Kontrolka Check engine i błąd P1405
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Kontrolka Check engine i błąd P1405
Witam. Dzisiaj podczas jazdy zaczęła migać kontrolka check engine, a autko zachowywało się bez zastrzeżeń. Miałem do przejechania kilkanaście kilometrów i sądziłem, że może DPF sygnalizuje wypalanie, jednak przez ten odcinek drogi nie przestało migać. Sprawdziłem w Torque, co to za błąd i pokazał mi P1405 i coś tam z zaworem EGR, ale dotyczący innych marek. Po około 2 godzinach odpaliłem auto i kontrolka świeciła cały czas, a po kilku (chyba) kilometrach zaczęła znów migać. Przejechałem tak około 20 km i żadnej zmiany, kontrolka migająca, auto jeździ normalnie. Skasowałem błąd w Torque i kontrolka przestała świecić, jednak zastanawiam się, czy przyczyną jest zawór EGR, czy filtr DPF. Jak można wyczaić, kiedy DPF się wypala? W dziale o Słodowym jest na temat OBDII i Torque, jednak u mnie nie pokazuje żadnych temperatur z katalizatora, żeby mieć jakieś odniesienie.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
P1405 is set when regenerating duration lasts more than
600 sec.. This code is often because normal regeneration
was not performed
Czyli w skrócie błąd wypalania DPF. Zastosuj procedurę wypalania 50km ze stałą prędkością.
W Torque temp wydechu u ciebie CAT B1S2 Temperatura katalizatora bank 1 sonda 2
600 sec.. This code is often because normal regeneration
was not performed
Czyli w skrócie błąd wypalania DPF. Zastosuj procedurę wypalania 50km ze stałą prędkością.
W Torque temp wydechu u ciebie CAT B1S2 Temperatura katalizatora bank 1 sonda 2
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Dzięki za odpowiedź. 50 km ze stałą prędkością - niewykonalne w moich warunkach. Co do Torque, to żadna z tych 4 sond nie pokazuje mi temperatury. Czy jest możliwe, że przez te około 20 km filtr się wypalił i kontrolka z ciągłego świecenia przeszła w miganie?
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Kontrolka miga zgłaszając konieczność przeprowadzenia procedury długiego wypalania. Czyli powinieneś jechać non stop z możliwie stałą prędkością przez 50km lub do czasu zgaśnęcia check. Masz to opisane w instr. obsługi i na nalepce chyba na drzwiach kierowcy. Jeśli lampka zaświeci się na stałe oznacza konieczność wykonania wypalania serwisowego lub inną usterkę.
Nie zignoruj tego gdyż zarówno wypalanie serwisowe jak i ew. wymiana zapchanego DPF NIE podlega gwarancji. Będziesz miał wybór:usunąć DPF tracąc gwarancję na silnik lub zapłacić zylion pesos za nowy DPF.
Moja sugestia wybierz się na wycieczkę.
Nie zignoruj tego gdyż zarówno wypalanie serwisowe jak i ew. wymiana zapchanego DPF NIE podlega gwarancji. Będziesz miał wybór:usunąć DPF tracąc gwarancję na silnik lub zapłacić zylion pesos za nowy DPF.
Moja sugestia wybierz się na wycieczkę.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Czasami takie miganie bywa mylące. u mnie też włączył się migający check engine i mimo przejechania 200 km z prędkością podróżną, czyszczenia filtra paliwa w zbiorniku (który akurat był przypchany), wymiany filtra paliwa w komorze silnika nic się nie zmieniło. Dopiero dociekliwi serwisanci odkryli uszkodzony kabelek sterujący podciśnieniem, który skutkował takimi DPF-owymi efektami.
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
ZygJe pisze:Kontrolka miga zgłaszając konieczność przeprowadzenia procedury długiego wypalania.
Heh, niestety instrukcję mam we wszystkich możliwych językach oprócz polskiego (chyba madziarski nawet jest) i z angielskiej nigdzie nie wywnioskowałem nic o wypalaniu DPF. Sprawdzę jeszcze , czy coś na drzwiach jest. Czyli pewności nie ma, że DPF się nie wypalił, mimo, że kontrolka nie przestała migać? Niestety, żeby móc jechać z taką prędkością przez około 50 kilometrów, muszę dojechać około 30 z miejską czkawką. Gwarancji niestety już nie mam, bo poprzedni właściciel olał serwisowanie w ASO, ponieważ miał w planach sprzedaż kijanki.
Dzięki za pomoc.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Ja bym podjechał do jakiegoś serwisu bo to co napisał @puder czyli awaria pierduła jest również b.prawdopodobne. IMO nie zaniedbaj tematu bo nawet wycięcie DPF to są niemałe koszty. Jeśli musisz wyjechać 30km z miasta to trudno, wyjedź i potem wypalaj. Do torque ściągnij dodatek KIA Advanced EX i tam będzie odczyt temp DPF.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Mam Kia advanced EX, możesz podpowiedzieć, który pid jest do DPF? Próbowałem różnych kombinacji i nie mam wskazań temperatury. Być może nieodpowiedni model Sportage wybrałem z listy i dlatego nie mam odczytu, mam dwa do wyboru - KMTCI-D oraz SLTCI-R.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Nie wiem spróbuj obydwa. To się powinno nazywać Exhaust Gas Temperature. Pamiętaj, ze po wybraniu silnika musisz jeszcze uruchomić PIDy w Ustawieniach Torque -> Dodatkowe PIDy/czujniki-> dodaj wstępnie skonfigurowane.
Twój silnik to VM Motori RA 420 SOHC może ci się przyda.
Twój silnik to VM Motori RA 420 SOHC może ci się przyda.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 459
- Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
- Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
- Gadu Gadu: 2382783
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Jak moge sciagnac Kia Advanced Ex? To jest plugin do Torque?
Ok, znalazlem;-)
Ok, znalazlem;-)
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Oki w Kia Advanced Ex są dwa Sportki CRDI 2.0: KM TCI-D i SL TCI-R. W SL TCI-R nie ma pida Exhaust Gas Temperature w ogóle. Tymczasem po zapodaniu napięcia bez odpalania w garażu, EGT pokazał 12 tysięcy coś tam stopni , po wyjęciu i włożeniu adaptera, pokazał 0. W czwartek rano spróbuje przegonić go ze 40 km. okrężną drogą do pracy. Z tego co wyczytałem, przy wypalaniu temperatura powinna wynosić ponad 600 st?
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Ok. 600st
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Witam. Poblokowałem trochę drogi z rana , kontrolka nie dała znać o sobie. Nie mam jednak podglądu na temperaturę spalin, próbowałem już wszystkich modeli Kia i pidów, co mają pokazywać jakąkolwiek temperaturę. Zapodałem z ciekawości pida do temperatury paliwa i świeci 250200 st. Może ten mój Kia Advanced Ex z sowieckiego serwera jakiś lipny jest? Torque jakieś dziwaczne wskazania podaje co do zużycia paliwa też.
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Niestety KIA Advanced EX ze sklepu nic lepiej nie działa, EGT cały czas zero, turbina zero obrotów, monitorowanie wydechu od czyszczenia DTC też żadnych zmian w czasie jazdy. Wiem, że turbina pracuje, ponieważ działa wskazanie ciśnienia. Ma ktoś może jakiś pomysł na pida, co by temperaturę spalin pokazywał?
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
skąd jesteś?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Dla mnie ciut daleko i nie bywam w tamtej okolicy niestety.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Ano daleko. W zeszłym roku byłem w pobliżu, a dokładniej w Spale.
Znalazłem coś takiego: http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2.php?brand=kia
http://www.outilsobdfacile.com/obd-mode-pid.php. Nie bardzo znam angielski, ale może dałoby się coś skomponować, że tak powiem z tego?
No nic, może z czasem coś się wyklaruje w temacie.
Znalazłem coś takiego: http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2.php?brand=kia
http://www.outilsobdfacile.com/obd-mode-pid.php. Nie bardzo znam angielski, ale może dałoby się coś skomponować, że tak powiem z tego?
No nic, może z czasem coś się wyklaruje w temacie.
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
No i niestety po kolejnym zapaleniu kontrolki i mimo przejechania sporego dystansu, żeby ją zgasić, musiałem skierować się kijanką do warsztatu. Gość dysponuje takim samym sprzętem, jak serwis. Po podłączeniu do komputera, czujnik temperatury na wejściu DPF pokazywał dziwne wskazania. Kilkukrotne próby serwisowego wypalenia DPF nic nie dały, komputer sygnalizował przekroczony limit czasu i przywracał silnik do normalnych obrotów, a temperatura nie chciała przekroczyć 200 stopni. Podczas jazdy zapalała się kontrolka, ponieważ przez tę za niską temperaturę, komputer cały czas próbował rozgrzać filtr, żeby go wypalić i nie mógł zakończyć procedury. Po dobraniu się do przewodów czujnika, okazało się, że jeden jest przerwany i w ogóle ktoś już tam coś grzebał, bo jakaś gumowa przecięta koszulka na niego była założona. Jako że jest to stalowa linka nie dało się jej polutować i została zaciśnięta.
Komputer programowo został poinformowany, że DPF jest wymieniony na nowy, kolejna próba wypalania serwisowego i przy temperaturze 430 stopni komunikat: przekroczony limit czasu wtrysku paliwa do filtra (czy coś takiego), zapełnienie filtra 1,9 grama, czyli prawdopodobnie komputer uznał, że filtr nie wymaga czyszczenia. Za tydzień mam jechać na wizytę kontrolną.
Komputer programowo został poinformowany, że DPF jest wymieniony na nowy, kolejna próba wypalania serwisowego i przy temperaturze 430 stopni komunikat: przekroczony limit czasu wtrysku paliwa do filtra (czy coś takiego), zapełnienie filtra 1,9 grama, czyli prawdopodobnie komputer uznał, że filtr nie wymaga czyszczenia. Za tydzień mam jechać na wizytę kontrolną.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Ciekawy przypadek. Czy sprawdzaliście poprawność działania czujnika temperatury? Jego wskazania są krytyczne dla procesu wypalania.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Kontrolka Check engine i błąd P1405
Tutaj jest dość ciekawa sytuacja, ponieważ mimo przerwanego przewodu komputer pokazywał jakąś wartość. Była ona stała, czyli temperatura ani nie wzrastała, ani nie spadała nawet po przejechaniu ponad 5 km na drugim biegu z obrotami 2400, jakby programowo ustawiony był tak, że w razie takiej usterki dało się dalej jechać. Tak jak napisałem wyżej, po połączeniu przewodu, mimo tego, że auto stało dłuższy czas zgaszone, wskazania zaczęły rosnąć bez problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika