Witam! Moja Kia przejechała 130 tys i należał jej sie nowy rozrząd... Na necie-pustki-co najwyżej kłótnia: - trzeba wyciagać silnik,czy nie! Dlatego w skrócie(może komuś sie przyda...). Wymiana rozrzadu w 2,0 crdi...bajka (jeśli ma się odrobinę pojęcia o tym)
. Z narzedzi będa niezbędne -kmpl.kluczy nasadowych (10,12,13,14,15,17,22), klucz imbusowy 8, odsadzona ,głęboka oczkowa 14 oraz płaskie 10,13,14,15. Na poczatek-demontaż osłony pod silnikiem oraz prawego koła i osłony za nim. Spuszczamy płyn chłodniczy (przy wymianie z pompą).
Od góry:
- po odkreceniu ozdobnej pokrywy -odłączamy wtyczkę od czujnika temp, odłaczamy i demontujemy zbiorniczek płynu chłodniczego - ściągamy pasek wielorowkowy (od dołu naciągamy rolkę napinającą -klucz17)
- odkręcamy poduszkę silnika jednocześnie podbudowując silnik pod miską (polecam lewarek-trzeba lekko silnik unieść do góry) -odkrecamy i ściagamy koło pasowe z wału
- odkrecamy do silnika belkę (trzy "14" -niezbędny klucz odsadzony ),jednocześnie odkręcamy od niej dolną osłonę
- w celu wyciagnięcia belki trzeba nieco unieść silnik (długie śruby) - po zdemontowaniu osłon, ustawiamy koła na znakach-na dole jest rysa pokrywajaca się ze znacznikiem-widoczne od góry, na kole wałka rozrządu-znaczymu od strony silnika - odkręcamy napinacz paska ("15") oraz rolkę prowadzącą, wyciągamy pasek - odkręcamy osłonę pompy (3 x klucz"10" ) i mamy dostęp do pompy (3 x klucz "10" + klucz" 14") - składamy w odwrotnej kolejności
I to na tyle! Czas ok 4 godzin-satysfakcja gwarantowana!