Kontrolka Check engine i błąd P1405

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 05 sty 2015, 00:59

Witam. Dzisiaj podczas jazdy zaczęła migać kontrolka check engine, a autko zachowywało się bez zastrzeżeń. Miałem do przejechania kilkanaście kilometrów i sądziłem, że może DPF sygnalizuje wypalanie, jednak przez ten odcinek drogi nie przestało migać. Sprawdziłem w Torque, co to za błąd i pokazał mi P1405 i coś tam z zaworem EGR, ale dotyczący innych marek. Po około 2 godzinach odpaliłem auto i kontrolka świeciła cały czas, a po kilku (chyba) kilometrach zaczęła znów migać. Przejechałem tak około 20 km i żadnej zmiany, kontrolka migająca, auto jeździ normalnie. Skasowałem błąd w Torque i kontrolka przestała świecić, jednak zastanawiam się, czy przyczyną jest zawór EGR, czy filtr DPF. Jak można wyczaić, kiedy DPF się wypala? W dziale o Słodowym jest na temat OBDII i Torque, jednak u mnie nie pokazuje żadnych temperatur z katalizatora, żeby mieć jakieś odniesienie.
________
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: ZygJe » 05 sty 2015, 08:00

P1405 is set when regenerating duration lasts more than
600 sec.. This code is often because normal regeneration
was not performed
Czyli w skrócie błąd wypalania DPF. Zastosuj procedurę wypalania 50km ze stałą prędkością.
W Torque temp wydechu u ciebie CAT B1S2 Temperatura katalizatora bank 1 sonda 2
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 05 sty 2015, 10:34

Dzięki za odpowiedź. 50 km ze stałą prędkością - niewykonalne w moich warunkach. Co do Torque, to żadna z tych 4 sond nie pokazuje mi temperatury. Czy jest możliwe, że przez te około 20 km filtr się wypalił i kontrolka z ciągłego świecenia przeszła w miganie?
________
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: ZygJe » 05 sty 2015, 13:56

Kontrolka miga zgłaszając konieczność przeprowadzenia procedury długiego wypalania. Czyli powinieneś jechać non stop z możliwie stałą prędkością przez 50km lub do czasu zgaśnęcia check. Masz to opisane w instr. obsługi i na nalepce chyba na drzwiach kierowcy. Jeśli lampka zaświeci się na stałe oznacza konieczność wykonania wypalania serwisowego lub inną usterkę.
Nie zignoruj tego gdyż zarówno wypalanie serwisowe jak i ew. wymiana zapchanego DPF NIE podlega gwarancji. Będziesz miał wybór:usunąć DPF tracąc gwarancję na silnik lub zapłacić zylion pesos za nowy DPF.
Moja sugestia wybierz się na wycieczkę.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: puder12 » 05 sty 2015, 14:47

Czasami takie miganie bywa mylące. u mnie też włączył się migający check engine i mimo przejechania 200 km z prędkością podróżną, czyszczenia filtra paliwa w zbiorniku (który akurat był przypchany), wymiany filtra paliwa w komorze silnika nic się nie zmieniło. Dopiero dociekliwi serwisanci odkryli uszkodzony kabelek sterujący podciśnieniem, który skutkował takimi DPF-owymi efektami.

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 06 sty 2015, 02:51

ZygJe pisze:Kontrolka miga zgłaszając konieczność przeprowadzenia procedury długiego wypalania.

Heh, niestety instrukcję mam we wszystkich możliwych językach oprócz polskiego (chyba madziarski nawet jest) i z angielskiej nigdzie nie wywnioskowałem nic o wypalaniu DPF. Sprawdzę jeszcze , czy coś na drzwiach jest. Czyli pewności nie ma, że DPF się nie wypalił, mimo, że kontrolka nie przestała migać? Niestety, żeby móc jechać z taką prędkością przez około 50 kilometrów, muszę dojechać około 30 z miejską czkawką. Gwarancji niestety już nie mam, bo poprzedni właściciel olał serwisowanie w ASO, ponieważ miał w planach sprzedaż kijanki.
Dzięki za pomoc.
________
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: ZygJe » 06 sty 2015, 10:06

Ja bym podjechał do jakiegoś serwisu bo to co napisał @puder czyli awaria pierduła jest również b.prawdopodobne. IMO nie zaniedbaj tematu bo nawet wycięcie DPF to są niemałe koszty. Jeśli musisz wyjechać 30km z miasta to trudno, wyjedź i potem wypalaj. Do torque ściągnij dodatek KIA Advanced EX i tam będzie odczyt temp DPF.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 06 sty 2015, 11:30

Mam Kia advanced EX, możesz podpowiedzieć, który pid jest do DPF? Próbowałem różnych kombinacji i nie mam wskazań temperatury. Być może nieodpowiedni model Sportage wybrałem z listy i dlatego nie mam odczytu, mam dwa do wyboru - KMTCI-D oraz SLTCI-R.
________
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: ZygJe » 06 sty 2015, 12:09

Nie wiem spróbuj obydwa. To się powinno nazywać Exhaust Gas Temperature. Pamiętaj, ze po wybraniu silnika musisz jeszcze uruchomić PIDy w Ustawieniach Torque -> Dodatkowe PIDy/czujniki-> dodaj wstępnie skonfigurowane.
Twój silnik to VM Motori RA 420 SOHC może ci się przyda.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 459
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: geegles » 06 sty 2015, 16:27

Jak moge sciagnac Kia Advanced Ex? To jest plugin do Torque?

Ok, znalazlem;-)
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 06 sty 2015, 22:45

Oki w Kia Advanced Ex są dwa Sportki CRDI 2.0: KM TCI-D i SL TCI-R. W SL TCI-R nie ma pida Exhaust Gas Temperature w ogóle. Tymczasem po zapodaniu napięcia bez odpalania w garażu, EGT pokazał 12 tysięcy coś tam stopni :shock: , po wyjęciu i włożeniu adaptera, pokazał 0. W czwartek rano spróbuje przegonić go ze 40 km. okrężną drogą do pracy. Z tego co wyczytałem, przy wypalaniu temperatura powinna wynosić ponad 600 st?
________
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: ZygJe » 06 sty 2015, 23:49

Ok. 600st
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 08 sty 2015, 19:22

Witam. Poblokowałem trochę drogi z rana [angry] , kontrolka nie dała znać o sobie. Nie mam jednak podglądu na temperaturę spalin, próbowałem już wszystkich modeli Kia i pidów, co mają pokazywać jakąkolwiek temperaturę. Zapodałem z ciekawości pida do temperatury paliwa i świeci 250200 st. Może ten mój Kia Advanced Ex z sowieckiego serwera jakiś lipny jest? Torque jakieś dziwaczne wskazania podaje co do zużycia paliwa też.
________
Obrazek

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 09 sty 2015, 15:00

Niestety KIA Advanced EX ze sklepu nic lepiej nie działa, EGT cały czas zero, turbina zero obrotów, monitorowanie wydechu od czyszczenia DTC też żadnych zmian w czasie jazdy. Wiem, że turbina pracuje, ponieważ działa wskazanie ciśnienia. Ma ktoś może jakiś pomysł na pida, co by temperaturę spalin pokazywał?
________
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: ZygJe » 10 sty 2015, 09:17

skąd jesteś?
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 10 sty 2015, 21:00

Police koło Szczecina.
________
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: ZygJe » 10 sty 2015, 23:18

Dla mnie ciut daleko i nie bywam w tamtej okolicy niestety.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 11 sty 2015, 02:38

Ano daleko. W zeszłym roku byłem w pobliżu, a dokładniej w Spale.
Znalazłem coś takiego: http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2.php?brand=kia
http://www.outilsobdfacile.com/obd-mode-pid.php. Nie bardzo znam angielski, ale może dałoby się coś skomponować, że tak powiem z tego?
No nic, może z czasem coś się wyklaruje w temacie.
________
Obrazek

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 24 sty 2015, 22:25

No i niestety po kolejnym zapaleniu kontrolki i mimo przejechania sporego dystansu, żeby ją zgasić, musiałem skierować się kijanką do warsztatu. Gość dysponuje takim samym sprzętem, jak serwis. Po podłączeniu do komputera, czujnik temperatury na wejściu DPF pokazywał dziwne wskazania. Kilkukrotne próby serwisowego wypalenia DPF nic nie dały, komputer sygnalizował przekroczony limit czasu i przywracał silnik do normalnych obrotów, a temperatura nie chciała przekroczyć 200 stopni. Podczas jazdy zapalała się kontrolka, ponieważ przez tę za niską temperaturę, komputer cały czas próbował rozgrzać filtr, żeby go wypalić i nie mógł zakończyć procedury. Po dobraniu się do przewodów czujnika, okazało się, że jeden jest przerwany i w ogóle ktoś już tam coś grzebał, bo jakaś gumowa przecięta koszulka na niego była założona. Jako że jest to stalowa linka nie dało się jej polutować i została zaciśnięta.
Komputer programowo został poinformowany, że DPF jest wymieniony na nowy, kolejna próba wypalania serwisowego i przy temperaturze 430 stopni komunikat: przekroczony limit czasu wtrysku paliwa do filtra (czy coś takiego), zapełnienie filtra 1,9 grama, czyli prawdopodobnie komputer uznał, że filtr nie wymaga czyszczenia. Za tydzień mam jechać na wizytę kontrolną.
________
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: ZygJe » 25 sty 2015, 09:19

Ciekawy przypadek. Czy sprawdzaliście poprawność działania czujnika temperatury? Jego wskazania są krytyczne dla procesu wypalania.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405

Postautor: edarek » 25 sty 2015, 10:22

Tutaj jest dość ciekawa sytuacja, ponieważ mimo przerwanego przewodu komputer pokazywał jakąś wartość. Była ona stała, czyli temperatura ani nie wzrastała, ani nie spadała nawet po przejechaniu ponad 5 km na drugim biegu z obrotami 2400, jakby programowo ustawiony był tak, że w razie takiej usterki dało się dalej jechać. Tak jak napisałem wyżej, po połączeniu przewodu, mimo tego, że auto stało dłuższy czas zgaszone, wskazania zaczęły rosnąć bez problemu.
________
Obrazek


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap