Siema,
wymieniałem 2 lata temu płyn chłodniczy w sposób uproszczony - zlanie, zalanie i spokój.
Myślę jednak ostatnio, żeby zrobić to bardziej kompleksowo - wypłukać cały układ płukanką, potem raz, albo dwa razy przepłukać demineralizowaną wodą (aż będzie kryształ) i zalać koncentratem o odpowiednim rozcieńczeniu (biorąc pod uwagę wodę, która zostanie w układzie przy ostatnim zlewaniu).
Czy orientuje się ktoś jaki typ płynu chłodniczego jest preferowany? Wiem, że dowolny do aluminiowych chłodnic i ostatnio taki lałem. Ale z tego co widzę w podobnej cenie są koncentraty z podanym odpowiednim typem - G11/G12/G12+/G12++/G13. Przykładowo różnica w cenie pomiędzy G11 a G12++ to tylko 6zł. Sprawdzając karty dla płynów febi - oba są na bazie glikolu etylenowego, różnią się dodatkami jedynie.
Są jakieś przesłanki, żeby zastosować taki, a nie inny typ płynu (bo w sumie klasyfikacja Gxx jest bodaj volkswagenowa głównie)?
Płyn chłodniczy - doktorat
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Płyn chłodniczy - doktorat
Odpowiem, komuś może się przydać.
W sumie dla chłodnic w Sportage jest tylko wymóg, żeby płyn współpracował z układami alu. I tutaj przykładowo G12++ spełnia te wymaganie (kupiłem koncentrat Febi Bilstein za ~70zł). Ważna uwaga - z układu można zlać tylko nieco ponad 3 litry - jeśli przepłukujemy kilkukrotnie układ wodą demineralizowaną - wówczas należy założyć, że po spuszczeniu mamy 3 litry wody demineralizowanej w układzie. W związku z tym w ostatnim kroku należy uzupełnić układ samym koncentratem, aby w przybliżeniu otrzymać roztwór 50:50 (czyli -36*C).
Lepszej wymiany można dokonać podczas wymiany pompy wody - wtedy z silnika ucieka prawie wszystko.
W sumie dla chłodnic w Sportage jest tylko wymóg, żeby płyn współpracował z układami alu. I tutaj przykładowo G12++ spełnia te wymaganie (kupiłem koncentrat Febi Bilstein za ~70zł). Ważna uwaga - z układu można zlać tylko nieco ponad 3 litry - jeśli przepłukujemy kilkukrotnie układ wodą demineralizowaną - wówczas należy założyć, że po spuszczeniu mamy 3 litry wody demineralizowanej w układzie. W związku z tym w ostatnim kroku należy uzupełnić układ samym koncentratem, aby w przybliżeniu otrzymać roztwór 50:50 (czyli -36*C).
Lepszej wymiany można dokonać podczas wymiany pompy wody - wtedy z silnika ucieka prawie wszystko.
- listomek2014
- Expert
- Posty: 914
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Płyn chłodniczy - doktorat
Trochę cienko te 3 litry jak niema korka przy chłodnicy zdjąć dolny wąż lub szukać śruby na bloku silnika w układzie jest ok7 . 8 litrów co do płynu to zalać cokolwiek gotowy płyn np.preston ok 30zl 5l aby na glikolu
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Płyn chłodniczy - doktorat
W układzie jest 6 litrów zgodnie z dokumentacją silnika G4GC (nie twierdzę, że jest nieomylna).
Korek przy chłodnicy oczywiście jest i z niego korzystałem.
O śrubie w bloku silnika nic mi nie wiadomo, a szkoda - przydałoby się pewnie przy takich akcjach. Jeśli ktoś zna lokalizację dla silnika G4GC - na pewno byłaby to przydatna informacja.
Nie zmienia to faktu, że jeszcze skontroluję temperaturę zamarzania w najbliższym czasie, żeby mieć pewność.
Korek przy chłodnicy oczywiście jest i z niego korzystałem.
O śrubie w bloku silnika nic mi nie wiadomo, a szkoda - przydałoby się pewnie przy takich akcjach. Jeśli ktoś zna lokalizację dla silnika G4GC - na pewno byłaby to przydatna informacja.
Nie zmienia to faktu, że jeszcze skontroluję temperaturę zamarzania w najbliższym czasie, żeby mieć pewność.
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Płyn chłodniczy - doktorat
Też go szukałem, ale na innym forum mi powiedziano że w naszym silniku G4GC takowy nie występuje. Ja na jesieni plukałem układ chłodzenia i dokładnie tyle samo płynu mi schodziło, dmuchane kompresorem w górna rurę przy chłodnicy praktycznie nic nie dało, może kilka kropli więcej wypadło...
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika