - może odkryje się coś ciekawego.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: ZygJe » 21 kwie 2015, 20:32

Czy po włączeniu zapłonu słychać pompę paliwa?
Spróbuj w skrzynce bezpieczników wyjąć przekaźnik opisany "fuel pump" i przy włączonym zapłonie np. spinaczem zewrzyj tam gdzie na przekaźniku są nóżki opisane 30 i 87. To są zewnętrzne "szczeliny" które są do siebie PROSTOPADŁE. Absolutnie nie zewrzyj tych które są równoległe do siebie. Wygoogluj sobie jak to wygląda - są zdjęcia. Powinna włączyć się pompa paliwa. Odczekaj 5s. Zdejmij zworę, włóż przekaźnik i spróbuj normalnie uruchomić.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: henryk_kania » 21 kwie 2015, 21:40

Tak, po włączeniu słychać pompę paliwa przez chwilkę tak, jak zawsze.

Rozumiem, że ręczne włączenie przekaźnika pompy ma na celu w teorii więcej dobić ciśnienia, żeby to porównać z normalnym zachowaniem?

Jutro się przejdę po południu podłubać to, o czym kolega pisze i będę informował.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: ZygJe » 21 kwie 2015, 21:58

Dokładnie tak. Nawet nie wyjmuj zwory. Włóż ją. Wsiądź, włącz "zapłon", posłuchaj grania pompy 5s i odpalaj.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: henryk_kania » 22 kwie 2015, 15:24

Już piszę raport.

Po włożeniu zwory pompa zaczęła iść od razu (nie był potrzebny kluczyk w stanie "ON"). Nie wiem, jak długo tak mogła kręcić, więc zastosowałem pierwszą radę (nie chciałem nic zepsuć). Potrzymałem ją 5-6 sekund, wsadziłem przekaźnik, odpaliłem i... już za 4 czy 5 obrotem rozrusznika złapał. Czyli sukces.

Mogę jeszcze to potwierdzić przez kolejne kilka dni (żeby wykluczyć, że to przypadek, a odczekać muszę przed kolejnymi próbami kilka ładnych godzin) montując sobie nawet tymczasowo do tego "ręczny włącznik pompy".

Ale pierwszy test wyszedł tak, jak wyżej.

Co by to mogło oznaczać? Pompę do regulacji ciśnienia(spotkałem się że jest coś takiego) / wymiany? Może jest w pompie zawór zwrotny, który padł (czytałem o wstawianiu innych)? Nieczysty filtr w pompie(czytałem coś kiedyś o czyszczeniu sitka czy czegoś)?

Dodam jeszcze, że samochód na LPG jeździ - może z racji tego, że nie ma obiegu paliwa - pompa się szybciej zużyła skoro cały czas dobijała ciśnienie tylko i wypadałoby odcinać ją przy jeździe na LPG (wątpię, że instalacja w to ingeruje)?

Żeby to potwierdzić na 100% jeszcze kilka razy popróbuję, tymczasem ciekawi mnie co kolega odpisze, jeśli by to faktycznie usunęło problem.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: ZygJe » 22 kwie 2015, 17:21

Nie wiem jaki dokładnie system zasilania zastosowano u Ciebie. Czy u Ciebie po przekręceniu kluczyka włącza się pompa na chwilę? Czy dopiero po włączeniu rozrusznika?
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: henryk_kania » 22 kwie 2015, 17:41

Tak normalnie to - po przekręceniu w pozycję ON włącza się na jakieś 3 sekundy i wyłącza. Przy rozruchu to już nie słyszę akurat, ale jak coś to można sprawdzić na przekaźniku.

A jeśli chodzi o układ paliwa - od zbiornika idzie jeden wężyk z benzyną. Nic więcej, żaden nie wraca do baku. Listwa wtrysków jest zakończona tak jak na zdjęciu w pierwszym poście - tą nakrętką w której jest dziurka i wystaje kawałek czerwonej gumki.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: ZygJe » 23 kwie 2015, 15:24

Może faktycznie cofa się paliwo. To na końcu to odpowietrznik. "powietrze" puszcza, paliwo nie. Może być trafiony i po wyłączeniu pompy puszcza powietrze a co za tym idzie paliwo cofa się do baku. Jeśli układ jest szczelny nie ma możliwości aby paliwo cofnęło się. Teoretycznie może też puszczać któryś wtrysk.
Zaklej szczelnie przed nocą ten otworek w nakrętce (uruchom przedtem silnik). I zobaczymy rano czy będzie efekt.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2015, 18:03 przez ZygJe, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: henryk_kania » 23 kwie 2015, 15:51

Podejrzewałem, że to coś to może być odpowietrznik, ale pytanie allegro nie przyniosło dobrych wyników. To by było może całkiem możliwe.

Zrobię tak, jak kolega radzi i poinformuję. Póki co próbowałem dzisiaj znów myku z pompą (włączyć na 6 sekund, a potem normalnie odpalić) i... odpalił znów normalnie.

Pójdę dzisiaj jeszcze zakleić powet-tapem ten odpowietrznik i zobaczy się jutro.

Dzięki za dotychczasową pomoc i pozdrawiam.

[edit]

Jeszcze w teorii chyba by można było potwierdzić cofanie się paliwa (ale dopiero po zrobieniu tego, co kolega radzi), gdyby odłączyć przewód paliwa od pompy i zobaczyć, czy przez noc spłynie z niego benzyna, dobrze myślę?

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: ZygJe » 23 kwie 2015, 16:55

jes :-)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: henryk_kania » 24 kwie 2015, 10:20

No to kolejny etap sprawdzania.

Dzisiaj odpalił bez problemów, znów za ~5 obrotem rozrusznika.

W takim razie dalej poszperam w tym kierunku - kilka razy zastosuję taśmę, kilka nie i zobaczę czy jest korelacja między tym. Potem zostaje metoda z wężykiem paliwa przy pompie żeby się upewnić, lub po prostu wykręcając odpowietrznik z listwy i w domu go sprawdzając.

Dziękuję za dotychczasową pomoc i na koniec nie omieszkam poinformować, czy to było to i jak usunąłem problem.

Jeszcze tylko może takie pytania dla pewności:
1. Czy nic się nie stanie jeśli zapowietrzę układ paliwa przez odkręcenie odpowietrznika / zapowietrzę pompę przez ściągnięcie przewodu paliwa z pompy? Wydaje mi się, że potem przy uruchamianiu po jakimś czasie ona dobije całe paliwo, ale wolę się upewnić (bo może się okazać, że pompa tego bardzo nie lubi czy coś, ale przy wymianie przecież montuje się suchą chyba...).
2. Nie szukałem długo, ale nie widziałem w sklepach/allegro tego odpowietrznika. Czy dużym nietaktem będzie w przypadku braku możliwości znalezienia go - zamontowanie zaworu zwrotnego paliwa przy samym wyjściu z pompy paliwa?

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: ZygJe » 24 kwie 2015, 23:00

Odp. na pytania:
1. nie
2. nie będzie - ale czy pomoże....

Trochę podążyłem temat. To cudo na końcu to jest Fuel Injection Pressure Damper. Tłumacz sobie jak chcesz. Znalazłem to cudo tu
http://www.ebay.com/itm/Fuel-Injection- ... 49&vxp=mtr
W sumie ok $50 z przesyłką i podatkiem. Jak dla mnie nie warto kombinować.

Oryginalny nr Kia: 3530123700
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

STRUS_1
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 02 lut 2014, 00:06
Czym jeżdzę: 2.0CRDi 140PS 4x4
Lokalizacja: Boguszów-Gorce

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: STRUS_1 » 25 kwie 2015, 07:50

Cześć! A to nie o to chodzi? Tam chyba jest wkręcone to ustrojstwo...http://allegro.pl/kia-sportage-ii-2-7-v ... 37102.html

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: ZygJe » 25 kwie 2015, 08:15

Jeśli tylko gwintem pasuje to jak najbardziej.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: henryk_kania » 26 kwie 2015, 15:20

@STRUS_1: Tak, to ten element, ale wolałbym kupić nowy, niż całą, używaną listwę wtryskową.

@ZygJe: Dzięki, teraz przynajmniej wiem, czego szukam. To jest tłumik pulsacji paliwa. Znalazłem w kiasklep póki co za 122zł.

Jeszcze ten tydzień jednoznacznie potwierdzi. Póki co zaklejałem czterokrotnie to ustrojstwo i nie było problemów z odpaleniem (najdłuższa przerwa pomiędzy odpaleniami 30h).

Zostanie albo znalezienie nówki tego elementu, albo skuszenie się na używkę (co wyjdzie wielokrotnie taniej), albo póki co "przyjanuszowanie" zaworkiem zwrotnym - koszt praktycznie żaden, więc można spróbować.

Poinformuję jak zamknę temat, a tymczasem bardzo dziękuję za konkretne wskazówki, które pomogły (chyba) znaleźć problem.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: ZygJe » 26 kwie 2015, 16:16

Js jestem ogólnie przeciwny ingerencjom w układ paliwowy bez "wyższej konieczności". U Ciebie taka nie zachodzi. Jest to układ ze sporym ciśnieniem. Jeśli zerwie przwód paliwowy z zaworka zwrotnego to możesz mieć pożar, a jak stanie się to np podczas wyprzedania? Nie skąp 150zł na oryginalne rozwiązanie.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: henryk_kania » 26 kwie 2015, 16:22

Kolega ma rację. Upewnię się tylko, że to o ten element chodzi i kupię nówkę. W sumie nawet wymiana będzie wygodniejsza, bo to jest na wierzchu przecież.

Jeszcze kilka prób z niezaklejonym tłumikiem, jedna z zaklejonym i do sklepu - przy okazji j/w napiszę potem czy pomogło.

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: henryk_kania » 08 maja 2015, 18:22

Ostatnio zaklejanie nic nie dało, co jest dziwne.
Dobrałem się do baku, po spuszczeniu ciśnienia (pompa ma chyba zawór zwrotny bo trzymała jeszcze) zauważyłem, że jeśli poczekam, to z przewodu paliwa leje się trochę benzyny (minimalnie). Czyli jeszcze dalej szukam co to. Pozaklejam kilka razy ten tłumik i zobaczę.

Bo rozumiem, że to czy wtryski puszczają już raczej warsztatowi trzeba zostawić i nie ma się co bawić w oczyszczacze wtrysków do paliwa magicznymi płynami (nie wiem czy to coś daje, pewnie nie).

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Odpalanie na zimnym

Postautor: ZygJe » 10 maja 2015, 23:21

W pompie jest fabrycznie zamontowany zawór zwrotny. Może nie działa? Jakiś paproch lub co inne?
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap