Jadąc na święta zaobserwowałem coś czego wcześniej nie było. Mianowicie auto zachowuje się jakby miało padającą dwumase, ale to wersja benzynowa G4GC więc nie ma koła zamachowego dwumasowego.
Podczas jazdy pod lekka górkę na 5 biegu przy 2500obr/min a także po redukcji na 4 bieg 3000obr/min występują silne drgania całej budy, po wciśnięciu sprzęgła drgania znikają, ale jak puszczę sprzęgło i delikatnie z gazem się obchodzę żeby utrzymać prędkość, bez przyspieszania drgania wracają.
Myślałem że to asfalt na drodze jest źle wylany, ale wtedy na wcisnietym sprzęgle też by drgało.
Dodatkowo nie zawsze się one pojawiają, mimo iż warunki sa podobne, ale jak auto wpada w wibracje to drga cale na boki że pasażerowie z tylu też czują, nie tylko kierowca.
Takie objawy dla mnie zawsze miała dwumasa ale w silnikach TDI a tu co może powodować taki efekt?
PS. Czy układ WN, może dawać taki efekt, np. padająca cewka lub świeca?
Świece sa NGK BKR5ES-11 na gazie auto ma przejechane 19tys km, a na świecach łącznie 26tys, czyli 7 tys na PB i reszta na LPG.
PS2. Od tego czasu auto stało jak to w święta i nie miałem możliwości zweryfikować (a wtedy na to nie wpadłem) czy tak samo zachowuje się na PB, bo to co opisywałem było na LPG.
wysłane przez tapatalk
Drgania budy pod obciążeniem silnika
-
- Uzależniony
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Drgania budy pod obciążeniem silnika
Ostatnio zmieniony 27 gru 2017, 11:42 przez kerad, łącznie zmieniany 1 raz.
- listomek2014
- Nasz Człowiek
- Posty: 713
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L Planet blue
KS IV L BL 1.6 T- Gdi Infra Red - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
Ja bym przejrzał poduszki skrzyni biegów bo piszesz że jak wciśniesz sprzęgło to przestaje drgać i przy okazji przeguby bo świece itp.to nie
-
- Uzależniony
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
Te drgania budy to jakby na boki były, czyli prawo-lewo, łączyłem to że świecami bo jak mi swego czasu w peugeot 206 jedna świeca zwiększyła odstęp na elektrodzie i auto zaczęło na 3 garach chodzić to też strasznie trzeslo cala budą
wysłane przez tapatalk
wysłane przez tapatalk
-
- Uzależniony
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI 162KM
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI 260KM - Lokalizacja: pomorskie
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
A gdy trzęsie pod obciążeniem to nie wywala żadnego CHECK-a ? Najszybciej gdybyś na początek obejrzał świece.
Jaką masz instalacje gazową?
Jaką masz instalacje gazową?
-
- Uzależniony
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI 162KM
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI 260KM - Lokalizacja: pomorskie
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
ale raczej to nie świece bo raczej by szarpało a nie drgało
-
- Uzależniony
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
Nie ma żadnego błędu zarówno w sterowniku silnika jak i w sterowniku LPG. Dziś zweryfikowalem że jest to niezależne od paliwa, bo przełączanie na PB nie niweluje drgań.
Także możliwe że to faktycznie elementy zawieszenia silnika i skrzyni, ale czy mechanik to bezproblemu jest wstanie zweryfikować?
wysłane przez tapatalk
Także możliwe że to faktycznie elementy zawieszenia silnika i skrzyni, ale czy mechanik to bezproblemu jest wstanie zweryfikować?
wysłane przez tapatalk
-
- Uzależniony
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
Mam jeszcze jedną teorię, że to tłumiki drgań skretnych w tarczy sprzęgła padają. W tym modelu dużo jest roboty przy wymianie sprzęgła, docisku i wysprzeglika (czy jest on hydrauliczny?).
Trzeba olej w skrzyni spuścić, czy...
wysłane przez tapatalk
Trzeba olej w skrzyni spuścić, czy...
wysłane przez tapatalk
-
- Uzależniony
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
Właśnie wróciłem od kolejnego mechanika i jest kolejna teoria, że to przegub wewnętrzny, ale bez rozebrania nie da się tego sprawdzić.
wysłane przez tapatalk
wysłane przez tapatalk
-
- Uzależniony
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
Zapomniałem kontynuować temat:
więc przeguby wewnętrzne obydwa wymienione na zamienniki z wyższej półki (za 370pln/szt i nie NTY) i drgania na wysokich biegach tj. 5 i 4 zniknęły, ale pojawiły się mocne drgania identyczne karoserii na boki, szczególnie widać jak drga na boki fotel pasażera, w zakresie prędkości obrotowych silnika 2000 do 2800 obr/min. na II biegu (silnik pod obciążeniem, na prostej, lub pod górkę), oraz delikatne ok 1800 do 2000 obr/min. na III biegu.
Mechanik już rozkłada ręce i nie wie czy nowe przeguby mają wadę, czy coś innego na taki stan rzeczy wpływa.
Wcześniej jak były drgania na 5 biegu to nie było wspomnianych drgań na 2 biegu...
więc przeguby wewnętrzne obydwa wymienione na zamienniki z wyższej półki (za 370pln/szt i nie NTY) i drgania na wysokich biegach tj. 5 i 4 zniknęły, ale pojawiły się mocne drgania identyczne karoserii na boki, szczególnie widać jak drga na boki fotel pasażera, w zakresie prędkości obrotowych silnika 2000 do 2800 obr/min. na II biegu (silnik pod obciążeniem, na prostej, lub pod górkę), oraz delikatne ok 1800 do 2000 obr/min. na III biegu.
Mechanik już rozkłada ręce i nie wie czy nowe przeguby mają wadę, czy coś innego na taki stan rzeczy wpływa.
Wcześniej jak były drgania na 5 biegu to nie było wspomnianych drgań na 2 biegu...
-
- Uzależniony
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
Przeguby które zostały zastosowane są firmy FEBEST.
Możliwe żeby nowe przeguby miały jakąś wadę fabryczną i efekt jest jak wyżej czyli drgania po wymianie przeszły z V begu na II bieg?
Gdybym sam był mechanikiem i nie płacił za robociznę, to prościej by było eksperymentować, a tak każde wyjęcie przegubów ze skrzyni to kolejny spory wydatek.
Auto nie miało kolizji także półoś sama od siebie się nie skrzywiła, zresztą raczej ciężko skrzywić półoś, no chyba że jest uderzenie w koło podczas wypadku.
Już od lutego temat się ciągnie, auto pokonało od tego czasu ponad 6 tyś km i nic się nie ułożyło, ani nie poprawiło.
Byłbym wdzięczny za jakiś trop.
Poduszki silnika mechanik sprawdzał i mówił że są ok i że w tych autach są tak pancerne że ciężko żeby się wybiły. Samochód ma przejechane aktualnie 139 tyś km...
Przy wymianie przegubów wewnętrznych wymieniono również tarcze i klocki na nowe Textar, ale to raczej nie powinno mieć związku...
Możliwe żeby nowe przeguby miały jakąś wadę fabryczną i efekt jest jak wyżej czyli drgania po wymianie przeszły z V begu na II bieg?
Gdybym sam był mechanikiem i nie płacił za robociznę, to prościej by było eksperymentować, a tak każde wyjęcie przegubów ze skrzyni to kolejny spory wydatek.
Auto nie miało kolizji także półoś sama od siebie się nie skrzywiła, zresztą raczej ciężko skrzywić półoś, no chyba że jest uderzenie w koło podczas wypadku.
Już od lutego temat się ciągnie, auto pokonało od tego czasu ponad 6 tyś km i nic się nie ułożyło, ani nie poprawiło.
Byłbym wdzięczny za jakiś trop.
Poduszki silnika mechanik sprawdzał i mówił że są ok i że w tych autach są tak pancerne że ciężko żeby się wybiły. Samochód ma przejechane aktualnie 139 tyś km...
Przy wymianie przegubów wewnętrznych wymieniono również tarcze i klocki na nowe Textar, ale to raczej nie powinno mieć związku...
-
- Uzależniony
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
Wymienione zostały obie półosie napędowe, żeby wykluczyć zarówno wewnętrzne i zewnętrzne przeguby i drgania jak były tak są nadal między 30-40km/h.
Tylko ja jestem lżejszy o kilka stów...
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Tylko ja jestem lżejszy o kilka stów...
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: Drgania budy pod obciążeniem silnika
O kurde. Współczuję.
Ja mam z tym problem przy prędkości 80 km.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Ja mam z tym problem przy prędkości 80 km.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika